Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Az utólagos hőszigetelés nem olyan hogy belekalkulálják tervezéskor és a kivitelező felteszi még vakolás előtt. Úgy készülnek ezek az utólagos hőszig. kalkulációk mintha csak kádárkockák lennének a világon, 10x10 alapterület, csupa móka kacagás mert körülötte minden elfér, könnyen állványozható és persze minden szaki készségesen ad baráti árat is. 2500Ft/nm2 az azt jelenti egy 200nm-es homlokzatú házra hogy csak 500e a munkadíj, bruttó. Figyelembe véve hogy több ember több hetes melója, és feltehetőleg adóznak is belőle, nem fog éhenhalni véletlenül az a 2-3 szerencsétlen aki ennyiért elvállalja?
A valóság meg az hogy nálam pl ácsolt állvány is kelleni fog az egyik falon, a szomszéd fél méterre kocsibeállót épített a telekhatártól így ott is munkás / költséges lesz az állványozás, és hülye lesz bármelyik szaki olcsón vállalni mikor dögivel talál egyszerűbb melót a mai építkezési rohamban. Csupa költségnövelő tényező. Lábazatot is úgy kéne szigetelni hogy felvernek mindent, plusz itt van egy előtető amit vagy lebontatok és újraépítik, vagy körbeszarakodják hőszigetelésnek látszó valamivel.
A WinWattal számolt spórolás kb évi 100e forint nagyságrend az egyáltalán feltehető vastagságnál, a bekerülés meg nem tankönyvi fél millió hanem lesz az kettő is mire sikerül rá kivitelezőt találni, és örülhetek ha nem kell utána a fél udvart és kertet is újraépíteni. 10-15 év alsó hangon ami tankönyv szerint 10 éven belül mindig megtérül.
Az egyenetlen hőleadás miatt terveztem helyiségenkénti fűtést. Itt pedig bele is szaladtam, a gazdaságtalan üzem / kapcsolgatás témakörébe. Ezért megyek tovább a puffer esetleg hőszivattyús-hibrid irányba.
Te nem kérdezel, és még csak nem is olvasol. Erre biztatnálak... A többit meg már leírtam.
A végkövetkezés valószínűleg az, hogy szigeteld le a házat, és utána nem kell 40 fokos víz, és lehet lesz értelme a régebben taglaltaknak is, mint fűtési zóna, stb.
Nálunk valóban, jellemzően 23-24 °C a padló felületi hőmérséklete, 28-29 °C-os előremenő mellett. Ez nekem teljesen komfortos lenne, csak sajnos nem mindig egyenletes a hőmérséklete, főleg nem ebben az átmeneti időszakban. Ilyenkor nagyon keveset megy a fűtés, az októberi gázfogyasztásunk is 50 m3 alatt maradt (ebből a fűtésre kb. 35 m3).
A feleségem nagynénjénél pont fordítva van: szigeteletlen ház, régi padlófűtési rendszerrel. Ott ilyenkor szinte egész nap megy a fűtés, és - bár nem mértem, de - simán lehet 30 °C felett a padló hőmérséklete. Nekem ez már diszkomfortos. Ki is szoktam menni néha, kiszellőztetni a fejem, mert kellemetlenül magasnak érzem a szobahőmérsékletet, és túl száraznak a levegőt. De ők meg ehhez szoktak hozzá. A nappaliban, és a kisszobákban laminált padló a burkolat, ami - feltehetően a hőterhelés hatására - "felhullámosodott" (a dilatációs hézagok kialakítása nem maradt el).
A feleségem évtizedek óta cukorbeteg, neuropátiával, meg minden nyűggel. Az ő keringése megint máshogy működik, alig érzékeli a padló melegét. Nincs két egyforma ember. De összességében azért elmondható - és a gyártói ajánlás is az, - hogy a padló hőmérsékletét nem célszerű 28 °C fölé emelni.
Üdv ! Szerintem senki sem akarná/szeretné felveretni veled a padlófűtésed,csak más is olvassa a topikot, és annak lehet jó lenne ha elgondolkodna ,hogy van jobban kivitelezett padlófűtési rendszer ,ami nem kíván 40-45 c fokos előremenő vizet a jó/elégséges komfortért!:-)
Azt csinálsz amit akarsz. Neked jó, nekem jó oksa?
Ezt hagyd már abba, mert hülyeség:
" 40 fokos fűtővízzel ahol padlófűtés van a 80% ilyen vagy ennél melegebb vízzel fűt."
Figyelj, Nem. Ahol jó padló fűtés van, jó szigetelés van ott hoszonfokkal fűtenek. Ezt értsd meg. Ennyi. Ne propagáld a hülyeséget.
Én olvasom is ezt a fórumot, kb 2007 óta. A teljesség igénye nélkül:
- Joe 33 fokkal radiátoros rendszert fűt
- Petya 23-24 fokkal padlót fűt
- Nihili 26 fokkal falat fűt
- Te meg 40-45 fokkal...hát
Te vagy a fórum történetében az első, aki határozottan büszke arra, hogy energiapazarló módon fűt, és ezt népszerűsíti is.. Majd ebből levezetve kijelented, hogy nem kell tervezés, meg számítgatás, mert az jó úgy. Aha neked, hidd el egy jó rendszer nem így működik, érveid nincsenek, csak kinyilatkoztatásaid, padlófűtés, puffer, zónák, kapcsolgatás..stb témákban, úgy nyilatkozol a kazánról is mintha évek óta állítgatnád, hány szezonon vagy túl? Ja, hogy egyen sem... Nem nagyon láttam konkrétumokat, miközben itt van Pl Petya ugyanazzal a technikával kb 10-szer többet tud erről az egészről mint Te. Ezek az észrevételeim vannak, már megbocsáss.
Maradjunk annyiban, hogy ahol a 23 fokos padló hideg, ott komoly bajok vannak. Szigeteld le a házad, és ne propagáld a 40-45 fokos fűtővizet a padlóba, hidd el ez nem fényes... főleg nem követendő.
Szerintem nálad egy dolog a biztos. Az a változás. Ha nincs lehetőség egyben korszerűsíteni, akko az azt jelenti, hogy terveid szerint a ház folyamatosan javulni fog.
Ehhez olyan rendszert válasz amit testre lehet szabni, és képes leszel folyamatosan a vélhetően egyre csökkenő hőigényhez igazítani.
A radiátor helyett nézzél meg pár fan-coilt is. Ha belefér, egész jókat lehet kapni, nem sokkal komplikáltabb mint a radiátoros fűtés, és 35 fokkal elvan. Ehhez válassz egy fűtőkazánt, pl Immergas vagy Aristont, rakjál mellé egy indirekt tárolót, és kész is vagy.
Amíg nincs kész a szigetelés addíg a fan-coil elketyeg 50 fokon, ha meg kész van akkor vedd le 35-re. További előnye, hogy hűteni is lehet vele, megspórolod a klímát. (kell egy kút, meg hőcserélő)
Ha hőszigetelés is tervben van, akkor még inkább keress egy jó épületgépészt, aki csinál a tervezett paraméterek alapján egy hőmennyiség számítást. Ha ez megvan, sokkal könnyebb lesz kazánt is választani.
Amennyiben beépített tárolós kazánt szeretnél, a zeus nem rossz a 3 kW körüli minimum teljesítménnyel. A másik általad említett kazánnál (Bosch), ott a minimum teljesítmény több,
mint a duplája az Immergas-hoz képest, az azért szerintem nagyon sok, szerencsétlen kapcsolgathatna az átmeneti időszakokban szépen...
Hat tok jo, so mindent irtatok, bar ahhoz, hogy milyen kazant vegyek, meg nem kerultunk kozelebb.. :)
Par szo a szigetelesrol: A futes korszerusitest tavaszra tervezzuk, iden meg nem koltozunk, novemberben mar nem fogunk bele a dologba. (addig van hol lakni). Ugy tervezem, hogy jovo oszre (szeptember-oktober) jo lenne, ha osszejonne a szigeteles ara is es akkor a kov. teli szezon mar uj futessel + szigetelessel indulhatna.