Jogod van nem szeretni a Tatra-t, de legalább írd nagy betűvel. Az összes eddigi hozzászólásodban kisbetűvel írtad. Ennyi tisztelet jár ennek a nagymúltú márkának.
Na jó, mindenhova nem megy be, de azért a Csepel-Fehér út táv kevesebb, mint Levallois-Perret - Csepel. Amúgy a Szajnáról simán át lehet jönni a Dunára.
Nekem is van egyenesen Szmolenszkből:-). Néhány javitási könyvvel együtt vettem az ebay-ról. Az a helyzet hogy az eddigieknél sokkal többet kéne vele foglalkozni és jönnek szépen elő a gondok, ahogy apránként szedem szét. Ha nem lesz rá vevő csinálom ahogy tudom.
Egy másik fórumba írtam egyszer róla 2006-ban. Beteszem ide is az adatokat: "Nicolas Tractomas D100
Nicolas cég egy francia cég aki önjáró platformokat, félpótkocsikat vontatókat gyárt túlméretes árú szállításhoz. A cég a német Otto Rettenmayer TII-Group nevű céghez tartozik, aminhez a német Scheuerle és a tavaly v. tavalyelőtt megvásárolt KAMAG is tartozik (szintén ugyanazzal foglalkoznak mint a Nicolas) A vevő a Dél-Afrikai Rotran Heavy Transport cég, akik villamos erőműveknek trafókat, generátorokat és hasonló eszközöket szállítanak. Hajtás: 10x10/4 A jármű hossza 12,6m, magassága (a szirénával) 4,514m szélessége 3,5m. A 2db pótkereket hidraulikus daruval lehet leemelni a fülke mögötti torony mögül. A gumiabroncs Goodyear gyártmányú átmérője 1,6m szélessége 495mm A jármű hátsó vonócsapja közvetlenül az alvázhoz van hegesztve, és így 1000t-t vontathat. Maximális szerelvény összgördülőtömeg 600t. Önsúly 40t, maximális össztömeg 71t. Hidak elől-hátul Kessler gyártmányúak. Teherbírás elől 12,5t/db, hátul 25t/db. A fülke azért van olyan magasra megemelve, hogy beférjen alá a 27L-es V12-es Caterpillar motor, ami 912LE-s és 3460Nm-es. Dana-Clark-Spicer automata WSK váltó van benne. 8 előre és 4 hátramenettel A vevő 4db-ot vásárolt belőle. Az alváz hátsó része úgy lett kialakítva, hogy nyeregszerkezetet vagy ballaszt súlyokat lehessen felszerelni (attól függően mit vontat)."
A másik autó (Magnum lökhárítós Premium fülkés vontató) gyártójának pontos neve T&T Titan.
Megtaláltam a képeket.Nem a legjobb minőség de a lényeg látszik. az a pajzs se volt egy könnyü darab vas meg a hátulján a betonsúly...Életre szóló élmény volt vele dolgozni.
Köszi.Nagyon jo összeállitás,nem győztem lementegetni a képeket. :) Sok van közte amit még nem láttam.Szerintem nagyon jo gépek.Bárcsak milliárdos lennék micsoda gépparkom lenne....Egy olyan háromtengelyessel mennék mindenhova.Nagyon kemény gépek ezek.Nekem volt szerencsém dolgozni két hónapot egy K-701-essel.Szkrépereket toltam vele hogy gyorsan merítsünk.az elején egy nagy pajzs a hátulján meg súly.Hihetetlen az a teljesítmény.Szerintem azonos lóerővel nem tud egy nyugati gép sem olyan vonóerőt produkálni mint az orosz gépek.Nagyon jo a talajfekvésük,súlyelosztásuk.Valahol van kép arrol amivel dolgoztam megprobálom megkeresni,beszkennelem és felrakom.Ha vannak még hasonlo képeid orosz gépekről szivesen látom ám. :)
A 2. képen egy francia gyártású Nicolas Tractomas van (van 5 tengelyes változata is /Tractomas TR100/, dél-afrikába gyártottak 5db-ot /teszek be róla képet/). Az első képen pedig egy szintén francia gyártású vontató. Titan a gyártó cég neve, de nem azonos a német Titan céggel aki szintén hasonló túlméretes vontatókat gyárt.
Tökéletesen igazad van, be is villant pont abban a pillanatban, amikor rányomtam a Mehet gombra :-) Engesztelésképpen most felrakok egy óriási adag képet, kizárólag a Kirovecek népes családjáról. A leningrádi gyár mellett (ami a legendás Putyilov gyár utódja) több másik üzem is gyárt traktorokat Kirovec bázison kisebb-nagyobb módosításokkal, de még a német Horsh cég is forgalmazta saját emblémájával a gyártmányaikat.
Sajnos úgy alakul hogy lehet hogy el kell adni a MAZ-t(5549 1979-es). Több oka is van, leginkább az hogy túl nagy project, és a vége nem nagyon látszik. Kissebb megbontások miatt most nem üzemképes, de egy félnapos munkával megoldható. Forgalomból végleg ki van vonva, adásvételi van csak elő kell ásni. Az évek alatt rengeteg kurrens (főleg ami az eredetiséghez kell ) alkatrészem van, plusz egy jó fülke. Irányár 500E de faraghatunk belőle. Csak és kizárólag egyben. Egyenlőre máshol még nem hirdetem.