Keresés

Részletes keresés

Szere28 Creative Commons License 2014.07.13 0 0 2827

Udv!

A benzintjelzonek ne higgyel. Ugy hazudik mind alatt.Tankolasos modszerel lehet megmondani a tenyeles fogyasztast. a szerelok meg hulyek akik azt mondtak a hajtastol nem fugg a fogyastas. Pont h attol is fugg h mukodik.Mert lehet pont rosszkor valt fokosatott es lehet erolkodik allandoan a motor vagy tulsagosan porog. hat azert varoshasznalatban ne akarjal 4 liternel kevesebbett fogyasztani foleg ketszemelyel. a masik nekem senki ne mondja h egy kocsi vegyesben 5 literel elmegy ugy h van benne boven varos. talan ha mindig ejjel kozlekedunk. mert kocsi inkabb fogyast 7 korul. jartam  en boven kocsival nem nem egy benzintemetovel jartam de 6.5 ala nem tudtam vegyesben a fogyasztast lenyomni. orszaguton sikerult egyszer 4.2 kicsikarni belole. Az volt a csucs . A 250-es motoromnak meg 3.2 volt a legkosebb fogyastasa varosban igen csak 4 liter felett fogyasztott volt h 6 litert is sikerult kicsikarni belole. Szoval nem biztos h sok az a sok. Egy nagyobb ccm es mondjuk injektoros motor lehet kevesebbel is beeri vagy ugyan ez a ccm csak injektoral. De a fene tudja lehet h gond va motorodal de igy lattatlanba nem lehet megmondani.

Udv!

Előzmény: zsocax (2826)
zsocax Creative Commons License 2014.07.13 0 0 2826

Sziasztok,

 

Most vettem használtan, egy 2005-ös, 250 cm3 Scarabeot. 33.000 km volt benne, a tulaj azt állította, hogy 3,5L fölé nem ment a fogyasztása. Amikor megvettem, mentem vele kb 100 km-ert, s kb tényleg ezt a fogyasztást produkálta szemre, bár nem mértem különösebben. Most viszont egyszerűen szemmel láthatóan csökken a fogyasztásmérő állása.

 

Egyből elvittem szerelőhöz, ahol lecserélték a szíjat, görgőt, vezető görgőt, olajat. Ezután 4,7 és 5,5 L között fogyaszt a motor. Visszavittem a szerelőhöz és kiröhögtek, hogy ők bizony csak a hajtással foglalkoztak, az nem okoz fogyasztásnövekedést. 1 óráig szerelték, hogy megoldják a problémát, kitakarították a levegőszűrőt, megnézték a gyertyát és az rendben volt. Ezután a motor ugyanúgy 4,7-et fogyasztott a következő 100 km-en. Azt mondták, hogy ha továbbra is rosszul fogyaszt, akkor karburátort is megnézik és kitakarítják. 

 

Amikor eddig mértem a fogyasztást, mindig a 100 km-nek kb a harmadán két személlyel közlekedtem, vegyesen országúton, vegyesen városban. A gázkart egyáltalán nem csak két állás között használtam, odafigyeltem rá döntő többségében, de azért volt néha olyan is, hogy húztam neki egy-egy előzésnél minden utazáskor.

 

Ami nagyon fura, az az, hogy amikor áll 2 napot a motor, a leállításkor megjegyzett benzinszintmérő állása magasabb, mint amikor újra beindítom. Lehet, hogy szarul mér, de saját magához képest ugyanazt kéne mutassa, ha áll, nem? Lehetséges, hogy "ereszt a tank"? A motor alatti terület száraz, az alkatrészek is szárazak. Olyan, mintha párologna belőle a benzin...

 

Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy normális-e ez a fogyasztás? Én nem akarom elhinni, 5 liter az egy autónak a fogyasztása, nem egy 250-es motoré. Kérlek segítsetek abban, hogy mi az, amit megkell néznem / ki kell cserélnem a motoron ahhoz, hogy normalizálódjon a fogyasztás. 3,8-4 literrel már boldog vagyok két személlyel vegyes használaton, de az 5 liter egyszerűen túl sok.

 

Köszönöm előre is segítségeteket,

Zsolt

galland Creative Commons License 2014.07.11 0 0 2825

Szia! Az enyémmel is hasonló gondok voltak (többek közt). Az enyémnek a vizpumparotorja volt elkopva, ill. emiatt hengerfejes lett, hogy felment rendszeresen pirosba a vizhűtő mutatója. Miután ki lett cserélve a rotor ill. a tömités, megoldódott a dolog.

 

A hűtője is ki lett autóhűtő tisztitósnál pucolva. Itt egy olasz oldal, ami csak ezzel a Rotax tipussal foglalkozik, linkben a vizpumparotor-csere van:

 

http://www.loscarabeorotax.com/sostituzione-revisione-pompa-dell-acqua

 

Kétkörös rendszer van benne, először keringeti körbe a rotor egy kisebb körben, majd kinyit a termosztát, kiereszti a vizet a nagyobb körbe, bele a hűtőbe, és bekapcsol a ventillátor is.

 

Szóval valóban, hibaelháritáshoz érdemes kipucolni rendesen a rendszert, légteleniteni, rotort és termosztátot ellenőrizni, meg persze a hűtőfolyadék szintjét. Ha valami nem oké, leálláskor, vagy csak sima álláskor kifossa elöl a vizet a túlnyomás miatt, ez hibajelenség. Elég komplikált szerkezet sajnos, igényli a rendszeres karbantartást.

Előzmény: Zoley69 (2821)
Szere28 Creative Commons License 2014.07.10 0 0 2824

Udv!

Neki nincsen kiolvasoja. Igazabol nekrm sincsen sajna. Valaki olyat kell keresned akinek lagalabb van oszciliszkopja. Legjobb ilyenel felkeresni egy markaszervizt. Ha javitast nem is ott vegezteted de egy kiolvasat elvegeztethetsz ott. H mit ir ki az ecu mi a nyuge mi nem tetszik neki es tanacsot is adnak sok egy arajanlatott is a cserelendo alkatreszek nevevel es araval.

Udv!

Előzmény: santi1981 (2823)
santi1981 Creative Commons License 2014.07.10 0 0 2823

köszi,

bár az kicsit késő, de ha más megoldás nem lesz addig, megkeresnélek,

 

UBC Zoli is kereshető ilyen céllal esetleg?

 

köszi

zoli

Előzmény: Szere28 (2803)
Szere28 Creative Commons License 2014.07.09 0 0 2822

Az ecet nem baj. De biztos h ott valami nagyon elvan csesve 12km alatt nem forhat fel a viz. Foleg ha meg temposan is tudsz menni. 

Udv!

Előzmény: Zoley69 (2821)
Zoley69 Creative Commons License 2014.07.09 0 0 2821

Ecettel azért lett megjáratva, mert ha vízköves az leoldja, jött is ki belőle elég sok kosz, mert az előző tulaj nem fagyállót rakott bele és úgy használta.

De majd lebontom és újra átnézem az egészet és átmosom a hűtőt újra.

Előzmény: Szere28 (2820)
Szere28 Creative Commons License 2014.07.08 0 0 2820

Udv!

Az ecet  nem hozza ki a dugulast pl a hutobol.  meg miert ne keringene. Mondjuk lekene ellenorizni ahoz meg csak egy vodor kell.  Mert nem hiszel el h a vizpumpa nem keringeti a vizet. Olyan hibaval csak dugukas vagy termosztat hibba es a vizpumpa lapatjainak letorese okoz.

Udv!

Előzmény: Zoley69 (2819)
Zoley69 Creative Commons License 2014.07.08 0 0 2819

Ha nem tekeri körbe akkor lehet gond és én erre gyanakszom, a rendszert átmostam ecettel és utána vízzel is, tehát dugulás nem lehet.

Hengerfej most volt leszedve, új tömítéseket kapott és szelep állítás is volt.

Csövezés eredeti, légtelenítve 3x volt egymás után.

Már a sárvédő alját is átfurkáltam, hogy több levegőt kapjon a hűtő.

Előzmény: Szere28 (2818)
Szere28 Creative Commons License 2014.07.08 0 0 2818

Udv!

Talan azert forr fel a viz mert mas gond van. A szivatyutol nem forr a viz.  Az csak korbe tekeri. Meg mas motornal jo ez a szivatyu csak a tiednel nem jo. Egy is nem kerek. Ott mas gond lesz. Pl hengerfejes a motorod vagy a hutod tiszta mocsok belul es nem tud a viz atfolyni rajta. Vagy rosszul van csovezve a motorod illetve nincsen jol lelegtelenitve. Es meg sorolhatnam. Tehetsz ra elektromos ac de a problemad nem figja megoldani max feluletesen kezi. De lehet meg rosszabb lesz tole es akkor csak feleslegesen koltotted a penzt. 

Udv!

Előzmény: Zoley69 (2817)
Zoley69 Creative Commons License 2014.07.08 0 0 2817

Üdv.

 

Még mindig gond van a ScaraBélám hűtésével, pedig már a vízpumpa is fel lett újítva, az új termosztát sem segített, most termosztát nélkül megy, de így is elég gyorsan (10-12 km.) felforr a hűtőfolyadék.

 

Lehetne esetleg egy elektromos szivattyút berakni??

A régit lekötném, levenném a meghajtó fogaskereket és kész.

Hova lenne érdemes berakni az elektromos szivattyút??

NDani Creative Commons License 2014.07.07 0 0 2816

Igen az lesz, rájuk gondoltam én is, köszi.

Üdv.

 

Előzmény: Szere28 (2815)
Szere28 Creative Commons License 2014.07.07 0 0 2815

Udv!

Ha simma kis gumigyuru van rajta akkor O-ring kft. Ott lesz.

Udv!

Előzmény: NDani (2814)
NDani Creative Commons License 2014.07.06 0 0 2814

Sziasztok,

jó lett rá a zárt úszóház, az enyémen túlfolyós leeresztős volt, a zárócsavar végén lévő kis o-gyűrű adta meg magát ami a leeresztő lukat zárja el, megpróbálok rá szerezni és visszateszem majd, gondolom nem árt ha túl tud folyni adott esetben.. így hogy nem csepegtetem a benyát, egész gazdaságos lesz :)

 

Előzmény: NDani (2789)
Szere28 Creative Commons License 2014.07.06 0 0 2813

Udv!

En sem oltozok teljes felszerelesbe a robogomon. De nem fogok rovitnadragba motorozni. Egy jobb minosegu eros ruhat huzok meg motoros kabatott. Nekem fontos a motorom muszaki allapota es nem gumin fogok sporolni. Mert minek. Nem birsz ki 5-10e ftot haromevente. En pl a maxi robogomom 2 garnitura gumit koptatok el. A gumi a motoron az az elem ami mindent eldont. Azon megy at a tapadas minden. Kb mind a fek annak is toppon kell lennie. Es nem jarom le vasig h minek azt cserelni hat van azon meg kopo reteg majd ha vason lesz. Ez a gond az emberekel h leszarnak bizonyos dolgokat de a kurva cigit megkell venni. Meg h 60e ft cipo legyen a laban de a motorjanak pipojere mar nem kolt. Elfogadom h van meg 2mm profilmelyseg kozlekedjen vele. De azert kezdjen el gondolkodni a cseren es ne szovetig koptasa az abroncsot. En sokat megyek mindenfele jarmuvel. Es en utalo. A hatarra kopot abroncsokat. Esobe futon bele es olyan lesz mindha jegen kozlekednek. Legyunk mar igenyesek arra amivel kozlekedunk. Ami szamit a fek es azt min viszuk at tehat a kereken es a kormany. A tobbi nem szamit. H kopot a fenyezes vagy nem csilli villi minden. Motorhibaba en nem tudok rola h beleszoktak halni de fek es kormany es nem megfelolo gumiabroncs allapot miatt mar nem egy ember hallt meg. Remelem most mar tiszta mire  akarok utalni. Nem kell vadi uj gumi de ne legyen tukorradial es ne hangoztasuk h ha  en teljesen kopot gumival jarok es h jo az erre. 

Udv!

Előzmény: Berugman (2812)
Berugman Creative Commons License 2014.07.06 0 0 2812

Látom csalánra pisil itt mindig valaki reggelente. ;)

 

Az OFF motorom májusban volt műszakin.

A teljes felületen 2,5 mm volt a profilmélység, műszakin már nem felelt meg /pedig még vagy ezer km-t elballagtam volna vele/.

Leszarták, hogy 1,7 az előírás.

 

De 50ccm-en nem öltözök be protektoros ruhába és csizmát, kesztyűt sem húzok.

Sőt, biciklihez még sisakot sem húzok léha módon... ;)

Ugyanolyan veszélyes ez is, mint az ezres gépem, ha csúszol mondjuk 50km/h-nál.

Na, ezt el tudod képzelni? :)

 

Nem vitázni akarok, de kicsit erősnek /vagy talán kioktatónak/ találtam a kommented.

Azért vettem smkp-t, mert a lehető legolcsóbban kívánok közlekedni A-ból B-be /gombázni, agancsot gyűjteni szántást-vetést leellenőrizni, boltba vagy postára elszaladni stb./ és nincsenek nagyon járulékos költségek, szabályozások.

Egy vidéki faluban azért mások a viszonyok, pedig tudom, hogy a 6/1990 Köhém-rendelet országos hatályú.

Nálunk még rendőr sincs, aki piszkálna.

 

Ha bejön ez a rendszámos mizéria én kihagyom.

Jó lesz ez kertek alatt így is, amúgy is a falu legszélső házában lakom, a hátsó kapum a szántásra nyílik.

Előzmény: Szere28 (2809)
Szere28 Creative Commons License 2014.07.06 0 0 2811

Udv!

Az.

Előzmény: arw593 (2810)
arw593 Creative Commons License 2014.07.06 0 0 2810
Köszi a rajzot! Szinte azonos időben leintettem egy szemböl érkező sárvédős scarabeost, így valósban is sikerült megnézni. Le kellett szerelni a dobozt, hátsó nyerget de siker. Az oldalsó prizmákat levettük az nem tetszik. A leállított motoron is és sajáton is bekötetlenül lóg kettő kábel, minden működik nélküle. Rendszám világítás lenne?
Előzmény: NDani (2804)
Szere28 Creative Commons License 2014.07.06 0 0 2809

Udv!

Hat nekem van 50-es motorom de en nem jartam soha kopit gumival mert 50-esen nem nezik a gumit. Meg igazabol nem massal magadal baszol ki ha ugy haszbalod. A masik a rendor ugyan ugy megbuntethet ha kopot a gumival jarsz mert az h nincsen muszaki de muszakilag megkell felelnie a kozuti forgalomba reszvetelnek es muszaki allapotba a gumik is bele tartoznak. Az a te feleloseged. Ha balested lesz es megnezik a motor muszaki allapotat bizony orrodra koppintanak erte. H ezt megis h kepzelted.

Udv!

Előzmény: Berugman (2808)
Berugman Creative Commons License 2014.07.06 0 0 2808

2009-ben is volt egy ilyen "fellángolás", de annyiban is maradt.

Jó dolog lenne, mert talán kevesebb motort lopnának stb.

Alkatrésznek ugyan jó lenne még az is.

Inkább az anyagi vonzata zavar, ha meg itt is lenne valami féle műszaki vizsga 2 évente, akkor lőttek a kopottabb gumival való szaladgálásnak ésa további előnyöknek, amiért én az 50ccm-et választottam.

 

Szere28 Creative Commons License 2014.07.06 0 0 2807

Udv!

No emberekugy nez ki h megszunik a 50 motor rendszamnelkuliseg. nem regen olvastam a totalcaron a cikket. osszel a parlamentben a torvenyjavaslat.

Udv!

Szere28 Creative Commons License 2014.07.05 0 0 2806

Udv!

Hat igen ha minden alkatredz a helyen van akkor mukodni szoktak a dolgok.

Udv!

Előzmény: Berugman (2805)
Berugman Creative Commons License 2014.07.05 0 0 2805

A múlt héten "panaszkodtam", hogy a frissen vásárolt 50-ben pontatlan a benzinszint-jelző /mindig kevesebbet mutat/.

Került bele egy akkumulátor, azóta tökéletesen működik!

NDani Creative Commons License 2014.07.05 0 0 2804

Robbantott ábrákat érdemes az alkatrészes oldalakon nézegetni, ezekből próbálok általában első körben én is tájékozódni:

Előzmény: arw593 (2796)
Szere28 Creative Commons License 2014.07.03 0 0 2803

Udv!

Hat en csak 18-a utan vagyok magyarban. Akkor tudok ranezni a motorra. Addig kenytelen vagy madra vadaszni.

Udv!

Előzmény: santi1981 (2802)
santi1981 Creative Commons License 2014.07.03 0 0 2802

Volt,hogy menet közben felgyulladt, de hamarosan el is elaludt, de ilyenkor leállást szerencsère nem produkált. Szerintem a szerelőnek nincs mivel kiolvasnia ès ezèrt bènázik már hetek óta, azt hittem èrt hozzá, de jelenleg nem úgy èrzem. Ès termèsztesen meg is vagyok lőve, mert lehet darabkban van, el kellene csak hozni es valamelyikőtökre rábìzni, ha valaki elválalná esetleg innen..?!

 

Előzmény: Szere28 (2801)
Szere28 Creative Commons License 2014.07.03 0 0 2801

Udv!

Enginlampa nem vilagit? Eloszor is erre arat nem lehet irbi meg nem tudod a hibbat. Pl lehet egy nyomor hofokgomba is a hibas. Az mondhatni filleres tetel. Ki kell olvastatni a hibatarolot az mit mond aztan lehet nyomozgatni pontosan mi a baja. De bontotban minden van szoval nem is olyan veszes a dolog arban. Szoval elso a szamitogep kivallatasa.

Udv!

Előzmény: santi1981 (2800)
santi1981 Creative Commons License 2014.07.03 0 0 2800

sziasztok!

 

segítségeteket kérem,

 

korábban írtam, hogy van egy Scarabeo 500ie-m, de mostanság furcsán viselkedik,

hidegindítás után fulladozik, van, hogy le is fullad, majd melegen már jól ment.., aztán most már melegen sem tökéletes, mert érezni, hogy nem megy igazán, nem úgy húz és haldoklik.

 

elvittem egy szerelőhöz, ahol már 3 hete áll, és nem találja a hibát, elvileg mechanikusan rendben van, szerinte a befecskendezővel lesz a gond, az elektronika vacakol.

 

mit gondoltok erről, ha így van, milyen költséggel kell szerintetek számolni, ha a befecskendező csinálja?

 

köszi,

üdv,

zoli

 

 

 

NDani Creative Commons License 2014.07.03 0 0 2799

Hello,

közben vettem egy zártat 1100,-ért, találtam egy jó "olasz" boltot a szentendrein, tartanak mindenfélét készleten dellokhoz. A bilincsem is gatya a szívócsövön, mekkora bilincs kell oda kb.?

Köszi

 

Előzmény: UCB Zoli (2797)
UCB Zoli Creative Commons License 2014.07.02 0 0 2798

Hello.

 

Semmi, felejtsd el.

 

Üdv

Előzmény: Berugman (2791)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!