Keresés

Részletes keresés

könyvmoly Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12336
Na jó, nem fogom menekülőre. :))
Ha megértem minden porcikáját, akkor jobban fog esni használni is.

KM

Előzmény: tari2 (12333)
könyvmoly Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12335
A szerencsétlenkedésem keltette fel a gyanúdat? Az szomorú lenne, mert némi műszaki érzékem van, csak a biciklikhez vagyok sült hülye. :) És a bowdenszereléshez :))
Na már nem is vagyok bánatos.

Különben eltaláltad, lány vagyok. A bemutatkozást kiegészítendő: 25 éves

KM
ui: Nem bántottál meg

Előzmény: gyaci (12331)
gyaci Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12334
Nem tudom hogy akartam-e közölni, vagy már írtam is, de ha minden OK lesz, akkor ma egy SRAM9.0 váltószett boldog (később esetleg boldogtalan) tulajdonosa leszek. Már csak egy 9-es kazi és egy új hmű köll, oszt mehet a gép amíg a világ világ. Majd a fékeket is lecserélem az év vége felé vagy 2001 elején, gondolom sejtitek mely márkára is.
tari2 Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12333
KM - Na azért ez egy kicsit gyors volt. :-) Még nem beszéltük át a váltót, a kerekeket, agyakat stb. stb. Ezt nagyon könnyen meg akarod úszni. :-))

Tari2

Előzmény: könyvmoly (12330)
könyvmoly Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12332
Kedves bátyó! És mindenki!
Én mostmár nem tudom mi legyen. Kihúzzam-ne húzzam?

Szóval hogyan húzkodjam el a bowdenkülsőt? Nekem úgy tűnik, mintha a fémspirálra vhogy ráöntötték volna a műanyagot. Persze lehet, hogy ez hülyeség, de eddig csak a kábelt láttam mozdíthatónak. Amúgy meg az egész vacak valami szegecsszerűséggel rögzítve van a vázhoz. Úgyhogy a kicserélés sem egyszerű ötlet.

Végülis az első fékem egész jó. Kicsit elkeseredtem :(

KM

Előzmény: bátyó (12329)
gyaci Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12331
Elnézéstedet kérem ha megbántanálak kérdésemmel, de te leányzó vagy?
Előzmény: könyvmoly (12330)
könyvmoly Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12330
A mosást a kazettára értettem hátul. Kicsit nagy tempóban pörög a topic, lassan elvesztem a fonalat :). Megnyugtattál, hogy vissza lehet tenni a kábelt a bowdenházba. Egyébként mintha az első váltókarnál tényleg nem lenne bowdenfeszítő.

Tari, lehet, hogy igazad lesz! :) Lassan egy új vázon kezdek gondolkodni. :))

KMoly

bátyó Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12329
könyvmoly
Az olcsóbb bicikliknél jellegzetes probléma, hogy a hátsó fék meghúzásához igencsak neki kell veselkedni.
Általában a fékekkel és a fékkarokkal nem szokott probléma lenni, hanem a bowden szorul a külsőben. Egy dolgot lehet csak tenni, tisztességesen megkenni a bowdent (vagy az egészet kicserélni).
Viszont ki ne húzd a külsőből, mert ha amúgyis szorul, soha az életbe nem lehet már visszavarázsolni (mivel a a féken a rögzítésnél óhatatlanul belejön egy görbeség, ami miatt nem lehet betolni). Inkább húzkodd el a bowdenkülsőt, jól kend meg a sodronyt (én WD-40-et használok, amiért lehet köpködni nyugodtan, de akkor is jól működik), majd néhányszor rájszold rajta végig a külsőt.
Még az is lehet, hogy nem is kell feloldani a kábel rögzítését (és így nem kell majd vacakolni a fék állításával), hanem az is elég, ha csak kiakasztod a féket.
Előzmény: könyvmoly (12273)
Ytse Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12328
bátyó,

nem STX-RC, hanem simán STX. Másrészt elöl milyen problémát okozhat?

gyaci Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12327
Ehhez csak egy saját esetemet fűzném hozzá.
A régi gépemen 6-os menetes kazi volt az legalapabb SIS váltóval és karral. Elkopott a nyomorult, vettem egy POINT 7-es kazit. A váltó is tökéletesen átérte és a kar is simán megtalálta az összes kereket. Persze nem SIS üzemmódban mert az 6-ra volt készítve.
No, ha az a régi vacak tudott eggyel többet akkor asszem az STX-ed is fogja tudni.
Előzmény: bátyó (12325)
gyaci Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12326
Van egy Zorkij-4 -em a 60-as évekből. Zsír újnak néz ki. Mennyit érhet most? Még a szép bőr tokja is príma állapotban van.
Előzmény: tari2 (12322)
bátyó Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12325
Ytse
A vezetőgörgőkkel az STX-RC hátsó váltódban különösebben nem kell törődni. IG-HG ott nem számít.
Nagy a valószínűsége, hogy képes átfogni a 8-as fogaskoszorú szélességét. Csak éppen varázsolni kell egy kicsit. Mindkét véghelyzet rögzítő csavart először csavard ki, majd kezdődhet a beállítgatás.
Ha leszeded a váltót, akkor akár meg is mérheted, hogy oldalirányban elegendően nagyot mozog-e. Biztos vagyok benne, hogy jó lesz.
Az első váltó lehet, hogy kicsit problematikusabb lesz.
Előzmény: Ytse (12294)
tari2 Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12324
KM - Na lesz még ebből új bringa! A bowdennél kezdjük. :-))

Tari

Előzmény: gyaci (12321)
gyaci Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12323
Ahhoz hogy az első láncterelőt be tudd állítani nem a bowdent kell csavargatni, hanem a váltókaron lévő bowden feszítő anyát. Ha nincs szerencséd akkor nincs is ilyen rajta. A régi SIS-eken nem volt, lehet hogy most sincs.
Előzmény: könyvmoly (12320)
tari2 Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12322
Slr - Jó a példa! Nekem van egy rakás fényképezőgépem is, többsége ősi darab. Ne feledkezz el a HASZNÁLT bringákról. Bergusson, Kerékvár, Sas Bike stb. kiváló lelőhelyek. (Én fényképezőgépet is vettem HASZNÁLTAN.)

Tari2

gyaci Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12321
Noooo, abszolute ki kell húzni a bowdent a házból, megtörölni, esetleg megzsírzani, majd a tekercselésével megegyező irányban "betekerni" a házba. Így nem fog a bowden vége kirojtosodni. Majd érdemes egy-két határozattan gyors mozdulattal megmozgatni a kábelt a házban. Ha így is szorul akkor lehet hogy a házban van valami trutyi, esetleg megroppant valamikor a fala és beszűkült, vagy ahogy már mondtam vastag a kábel a házhoz.
Ha trutyi van a házban azt szerintem ki lehet mosni, de nem tudom ez mennyire jó a benne levő fémspirálnak. Meg lehet próbálni, legfeljebb veszel egy új kábelszettet (milyen rendes vagyok).
Előzmény: könyvmoly (12320)
könyvmoly Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12320
Először megpróbálok tekerni a bowdenen, ahogy Tari mondta, bár nekem eddig mozdíthatatlannak tűnt. Ha nem műxik szétszedem, de ha kihúzom a bowdent a házából, hogyan mászik bele vissza? Vagy csak addig húzzam, amíg a másik vége is kilóg? Akkor meg nem lehet az egészet rendesen bekenni.

Értetlen könyvmoly :(

gyaci Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12319
Biztos megrögzött jobbkezes vagy, ezért hajlamos vagy önkéntelenül is a jobbal sokkal erősebben markolni.
Előzmény: k_peti (12317)
gyaci Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12318
Nem is vettem piszkálódásnak kedves slr, csak próbáltam kimagyarázni hogy miért is ragaszkodok görcsösen ahhoz a teló típushoz.
Látom profi vagy fotó terén. Nekem egy Minolta BigFinder-em van digitális kijelző nélkül. Ez aztán picuri cuccos azokhoz képest amit felsoroltál!
Előzmény: Törölt nick (12316)
k_peti Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12317
nekem is zsibbad a kezem, de csak a jobb!Probáltam
kesztyűben, kesztyű nélkül, stucni magasságot állítottam, markolatot vastagabbra cseréltem,de nem múlt el.Most örülök, mert azt hittem, hogy ez egyedi probléma és valami nálam nem működik rendesen.:)Kivi,neked nem zsibbad ?;)
Előzmény: retur (12298)
Törölt nick Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12316
Gyaci, nem piszkálódás volt, csak az őszinte ijedség és a mégiscsak bizakodás jele :-). Mintha átjönnél a fotós topicba, hogy egy könnyű, egyszerű fényképezőgépre lenne szükséged, a Carenát vedd-e vagy a Kodak szappantartót 30e alatt, és egyszercsak belső fókuszos nagyfényerejű zoomok között találnád magad ultrahangos fókuszáló motorokkal, digitális rendszervakukkal, szemvezérelt zoomokkal.

No persze lehet olyan, akit eltérítettünk az egyszerű kompakt vásárlásától és most boldogan űzi az őrült fotósok szenvedélyét és veszi a cuccokat egymás után. A fényképezőgépeim jó részén nekem is rugós teleszkóp van :-)

Szóval bringa ügyben én még mindig valami egyszerű alapmegoldáson gondolkodom. Az a bizonyos Veracruz amivel itt előhozakodtam mint első bringa amire felfigyeltem, no az elég hasonlónak tűnik Könyvmoly kerékpárjához, talán egy picivel könnyebb annál. A vásárlástól viszont még mindig távolabb állok, nem volt időm megnézni az ajánlott boltokat. Van olyan, ami hétvégén is nyitva van?

Előzmény: gyaci (12302)
könyvmoly Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12315
Akkor talán rosszul lett feltéve, mert esésről, rugásról nem tudok. Lehet, hogy kénytelen leszek megnézetni? :(
A kazettát megsasolom mégegyszer, tán egy mosdatás sem árthat neki

KMoly

Előzmény: gyaci (12308)
gyaci Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12314
Ytse kitartás. Én ehhez még hüjeséget sem tudok mondani annyira nem értek hozzá. De a váltót azért meg lehet nézni hogy mekkora váltási tartománya (kb.mm-re) oszt lemérni hogy mekkora 8-as kazi két szélső kerekének a távja. Most ez nagyon hüjén hangik?
Előzmény: Ytse (12294)
gyaci Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12313
Ez szerintem tutira bowdenes baj. Ha a visszatérítő erő is csekély, akkor általában ez annak a jele. Szedd szét, tisztítsd meg, nézd meg hogy könnyen v. nehezen mozog-e a bowden a házban. Szerintem egy nagyon vékony picuri zsírréteg is jó lehet a bowdenen, nekem legalábbis bevált.
Előzmény: könyvmoly (12306)
könyvmoly Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12312
Köszönöm a biztatást H_G. Már kezdtem azt hinni, hogy rossz az egész. :-)
Előzmény: H_G (12303)
gyaci Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12311
A kazettához annyit, hogy szerintem legyen az bármilyen bóvli is, akkor is van rajta valami azonosító. Ez főleg a szorítóanyán fordulhat elő. Feltéve ha tényleg kazettás a rencer, mert ha menetes akkor bárhol lehet.
Előzmény: könyvmoly (12304)
Ytse Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12310
Nekem senki sem válaszol? Brühühühühühüüü.... :)
gyaci Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12309
Ez a Cserny egy iszonyú drága bolt lehet.
Előzmény: tari2 (12305)
gyaci Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12308
Annak hogy hozzáér a láncterelőhöz több oka is lehet:
1. Trágya a hajtómű vagy eldeformálódott (esés, rúgás stb.), ennek van a legnagyobb esélye.
2. Meggörbült a középcsapágy tengelye, de azt hiszem ennek van a legkisebb esélye, mert azok inkább törnek, de sosem lehet tudni.
3. Valami bibi van a hajtómű felrakásával a tengelyvégre. Lehet hogy trutyisan lett felpakolva, és ettől nem tud a 4 lapolás érintkezni, ezért ferdén megy fel a hmű.
Előzmény: könyvmoly (12304)
tari2 Creative Commons License 2000.08.08 0 0 12307
KM - Egy picit a váltónál tekerjél bowdenen. Ha nem kezd el bizonytalankodni, akkor maradhat úgy. Az lánckerekek kiképzése a váltáskönnyítés miatt nem teljesen szabályos. (Attól még lehet, hogy tényleg ferdeség állt elő, de akkor az egy picit húzóssabb probléma.)

Tari

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!