Keresés

Részletes keresés

kaktusz 22 Creative Commons License 2021.04.18 -1 0 171840

Nincs is nagy elvárásom, hogy különösebben érezhetően "megtáltosodna" ettől. Csupán a tudat, hogy nincs ez így "helyen". Én a benzines régi motoroknál tapasztalt mechanikus előgyújtás szabályzók elmozdulásának nagyságát látva (ismerve) gondoltam, hogy itt ez hiányzik.Más kérdés, hogy nem kirívóan lenne más, ha megoldott lenne ez . Itt egy olyan kompromisszum van a Babszinál,hogy az alapelőgyújtás van túltolva, hogy nagy fordulaton is jó legyen valamennyire. Csak elgondolkodtatott ez, mivel ma ez megoldható elektronikusa. Nem fogok különösebben "rácsavarodni" a dologra, de ha meg tudom oldani pici pénzből, akkor megoldom. Én a tuningolást nem szeretem. Mondjuk azt igen, ha a motor élettartamát és a használhatóságát inkább pozitívan befolyásolja. Én látványra nem tuningolom, de például a Babszi teleszkópok cseréje olajosra igaz rontja a Babetta életérzést, de ez talán nem annyira  "fájó". Például a hengerhüvely cseréjét a 207-esnél nagyon díjazom. Fékek jobbítása és ilyenek. Ezeket is csak az eredeti felállásból kiindulva.

 

Előzmény: 4728ITI (171836)
4728ITI Creative Commons License 2021.04.18 0 0 171839

Én az elektronikus előgyújtás szabályzásról írtam, ami a fordulat függvényében változtatja az előgyújtás értékét. Annál is be kell állítani az alap előgyújtást, egy meghatározott fordulatnál. Ami a motoromon van, az 0,8-2,4 mm között változtatja az előgyújtást, alapjárat és max fordulaton, ami 2 és 10 ezres fordulat az én esetemben. Erre írtam hogy Babettánál ez nem sokat hozna. Nálam sem ez hozott lényeges javulást a teljesítményben, hanem a tuningolás. Tuningolás előtt 45 volt a végsebesség, utána 75.

Előzmény: subaaa (171837)
GöriApó Creative Commons License 2021.04.18 0 0 171838

Lehet, hogy megköveznek szakmai igénytelenség okán de én egyszerű módon szoktam beállítani az előgyujtást. Beindítom a motort, sztenderre teszem  és az alaplapot oda forgatom ahol legnagyobb a fordulat. Rögzítem, aztán gyia. 

subaaa Creative Commons License 2021.04.17 0 0 171837

"Nem biztos hogy Babettánál sokat hozna..."

 

Amikor én mondtam ugyanezt az nem volt jó, de ha te mondod akkor az úgy is van bizony, egyetértek!

Előzmény: 4728ITI (171836)
4728ITI Creative Commons License 2021.04.17 0 0 171836

Nem biztos hogy Babettánál sokat hozna, ezért nem biztos hogy megérné a befektetést. Ami sokat tudna hozni, az a tuningolás. Ezt többen is megcsinálták, de aztán rájöttek hogy ahhoz más motor kell. A legjobb életérzést veszítenék el, ami a Babettázást jelenti. Mert van a Babetta love, meg van a többi.

 

Előzmény: kaktusz 22 (171835)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.04.17 -1 0 171835

Köszönöm! Nem felejtem el nézegetni hozzá a dolgokat. Nem életszükséglet, de jó dolognak tartanám ezt a fejlesztést.

Előzmény: 4728ITI (171834)
4728ITI Creative Commons License 2021.04.17 0 0 171834

Szia!

Jó esély van rá hogy Babettára is felszerelhető az elektronikus előgyújtás szabályzós gyújtás. A motoromon egy indiai Puch Hero CDI van (Bosch fejlesztés), amit szerintem meg lehet táplálni a Babetta alaplapjáról. A CDI töltőtekercsét kellene csak nagyobb feszültségűre áttekercselni, az impulzus tekercse maradhat. A CDI egységet, meg a gyújtótrafót kell csupán beszerezni hozzá, az alaplap, meg a lendkerék nem kell.

Előzmény: kaktusz 22 (171832)
Kistuci 1977 Creative Commons License 2021.04.17 -1 0 171833

Más is szokta olvasgatni!

Előzmény: miko? (171829)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.04.16 -1 0 171832

Tisztelt Tamás! A Te motorod gyújtáselektronikája korszerűbb a Babettáétól. Neked az alap előgyújtáson túl is van élet. :) Azaz még rá tud tenni a fordulat függvényében az előgyújtásra. ( Na ezt egy jó fejlesztésnek tartanám, amennyiben megoldható lenne kis pénzből egy Babszin is) Amit írsz :"Én a próbákat tartom a legjobb megoldásnak hogy megtaláljuk a legjobb értéket." maximálisan osztom. Akinek van érzéke és tapasztalata is az ilyen dolgokhoz, többet ér a műszeres beállításnál egy gyári értékre az egyéni hangolás. Most ahogy az üzemanyagok változtak ez evidenciává vált. Nem beszélve arról, hogy minden motor másként viselkedik és különböző beállítást igényel. Úgy az üzemanyag ellátásban, mint a gyújtás tekintetében.

Nekem pl. a Babettán a gyári alaplap állíthatóságán kellett kicsit alakítani. Tovább kellet marnom az

állítócsavarok pályáját, mert nem volt elég hely a jó pozíció beállításához.

 

Előzmény: 4728ITI (171831)
4728ITI Creative Commons License 2021.04.16 0 0 171831

Kedves fórumtársam!

Én úgy látom, ha nem is tartod profinak magadat, de nagyon jól látod az összefüggéseket. Mivel az üzemanyag minősége változott, ezért ahhoz kell alkalmazkodni. Ilyenkor fontos hogy a jó irányba változtassunk, esetünkben az előgyújtáson. Én a próbákat tartom a legjobb megoldásnak hogy megtaláljuk a legjobb értéket. Úgy gondolom hogy mivel nincs már 86-os benzin, ezért a gyári előírást el lehet felejteni. Jelenleg 100-as benzinnel járok, ha majd javul az idő, csinálok pár próbát. Most úgy érzem, ezzel a benzinnel kisebb a végsebesség.

Előzmény: kaktusz 22 (171830)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.04.16 -1 0 171830

Kedves Tamás! Ne túlozzunk, mert ezt a részt csak annyira értem, amennyit logikusan ki tudok következtetni. Az oktánszám nagysága az az üzemanyag kopogástűrését mutatja meg. Tehát azt a

sűrítési végnyomáshoz állítják be. Nagyobb sűrítésű motorok nagyobb oktánszámú benzint igényelnek. (hogy ne legyen öngyulladás azaz kopogásos égés) Az előgyújtás mértéke az ugye az idővel van összefüggésben. Mennyi  idő van arra, hogy a dugó a felső holtponton picit túlhaladva

kapja meg azt a nyomást ami a leg optimálisabb a motornak.( azaz mennyivel előbb kell meggyújtani a felső holtpont előtt) Ennek a két fő összetevője az üzemanyag lobbanási képessége valamint a motor fordulata. Hogy az etanol (alkohol) lassabb égésű az köztudott. Hogy a vegyészek mi egyebet csinálnak a különféle anyagok hozzáadásával azt nem tudom. (még titkos összetevők is vannak) Amit mondtál a 86-os benzinről a Babettával kapcsolatban teljes mértékben osztom. Mindkét üzemanyagtól a 95 és a 100-as -tól is jobb volt. Sokkal intenzívebb volt az égése, ezért a motor ereje is kicsit nagyobb volt és a  gyorsulása is jobb. Viszont az elnyúltabb égés az lágyabb üzemet eredményez, ami jobban kíméli az alkatrészeket.

Előzmény: 4728ITI (171826)
miko? Creative Commons License 2021.04.16 -1 0 171829

Szuper, akkor nem csak magamat szórakoztattam a honlap összeszögelésével. :)

Előzmény: Silfix (171828)
Silfix Creative Commons License 2021.04.16 0 0 171828

Először is hálás köszönet a honlapért és a sok segítségért amit adott.

Valahogy vegyítettem a kettőt 😁

Azt a verziót csináltam amikor a háromból 2 tekercs belemegy egy univerzális feszültség szabályozóba 12v abból megy az aksiba, onnan meg minden máshová.

Annyi különbség hogy az első lámpában maradt egy hagyományos izzó hogy a rendőr bácsi ne szólhasson be

Előzmény: miko? (171827)
miko? Creative Commons License 2021.04.16 -1 0 171827

Ott két variációt is leírtam. Melyiket csináltad meg?

Előzmény: Silfix (171821)
4728ITI Creative Commons License 2021.04.16 0 0 171826

Szerintem kaktusz 22 fórumtársunk majd megírja a tutit, mert Ő otthon van ebben a témában. Egyet azonban én is biztosan tudok hogy mindkettő rosszabb a Babettának, mint a 86-os volt.

Előzmény: subaaa (171825)
subaaa Creative Commons License 2021.04.16 0 0 171825

Csak az érdekelne, hogy a 95-ösben van bioetanol (aminek lassabb az égése), a 100-as benzinben meg elvileg ETBE van, most akkor hova csavirgáljam az előgyújtást? Mert ha jó nagyra állítom a 95 etanoltartalma miatt, akkor lehet hogy az túl sok lesz a 100-asnak, hiába magasabb az oktánszám meg nagyobb a lángfront terjedési sebessége, ha meg belövöm a 100-ashoz és egyszer 95-öst tankolok akkor meg jön a kopogásos égés? Most akkor  elég csak az oktánszámot kell nézni vagy az etanol tartalmat is kell nézni, mert hatással van az égés sebességére? :)

Előzmény: 4728ITI (171824)
4728ITI Creative Commons License 2021.04.16 0 0 171824

Elfogadom a kiigazításod. Tisztában vagyok vele hogy egy gyors égési folyamatról van szó, amit a szikra indít el. Ezért is fontos a szikra pontos időzítése hogy a folyamat a legjobb hatásfokkal történjen. Kedves barátom írta nemrég hogy Nála 1,9 mm előgyújtással a legjobb a Babszija, 100-as benzinnel. Még állítgatni sem kellett, mert az alaplap ütközésénél mérte azt az értéket.

Előzmény: subaaa (171822)
4728ITI Creative Commons License 2021.04.16 0 0 171823

Köszönöm szépen, ezt ismerem, korábban már áttanulmányoztam. Ledes világítást, meg indexet én is csináltam, kicsit másképp. Pár éve működik a motoromon, meg másokén is.

Előzmény: Silfix (171821)
subaaa Creative Commons License 2021.04.16 0 0 171822

Értem, igazad van! Annyit viszont hozzátennék, hogy az égéstérben nem robbanás (vagy robbanások sorozata) történik. (Ezért egyébként a robbanómotor kifejezés is helytelen, hiába használja a köznyelv).

Előzmény: 4728ITI (171819)
Silfix Creative Commons License 2021.04.16 0 0 171821

Teljes mértékben ez alapján csináltam 

 

https://jawababetta.com/2018/12/25/babetta-led-vilagitas/

Előzmény: 4728ITI (171820)
4728ITI Creative Commons License 2021.04.16 0 0 171820

"A töltést egy másik fórumon találtam,"

Kíváncsivá tettél, érdekel a konstrukció. Fel tudnál tenni róla egy rajzot?

Előzmény: Silfix (171817)
4728ITI Creative Commons License 2021.04.16 0 0 171819

Ha logikusan gondolkodsz, magadtól is rájössz hogy egy lassúbb égési sebességű üzemanyag esetén nagyobb előgyújtás kell hogy a dugattyú a legjobb állásban legyen, amikor a robbanás bekövetkezik. Mivel akkor adja le a motor a legnagyobb teljesítményt, nagyon fontos hogy jól legyen beállítva az előgyújtás. Pontosan a kis teljesítményű motoroknál fontos és nagyon is érezhető ha rosszul, vagy jól van beállítva. Csak egy példa: Nemrég hoztak hozzám egy megszakítós kismotort, ami a tulaja szerint 25-nél többet nem megy. Átnéztem rajta mindent és csak egy hibát találtam, nulla volt az előgyújtása. A megszakító házaga volt kicsi. Beállítottam a gyári értékre, amitől az előgyújtása 1.8 mm lett. Kipróbálva a motor simán elérte az 55-öt, jól gyorsult, még dombnak fölfelé is.

Előzmény: subaaa (171815)
Silfix Creative Commons License 2021.04.16 0 0 171818

Én okos a képeket lehagytam

Silfix Creative Commons License 2021.04.16 0 0 171817

Elkészült a nagy mű igen
A gép forog az alkotó pihen

 

Nagyon köszönöm mindenkinek aki segített nekem, hogy létrejöjjön ez a remek gépezet. Imádtam minden percét amit dolgoztam rajta. És még jobban fogom hajtani.

 

34km/h a vége, 12 voltos aksi a csomagtartóban, indexek, 5V telefontöltő (USB), lámpa, reflektor, duda :D, még egy sajátos rendszám tábla is van. Beépített, de kivehető GPS, 210-es kereke elől abból jön ki a kilóméteróra meghajtása. Gyújtás kapcsoló, és egy voltmérő is helyet kapott. A kormányon pedig van egy külön leállító gomb (az önindító gombja) hogy ha kell gyorsan le lehessen állítani, de attól még a világítás rajt marad. Minden a kapcsoló után van kötve tehát ha kiveszem a kulcsot nem áll fenn a veszély hogy lemerül az aksi.

Hátul Simson teleszkópok kaptak helyet, M10 anyacsavarral van kihézagolva.

 

A töltést egy másik fórumon találtam, ahol mindent tökéletesen elmagyaráz az illető, aki ha jól tudom itt a fórumon is jelen van. 

 

Még tervezek egy motoros csomagtartót hátulra, egy nagyobb dobozzal, ez már csak pénz kérdése.

 

Köszönöm szépen mindenkinek aki segített.

Széles utat, sok benzint :)

kaktusz 22 Creative Commons License 2021.04.15 0 0 171816

Ez a módszer nem objektív. ( nem tudni milyen nagy a tenyered és milyen gyorsan tekered) A tréfán túl érted mire gondolok? Legjobb lenne egy kompressziót mérni órával. (Vagy olyan tekerje meg, akinek ez nem kérdés, hanem rögtön tudja a választ, hogy jó vagy nem a kompresszió. Magyarul van benne gyakorlata.) Szépen komótosan át lehet egyébként mindet tekerni. A legjobbat is.

Előzmény: Silfix (171811)
subaaa Creative Commons License 2021.04.15 0 2 171815

A valóságban semmit nem fog észrevenni akárhova állítgatja az előgyújtást. Az elmélet meg a gyakorlat itt, egy lepkefing teljesítményű babetta esetében nem találkozik. De nyugodtan tekergesse az alaplapot, hátha megtáltosodik a gép, pénzbe nem kerül.

Előzmény: 4728ITI (171813)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.04.15 0 0 171814

Az üzemanyagok tulajdonságait szerintem nem csak az oktánszám befolyásolja. Ma nem is összehasonlíthatóak a különféle adalékok hozzáadása miatt. Az előgyújtás nagyságát sem az oktánszám befolyásolja, hanem az üzemanyag égésének a sebessége. Egy etanol E85 üzemanyag sokkal nagyobb előgyújtást igényel azonos fordulatot feltételezve, mert az égési sebessége kisebb a benzinétől. A mostani anyagok miatt egy Babetta alap előgyújtását is nagyobbra lehet tenni, mint amikor a benzin még benzinből volt.

4728ITI Creative Commons License 2021.04.15 0 0 171813

Erre azért ne vegyél mérget. Szerinted Babettának a 86-os jobb, vagy a 100-as?

Előzmény: subaaa (171812)
subaaa Creative Commons License 2021.04.15 0 0 171812

Nyugodtan állítsd be a gyári értéket. A babszi mégcsak nem is 95 benzinre lett tervezve, már az is jóval nagyobb oktánszámú mint amire tervezték. Észrevehető teljesítmény növekedést nem fogsz tapasztalni, mégha papíron igazad is van.

Előzmény: Easyrideröcsi (171810)
Silfix Creative Commons License 2021.04.15 0 0 171811

Ha kézzel simán át tudom forgatni a lendkerékkel a blokkot az lehet kompresszió hiány jele?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!