Persze, hogy tudom, csak nem árulom el;)
Azaz, hogy mégis, de csak otthon tudom megnézni a régi levelekből, de E-mailban átküldöm AmAno nak István elérhetőségét, Estig bírd ki!
Benne lennék egy motorozásban holnap!!! Hol kéne mikor hánykor? Lehet hogy nem dolgozok holnap vagy csak igen rövid ideig.
Képzeljétek azt álmodtam, hogy Salgótarjánban (???- Soha nem jártam ott) rábukkantam egy 40rugóért eladó oldalkocsis P-20-asra, gyári világoszöldre és volt még egy nagyon lepukkant T1-es is oldalkocsis kopott kikericsságra fényezéssel. Még az öregre is emléxem akivel alkudoztam és mondta hogy a P21 töltéshibás.
Bakker, dejó álom volt, úgy megvettem volna 40ért!
Hi!
Ma elvittem a P12 kormányát és a két kart krómoztatni. 5000 Ft. szerintem nem sok érte, csak az a baj, hogy március közepénél előbb nem lesz kész. Máshol is ilyen megfontoltan dolgoznak?
Dizma mester gepe ennel sokkal jobban le van "pukkanva". Szal nem felujitott, hanem amolyan patinas, fellelesi allapotu, ezen meg latszik, hogy mar Perwol-lal mosva.:)
Hat ez nagyon ugy nez ki, hogy igy van. Legyalultak az egeszet, legalabbis en egy albumomat sem talaltam meg. Bar a napokban kaptam toluk egy olyan levelet, hogy elnezest kernek, amiert az utobbi idoben lassu es nehezkes volt a keptar elerese, de most majd tesznek rola, hogy jobb legyen, mert karbantartast fognak vegezni. azt viszont nem mondtak, hogy ugy szunnek meg az eleresi nehezsegek, hogy nem lesz mit elerni.:))
Hat kivancsi vagyok, hogy ezt most valami ideiglenes dolog-e, vagy elesbe legyalultak mindent. Bar mivel ingyenes szolgaltatasrol van szo, es nem koti oket semmi szerzodes, igy az utobbit tartom valoszinunek, ugyhogy akinek nem volt a fent levo cuccairol biztonsagi mentese (ami eleve eleg kopasz huzas:) az most eheti a kefet.
Ezert volt mindenkeppen jo otlet, hogy a keszulo oldalt is ne egy ilyen helyen taroljuk, hanem sajat szerveren.
Vegul is igazad van, hobbimotorkent hasznalva tuti nem hajtja szet az ember nehany ev alatt.
Lehet, hogy ez szentsegtoreskent hangzik, de en sem tervezem, hogy orokke csak Pannoniat fogok hajtani, szeretnek majd valami nagyobbat is. Konkretan egy Fat Boy, vagy egy oreg Panhead, esetleg WL/WLC van hosszu tavon tervbe veve, de ez meg nem az elkovetkezendo nehany evben lesz.:)
Viszont egy biztos, legyen is mellette akarmilyen motorom, csak a Pannonia az igazi, mindig ez a marka marad a "szivem csucske" es a Pancsik nem mennek el a haztol, ha ehen halok, akkor sem.:)
Nekem 21000 volt a motorba ami valszeg tényleg annyi mivel a km. óra még le volt plombálva. Mégis tropára volt menve minden. Dugó-henger kopott, főtengely szar, váltó recseg ropog, 2. kerék keresztbe... pedig még nem is volt széthúzva. Ebből is látszik, hogy 21 alatt is szét lehet hajtani, meg 50 ezerrel is mehet viszonylag jó. SZerintem a mai jó olajokkal egy kb.40-50 ezres futásteljesítmény érhető el. Persze megy tovább is csak már gyengül meg csörög. A bronzperselyes hajtókar mondjuk biztosan igényli (legalábbis régen)10-15 ezrenként az utánörzsölést meg a nagyobb csapszeget. Ez a konstrukcióbol fakad. Tenni ellen nem nagyon lehet. Főleg mert az utángyártott perselyek nem porkohászati bronzból készülnek.A sima bronzrúdból készült ugyanis nem tudja úgy megtartani az olajat mint egy porózus szerkezetű.
Meg aztán a váltóvillák se nagyon bírják a strapát még nagyon kímélős használat mellett sem, szintúgy a kupplunglánc se.
Én is kérdeztem egy régi szakitól, hogy mennyit fog kibírni a motorom így meggenerálozva, mire az volt a válasz, hogy "Te Öcsém az életbe nem fogsz annyit menni vele,hogy az a kopás miatt szétmenjen!".-És ez így is van.
Amint lehetőségem adódik anyagilag rögtön átülök egy Africa Twin-re. Persze a Pannónia megmarad, de csak hobbimotornak évi 2-3000 km-rel.
Kálmán,
hazavittem és kicsomagoltam a kérdőívet és minden elismerésem az alapos előkészületekhez. Továbbra sem tudom, hogy alakul a programom, de ha tudok, szívesen csatlakozom hozzátok. Feldob a gondolat, hogy a 25. születésnapomat pannóniások és Pannoniák körében tölteném :-))
Akkoriban meg vallakozobb kedvuek voltak az emberek. (Meg batrabbak is, mivel hatuk mogott ott allt a boseges alkatreszutanpotlas:)
Van egy ismeros oregur, aki elso szerias kek oldalkocsis T5-osevel, allitasa szerint, tobb 100.000-et megtett mar. Ezt valamelyes elete parja is megerositette ottjartamkor: elmondasaik szerint ifju hazas korukban evente volt ugy, hogy tobb alkalommal is felcuccoltak az oldalkocsiba, es irany a horvat tengerpart. Az oreg szerint mar legalabb 3-szor fordult at az ora a vegallason. A fene tudja, meg ha a fele igaz csak, akkor is kurva sok km-ert beletettek a masinaba.:))
En orulok, ha evente 5-6 ezer osszejon.:)
Bar hogy az idei ev igerkezik, meg lesz az a 10K is... remelem.:)
Az enyémben asszem 67000 km van, de valamikor írt az ajtómotor egy erdélyi atyafiról, aki több, mint százezret ment.
Ha jól tudom a Pacsai Pista bácsi P20-asa is valahol 120 ezer körül jár.
Üdv mAno!
Küldtem mailt.A futásteljesitménnyel kapcsolatban az én TLF-em a régi tulaj szerint több mint 100 ezer km.-t futott.Borzalmasan is nézett ki szegény .A harminc az egy jó átlag .
1. nem hulye kerdes, bar nem igazan lehet objektiven megvalaszolni, hisz rendkivul relativ dologrol van szo. De hogy valaszoljak is, 30.000 nem sok (bar kevesnek sem mondhato:)
2. eltalaltad, az ora nem mervado, hisz vagy mer, vagy sem, es ha igen, akkor sem tuti, hogy helyesen.
3. lattam mar olyan Pannoniakat, amik minden kulonosebb hozzanyulas nelkul elmentek tobb 100.000 km-t (tehat pl. nem volt benne evente fotengely cserelve, meg 10.000-enkent furatva, max. csak kisebb javitasok tortentek) Viszont van olyan is, ami par 100 km utan beszarik. Szoval csak azt tudom javasolni, hogy ha egy motorrol tudod, hogy ment mar 30-40-x ezer km-ert, de egy probakor utan ugy gondolod, hogy szepen megy, es bar viseltes egy kicsit a motorja, de nem jonnek belole daralohoz hasonlo zorejek, akkor vetek hozzanyulni, mert egy jol osszeerett peldanyrol van szo. Csak azert, mert van benne x ezer km, es az soknak tunik, nem erdemes megpiszkalni, ha szepen megy, mert csak rosszabb lesz.
Valaki világosítson fel! 30.000km az sok egy pancsiba (hülye kérdés, de érdekelne)? Illetve gondolom kmóra nemigen mérvadó. Mennyit megy el kb a masina (átlagba)?
Köszönöm az elismerést, de ez még inkább csak ötletszinten van, még van mit dolgozni rajt. Mindenképpen az a célom, hogy mindenki jól érezze magát és jót motorozzunk együtt, meg szeretném bemutatni nektek szűkebb hazámat Zalát és azonbelül Göcsejt, úgy, hogy közben átrándulunk Szlovénia magyarlakta részére, ahol nagyon jó Pannóniás(!) barátaim vannak.
Ez igen! Fogadd minden elismerésemet ennek a full korrekt túratervnek a megalkotásáért! Én sajnos továbbra sem tudok semmi biztosat mondani, de ha télleg csak júliusban jönne össze, akkor látok a részvételemre némi esélyt...
Zoli_t5H: Hatso telo, kis harang alalakú izék a karokhoz (bár ez gondolom börzés), most több nem jut eszembe, de ha majd mész addig sokminen ki fog még derülni.
Kipufogo ugyben jo lenne előrehaladni.:-)) Mikor lesz ismét börze? Úgy tűnik megvárom azt az új felnit addig krom nélkül rendbehozom a másikakat (remélem sikerül is).
Valaki felvilágosíthatna hogy kerékfelújítást, milyen sorrendbe kell csinálni. Pl.: Kalapácsos egyengetés - szétfűzés - csiszolás, kromozás - összefűzés, centirozás. Ez a sorrend helyes?
Majd borzen utana nezek, meg raugrasztom a temara frundsberg szakit, o ugy is most ora-bizniszben utazik.:)
A hatso telon kivul mi kell meg pontosan? Mar nem emlekszem, hogy azon kivul mirol beszeltunk meg. Egyebkent marcius elejere-kozepe tajekan tervezem a hazutat, akkor felhozom neked.
Tegnap bratyodnak atpasszoltam a cuccot, nem tudott visszaadni, igy logok neked kemeny 200HUF-al.:)
Annyit tudok meg esetleg igerni, hogy kipufogo ugyben majd nezelodok borzen, hatha sikerul egy par jo allapotut kifogni, mint a mulkor a sajatomra. Hogy teljes legyen a kep: a multkori Camponas borzen sikerult szereznem egy par jo kipuffot a P10-esemre. Igy esetleg azt tudom felajanlani, hogy mivel most lecserelem rajta a konyokoket, igy amik rajta voltak eredetileg, azt neked adom, legalabb addig, amig nem talalunk borzen jobbat. (Nem 100-asok, de nem is tul rosszak, max. alol van rajtuk horpadas, ahol nem latszik.)
Nem irtam meg e-mailt nevjegykartya ugyben (ha a lustasag fajna, akkor most uvoltenek:), de rendkivul megtisztelnel, ha esetleg keszitenel nekem nehanyat. (Az adatokat majd elkuldom.) Koszi.
No egy kicsit haladva már html környezetbe (normál képaránnyal):
Carlosamigo: Sajnálom hogy nem jött össze a szemle. Majd 2hét múlva...
Egy 120-as óra majd nekem is kellene (esetleg elcserélném mert az én 140-esem nem a tlf-ba való). Vagy Zoli van valami hír hogy tudsz-e szerezni? Illetve ha a belseje azonos akkor csak egy számlap kellene. Zoli hátsó teló stb-ért mikor mész haza?
Minőségi szerszámok: NÓNIUSZ Szerszám Árzház
Budapest 1101 Kőbányai út 47/B Tel:260-3030
A vasúti felüljáró előtt kell lekanyarodni, ha Kőbánya felöl mész. Az udvaron van másik konkurens cég, a FAIRTOOL Tel: 260-8025
Sok sikert
Végre volt 5 percem idén először rápillantani a motorra. Azt olvastam ki a szeméből, hogy nagyon szertne utánam jönni Pestre :-) Na jó, megint megpróbálom azért (hátha a passzív fórumlakók...): ha valaki hallott a XIII. ker környékén valami motor befogadására alkalmas ojjektumról, szóljon!
Lassan majd jönnek az EU-zázlós rendszámok (jellemző módon a magyar trikolor helyére). Na ez azért elég furcsán mutatna 1 Pannonián. avaly is láttam a germánoknál Trabit és Wareszt EU-csillagos és D-betűs rendszámmal. Nagyot röhögtem rajta.
En azt jol tudom, hogy penz kerdese, es nem is sajnalom ra, csak epp nem tudom, hol cserelhetnem be veres verejtekkel megkeresett forintjaimat valami jo minosegu szerszamra, ezert is kerdeztem meg, amire nem mellebeszelest vartam valaszkent. :)))