Bár a tollszár lemásolható, de azzal nem sokra mész, mert se a távirányítás, se az immo nem működik az eredeti kulcs elektronikája nélkül.
Az immo-t még sok pénzért esetleg lemásoltathatod, és akkor egy külön transzponder betehető a bicskakulcs házba, akkor már be tudod vele indítani a motort, de akkor még mindig hiányzik a távirányítás a központizárnak.
Hogy Clio-hoz ez a bicskakulcs használható, egy nagy kamu, mivel fizikailag sem lehet áttenni az ovális egygombos kulcs belsejét.
Max csak 2 vagy 3 gombos renault kulcs belsőt lehetne átrakni.
De erről sincs pontos infó, ugyanis a legfőbb dolog -a bicskakulcs belsejének kiképzése- soha sehol nem látszik ezen oldalalakon és hírdetőknél, ahol ilyet árulnak. És ugye pont ez volna a legfontosabb.
Thalia esetében nálunk nincs bicskakulcs eme évjáratoknál. Üres bicskakulcsház, amibe átszereled(-néd) a mostani kulcs belsejét... -azért átszerelnéd, mert pl az ovális egygombos kulcs belsőt úgy tudom nem lehet áttenni pl egy kétgombos téglalap alakú bicskakulcsházba- és ugye nem kellene szinkronizálni, mivel egy az egyben tennéd át az elektronikát.
Tanítható de üres, vagy gyári bicskakulcsot elvileg hozzá lehet tanítani (ezért tanítható bicskakulcs) ahhoz az autómárkához, amelyikhez gyártják.
Vélemyénem szerint pl VW-hez gyártott tanítható bicskakulcsot nem biztos, hogy hozzá lehet tanítani egy ranulthoz, gondolok pl arra, hogy a RF frekvencia mivel nem egyforma.
De ez adott autótípustól függően változik ennek menete, illetve hogy a bicskakulcson melyik gomb(ok) megnyomása szükséges ehhez, azt gondolom a bicskakulcshoz adott leírás tartalmazza.
A reszinkronizálás menete autómárkánként eltérlő.
Ezekhez van rövid elírások, de nem minden típushoz:
CITROEN
FORD
NISSAN
PEUGEOT
RENAULT
LAND ROVER
MITSUBISHI
PORSCHE
VW/AUDI /SEAT/SKODA
Azt mondom, ha konkrétan Renaulthoz gyártott tanítható bicskakulcs az alany, akkor az hozzátanítható, de akkor még ott van az, hogy áttehető e a belső elektronika a bicskakulcs házba.
1- ez az univerzális eszköz (pl amit linkeltél) képes a távirányítójának nyitás és zárás gombjának megnyomására a központi egységén negatív (test) impulzus kiadására, külön egy szál vezetéken nyitásra, és egy másik vezetékén zárásra.
2- az UCH központizár vezérlése a távirányítás (esetedben kulcs) hibájától függetlenül jól működik, vagyis pl működik az utastérben található központizár kapcsoló.
Valószínűnek tartom, mivel kimondottan ilyen célra gyártják ezt a kütyüt, hogy tudja az említett impulzusokat. (Sőt, mivel univrzális, ezért pozitív oldalon is tudja ezt, de erre nem lesz szükség). Ehhez kell a hozzá adott bekötési/kapcsolási rajz, amin jelölve van, melyik ez a rajta lévő két-két szál vezeték.
Az állandó áramellátása mellett ezt a negatív impulzusos két szálat kell még felhasználni.
(a többi további "extra" vezetékek és funkciók az igényegtől függ)
Ez azért kell, mert a központi zárak nyitását és zárását az UCH vezérli negatív impulzusok beérkezését követően.
Ez két szál vezetéket jelent, ami az UCH-ból az utastérben lévő központizár nyomógombjára megy.
Az egyiken nyitásra, a másikon zárásra megy egy negatív impulzus.
Erre a két szálra kell rákötni az esetlegesen megvásárolt kütyünek a két negatív vezérlési szálát.
(Csupán arra érdemes figyelni, hogy melyik a nyitás és melyik a zárási szál mind az autóban, mind a kütyün.
Összecserélésénél semmi komolyabb dolog nem történik, csak legfeljebb azt veszed észre, hogy a zárás gombra nyitni fog, a nyitás gombra meg zárni. De ebben az esetben csak fel kell cserélni a két szál vezeték rákötését)
Arra gondoltam, hogy a neten sokfelé lehet távirányítós központizár vezérlőket kapni (nem aranyáron) és azt belehet-e kötni a verdába a meglévő központi zárhoz.
Sziasztok! Nagyon örülök, hogy rátaláltam erre a forumra. Kérdések nélkül is nagyon sokat segítettetek. A pollenszűrővel kapcsolatban lenne egy kérdés. 2004.10 havi thalia 1,5dCi K9K700 -vagyok a gazdája. Milyen méretü és típusu pllenszűrőt kell vennem? Valamint a szakszerű csere folyamata érdekelne, ugyanis kinyitva a fedőlemezét azt kell látnom, hogy azon a nyiláson biza nem fér be egy merev falu pollenszűrő. Begyürni meg nem ildomos ugye, hisz épp az a cél, hogy kitöltse faltol fali a helyét.
Másik kérdés. Graf vagy Dolz vízpumpa az ajánlatossabb minőségileg.
A kulccsal van probléma, vagy reszinkronizálni kell?
Próbáltad már?:
CLIO II, KANGOO & MASTER RF (reszinkronizálás)
1. Fordítsd a gyújtáskapcsolót OFF állásba.
2. Nyomd meg a központi zár gombját több mint 5 mp-ig. Megjegyzés: az ajtónak be kell záródnia, majd kinyílnia.
3. Ha ez megtörténik, 10 mp engedélyezett és az immobiliser jelzőfény világít. 4. Nyomd meg a távirányítót egyszer, az ajtóknak zárodniuk és nyitódniuk kell.
5. Ismételd további távirányítóval, ha szükséges.
6. Ellenőrizd a távirányítók működését.
Van egy olyan megoldás is esetleg, hogy egy utólagos riasztó bekötése esetén magát a riasztóegységet rá lehet/kell ugye kötni a központizárra, így be és kiriasztáskor nyitja-zárja az ajtókat, de ez ugye egy plusz távirányítót is jelent a kulcscsomón.
Megoldódott az immobiliser problémám, az hogy a kulcsmásoló nem tudta már a kódot kiolvasni a kulcsomból és nem tudtam az autómmal közlekedni.
Budapesten a az Izabella útra a "Kulcslyuk"-ba elvittem a immo vezérlőt és abból kiolvava a kódot egy órán belül kész volt az új kulcs a transponderrel. amit azóta használok.
A központi zár távirányítója addig sem volt jó, ezzel nem tudtak mit kezdeni.
Honnan lehet, vagy lehet-e olyan távirányítót venni, amelyiket hozzá lehet tanítani a Thalia gyári központi zárjához (Renault szerviz kizárva), van valakinek ebben megosztható tapasztalata?
Hát, köszi a linket, sajnos letiltottak róla, mivel a családban csak én használom a tempomatot, nekem jó lesz úgy ahogy most is van... :-( Én meg saját pénzen apósék autójába nem tudok jelenleg munkanélküliként ennyit költeni...
Bár a hirdetésben nem szerepel, és ránézésre nem pont olyannak tűnik de ez megy a Clio II/Thalia íves lufis kormánykerékbe is.
Cikkszáma: 8200060038
Én már meg is szerkesztettem az enyém, kivágtam a légzsák széleit is, elég jól sikerült, ilyen lett:
Átvezetőszerekezetnek kormánydudás verziót használok, mivel egyrészt a thalia átvezetője más, mint a Clioé, és nekem a duda a világításkapcsoló végén van, így az átvezetőben a felesleges kormányduda vezetékpárat fel lehet használni erre. :)))
Közben a kijelzőegységem is szétkaptam. Kapott még néhány ledet. :)
Tegnap elmentem a tükörlapért.Minden rendben ment,sőt!Talán jobb mint a gyári,pedig utángyártott.Arra gondolok,hogy a gyári tükörlapnál úgy viszik a villanyt a fűtőszálhoz mint a hangszórónál szokás csak annyi különbséggel,hogy hajszálvékony réz szállal.Bár 10 évet így is kibírt,de mégis meg van a lehetősége,hogy elszakadjon.Az utángyártottnál ezt úgy oldották meg,hogy közvetlenül a panelra rászegecselték az érintkezőt amire a sarut kell rátolni.Ez biztos,hogy nem fog elszakadni.Úgyhogy eldöntöttem,hogy megveszem a jobb oldalit is még mielött az is elszakad,meg mielött felviszik az árát.
Köszönöm mindenkinek aki hozzászólt a témához ill. segített.
A szervízkönyvem a Thaliámhoz nincs meg, de szeretném pótolni. Valakinek ezt sikerült már megtenni, mert Renault-éknál nem állítanak ki szervízkönyvet a márkaszervízben eltöltött időszakról sem.
Mit tudok ilyenkor csinálni? A kocsi a tulajdonomban van és én vagyok az üzembentartója is.
Tud valaki nekem ebben segíteni, esetleg bennfentesek....?