nem boxos. de nem hiszem, hogy kondenzátoros, mert párszor kivettem, amikor nem indult, alulról megslagoztam, és utána egyből ment és ráadásul a probléma homokosodás után jelentkezett - ezért gondoltam, hogy homok van benne.
benn van a kútban, kiszedem, és lesz kép. tényleg ennyire bonyolult egy ilyen?
Rakjál már fel képeket és okosabbak leszünk. Controll boxos vagy az nélküli ? Ha boxos akkor abban van a kondi így könnyű cserélni (persze ha az a rossz) Amúgy ha nem szereltél ilyesmit vagy szerszámozottságban hozzáértésben hiányosságaid vannak akkor nem ajánlom a házi buherát mert csak ártani fogsz vele. A csőbúvárok többségének trükkje van és általában tipusonként változik. Pl a grundfos 3" os motorját csak flexxel lehet szétszedni :) Sokszor annyira szorosan mennek bele a házba az alkatrészek hogy az időközben belerakodott homok még szakiknak is feladja a leckét mert egyszerűen nem jön ki a házból a bélés. Ahol meg egy nagy seeger van alul hamar járhatsz úgy mint egy ismerősöm aki kivette aztán kereste a hogyan továbbot aminek a vége az lett hogy "kilöttyent" az összes olaj a motorházból.
Köszönöm a válaszokat. Szétszedésben valakinek van tapasztalata? Ha jól néztem az ilyen egyszerű darabok mind egyformák, de nem tudom hogy jön szét. Szét kell csavarni? Mintha az inox paláston lenne egy menet, az alján meg egy seeger. Vagy ennyire nem egyformák?
Csak óvatosan azokkal a sörökkel még melőtt a frászt ránk hozod :) Azt hiszem a korábbi helyes tippemért megjutalmazom magam eggyel én is, a kakasost meg meghagynám másnak mivel vagy 3 kukorékol a szekrényben.
Legközelebb arról is írj mikor Hondurasban király voltál :)
HII-HHI - :) azért látom van aki csapot rakna rá. kiváncsi vagyok azt tudjátok-e hányméternél kel kitörésgátlót alkalmazni írok 3 -lehetséges választ tippeljétek meg a nyertes megkaphat 1 kakasos nyolókát nyertes csak 1 fő lehet:) a, 25m-ter b,600m-ter c,2500mter
Szerintem csak poénkodsz velünk :) Komoly cégek mégkomolyabb felszereléssel keresik a gázt és az olajat (amit inkább nem találnak, mint igen) erre majd pont 25 méteren tör ki. Biztosan ide menekült fel több ezer méter mélyről :)
GÁZ van. üdv mindenki . Kútfúrók figyeljetek ma furnom kellett 1 40 mm es kutat 25m lett, beszürőztem kavicsoltam szokásos módon 5 percmulva jött a meglepetés ,kitört a kút kb 6-7m magasra lövelt a víz pulzálva, és nem ált el .Azthiszem valami nagyon gázos odalent. Járt már így valaki közületek?? mit tettetek vele?? mit tennétek vele??
a csövet visszahúzni nemtudtam . A fúrt júkat visszatöltöttem földel , a 40-es csövet ledugóztam. Holnap visszamegyek és ha tudom eltömedékelem sűrü cementel feltöltöm. Van más ötletetek??? jószerencsét.(fogok feltenni képet)
Nem hinném hogy no name cuccok ilyesmikkel lennének felszerelve. Én inkább az indító kondenzátorra gyanakszom. Persze így látatlanul elég nehéz bármit szólni. Attól hogy nem megy még vehet fel áramot ( ilyenkor búg) meg lehet nem vesz fel semmit tehát szakadt a kör pl a hővédelem kapcsolójánál ami megint a szivattyún belül van. Persze lehet csak egy relytélyes kontakthiba a dolog. De lehet akár egy berohadt csapágy ami hol forog hol nem. Azzal hogy kimosod és egy hordó vízben lepróbálod rosszat nem csinálsz. Aztán számolj be mi lett.
Szia! Én elővenném annak a szivattyúnak a használati utasítását! Ott pontosan le van írva,hogy a szivattyúd mennyi idő eltelte után engedi magát újra elindítani. A komolyabb szivattyúk nem indítgathatók,csak miután eltelt a várakozási idő.
Köszi még egyszer a segítséget. Sikerült lelégtelenítenem és most úgy adja a vizet hogy csak na. Kemény meccs volt ez így elsőre. Minden összejött mikor csináltok. 20m mélyen kettétört a cső 10m lent maradt de azt is sikerült kivenni. Ez a kis apróság is nagyon megszívatott.
Tudnátok segíteni? Van egy dolog, amivel kicsit elekadtam. Van egy jó kis kutam, de a szivattyú furcsa tüneteket produkál (egy sima noname inoxkülsejű mélykúti csőbúvár, 150 mm-es a kút, 36m mély).
Bekapcsolom elindul, de ha leállítom, akkor csak 1-2 óra állás után indul újra, függetlenül attól, hogy 10 percet ment vagy 10 órát. Arra gyanakszom, homok van benne, és attól nem tud elindulni, és amikor indul újra, amikor leülepedett benne. A kútban egyébként szemmel láthatóan (vödörben ülepítve) nincs homok, de amikor a tavaszi esők voltak, akkor kezdte el ezt csinálni (mondjuk akkor dúrván behomokosodott a kút 1-2 hétre. Látott valaki ilyet? Tudtok segítni, mi lehet a bibi?
"D. A.: Mi a különbség a fűtési és az ivóvizes tartályok között?
G. P.: A lényegi különbség a kivitelben lelhető fel. Az ivóvizes tartályok értelemszerűen ivóvízzel érintkeznek, ezért a fűtési rendszerekkel szemben meg kell felelniük még egy feltételnek: a víznek ivóvíz-tisztaságúnak vagy élelmiszer-tisztaságúnak kell maradnia. Ezért az ilyen tartályoknál különleges anyagokat kell felhasználni, hogy a víz minősége ne romoljon. Tehát hiába tesz egy kivitelező az ivóvizes hálózatra egy fűtési tartályt: bár a fizikai folyamatokat az is jól kezeli, de pl. a gumimembránjából mindenféle, a vulkanizálásból származó anyag bediffundálhat a vízbe. Ez egy fűtésrendszernél nem jelent problémát, a membrán anyagát sem érinti, de a víz minőségét rontja. A másik szempont: egy fűtési tartálynál, különösen a kis méretű, membrános tartályoknál a víz érintkezhet a tartály fém felületével, ami ha minimális mértékben is rozsdásodásra hajlamos anyag, és pusztán a víztartalomtól függ, hogy milyen mértékben. Azt is tudjuk, hogy az ivóvízhálózatból mindig friss, oxigénnel dúsult víz jön, és minél több az oxigén, annál nagyobb a rozsdásodás veszélye. Az ivóvíztartályoknál egyrészt a gumianyag úgy lett megválasztva, hogy ne legyen semmiféle, a vízminőséget módosító összetevője. Másrészt a tartályok szerkezeti kialakítása biztosítja azt, hogy a víz ne érintkezzen a fémfelülettel, illetve az érintkező csonk amelyen keresztül a tartályt rákötik a rendszerre anyaga vagy rozsdamentes, vagy pedig a fémrész egy különleges, élelmiszertiszta bevonattal van ellátva."
Mit jelen a kút átmérője? Ezt nem értem. Az a 40 cső áll ki a földből amivel fúrtam csak raktam rá szűrőt. Ti is ennyit szívtatok az elsővel? Kösz a segítséget XXI.krület.
Szeretnék abban tanácsot kérni tőletek, hogy egy 200l-es tágulási tartály megfelelne-e házi vízmű tartálynak? Max. üzemi nyomás (a tartályra) 6bar. Direkt vízműhöz gyártottra 8bar. Mi a különbség ezek között a max. nyomástól eltekintve? A gumi membrán kialakítása, cserélhetősége?
Azért ezekkel a vékonycsöves kutakkal van cumi rendesen. Mi legyen a wolframkarbid projekttel ? Belekóstolunk öszre? Ugyan most drága a valuta de hátha lejjebb csusszan pár hónap múlva. Küldtem egy kis érdekességet priviben :)
Nem zártam be, de azért nem voltam 100% elégedett.
KGE toldáshoz perzselővel megégette a csövet.
A szűrőzésre dróttal rögzítette a szunyihálót. Elejét hátulját meg szürke ragszalaggal ragasztotta le a csőhőz.
Végig kaviccsal töltötte fel a cső mellett a talajszintig. stb.
Egy ilyen szivatyúban gondolkozom. Szívószálnak 5 méter 40-es pvc szivatyú oldalon 1"-os menetes pvc könyökkel és lent lábszeleppel. Ha lehet még annyi kérdésem: ezek a réz rugós lábszelepek nem csökkentik a szivatyú teljesítményét érezhetően? Nekem nehezen átjárhatónak tűnnek! Köszi előre is!
A Fredinek is köszönöm az elérhetőségüket! Még emlékeznek a kútra és a nevedre.