Kölcsönadtam az öcsémnek a V8 Rangimet és a jótett helyébe természetesen azt kaptam, hogy reggel telefonált, hogy nem indul be a gép.
Aznap ügyfeleim nem sok figyelmet kaptak, eszem a különböző hibalehetőségek megoldási kombinációinak felvázolását intézte.
Este autózás a kocsihoz. Rövid (de profi) diagnosztika. Szikra van, benzin-nyomás ok. Nem indul.
Na, ehhez hosszabb idő kell, ezért három nap múlva egy teljes napra utaztam le a drágámhoz, Majlátpusztára. A település az Ormánság szívében fekszik és cca 180% -os a munkanélküliség, (van .hogy embereknek kétszer nincs munkahelye) ezért a teljes lakosság aktívan részt tudott venni a javítási munkálatok szemléletében. Első lépésként a kemping asztalomat nyitottam szét, amire felhelyeztem egy laptopot, amin a pornóképek bezárása után előhoztam a rangi elmentett kapcsolási rajzát. Mellé került az egyébként bármire alkalmatlan Haynes könyv, valamint a mérési teszteket tartalmazó manuál. Mikor a két multiméteremet is elővettem, éreztem hogy a puszta egy emberként hördül fel és az egyetlen autószerelőnek titulált Sanyi is szégyenlősen rakta zsebre a taglóütésnek szánt, két forrasztott vezetékes 20 wattos próbalámpáját.
Éreztem, hogy nem hibázhatok. A biztonság kedvéért angolul kommentáltam azt, hogy épp mit teszek: sűrűn használva az electronic control unit, coolant temperature sensor, Manchester, meg ilyen szavakat. Na a gyerekek unták meg legelőször, majd este hat felé már csak öcsém jött oda néha: egy „na hogy haladsz” kérdéssel.
Kimértem én mindent. Az összes előírt eredményem tökéletes volt, csak nem indult a gép. Nem is indulhatott, mert a tökéletes benzinnyomás ellenére a motor nem kapott anyagot, ugyanis az injektorok nem nyitottak ki. Este hétre megszületett a fájdalmas diagnózis: ez bizony kompjuter hiba, amiben az a jó, hogy a használt egység ára csak alig pár fonttal haladja meg az autóm értékét. Aznapra annyi volt.
Szerencsére Tillmann Zoli barátom birtokol egy ugyanilyen évjáratú Rangit, így bejelentkezés után leautóztam hozzá Bogyiszlóra, ahol azt a megoldást választottuk, hogy Ő kiszedi a működő ECU-ját a gépéből és odaadja nekem, hogy azzal próbáljam meg. Ez a megoldás azért is zseniális, mert ha tényleg az én computerem a rossz és azt valami elektronikai hiba okozta, akkor már két rossz ECU-val fogunk rendelkezni a sluszkulcs elfordítása után. Mondjuk nem ez történt, hanem az, hogy az övével sem indult el. Ezt részben jó hírnek tekintettem, mert így nem a computerem a hibás. Ismét minden mérést elvégeztem, már nézők nélkül, a megszállott idiótákat megillető érdektelenség közepette. Megint jó minden érték. Kínomban nem tudtam mit tenni, hát kicseréltem az amúgy jó szikrát adó gyújtótrafót és…, és semmi. Újabb mérések. Semmi. Ekkor, Isteni sugallatra megnéztem a gyertyákat. Mindegyik beköpve. Gyorsan nyolc új gyertyát betekertem: és a gép pöccre beindult. Persze ezt már senki nem látta. A következtetés: bár a trafó szép szikrát biztosított, a computernek azonban már hamis jeleket küldött, így az testvezérlés útján nem nyitogatta az injektorokat. Amikor a tarfót kicseréltem: bár a hibát megoldottam, de a közbeni beleöntögetett benzin miatt a gyertyák lucskosak lettek, és hiába volt a hiba kijavítva, most már ezért nem indult.
Másnap azért öcsémnek a szerelő Sanyi elmondta, hogy ha hagyom próbalámpázni, akkor ezt már egyből megmondta volna.
Nem veszem magamra az elcelodesedet, mert tudom hogy minden ejjel telesirod a parnadat, hogy almodban olyan autod volt mint az enyem, es nem akartal felebredni. :-)
Mi is megyünk, ketten, sátorral, bár sajnos szombat késő este vagy legkésőbb vasárnap hajnalban el kel jönnünk:( Viszont pénteken már dél felé ott leszünk és megnézzük Sirokot, aki akar csatlakozhat.
Nem b@szogatás, de szegény Ződ Szörny évek óta nem mutatkozik a zerdőben. Én csak egyszer láttalak vele menni, de sokkot kaptam és az egy darabig elég is... :)
Az a bajom, hogy én ott leszek pénteken egy másik programon épp 20 km-re Recsktől.
De azt nem tom megmondani, hogy átmegyek-e hozzátok péntek este már (pl. már nem is emlékszem a beharangozott pogromra, hogy mikor mi lészen), vagy csak szombat reggel esz oda a fene, de jövök. Szállás nélkül megvagyok.
Kérnék minden fórumlátogatót, hogy aki jön a recski találkozóra, az írja meg a fórumra és azt is hogy hányan jönnek. Kompi szeretné a programot véglegesíteni, ahhoz kell a csapatlétszám.
beszeltem az egyik JEEP-es sraccal az epitkezesen a megnovekedett fogyasztasom miatt, es mondta hogy neki is volt hasonlo mikor innen - 1100 meter, lement Vancouverbe - tengerszint, es az o fogyasztasa is felment egy kicsit. Mondta hogy valami ketyere - nem ertettem pontosan, amit ha visszateszunk tanulo modba, akkor ujra kalkulalja az eppen megleo oxigent, stb, es ennek alapjan mashogy adagolja a benzint. Szerinte ez a kutyu meg nem erzekelte hogy 4300meterrol visszajottem 1100meterre. Neki valami olyasmi a "tanulo modba" tetel, hogy gyujtas es 4x fel-le a lampa.
NEm tudom milyen amikor vonyít, ez inkább olyan búgó zúgó hangot add ki. MEg a tágulási tartálynál kis is csurran valamennyi olaj a rendszerből. LEcserélni hogy kell? Letudom otthon hagy vagy cakcervíz?
mit nevezel gyárinak? újat gyárit már nem kapsz, mert nincs. az allmakes asszem olyan 70 font körül van + adó. az Aschcroft árul egyet, amire esküszik, és egyben azt mondja hogy az összes többi nem megfelelő minőségű, ez van olyan 200 font körül + adó asszem.
de a lényeg, ez a lánc tutira nem jó, igaz? nincs az a csári-mári meg hókuszpókusz, ami ezt megnyújtaná annyit hogy rendesen felfeküdjön?