Az exit a Bringa magazinból veszi át a teszteket, ők viszont a Peterdi utcai Marathon készletéből válogatják a cuccokat és annak az árait közlik (valahol össze van nőve a 2 cég). Persze 2-3 hónap alatt változhat a készlet is, az árak is!
Bocs Szela és mindenki, de amíg munka mellett jótanácsaimat írtam KM-nek a fékbeállítás szerintem egyedül üdvözítő módjáról, addig a topik elrohant. Elnézést az ismétlésért.
Megpróbálom a féket beállítani rendesen. :(
Te most azt javasolod, hogy a végén bowden (fúj :) ) hosszán változtassak? Viszont nem láttam a féktestből oldalt kiálló kis csavarokat. Most csak nem figyeltem, vagy lehet hogy az enyémen nincs?
(Néhány hét és olyan fékszakértő leszek, hogy csak na. :))
A Romai Part elején van a nyírfás büfé... ott akkor zsiroskenyert adnak mint ide Lacháza... meg körözötteset is... igaz elég borsos áron, de akkor is kuriózum manapság... télen én tartom el a büfét...:)
phu: olyan dupla Pap rét szerű túrát csinálunk csütörtökön k_petivel (Dömös felé), de az egésznapos (még strandolunk is), 9 kor találkozunk k_petivel, a határcsárdai kompnál, Leányfalu és Szentendre határában. Ha nagyon laza lesz, akkor péntek délután/este lehet egy Pap rétről szó, de ennél én Tahiban megint csak leszakadok. Ha viszont nem lesz laza, akkor részemről pénteken csak egy kis pihentető tekerés Tahiba, Pap rét nélkül.
zozzz Kellene valamit csinalni. Anno gombfoci amikor meg nem taljan mopedekkel robogott, ketnapos turat is felvetett erre a hetvegere, de legalabb vasarnap elmehetne a csapat valahova (a tuzijatek elott)...
Én nem voltam a Mártában, remélem nem értetted félre. :)
Szóval semmi izomgörcs, szimplán rosszul lettem meg szédültem. Anyukám napszúrást emlegetett, szerintem inkább a nemevés lehetett az oka. Ja és nekem is hegymenet a vége, bár nem Avas (azt nem tudom mekkora), de olyan Gellérthegy-magasba kell feljutnom.
KM - A fékek beállítása könnyű és nehéz is egyben. Azért csikorog, mert nagyjából egyszerre ér a felnihez a fékpofa eleje és vége, persze az elejét maga alá akarja gyűrni és ettől ordít.
Tehát a szakirodalom által javasolt beállítás, hogy a fékpofa eleje kb. 1mm késésben legyen.
A beállítás technikája. A lazítsd fel a fékpofákat teljesen. Tekerd ki a fékkarnál a bowden 3-5 miliméternyit. (A fékkar végén van egy ricnis, belül lyukas csavar, amibe a bowdenház csatlakozik.) A fékpofa elejére szigsazlagból és szigszalaggal rögzíts fel egy kb. 1 mmm-es távtartó bumzlit. Szorítsd rá a fékpofákat a felnire kézzel (egyenként is lehet, de akár kisebb srapcinggal - asztalos szorító, vagy kötélgyűrű egyaránt jó) és a rögzítő anyát húzd meg szorosra. (Azaz rögzitsd.) Amikor mindkét oldalon megtörtént, akkor a bowdent tekerd vissza alapállásba, vagy annyira, hogy jó legyen. Húzd meg 2-3-szor a fékkart és nézzd, meg, hogy mindkét oldalon a fékpofák elég távolra kerülnek a felnitől amikor elengeded a fékkart. Ha nem szimmetrikus, akkor a féftestből oldalt kiálló kis csavarok ki-, betekerésével beállítható. (Ez egy villamos szakembernek nem okozhat gondot.)
Ha valamit elizéltem a szerelési leírásban a kedves topikos kollégák, majd udvariasan helyreigazítanak!
Zozzz Szombat: amatör verseny Nagymaroson
Vasárnap: elvileg ide volt áttéve a topiktúra hosszabb fajtája Velence felé. Ki tudja mi lett belőle? (Ahogy nézem elmarad.)
Eccer régen még a Favoritomra eszkábáltam össze egy olyan megoldást, hogy egy relét építettem a lámpába, és a dinamó mellett egy elem tartó is volt a csomagtartónál. Amikor tekertem, akkor a dinamóról ment a delej, amikor megálltam, akkor a relé átkapcsolt, és a zsebtelepről ment tovább. Meg volt egy érintkező a féken is, és egy 2. izzó a hátsó lámpában féklámpának. Nagyon tuti szerkezet volt, talán szabadalmaztatni is kellett volna. :-)
Orbi, Thulya: jó tekerést, sajnos ma nem érek rá, nem is bicajjal jöttem. Viszont benne lennék egy Pap-rét szerű túrában a héten. Meg Vilard-ék Mátra túráját is irigykedve olvasom.
Könyvmoly
A problémádat valószínuleg az okozza, hogy a fékpofa eloször a menetirány szerinti hátsó végével vagy lapjával érinti meg a felnit.
Végy egy kis kartondarabot (névjegykártya v. hasonló). Aztán végy egy kis madzagot.
1 A madzaggal kötözd le a fékkart kb. harmadáig behúzott állapotban.
2 Ezután lazítsd fel a fékbetéteket.
3 Ellenorizd, hogy a fékpillangók szimmetrikusan álljanak.
4 Illeszd a kartont a fékbetét menetirány szerinti hátsó végéhez és a kartonnal együtt igazítsd a felnihez úgy, hogy pontosan, a leheto legnagyobb felületével felfeküdjön. A fékbetét felso éle a fékezo felület külso szélénél legyen.
5 Rögzítsd a fékbetétet és ügyelj arra, hogy közben ne mozduljon el.
6 Ismételd meg a 4-5 pontot a másik oldalon is. A csavarokat gondosan húzd meg.
7 Távolítsd el a madzagot és ellenorizd, hogy szimmetrikusan mozog-e a fék. Ha szükséges, állítsd be a rugó feszességét.
A cseppalakú izmod gondolom a quatroceps femori ami nyégyfejű combizom, de nem én vagyok a robzon, hogy mindent tuggyak:) Ha kevés a kaja, akkor kifigyhat az enerdzsi és begörcsölhet a bevitt energiához képesti túlterheléstől.
Kalciumot neki (legjobb a TEJ), és masszír.
Ha jól fogtam a dolgot a kerékpáros hármasszabály:
1. Igyál mielőtt szomjas leszel
2. Egyél mielőtt éhes leszel
3. Válts mielőtt váltanod kell
a combizom részhez
A latin nevét nem tudom, de általában belső vaskos-izom vagy temérdek-izomnak hívják. De hallottam olyat is hogy könnycsepp-izom ahogy te nevezted.
A kerdesem az lenne, hogy hol van valami bolt, ahol tobbfajta fejvedo kozul lehetne valogatni? Az exit.index.hu-n volt egy tesz egyszer, es egy csomo tipust ismertettek. Pl. tetszik nekem onnan a Soffatti Status, MET Scudo, BELL Forza 2 Pro. Ezek mind 15000 Ft alatt vannak. Szoval hol lehet ilyeneket kapni, es foleg ezeken az arakon. Mert pl. a gumitesztnel feltuntetett araknal en csak dragabban lattam ugyanazokat. (lehet, hogy csak en vagyok bena...)
Még mindig rosszul állítottad be a féket...
A fékpofa egyik fele elobb ér a felnihez mint a másik. És az a baj, hogy a rosszabbik fele. Egy fékpofának mindig az a fele kell, hogy elobb hozzáérjen a felnihez ami a menetirány felé esik. Ha a kerékpárodat oldalról nézed és feltételezzük, hogy az elso kerék a bal oldaladon van, akkor elso és hátsó fék esetében a fékpofa -oldalról nézve (!) - bal fele az aminek egy csöppnyivel elobb kell hozzáérnie a felnihez. Természetesen gagyibb fék esetén a féktest kotyogást bele kell kalkulálni...!!!
A csikorgás attól van, hogy a fékpofa hol megtapad, hol nem és erosen berezonál, amitol sír. Ezzel a kis trükköl ez eltunik, de vigyázz, mert az se jó, ha nagyon ferdén ér hozzá, mert akkor meg a fékhatás marad el, mivel a fékpofa nem fekszik fel teljes felületével...!!!! Ez egy milliméter játék, nekem több órámba szokott kerülni, pedig nem most csinálom eloszor...;))
Párszor már én is majdnem odahánytam egy fa oldalába. Mikor hazajövök, akkor még fel kell tekernem az Avasra. (nem miskolciaknak: ez egy domb, jókora lakóteleppel a tetején)
Ha nem eszek rendesen, akkor talan hamarabb görcsöl be a lábam, mint ahogy a szédülés jelentkezne. Valaki jó anatómiából? A térd felett a csepp alakú izmot minek hííjják? Na azt szokta húzni a görcs.
Nem is bánom (olyan nagyon), hogy nem mentem a Mártába. Ezt, amit leírtál nem bírtam volna.
Vasárnap elmentem biciklizni. Gondoltam van 5 órám (addigra akartam hazaérni), tehát elindultam, fele időnél visszafordultam. Minden nagyon OK lett volna, ha viszek valami kajaszerűt is, de nem. A kulacs vízzel, meg az útközben osztogatott Powerrade izével majdnem kibírtam hazáig. Az utolsó szakaszt (ált. 15 perc) jó háromnegyed óra alatt megtettem. Először le a sisakkal, mert megfájdult a nyakam. Aztán gyaloglás. Aztán leülés. Tízlépésenként. Végre hazaérek. Hidegborogatás.
8((
Ilyen katasztrófális biciklizést még sosem sikerült csapnom. :(