Nekem is ilyen gépem van,és ugyanez volt a problémám.Megmutattam a munkahelyen a
karbantartónak,és az egy egyszerű szerkezettel lehúzta,amit ott rakott össze a szemem előtt,.két karja volt aminek a végei ki voltak fúrva és két csavarral két laposvasat rögzitett rá,a laposvasak aljára egy anyát heggesztett pont középre,és beletekert egy hosszú csavart lényegében kétkaros lehúzó.sajnos fénykép az nincs mert szétszedte a szerkezetet.
Ma kimentem megrobizni a kukoricámat,és a tábla felénél leállt a gép.Megnéztem az olaj szintet és a nivó szerint egy csepp olaj sem volt benne.Elmentem a boltba,vettem valami Noname olajat,(eddig mindig Briggs olaj volt benne)és bele öntöttem a gépbe,és mikor beindítottam ment 2 métert,leállt,Utánna 5 métert,megint leállt.Na ezt el játszotta vagy 10-szer,utánna beindult és ment szépen,teljesen be tudtam fejezni a munkát.
A kérdésem az lenne hogy miért csinálta ezt?? Azért mert 2 kölönböző olaj volt benne,vagy miért?
Gratula a tiedhez is(ezt már régebben láttam és nagyon tetszett).Holnap rakok fel képet mert készre lesz csinálva kap világítást is meg szerszámos láda tartót ill az akksinak is lesz tartója.üdv
A csavart tekerd ütközésig, majd ki 2-2,5 fordulat. Féltanknyi benzinnel indítsd el. Hagyd felmelegedni. Maxigáznál tekerd befelé a csavart, míg nem kapkod, fulladozik a motor. Utána tekerd kifelé, míg nem kapkod, vagy fulladozik a motor. A két állás között kell tekergetni be-ki addig, míg a legtisztábban, legszebben, a legnagyobb fordulaton jár a motor. A regulátor ott mozog a legkevesebbet. Ott a csavarnak a helye. Utána gáz alapjáratba és az aljárati csavarral (másik csavar) be lehet állítani az alapjáratot.
Az nagyon jó lenne ha valaki meg mondaná mi az alaphelyzetét a csavarnak.Vagy ha valakinek lenne egy ilyen Briggs-e s elárulná hogy nála hogy áll a levegőállító csavar.Nagyon megköszönném.
Szia.Annyira nem vészes az a gyertya.Legelőször nyissál rajta 1/8 fordulatot, hogy egy kicsit több levegőt kapjon.
Melegítsd be a motort,nézd meg hány huzásra tudod beindítani, úgy nyissál rajta 1/8 fordulatot, meglátod könnyebben beindul-e.Ha könnyebben indul akkor megint tekersz ki 1/8 fordulatot és így tovább.Azért jegyezd meg, hogy hol állt a csavar.
Azt nem tudom megmondani, hogy ha teljesen betekered a csavart, mennyit kell kitekerni.Valaki lehet, hogy tudja itt.
Sikerült bővíteni a gépparkot vettem egy futót a kapa után és felújítottam.Erről láthattok képeket!Még a vonórész most lesz készen a héten mert újat kap a gyári ami a futón volt nem igazán passzol hozzá ha kész lesz rakok fel arról is képet.üdv.
Na tényleg nem őz barna.Amúgy most kaptam s nekem a Briggs most még új.Ha teljesen betekerem/jobbra/menyit tekerjek vissza?Már mint a karbin a levegő állítócsavart.
Husqvarnat vettem én is, nagyon megvagyok vele elégedve. Van némi tapasztalatom, volt már robi 51, robi 250T record 3 sebesség előre 1 hátra, robi 151, és legutóbb MTD Charlie KA 4.0- ás. A husqvarna arra való amire kitalálták - rotálásra. Kötött talajom van simán lemegy mélyre. Tud úgy rotálni mint a sebváltós robi és nem kell vele birkózni. A nagy robit azért nem szerettem mert iszonyúan meg kellett vele küzdeni szántott rotált, töltögetett, kultivátor, kocsit húzott de mindez kemény munkával történt.
Fogyasztása jó? Nem eszik többet mint szokott?Próbálj állítani a levegőcsavaron.De, ha nincs hozzá türelmed, vagy "vénád"akkor inkább keress egy szakit, akiben megbízol.
Üdv.Nekem van egyy 4 ütemű viking teleszkópos ágvágóm.Ugyan ez volt a baja.Számtalanszor kipucoltan a karbit,és akkor sem volt jó.Végül elvittem szerelöhöz,kicserélte a benzincsövet,azóta jó.állítólag lukas volt,nondjuk én nem vettem észre.Sz tem 1 próbát megér.
Ha csak úgy tudom beindítani a 4HP-s Briggs motoros kapát,hogy adok a gyertya alá egy kis benzint, akkor mi lehet a baja???Vadi új a gyertya meg "állítólag" /mert szerelőnél volt,de soha többet nem viszem szerelőhöz/ a membrán lap is ki lett cserélve.Ha így "fröccsel" sikerül beindítani akkor megy egy tank erejéig.
Nekem is hasonló van. Az enyém gyári motorja is be adta a kulcsot, és rátettem egy Robi 151-es motort. Van benne erő rendesen, és rotálni is lehet vele.
Üdv.Kinézetre ugyan ez a gépünk van a cégnél,csak annyi külümbséggel,hogy nekünk hómaró van rajta roták helyett.Hát azt kell hogy mondjam igaz csak 1 szer használtam,de nagyon gyenge, ez csak 1 vélemény,de ha a havat nem bírja,akkor sz tem a földet sem.
Üdv.Hát én árakon még nem gondolkodtam,most lenne eggy 40 ért mwg beszámolná az enyémet.azon erősen gondolkodom,ma voltam anyáméknál ott van az 1 ik mókusnak 1 mtd gépe 4 éve van meg neki azt mondja megvan vele elégedve.Veszek 1 et kipróbálom,ha bírja-bírja ha nem akkor megy a levesbe. :)
Igen emlékszem. Biztosan nem rossz, csak használtban ennyiért sokkal jobb és több dologra használhatót lehet venni.
Én 180-ért vettem a Kubotát, póttal. Egy ilyen kaliberű Honda újonnan, 608 ezer Ft, pót nélkül. Ma feltettem a nyolc kapatagot, amik 38cm átmérőjűek. Betettem kettesbe, hosszúba, úgy kapál, hogy meg se kottyan neki. Gondoltam a hármas fokozatra, de olyan gyors lenne, hogy szétdobálná a földet mindenfelé. Így is gyorsabb, mint a kis csigahajtású gépek.
Szóval én csak arra céloztam, hogy egy jobb állapotú, komolyabb használt, mint ez ennyiért.
Persze, biztosan jobb, mint a csigahajtásosak, főleg ha olajos a hajtómű. Viszont, ha már van hátramenet, lehetne kettes is.
én két éve vettem a teszkóban MTD Charlie KA Thorx 35-os kapát,hirtelen felindulásbol,tavalyelott használtam,tavaly 1x sem,idén viszon rotáltam vele párszor.1 év kihagyás után kb. 5. rántásra begyulladt,igaz még újnak mondható.Mégegyszer nem vennék ilyen kapát,mert gyenge,de kapálásra megfelel.Eladni nem fogom,mert olyan árat kínáltak érte,ami még viccnek is rossz.
Szerintem ennyiért kapsz Honda f400-at, póttal, mindennel. Na az komolyabb gép, mint ez a lemezből nyomott. A motorja biztosan jó, de a hajtómű az nem tűnik annak. Igaz, rotálni jó, de arra meg van olcsóbb.
Bizony nagyon hasonlít a Honda F600-as sorozatra, ezért vettem meg, eredetileg azt szerettem volna. Ez egy Kubota TF65. 3 előre, 1 hátra menettel, felezővel. Nem bántam meg, nagyon jó gép, csak a kerekek kicsik.
Üdv.Igen rotációs kapára gondoltam,halottam jót rossza,és nem nagyon tok dönteni.Akkor halgatok rád és még nézelődök 1 kicsit mielőtt vennék valam sz@rt.
Üdv ez 1 gyári babetta motoros röpsújos gép.Am a gyertyát nem szokta beköpni,sőt mióta az öreg nekem beállította azóta pörög csak ki igazán.Utoljára kiváncsiságból lemértük najdnem 3 mázsa fát hoztam be vele igaz hogy segíteni kelett neki az elidulásban mert inkább elásta magát mint hogy megmozditsa,de utánna simán vitte.Meg fogyásztása is jóval kedvezőbb lett azóta.Én 1 enlőre megvagyok vele elégedve,de le is kopogom mert az ördög ugyebár nem alszik :D
Üdv.Nem akartam marhaságot mondani.Most költöztem,és mindig baj volt a robim üzemeltetésével én speckó 05 re szoktam állítani a gyertyahézagot de nem tetszett.Beszélgettem a nyugdíjas kis szomszéd bácsikával,aki már 30 éve az ijen régi vacakokat szereli és ő állította be nekem a gyertyát.Nem akartam neki hinni megmutatta a hézagoló ( pálcát) és 0.33 volt ráírva ha hazudok utánna hazudok.Mellesleg azóta 1 rántásra idul és nem durrog vissza és nem köpi be a gyertyát.
Üdv valaki ért a briggs motorokhoz? "Kaptam egy kf04 briggs motoros kapálógépet,de mikor gázt adok neki s belengedem a főldbe lefulad,s elég nehezen akar beindulni .Mi lehet a baja??? Még egy kérdésem lenne:ha betekerem tővig a karbiban található állitócsavart menyire kell kitekerni?Mert szerintem ezt is elállitóta a "szerelő" soha többé nem viszem "szerelőhöz"
Ma dolgoztam kicsit a géppel. Már vagy 7-8 éve nem volt művelve ez a rész, csak a gazat vágtam rajta. Az építkezés alatt, traktorral meg lett taposva néhányszor, na meg a sóderos kamionnal. Kapart is szegényke. A gyökerek egyszer eltörték a csoroszlya támasztékát, hegeszteni kellett, most már nem fog eltörni.
A képeken a főnök és a traktor.
Majd szeretnék rá 12-es felniket, traktorgumikkal, aztán csinálok hozzá keréksúlyt, oldalanként 20-25 kilósat.
Lehet készítek egy kis hátsó részt is, amire rá lehet ülni és arra teszem az ekét. Erő az van a gépben, le nem fullad, inkább elássa magát.
Az nem lesz jó,mert a másik oldalt az megy a gép tengelyére.
ha azt a kis kart/sárga kör/ bekapcsolom akkor élesítem a racsnis részt,ekkor csak előre tudom tolni a gépet.Ha kikapcsolom a kis kart akkor szabadon megy előre-hátra.
A piros nyillal jelölt kar készteti forgásra a zöld nyílal jelölt középső tengelyt és ekkor zár a racsni.
A lila résznek csak a csavar védelme a reszortja,de azt megszüntetem mert így nem lehet átmenő csavart tenni.
A középső tengely pedig végig lesz engedve végig a kapatengelyre majdnem a porvédőig,meg hosszabb lesz kifelé is 5 cm.
A tengely és a hüvely közé nincs metamid, danamid vagy bronz persely vagy csapágy téve? Csak zsírzás? Tetszik egyébként, már lekoppintottam:) A vízszintes tengely mekkora? Én 20-asból gondoltam:)
A gyertya kicserélve,tirisztór kicserélve,szikra az nincs,de közben a berántó zsinór is elszakadt,így egyenlőre feladtam a szerelést amíg nem szerzek másik berántót.
Gyári Honda olajat használok. most van egy éve hogy cseréltem csak az a baj h félhektáron dolgozom vele ja meg a füvet is ezzel vágom ezért lehet nem lenne célszerű megvárni a tavaszt ,bár az lenne ésszerű
A 13262-es Hsz-ben az én futóm kapcsolása van.Egy illesztet tengaly fut a házban.Hátúl a csavar egy válon fakszik fel így nem tud megszorúlni.A ház tetején zsírzógomb látható.
Masszív szerkezet pl. ma trágyát szállítottam vele.
Ki tudja nekem megmondani h milyen időközönként érdemes a rotációs kapámba olajat csrélni,egy éve volt elég sokad dolgozok vele de szép tiszta szine van még az oilnak :)
Üdv.Én 1 éve vettem az én robi 55-ösömet,és ugyan ez volt a baja,szerintem túl sok anyagot kap,és nézd meg a gyertyán a hézegot,mert arra nagyon alergiás,0:33 a megfelelő hézag.Ja és 1 jó tanács.A hajtásházban nézd neg az olajszintet,mert ha kevés van benne hamar megzabálja a fogaskerekeket.Én az olajat lecseréltem zsírra.Jól megzsíroztam az egészet,és legalább 1 darabig levan róla a gond.És akaárki akárnit is beszál róla én 100% ig megvagyok vele elégedve.én pl: fahordásra használom,3 mázsát még lazán elvisz,csak vigyázni kell rá.Jó szerelgetést.
Sziasztok. Tudtok segíteni remélem; szentkirályi utánfutó csatlakozási módja érdekelne. Főként, hogy min tud fordulni az egész rendszer és milyen irányokba. Akinek van, néhány fotó nagyot segítene a projektemen:)
Én is így gondoltam.Egy kingelit tömítéssel és egy lemezzel bezárom a henger helyét.A simson blokkom adott így ezzel kell gondolkodnom.A motort egy állványra a blokk fölé tenném.
Ez még hosszú terv,valószínű téli munka lesz,most megyek 2 hétre vidékre + még lesz 2 hét.
Lassan meg kezdődik a szénázási szezon és apósnak segíteni kell.Szabadidő nuku.
Minden további nélkül müködne!! Én is gondolkodtam ilyen megoldáson. A te helyedben inkább egy Panonnia blokkot választanék, az kicsit masszivabb meg a kuplungja is erősebb.
Nem nagy valami, csak a főtengelyről kell leszerelni a hajtókart, meg be lemezelni a henger helyét és kész. Sok sikert hozzá!!! :)
Még egy kérdésem lenne:ha betekerem tővig a karbiban talélható állitócsavart menyire kell kitekerni?Mert szerintem ezt is elállitóta a "szerelő" soha többé nem viszem "szerelőhöz"
Még egy jó tanács: benzinszűrő legyen a gépen.Az enyém háza elrepedt, majd kidobtam belőle.Minden évben munka közben eldugult a porlasztó, tisztítanom kellett. Vettem bele ,azóta nincs ilyen gondom.
A 22 év alatt a gyujtással nem volt gond. Kb 2X felakadt az úszó, így nyitva maradt a tűszelep.Más műszaki gond nem akadt.
Laikusként gyertya cserével kezdeném, majd porlasztó tisztítás.Mivel most vetted a gépet, nézd meg, hogy a levegő szűrőben van-e olaj és ha van tiszta-e.
Na igen,nem olyan rég lett kicserélve állitolag/szerelő szerint/ a "membrán lemez" a tank s a karbiközött ami van. A levegőszűrőt átfujtam kompreszorral tehát tiszta ki probáltam szájjal belefujtam s kőnyedén ment. A gyertya vadi új meg az olaj is most lett kicserélve eredeti 30w briggs olajra.
Sajnos a motorokhoz nem sokat értek, én a vasas szakmákban vagyok járatos.
de már mintha hallottam volna ilyesmiről, de ezeknél a motoroknál is bevetnének ilyen megoldást???
Mindegy, mert ha van is, ha nincs, akkor is nagyon pöpecül indúl. Nekem még ez az első idényem, de mint írtam eddíg nem bántam meg, hogy ezt a típust választottam. Az első rotálást én is a lemezzel "simítattam el, azután már nem a kinézet számít, hanem a gaz írtása, azt meg jobban látom már a sorok között a lemez nélkül.
Ma megmozgatta az agyam egy ötlet.Van nekem egy rk-05 B-S 3 HP kapagépem is,bár még össze kell rakni a hajtást.
Az ötlet az alábbi:egy simson 3 sebeséges blokját össze építeném a Bs-sel.A BS vizszintes tengejű így a lendkerék helyére menne egy lánckerék amit hajtana a BS.A kimenő lánckereket meg összehoznám a kapa hajtás nagy ékszíjtárcsával./melyet cserélném lánckerékre/.
Mi a véleményetek,kivitelezhető?
Kocsihúzásra használnám.Az MTD meg maradna kertimunkára.
A levegőszűrő nem valószínű, mert akkor be lehetne indítani lefulladás után (kivéve, ha beköpi a gyertyát az el nem égett anyag), próbáld leszedett szűrővel, ha így sem jó, akkor ez kizárva.
Benzin meg esetleg azért nincs, mert a tanksapka nagyon jól zár, nem kap levegőt, én is szívtam már vele régebben, meg több ismerősöm is.
Szerintem legvalószínűbb, hogy ki kell tisztítani a porlasztót. De lehet, hogy nálam hozzáértőbbeknek más ötletük is van.
Az unokaöcsém motorszerelő, az Ő gondolata volt az autómata dekompresszor. 2 éve vettem, hazahoztam, benzin bele, gyenge rántás és már ketyegett is. Ez történt idén tavasszal is: olajcsere, benzin bele, gyenge rántás, ... 6 kapával tárcsa nélkül. A lemez rajta van, azzal egymenetben simítózok, aztán borsóvetés. A héten már ettünk borsélevest.
Egy kis segítség kellene nekem,vásároltam egy robi-55-ös rotációs kapát,ami két órán keresztűl trökéletesen működött.
Utánna beköpte a gyertyát,takarítás után alapjáraton rendesen működik,de ha gázt adok neki akkór durrog a karburátorba durrog vissza.Kérdésem lenne,hogy mi tőrténhetett vele és mit kell vele tennem,hogy újra normálisan működjön.
Több véleményt is hallottam ezzel kapcsolatban. Ha jól emlékszem a tengely vége a fűnyírómotorknál hosszabb. Illetve ezeknek berántás után olyan fix 3000 körüli a fordulatuk.
A kapamotornak meg nehezebb a lendkereke és valamelyest szabályozható az üzemi fordulata.
Az RK-02 is ilyen. Én fűnyíró gyanánt vettem, opcióként adták hozzá a rotáció adaptert. Az ára 19 800,- Ft volt, abban az időben amikor még az ÁFA-val nem számoltunk. Füvet sosem nyírtam vele.
" Ha "meglátja", hogy nyúlok a berántó felé, szinte már ketyeg is , és két újjal!! nem akarja leszakítani a karom."
EasyStart (ha jól írom). Ha lassan húzom a berántót, keresve a sürítő ütemet olyan érzésem van, mintha nem lenne benne kompresszió. Autómata dekompresszor -> őrültség?
sorközművelőt soha nem használtam , inkább gyomírtózok !
A gépnek szerintem egy rakás szar a gyári kuplung része , nem bírja a terhelést , ezért átalakítottam úgy mint a régi Briggeken van. Behúzom a kuplungot megáll kiengedem elendul és a felezővel így sokkal kompatibilisebb!
Azért lehet, mert a kapatengelyen a korábbi szimering hornyot vájt. Az új szimering meg nem illeszkedik jól a horonyba és kiereszti az olajat. Vedd ki a szimeringet és finom polírpapírral csiszold meg a helyét a tengelyen. Ha íg sem lesz jó, akkor fel kell hegeszteni és leesztergálni azt a részt. Legrosszabb esetben a tengelyt kell cserélni. Le lehet róla venni a csigakereket, nem kell kompletten venni. Összerakásnál ügyelni kell, hogy a csigakerék jól kerüljön a helyére, illetve az egész jó irányba kerüljön házba. Különben az orsó letolja a kereket a tengelyről.
Kb. 5-6 éve cseréltem a tengelyt, mert a kapák furatai nagyon ki voltak nyúlva és lötyögött az égész kapakészlet. Akkor szimeringeztem is, de azóta sem ereszt semmit.
Ezt a videót már láttam régen is.Bár nekem nincs felezőm,de tervbe van.
Szándékozok még hótolót is csinálni,meg egy sorközművelőt.
A futót most szereztem,kicsit nehezebb a gyárinál de masszív.A vonórészt 4000 ft-ért csinálta egy ismerős esztergályos.
A járókerék is át lesz alakítva mert egy kicsit laza a tűrés,és hosszabban akarom a tengelyre engedni.A nyomtávon is szélesítenék 7-10 cm-t.
Sárvédő is kell valami módon mert utálom kocsizás és rotálás között le és feltenni a gyárit./sárvédő nélkül,rotálásnál teledobálja földel a kuplungházat/.
Hali! Frakón be kell lőni az ekének a magasságát és ugye a súlypont !!! Idén csinálok vaskerekeket terveim szerint 400mm átmérőjű lesz és 100mm széles !
traktorbi! Mire kell figyelni a krumpli kiszántásnál.Én az idén csinálok ilyet először.Biztos vannak apró trükkök amit te már megtapasztaltál.A gép 6Le brigs,a kiszedő hasonló a tiédhez.
Üdv. Kaptam egy kf04 briggs motoros kapálógépet,de mikor gázt adok neki s belengedem a főldbe lefulad,s elég nehezen akar beindulni .Mi lehet a baja???Valaki tud segiteni???
Az utóbbi hozzászólások alapján : Honda Fxxx hajtómű kell egy Briggs motorral. :)
Erről az jut eszembe, mikor ifjú számítógépzseniként bementem a számtechboltba és kértem egy AMD chipsetes alaplapot INTEL processzorhoz. (két nagy konkurens gyártó) Mert a havi gépes újságban az AMD chipsetet, egy másik cikkben az Intel procit dícsérték.
Nekem MTD Charlie KA 35-os van és megy mint az állat(csiga) ! Félre a tréfát,kapálgatásra megfelel,de már bánom,hogy nem vettem nagyobbat,ehhez nem lehet csatlakoztatni semmit,kevés a 3,5 lovacska.Gondoltam eladom csak 2 éves,abból tavaly nem használtam egy percet sem,de nem érdemes eladni,mert nincs ára használtan.
Honda vagy Briggs? Pro és kontra. Egy biztos, a kollégám tavaly tavasszal vett 1 zsír új Kf 04 - et Honda motorral, és már az első kör után vitte a szervízbe vissza. Az első évét így tudta el. Minden komolyabb munka után (sokszor közben) irány a szevíz, mert ugye a garancia. Azóta is bánja , hogy akkor Hondát vett. Ja egy 5,5 - es gépről van szó. Az ő esetéből okulva, Én idén januárban vettem 1 Robi 156 DM - et 6HP Briggs motorral.
Bejáratásképpen kb. 5 mázsa fát (+ én 100kg) "vonszoltattam" vele, igaz felezővel, de vitte mint a szél.
Azóta is a jófajta kötött fekete földben "kikényszerítem" belőle a 25 - 26 cm-t rotálva,(a lemezt levettemróla, mert nem tudtam miatta rendesen leengedni), krumplit töltöget,
és húzza a kocsit egy köhhintés nélkül, pedig adom neki az ívet, had jöjjön ki a baja, a garanciaidő alatt.
Ha "meglátja", hogy nyúlok a berántó felé, szinte már ketyeg is , és két újjal!! nem akarja leszakítani a karom. A kollégámmal ellentétben Én nem bántam meg, hogy a Briggs motort választottam.
De ugyanakkor van 1-2 ismerősöm akinek gond nélkül megy a Honda is.
Lassan nem marad hajam.A vita témája a motorokról volt szó melyik a jobb stb.Te most az F400-ast hasonlitod az mtd charlie-hoz ami nem is briggs valami kinai utánzat ami a legolcsobb a corában Ha nem tévedek.
Ugyan ezt a témát fel dobtam egy olyan embernek aki már nem 1-2évóta szereli a briggset hondát.És azt mondta a hondák nagyon rövid élettartamúak és gyengék.
Az enyém '87-es, még a benzin is mindegy neki. Ami ősszel a tankban marad, azzal tavasszal gond nélkül el tudom indítani a harmadik rántásra. Érdekessége, hogy csak a vásárláskor benne lévő eredeti, cipőtalp keménységű membránnal hajlandó működni. Többször próbáltam újra cserélni, de nem múkodik vele. Csak az eredeti, aaazt szereti.
Még új vagyok a fórumon.nemrégen vettem egy quantum xm55-öt.Olaj-levegőszűrő csere után vagyok nem is sokat dolgozott a gép szint újszerű és ha hirtelen gázt adok picit füstöl de kékeset.
Valamint ha dolgozik a gép néha elkezd a fordulat leesni és ami van az a kis fehér levegőt terelő lapát ami a karburátorba mozgat valamit az a foedulattal párhuzamozan mozog mi lehet a baj?vagy csak beállítás kérdése?
Én 40ért láttam de valami baja volt.Elkezdtem f400at nézegetni hát bele beszéled az emberbe.Hány kiló alapból a gép?Igazából egy kiskategoruájú gépekröl kezdtünk el vitatkozni most meg már kistraktorok jönnek fel.
Nem igazán jó az összehasonlítási alap. Itt egyedül a hajtóművet hasonlítod össze és nem a motort. Még a motort se igazán lehet összehasonlítani, mert az egyik függőleges, a másik vízszintes főtengelyű. A két hajtóműnek teljesen mások az előnye, és hátrányai...más az átvihető maximális nyomaték, és mások a veszteségei, más a helykihasználás, a súlypont...stb
Egy 100lóerős Opel is elhúzhatna 3ekét mégse bírja, pedig egy Mtz csak ~80lóerő ;)
De a Honda F400-as tényleg egy nagyon komoly és jó gép, aminek Briggs-ben nincs is ellenfele...mondjuk a Briggs cég nem is gyártanak rotációskapa hajtóművet...ha jól tudom.
Szerintem mind a két cég leadott a minőségből már...de mind a két fajtából lehet nagyon jó és strapabíró motort venni. Kinek ez jön be, kinek az. De nem véletlen (szerintem), hogy a világ két vezető motorgyártója ebben a kategóriába.
Az előfordul, hogy ha a tengely a szimering alatt berágódik, akkor hiába cserél szimeringet az ember, nem illeszkedik.
Megpróbálok olyat venni, amiben van egy plusz felfekvő felület, azaz valamelyik helyen majdcsak megfogja az olajat. (Nem tudom ugyan, ilyen keskeny, 10-es szélességű szimeringben van-e ilyen fajta. Különben még jó, hogy nem vettem meg előre a szimeringet, mert a gépkönyv 15-öst ír, a valóságban 10-es. Így viszont csak jövő hét közepe felé tudok boltba menni.) Szélesebb szimering esetén azt is meg lehet csinálni, hogy mondjuk 20-as helyett két 10-eset tesz be az ember, de itt 5-ös nemigen létezik.
Előszedtem a fotókat:
A tönkrement szimeringes oldal, porvédővel.
A jó szimeringes, lyukas porvédős oldal szimering kibányászása után.
Látni a porvédő helyén a fehér oxidmaradványokat.
A szimeringet valami szilikonpasztával vagy ilyesmivel rakták be anno, azt is ki kellett vakarni.
Nem tudtam aláfeszíteni semmivel, mert teljesen ütközésig fel volt ütve, így egy kicsi vágóval oldalról leütögettem. Alatta tele volt valami fehér dologgal (kb. alumínium-oxiddal), azért nem jött. (Ezt azután éles csavarhúzóval és reszelővel eltávolítottam.)
Kiderült, hogy a másik porvédő (ami alatt a szimering nem eresztett) már teljesen kilyukadt, föld ment alá, ezért úgy döntöttem, mindkét szimering és porvédő helyett újat veszek. Talán csapágy sem ártott volna, ha már csinálom, de hátha kibírják még egy olajcseréig, akkor meg legrosszabb esetben szétkapom az egész hajtóművet.
Frankón meg kell oldani a rögzítést , hogy netudjon lottyani a rúd a hajtómű furataiban . Jól bírja azóta semmi panasz nincs a géppel , kocsit húz ha kell v éppen töltögetek és kapálok :D
van is igazad és nincs is ! valóban egy váltós gép nem egy kategória a direkt hajtásúval . azért írtam azt ,hogy akár 2 -ben is nagyobb ereje van holott papíron nem ! a példád ott sántít ,hogy a robi 250-t papíron is lényegesen erősebb egy f-400-nál . az utolsó mondatban leírtam mindent amit erről gondolok úgy ,hogy mindkét géppel rendelkezem, és évek óta használom . mostanság inkább csak ezt ha mélyebb kapáláshoz kell :
Na várjunk csak oké hogy honda meg stb de nem egy kategóriáról beszélünk.Persze ,hogy egy váltos gépet nem lehet összehasonlítani egy simával.Ha már itt tartunk kössünk össze egy robi 250 T-t az f400assal.Ifa pótkocsit elhúzza csak megállni nehéz.
nekem mindkettő van . a briggs egyszerű mint egy ék és valóban nem kényes .4 éve van meg soha semmi baja, olajcsere szigorúan
és benzin aztán mehet .ez egy 4le charlie kapálógép . tavaly vettem egy honda f400 van vagy 25 éves .a motor felujított volt a külsőt
és pofoztam helyre kapott új ékszíjat az f400 elméletileg 3.5 le tehát gyengébb mint a briggs viszont az tény ,hogy ez a honda 2 briggs-t
elvontatna még 2-ben is ha az áttételt nem vesszük figyelembe . dolgozni vele egy álom a briggs munka és erő szempontjából a közelébe
nem érhet ! míg egy töltögető ekét a briggs-l tolni kell addig a hondával kényelmesen menni utána ( ha ráülnék is menne ) igaz ezt 1-ben lesúlyozva . tehát összességében ha valaki komolyan akar kerttel foglalkozni, és könnyen akar dolgozni, vegyen egy honda váltós gépet
Gyártók témában maradjunk annyiban, hogy a nevesebb gyártók közül nem lehet eldönteni, melyik gyárt "jobbat".
Hobbi motoroktól a profi szintig gyártanak mindenfélét. Aki meg azt mondja, hogy a X gyártó összes motorja jobb, mint az Y gyártóé, vagy fordítva, az hülye.
(Én pl. Briggs párti vagyok, de sosem szídtam még a Hondát.) :)
Nincs olyan, hogy olcsó vagy drága motor - van viszont más műszaki tartalmú. Ha jobb műszaki tartalmú motor kell, azt meg kell fizetni.
21éves az Rk-02 rotációskapám (4Hp Briggs). Harmadik rántásra mindig indul, télen, nyáron, ha idényben elsőnek indítom, ha utoljára. Csak olajat cserélek évente... légszűrőt, membránt és gyertyát, csak akkor ha tönkrement. És van használva.
Van egy Robi 250 T-m, ott tényleg bele kell kapaszkodni a berántó fogantyúba.20 éves 320ccm 8LE.Ezzel a géppel csak pótkocsit vontatok./Semmit nem kellett rákölteni./ Ma megérkezett az új gép : Robi 156DM, ezt 2 újjal be lehet húzni.
Az új gép egy Robi55-öt vált majd le, amit 91-ben vettem.Kuplung rúgó, tanksapka, gyertyán kívül, nem kellett bele vennem semmit.Szóval nekem bevált a 2 ill. 4 ütemű Robi is.
Borítékban nem biztos bele fér.Ezt a technikát is probáltam,de mivel le van kopva a pereme igy se hogy sem lett volna jó.Meg nem is hiszek az ilyen megoldásban.Bele engedném a földbe a rezgéstöl meg mindentöl ugy le esik mint a szar.
Ezek tényleg innen vannak,én is erről a képről vettem a mintát.Sőt én a tulajdonossal is váltotam privát mailt mert nekem is ilyen gépem van.A képen látható súly 3 X 15 kg.
Nekem a RK-05-ről úgy szettük le,hogy a porvédő alsó peremére illesztettünk egy vésőt és azt alátámasztva egykarú emelőként kocogtattuk a végét.Több irányból.Egy idő után szépen enged.Biztos nincs heggesztve csak préselt.Itt egy skicc.
Megvenném én, de többe kerülne a posta, mint maga a porvédő. (Remélem legalábbis, nálunk sem drágább.) A boltba meg úgyis megyek.
Lehet, hogy rá tudtad volna szerkeszteni, ha körben megütögeted, csökkentendő az átmérőt, utána meg rányomatod a helyére. Még ha nem is tökéletesen szép és kerek, akkor is megtette volna a feladatát.
Az kimaradt, hogy az 5,5 LE-s Hondát 2 ujjal be lehet, a 4 LE-s Briggs-be meg azért bele kell kapaszkodni, úgy visszaránt néha, hogy a vállam majd kiugrik a helyéből.
Én már beleestem ebbe a hibába, hogy vettem egy használt (feltehetőleg) KF hajtóművet, meg egy akciós márkaszervizes Honda motort rá.
A hajtóművet már kétszer kellett felújítani, ott tartok pénzben, mintha újat vettem volna, ráadásul az áttétele miatt nagyon lassan pörögnek a kések, igaz, bikaerős így, a sebesség helyett erő van.
Az 5,5 LE-s Honda motorja 12 év körül van, valóban, már néhányszor kellett a karburátort takarítani, az alapjárat szeret elmenni 2-3 évente. Más baja még nem volt, pedig használva van rendesen. Karbantartást nem kap olajcserén kívül, tavasszal kiviszem a földre, megrántom 6-8 alkalommal, hogy átjárja a benzin, aztán hagy szóljon, 8 kapával használom egész évben kötött agyagon.
Ennyivel különb mindenképpen, mint a Briggs, az ha nem indul (RK-02), a derekam leszakad a rángatásban, és gyakrabban romlik el. Az már vagy 20 éves, 4 LE-s, de sokkal többet nem ment, mint a Honda. Tavaly gyújtótekercset kellett cserélni. Amúgy mikor jó, szép hangja van.
Összességében jobbnak tartom a Honda motort, mivel a derekam nem egy kiállítási darab, többet az életben nem veszek Briggs motort, ha ez a mostani netán megadja magát végleg.
Erő: a B&S ugye ámerikai, és az angolszász mértékegységek alapján számolja a lóerőt. 1 ámerikai lóerő = 0,8 európai lóerő. (A japánok is ezt használják.)
Azaz egy kis matematikával: egy 5 LE-s B&S pont olyan erős, mint egy 4 LE-s Honda.
Az persze más dolog, amit itt írt valaki a múltkor, hogy a gyárak ugye csúsztatnak, és légszűrő meg minden egyéb visszafogó erő nélkül mérnek, valójában gyengébbek a gépre szerelt motoraik a megadottól, de hát gondolom, hasonló mértékben csalnak.
Helló Nyilván mindenkinek a sajátja a legkedvesebb :) pláne ha már költött is már rá. én sem adnám oda az 5,5 es hondámat semmiért sem! Haveromnak ven egy olyan terrája mint a tied csak briggs motor van rá alakitva! kemény jószág!
Nem akarok beleugatni,csupán egy gondolatnyit a Brigs kontra Honda,+ új vagy használt masinát vegyünk-e?!!Fanatikusan nem lehet eldönteni melyik motor a jobb,szerintem mindkettőben van jó és kevésbé jó!Ki kell fogni című előadásról szól,épp úgy a használt masináknál!Én tavaly kezdtem bele a gép üzésébe,mert van egy 3,5Le indián kapám,de azzal szántani nem javallották,ezért vettem egy 7,5Le terrát,kocsistúl,sok tartozékkal együtt.Persze költöttem rá saját igényem szerint,de mára nem cserélném el semmire sem!Nekem bejött a82-es évjáratú kétütemű!!
Csőfogóval próbáltad megmozgatni? Ha hegesztve lenne annak látszani kellene. Én két csavarhúzóval le tudtam venni. Illetve az első pár egyszerűen lekopott róla. Annak a helyére simán feltettem az újat.
A honda kersztbe meghámozza bármelyik briggs-et !!! a dugulásról meg csak annyit h a tanak után a karbi elé kell rakni egy benzinszűrőt és munka után zárt csappal ki kell járatni belőle a benzint. 5 éve használom! jelzem használtan vettem!!! gyári honda olaj kell bele! és levegő szürő évente és nincs rá gond!!
Ha olvasod a fórumot meg megkérdezel egy szerelöt állandóan baj van velük.Alapjárat ingadozás stb állandóan eldugul a karburátor.Hallottam is meg tapasztaltam hogy gyenge motorok.4lovas motoromat (amikor még jó volt)bármikor mellé teszem az 5.5lovas honda mellé.Még a boltban is briggs-et ajánlanak annak ellenére,hogy olcsóbb mint a honda vajon miért?Rendesen karba van tartva olaj szürö stb 10évig semmi baja.
Azért kértem volna a képet mert az enyémen nem volt porvédö hanem maga a szimering.A régi szimering fémböl volt.És tenni akartam rá porvédöt de a hajtómü pereme le volt kopva és leesett róla mindig nem lehetett rászerkeszteni.Igy esztergáltattam egyet és rá varázsoltam.Ez tényleg olcsó mert én azt hiszem 500ért vettem darabját.Már ajánlani akartam vedd meg tölem mert én nem tudom használni.
Hidd el ne sajnáld a pénzt rá egy jó gépre ha hosszabb távon gondolkodsz.Vettem egy gépet amivel kinlódom én is ugy voltam vele hogy csak még ezt csak még azt cserélek rajta és ott tartok már lassan mint ha ujjat vettem volna.Annyira el vette a kedvemet már,hogy valószinü utolsó évem volt a kertészkedésben.Hiába veszel 20ért gépet ha bedöglik rá kell költeni áll a kerted csak az ideg van vele.Persze a pénz sem utolsó szempont,de gondolj bele most veszel százért egy gépet ami biztos jó legalább 10évig nem kell nyulni.Minden féle képpen briggs motorosat vegyél.Én ezt ajánlanám:KF Quantum 60 Briggs 675
Nézd meg a képeimet elrettentés képpen,hogy ne járj ugy mint én más szarát kell javitgatni.Áll a kert csak az ideg van a használtal.Bele se kezdj a kertészkedésbe ha nincs uj géped.Én ezt gondolom.Csak egy tanács.
Szia! Köszi szépen, kíváncsiságból kérdeztem ezt az egyes ekét. Közben alkudozom egy Terra váltva forgató ekére.A terra használt váltva forgató ekék nagyon tág határok között vannak beárazva: 15000-50000Ft.Ez az ár tartalmazza a beállító szerkentyűt is.Szóval egy ilyet szeretnék.
RK-02 kapatengely szimeringjét akarom cserélni. De van rajta egy porvédő sapka kívülről, ami nem moccan, kocogtatás után is olyan, mintha oda lenne hegesztve, pedig olajban ázott eddig. Van erre valami megoldás? Vagy ütni-verni, hátha, ha pedig mégsem, akkor flex?
Micsoda?:)))Ilyennel most nem viccelünk megint félbe van a kert.
Szerencse a szerencsétlenségben,hogy a másik motorbanban a vezérmü nem tört el és az lenne a kérdésem hogy hogy tegyem vissza most ugy van hogy nem ér bele a fötengelybe:
És akkor még szereznem kell egy ilyet meg hajtókart:
Van egy Robi 250T gépem, amivel eddig csak pótkocsit húztam.A vaterán találtam egy ekét, valyon jó lenne hozzá? Kis átalakítással tudnék vele szántani?
Ismeri valaki ezt az ekét, milyen géphez tartozhatott?
Sikerült a második tecumseh motoromat is kikönyököltetni.Az elsö valószinü olajzás miatt a másodikat ma szedem szét.Komolyan mondom már elegem van annyiszor szét szedtem meg össze raktam már.Majd teszek fel képeket.Meg ha van valakinek hozzá alkatrésze szóljon!Nem találok sehol.
Nekem van egy ilyen igaz az 931.50-es, de végülis ugyan az. Tavaly vettem. Szántásra még nem használtam ,mert csak most készültem el az adapterrel a Terra eke és a gép közzé. Viszont a próbálgatás elég jól ment. Rotálásra nem használom, arra van egy Robi 155. Kocsizni kicsit lassú a nagy áttételek miatt, de sokan nagy kereket tesznek rá és úgy már haladósabb. Nekem igazából kaszálásra van, arra nagyon jó!
Ha sok kiegészítőt kapsz hozzá és jó áron van akkor érdemes megvenni! Alkatrész van hozzá, bárki megjavítja és a fogyasztása se sok.
Üdv! Váltos gép olcson és hadra is fogható! Tudok egy Terra 7lovas trakit 10kapával,kocsival.Ezért 40 et kérnek .Sajnos a gumi a gépen cserére szorul! Én is most vettem meg egy Terrát kocsitval +egy másikat maróval 55ért. Van nekem hozzá töltö kapa de énekem az nem kell,valakit érdekel szivessen átadom 10 köröl.
Pontosabban a felező lecsökkenti a sebességet éa megnöveli a kerékre jutó nyomatékot. Így lassabb lesz a gép, kényelmesebb vele dolgozni és lesz elég nyomaték pl. a krumplikiszedőhöz.
Köszönöm a gyors választ, mostmár kezdem kapisgálni a dolgot. Még annyi hogy felező nélkül nem is érdemes próbálkozni, vagy ha mégis milyen hátulütői lehetnek?
-Más motor : 850 --> 190cm3 ez is, de erősebb. Felülszelepelt, automata szívató, szívattyús olajozás, olajszűrő, S2 garancia, dupla légszűrő (azért mert egy szivacsot húztak a papírbetétes szűrőre, haha), stb.
Van egy eladó kispótkocsim, ha valakit érdekel. Helyileg Nyírlugoson tekinthető meg és vehető át, ha valakit érdekel. Féket és világítást rendbe kell hozni, illetve egy festés kell rá. Az ülés le van törve, de adok hozzá egy hibátlan ülést, amit csak fel kell rá csavarozni. Érdeklődni szombatig telefonon (06703873708), azután csak mailben (hiti@freemail.hu).
Hát igazából egy kb. 1300 nm-es kertbe kellene, amibe van 5-6 sor krumpli, amit ezzel szeretnék vetni, meg töltögetni, esetleg majd felszedni is, a többibe meg paprikázunk amihez meg ágyások készítésére használnám, meg a közök takarítására. Fűnyírásra nem akarom használni. Mia a különbség pl a Szentkirályi, MTD, Marci stb. márkák között? Nem lehet mindegyikhez ugyanazt az adaptert csatlakoztatni, gondolok itt ekére, töltögetőre és így tovább. Más a felfogatásuk? Mert ahogy nézegettem mindegyik Honda vagy Briggs motorral vannak szerelve. Arra is kíváncsi lennék, hogy ezek a Briggs motorok mennyire megbízhatóak, mert régi szivattyús tapasztalataim szerint nem voltak a legjobbak.
Na de mi a külömség a KF-Quantum 60 és a KF-Extra 850 között?190cm3 is motor extra váz az mit takar?Erösebb a váza?Több kapa?KF-Quantum 60-al szemezek már vagy két éve,de ami most van az is megetszi tul nagy beruházás lenne most ez.
Ha tényleg jó gépet akarsz halgass Alberjanira,de ha fontos az ár is hasonló kaliberü gépet kapsz 90ért ha van még a corában:KF Quantum 60 Briggs 675.Rengeteg adaptert lehet hozzá kapni.
Most Készülök venni egy rotációs kapát, csak még nem igazán tudom, hogy milyet is. Közép kategóriásra gondoltam 5-7 LE-ig meg max. 150 ezerig. Tudtok nekem ajánlani valamit? Nézegettem már Honda, MTD, Briggs meg ki tudja még mit márkákat, de nem tudom eldönteni hogy melyik a jobb, meg hogy annak is melyik fajtája. Szeretném a segítségeteket kérni! Előre is köszönöm!
köszönöm a választ! ezek szerint ez természetes ha nagyon megdöntöm a blokkot! tovább kérdezek! :) mikor és milyen időközönként érdemes a motorban olajat csrélni? egy éve volt az utolsó olajcsre (2 ik) elég sokat dolgozom vele! de az olajnak szép tiszta színe van!
A biztonságos működtetés biztosításához- ● Ha kiloccsan az üzemanyag, teljesen tisztítsa le, és a petróleum gőzöket hagyja elpárologni, mielőtt beindítja a motort. ● Ne dohányozzon vagy ne engedélyezzen nyílt lángot vagy szikra keltését, ahol üzemanyaggal feltölti a motort vagy a benzint tárolja. ● A kipufpgógáz mérgező szénmonoxidot tartalmaz. Kerülje kipufogógázok belégzését. Soha ne járassa a motort zárt garázsban vagy zárt helyen. ● Helyezze a motort egy szilárd felületre. A vízszinteshez képest 15°-nál jobban ne döntse meg a motort. Túlzott megdöntés az üzemanyag kiloccsanását okozhatja. ● Ne tegyen semmit a motorra, mivel tűzveszélyt okozhat. ● Szikrafogó külön beszerezhető alkatrészként áll rendelkezésre ehhez a motorhoz. Bizonyos helyeken törvénytelen a motor szikrafogó nélküli működtetése. Működtetés előtt, ellenőrizze a helyi törvényeket és szabályokat. ● Működtetés alatt a kipufogódob nagyon felhevülhet, és a motor leállítása után egy ideig forró is marad. Ügyeljen arra, hogy ne érintse meg a kipufogódobot, amíg az forró. Komoly égési sérülések vagy tűzveszély kockázatának elkerülésére engedje lehűlni a motort szállítás vagy zárt helyen történő tárolás előtt.
Igaz nekem Briggs motor van rajta, de azt írja a passzus, hogy 30 fokos szögnél jobban sem előre, sem pedig oldalra ne döntsük (legalább is a lev. szűrő felé ne), mert a leírt jelenséget fogjuk tapasztalni.
szia krissz nekem ilyen gépem van a P fokozat a leggyorsabb potkocsizni használom szántani 1-esbe kell a válto oldalán találsz egy kis kart amit ha el forditasz cak 1-es és lükverc van igy nem tudsz nagyob sebeségbe váltani nekem müködik de sok mulik az eke be állitásán és jó ha van kerék és orsuly rajta ird be a youtube oldalára JAK SPRÁVNÉ ORAT S VARI vagy ird be a válto tipusát sok videot találsz jó szántást remélem jó lesz ez egy jó gép
Képeket mindenképpen, a video egyenlőre a múlté ugyanis a múlt héten a PC-m mellett a telefonom is kifeküdt. Ja és a második 151-es is "bekapta" a pillangószelep mindkét csavarját. Még nem tudom, hogy mekkora kárt csinált a hengerben.
Lenne egy vitaindító kérdésem: most vagyok félben egy a 151-es után való V alakú boronával, és még nem döntöttem el, hogy miképpen vontassa a gép. Az egyik megoldás, hogy fixen a gép után, mint pl. a töltögető ekét, vagy sorközművelőt, vagy pl lánccal és mozgásteret engedve a boronának. Én a fix felé hajlok, de meggyőzhető vagyok más megoldás iránt is:)
Egyébként egy V alakúra átalakított lovas egyleveles boronáról van szó, amelynek 5 sorából levettem egyet és a V két oldalán két-két tüskesor van most.
Tapasztalatból mondom, hogy rotálás után a növények között kézi kapazin finoman, majd jöhet a töltögetés. Nekem bejött. Ezzel a módszerrel sokkal könyebb, bár kevéske kapálással is jár, de a növények tövében előszeretettel nő a gaz.
Tavaly én is úgy csináltam nem jó rátölteni a fűre a földet hatalmas cumi volt ugy.Most gyomirtóval nyomattam le a bakhátakat nem tudom mit csinál vele.Már vannak rajta bogarak?Actarát neki attól jobb nincs már meg is vettem.Akkor az nem desire volt.Nálam is vicces a tavalyi krumpli ami benne maradt a földben nöl a sor között és hiába rotáltam ki vagy permetezés közben rátaposok ugyan ugy nöl tovább.Makacs egy növény :)
Sziasztok! Lehet nem jó fórumon írok, de hátha itt is tudtok segíteni! Van egy Solo Kombi Motor 272-es rotációskapám! A Karburátor egy membrános karbi ami bedobta a kulcsot! Alkatrészt beszerezni hozzá szinte lehetetlen! Szeretnék más típusú karbit tenni, viszont teljesen tanácstalan vagyok! A motorról annyit tudok, hogy kétütemű 100 ccm-es az üzemanyagot közvetlenül a forgattsúsházba szívja (van egy fémlemezből készült "visszacsapószelep féleség" hogy ne fújja vissza az anyagot a karbiba.. Ez jól is működik!) Gondolkozok MZ vagy csepel karburátoron.. Ezek 125-150CCm-re készültek nem lessz nagy erre a motorra? Minden segítséget köszönök!!
Tistelt Fórumzó emberkék! kérdéssel fordulok hozzátok! a honda robikapámbol ömlik a benzin a levegő szűrőből ha oldalra illetve ha előre döntöm ez mennyire természetes jelenség?
Gyomírtózni nem, (mondjuk most először csináljuk így, géppel. Ha füvesedne, akkor rota+töltés.
A krumlibogarak már megjelentek, a nagyokat gyűjtjük üvegbe (télire befőttnek :) ), a petés leveleket leszedjük, ha sok nagy van, akkor Sherpa-val permetezzük, ez olyan, mnint a légyirtó, vagy felszívódó Actara-val.
A krumpli fajtáját nem tudom , mert nem tudom, pontosan melyik részen fényképeztem. Ültettünk Desiree-t, valamilyen sárga fajtát és kiflikrumplit is. A maradék sorokat meg feltöltöttük tavalyról megmaradt kiflikrumplival, az a vicc, hogy pont ez nől a legjobban.
A képeken láthatod, hogy én is így csináltam meg, de az előírás lazán fogalmaz, csak annyit ír, hogy előre kell. Máshol meg azt írja, hogy a lámpákra vonatkozó előírásoknak kell megfelelni, láthatósági szögek, elhelyezés stb.
Már így hagyom, ahogy van, ha nem tetszik majd a rend éber őrének, bek@phatja. (Átmegyek rajta rotával!)
Hát nem értem, hogy mi a Retek a probléma? Ha nem vagy 160 cm széles, akkor elég a BAL oldalon 1-1 pilács, előre fehér, hátra piros. ( Vasutasul vörös.) A trakeszra előre fehér fényvisszaverőt írnak elő.
Hátra a csíkos vackot, sávozva. Én ezt öntapadós fényvisszaverővel tervezem megcsinálni. ( Vaterán van néha...) A pilács - gyakorlatiasan - a kocsira kell, mert az a legszélesebb. Sötétben az a fontos, hogy látszon a szélesség. A trakin a fényvisszaverő meg mutatja. Az elhelyezési méretek meg a rendeletben benne vannak. Több meg nem kell. Ilyen egyszerű.
Én is kinyomtattam, eddig még nem akartak kötözködni, oszt' rendben volt.
a jármű hátulján elhelyezett, hátulról jól látható, legalább 750 cm2felületű, ferde piros-fehér csíkozású fényvisszaverő táblával. A táblát úgy kell elhelyezni, hogy alsó széle az úttest szintjéhez legfeljebb 0,60 méter távolságban legyen. A tábla fényvisszaverő képességének olyannak kell lennie, hogy sötétben, tiszta időben távolsági fényszóróval megvilágítva 150 méterről észlelhető legyen.
Én úgy tudom, h minden pótkocsira kötelező, a sárga sávos fényvisszaverős tábla. Nem akarok kötözködni, mert lehet nem jól tudom, de nem elég a fehér piros sávos tábla. Ma már ezt senki sem használja. Helyette a sárga sávos van forgalomba.
Felénk még aránylag normálisak, de idetévedhetnek a gyöngyösiek is, na azok között vannak aztán igazi köcsögök. De mint tudjuk, már nem a bűnüldözés a fő feladatuk, hanem a pénzbehajtás, így jobb nem lehtőséget adni nekik. :)
A gép jó, elsőre indul hidegen is, keveset eszik, erős, más nem is kell (tartós is lesz, remélem). Most néztem, jól felnyomták az árát, 15-20-al drágább, mint télen volt.
Nekem is zselés akku van tervezve. Ezt beteszem egy műanyag dobozba, a doboz oldalán lesz egy kapcsoló oszt kész. Nem mintha sötétben akarnék vele mászkálni :)
Az előírás az , hogy előre kell szerelni a lámpát, de hova? Ha az egész traktort nézem, annak a motoros rész az eleje, akkor oda kellene a biciklilámpa?
A Te pótkocsid nem kerti traktor pót szerintem, mert akkor 15-ös matrica lenne rajta. Nem lehet, hogy ez klasszikus lassú jármű pótja? Magyarul nem kerti traktor pót?
Mivel csak motoros résszel Összekapcsolva fogod használni a pótkocsit akkor csak kerek kell rá.
Nekünk a gyári Honda pótkocsin csak hátul van két kör alakú prizma, minket még soha nem álított meg rendőr vele, pedig volt hogy körbenézték a gépet, de semmi szabájtalanságot nem teláltek rajta (igaz ez még régen volt).
Felénk a rendőrök nem piszkálják a kistermelőket, akkor se ha nincsen az MTZ-én müszaki, ha müküdik a világítás van fék akkor mehec a traktoroddal.
A lámpák eredetileg szofita izzósak, de csináltam bele ledeset. 5000mcd a fényerő, 120 fokos sugárzási szög, még oldalról is jól látható. Elöl fehérek vannak. Én bizony nem teszek rá másik prizmát, a gyári is ilyen volt. Majd kap még előre fehéret a gépre, meg valami ködlámpából lámpát. Egy 7Ah-ás zselés aksi lesz benne, majd néha töltögetem.
Pont ez a gond. Külön pótkocsinak minősül, háromszög kell rá. Összekapcsolva a motoros résszel elvileg már lassú jármű, nem lehet rá háromszöget rakni.
Legalábbis a mostani értelmezésem szerint.
Itt tartok a szerelvénnyel, még az akku doboz nincs rajta, ez az ülés alatt lesz majd:
Azzal a kéréssel,kérdéssel fordulok hozzátok,Terrához való töltögető ekét ,és krumpli kiszedőt keresek megvételre.Itt a neten már nézegettem,de árak taszítóak,nékem a jó állapotú használt megtenné.Ha vali hallott ,tud ilyesmit kérem jelezze?!
Az én Terra utánfutómon, gyárilag háromszög alakú volt. Leszedtem a festés miatt, persze, csak roncsolással ment. A legközelebbi teherautós boltban, vettem újat. Azt mondták, egy fajta van, mert szabvány méret. Igazuk volt, az 1970-valahányas futóra, teljesen passzol, nem kellett újat fúrni.
Rendőr barátomat előtte kérdeztem, azt mondta, ha van rajta világítás, háromszög prizma és fék, akkor nem kötnek bele.
Amúgy, ha a fényvisszaverő csíkot is feltenném, nem maradna hely a sebességkorlátozást jelző matricának.
Tehát a pótkocsi és a vontató jármű azért más, mert az egyik önállóan, közúti közlekedésre alkalmas. A motoregység és a kocsi nem. Ezért írták, hogy egy egységet képez, mert egy része sem képes önálló közlekedésre. Ez az alapvető különbség. Ez a szerelvény alapgázon lassú jármű (összekapcsolva), de könnyítettek a közlekedési feltételeken. Részben vonatkoznak rá a lassú járműre vonatkozó előírások. Hasonló eset a segédmotoros kerékpár és az elektromos kerékpár esete is.
Prizma: Ha a kerek pirosat nem veszi észre a barom, akkor olyan részeg, hogy annak háromszöget is tehetsz fel nyugodtan. Akkor is nekimegy. Csak megjegyzem, nálunk nem hagynám az utcán, mert reggel nem lenne mit a gépre akasztanom.........
A mai képzési rendszert tekinteve a Yardon, nem hiszem, hogy lenne olyan köztük, aki tisztában van vele, hogy mi is kell pontosan egy trakeszra.
Na még egy szösszenet, a fékkel-kormánnyal kapcsolatban.
Tehát előírás szerint a fék CSAK rögzítő a kötelező. Ez azért van, mert amikor ezek a jogszabályt szerkesztették, akkor sem voltak tisztában a valósággal. Az alapja az, hogy a csigahajtás, ha leveszed a gázt, beáll, mint szög a fába. Visztont a rögzítést előírták, mert egy 2-3q-ás pótkocsi úgy visszahúzza lejtőn ahogy kell. A gyártók viszont tudták, hogy az "átlagmagyar" barkácsol, simson és egyéb motorokból, váltóval, amin van ugye "üres" és gurul az átok. Az első ilyen gyári nálunk a KERTITOX volt MZ mocival. Na, ezért lett taposó fékjük is a kocsiknak.
Kormány: Rázásmentesnek kell lennie, bizonyos szinten. Nézd meg a ROBI gépeket, a kormánykonzol mindenféle szilent perselyekkel csatlakozik a géphez. ( Robi 55-56, stb.)
Vagy például kint hagyom az úton éjszakára csak a pótkocsit. Nekimegy valaki, majd arra hivatkozik, hogy nem látta, mert nem háromszög alakú volt rajta, holott a pótra az kell. Én leszek a hibás.
Másnap rákapcsolom a motoros részre, majd megb@sz a rendőr a háromszög alakú miatt.
Tehát ha van egy pótkocsim, akkor háromszög alakú kell rá.
Ha ezt a pótkocsit hozzákapcsolom a motoros részhez, akkor az már nem pótkocsi, hanem ez a szerelvény lassú jármű, amire nem vonatkoznak a lassú járműre vonatkozó előírások ?
De Te szedted ki pirossal, hogy L a s s ú j á r m ű a szekér, csak nem felel meg a "klasszikus", rendszámos lassú járművekre vonatkozó feltételeknek. Azért írja a jogszabály, hogy "egy egységként" vesz részt a forgalomban. Akkor nem utánfutó. Na ezért speciális. Aki meg megfogalmazta az eszement, de a lényeg, hogy a kerti traktor az lassújármű, csak nem vizsgaköteles ( míg észre nem veszik), s ez a 15 km/h-n alapul. A háromszög prizma külön jelentéssel bír: vagy nagyon hosszú a jármű - csuklósbusz - vagy pótkocsi. A jelentősége abban áll, hogy mikor mögötte lapítasz a verdáddal, s előzni akarsz, látod, hogy valami böhöm nagy dög, mármint hosszú van előtted, s rá tudsz gyúrni.
Kicsemegéztem a rendeletből a ránk vonatkozó részeket, ebből kiderül, hogy ez nem lassú jármű (mert nem felel meg a rá vonatkozó előírásoknak).
Van még több előírás is, íme a legfontosabbak:
Az állati erővel vont járművekre és a kézikocsikra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
117. §(1) Az állati erővel vont járművet és kézikocsit fel kell szerelni:
a)az üzembentartó nevét és lakcímét feltüntető, a jármű jobb első részén elhelyezett, legalább 0,15×0,30 méter nagyságú táblával,
b)a jármű bal oldali legszélső pontját jelző, előre fehér, hátra piros fényt adó, éjszaka, tiszta időben legalább 150 méter távolságból látható, nem vakító lámpával (lámpákkal),
c)hátul mindkét oldalon, a jármű legszélső pontjától legfeljebb 0,40 méter távolságban, a talajtól legalább 0,35 méter és legfeljebb 0,60 méter távolságban elhelyezett, legalább 50 cm2hatásos felületű, a 70. § (1) bekezdésében meghatározott, piros színű fényvisszaverővel,
d)a jármű hátulján elhelyezett, hátulról jól látható, legalább 750 cm2felületű, ferde piros-fehér csíkozású fényvisszaverő táblával. A táblát úgy kell elhelyezni, hogy alsó széle az úttest szintjéhez legfeljebb 0,60 méter távolságban legyen. A tábla fényvisszaverő képességének olyannak kell lennie, hogy sötétben, tiszta időben távolsági fényszóróval megvilágítva 150 méterről észlelhető legyen.
(2) Az állati erővel vont járművet - a szán kivételével - fel kell szerelni olyan rögzítő fékkel, amely a járművet 16%-os lejtőn megtartja. A személyszállításra berendezett ilyen jármű fékberendezésének a hajtó által menet közben is működtethetőnek kell lennie.
Kerti traktorra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
118. § Az egytengelyes motoros részből és hozzákapcsolt egytengelyes pótkocsiból álló, a közúti közlekedésben egy egységként résztvevő, és 15 km/h sebességnél gyorsabban haladni nem képes lassú járművet (a továbbiakban: kerti traktor), ha a lassú járműre előírt követelményeknek nem felel meg, legalább a következőkkel kell felszerelni:
a)olyan, a vezető által menet közben is működtethető és rögzíthető fékberendezéssel, amely a járművet bármely terhelési állapotában legalább 2 m/s2lassulással lefékezni, és a terhelt járművet 18%-os lejtőn megtartani képes,
b)olyan kormányberendezéssel, amely a 33. § (3) bekezdésében meghatározott követelményeket kielégíti,
c)előre fehér, hátra piros fényt adó, éjszaka, tiszta időben legalább 150 méter távolságból látható, nem vakító lámpával (lámpákkal) amely a jármű előtt az utat legalább 10 méter távolságig megvilágítja, az 1,60 méternél nem szélesebb kerti traktoron e lámpát (lámpákat) a jármű bal oldalán, az 1,60 méternél szélesebb kerti traktoron e lámpákat a jármű bal és jobb oldalán egyaránt el kell helyezni, elhelyezési méreteikre a helyzetjelző lámpákra vonatkozó előírásokat kell alkalmazni és energiaellátásuk olyan legyen, hogy a jármű álló helyzetében is világíthassanak,
d)a 117. § (1) bekezdésc)pontjában meghatározott fényvisszaverőkkel,
e)a 117. § (1) bekezdésd)pontjában meghatározott fényvisszaverő táblával,
f)mind az egytengelyes motoros részt, mind a hozzákapcsolt pótkocsit első, fehér színű, nem háromszög alakú fényvisszaverővel.
Fényvisszaverőre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
70. §(1) Hátsó fényvisszaverővel minden gépjárművet, mezőgazdasági vontatót, lassú járművet és pótkocsit fel kell szerelni. A járműre felszerelendő hátsó fényvisszaverők száma:
- oldalkocsi nélküli motorkerékpár és a motorkerékpár 0,80 méternél nem szélesebb pótkocsija esetében
1 db
- minden más jármű esetében2 vagy 4 db.
A hátsó fényvisszaverő által visszavert fény csak piros lehet. A pótkocsi és a csuklós autóbusz hátsó fényvisszaverője csak csúcsával felfelé álló egyenlő oldalú, 0,15-0,20 méter élhosszúságú háromszög lehet, annak belsejében semmiféle világítóberendezés nem helyezhető el. Az összes többi jármű hátsó fényvisszaverője háromszög kivételével bármilyen alakú lehet.
(2) Első fényvisszaverővel - a motorkerékpár 0,80 méternél nem szélesebb pótkocsija kivételével - minden pótkocsit fel kell szerelni. Első fényvisszaverővel minden egyéb járművet fel szabad szerelni. Az első fényvisszaverő háromszög alakú nem lehet. A járműre felszerelendő első fényvisszaverők száma az oldalkocsi nélküli motorkerékpár és a motorkerékpár 0,80 méternél nem szélesebb pótkocsija esetében - ha azokat első fényvisszaverővel felszerelik - 1 db, minden egyéb jármű esetében 2 db. Az első fényvisszaverő által visszavert fény csak fehér lehet.
(3) Oldalsó fényvisszaverővel minden járművet fel szabad szerelni. Az oldalsó fényvisszaverő háromszög alakú nem lehet. A jármű hosszának hátsó harmadában elhelyezett oldalsó fényvisszaverő által visszavert fény borostyánsárga vagy piros, az ennél előbbre elhelyezett fényvisszaverő által visszavert fény csak borostyánsárga lehet.
(4) A fényvisszaverőknek - olyan járműből, amelynek a távolsági fényszórója a fényvisszaverőt megvilágítja - sötétben, tiszta időben legalább 150 méterről észlelhetőnek kell lenniük.
(5) A gépjármű, a mezőgazdasági vontató és a lassú jármű ajtaján elhelyezhető olyan fényvisszaverő, amely az ajtó nyitott állapotában hátrafelé piros fényt ver vissza.
(6) A járművön túlnyúló rakomány megjelölésére szolgáló - a járművön alkalmilag használt - fényvisszaverőkre a pótkocsi fényvisszaverőjére vonatkozó rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a gépjármű, a mezőgazdasági vontató és a lassú jármű rakományán lévő hátsó fényvisszaverő háromszög alakú nem lehet.
Lassan Te fogod oktatni az illetékeseket! De ne feledd, hogy mi lassú jármű vagyunk, speciálisan egytengelyes traktor, hozzá kapcsolt pótkocsival, ami így nem pótkocsinak minősül! Nézd meg a lassújárműnél, ott tiltja a háromszög prizmát! Egyszerűbben mondom: Egyetlen gyári szekér sem készült azzal! Hát ezért! Amúgy nagyon képben vagy már! ( Csóró Yard eszelhet majd, hol kössön Beléd! Hehehe...)
A Terra DSK 317 hajtómű 3+1 sebességes, így nem kell (nem is lehet) megfordítani a motort a hajtóművön, hanem a P feliratú állásba kell kapcsolni a váltót (p=plowing=szántani). A Terra T20 hajtómű esetén kellett megfordítani a motort, és hátramenetben szántani). Szántáshoz keréksúly+orrsúly nem árt.
A hátsó fényvisszaverő által visszavert fény csak piros lehet. A pótkocsi és a csuklós autóbusz hátsó fényvisszaverője CSAK csúcsával felfelé álló egyenlő oldalú, 0,15-0,20 méter élhosszúságú háromszög lehet, annak belsejében semmiféle világítóberendezés nem helyezhető el. Az összes többi jármű hátsó fényvisszaverője háromszög kivételével bármilyen alakú lehet.
Egyébként biztos egy faxkalap szerkesztette ezeket az előírásokat, mert nem tudták egy pontba leírni, hanem ide-oda kell ugrálni a pontok között, mert összevissza hivatkoznak ez-meg az a pont erre meg erre a bekezdésére...
(Rögzítő és üzemi féket kihagytam :) Ja meg a kormányszerkezetre is vonatkozik valami.
Pont ma vettem háromszög alakú piros fényvisszaverőt, (kör alakú már volt, majd visszaviszem a boltba) mert a 118. pont hivatkozik a 117.-re, a 117-es a 70-esre. A 70.-ben le van írva, hogy pótkocsira és csuklós buszra lehet háromszög alakú fényvisszaverőt rakni, márpedig ez pótkocsi, úgyhogy ez kerül rá. (A 117-es vagy 118-as pontban hívják egytengelyes kerti traktor plusz egytengelyes pótkocsiból álló szerelvénynek)
-Szóval a motoros rész elejére fehér színű, nem háromszög alakú kell , ( 2db-ot raktam)
-A pótkocsi elejére szintén ugyanez.
-A pótkocsin előre bal oldalra egy biciklilámpa ( 150m-ről látható, nem vakít és 10m-re megvilágítja az utat)
-Hátulra bal oldalra piros helyzetjelző
-Ha 1,6 méternél szélesebb a pótkocsi, a lámpák mindkét oldalra kellenek elől-hátul
-Hátulra 15-20 cm élhosszúságú háromszög alakú piros fényvisszaverő 2db
-Hátulra piros-fehér ferde csíkozású , megfelelő nagyságú tábla (150m-ről távolságival megvilágítva látható legyen)
-lámpák akkusan táplálva, mert nincs viltekercs a motoron.
Nem akarok bele vau - vau, de ameddíg úgy rotáltam, hogy a lemez rajta volt, nem volt föld a kuplungházban. Azóta már rájöttem (valószínü), hogy hol megy bele.
Köszi rendes vagy, de Glaskasten is elküldi, csak e-mail cím kell neki.
A kérdésedre válaszoljak, egy állítólag 6 lovas (szerintem nincs annyi) Robi 156 DM vonszolja, hol felezővel hol anélkül. Na a vonszolás csak tréfa, mert akár hány lovas is, felezővel az 5 -6 q -t viszi mint a szél.
NEM mindenféle előírásnak kell megfeflelnie! Már kirecéztük, hogy a karti traktor a lassújármű egy speciális változata! Erre külön szabályok vannak. ( Így pl. nem lehet a kocsin hátul háromszög prizma, amit állandóan látok!)
A Google-ban nézd meg a 6/1990 (IV. 12.)KöHÉM rendeletet, abban levan írva minek, hogyan kell lennie rajta! ( Ha elolvasod,a kerékpárt és a kézikocsit, látod, hogy kész horror a kerti traktorhoz képest!)
Bocs, nem okoskodni akartam, de mint tudjuk, zéró tolerancia van, miért mi legyünk az áldozatok?
Rotáltam már olyannal amin volt védö lemez,de nem szeretem ha rajta van mert nem látom meddig megy bele a földbe.A másik meg hogy nem is volt rajta igy vettem és amennyit én idén ráköltöttem potyára hozzá teszem már lemezt nem veszek rá pedig volt tervbe.
Sokat segített. Ezidáig nem nagyon tudtam "belőni" még az irányt sem.
A Robi nevet már hallottam. Afelé hajlok. (Nem érzem hatalmasnak az árkülönbözezet.)
Valamint a motorral is hasonlóképp vagyok. Az itt hivatkozott honlapokon többször előfordul Honda név.
Megbízhatóság szempontjából érdemes inkább Hondát választani, a Briggs-el szemben. (Amely gyártó nekem nem cseng olyan ismerten, mint a járműveiből ismert másik)
Ha nagyon szépen megkérlek, nekem is el tudnád küldeni a képeket a fékről, mert az én pótkocsim is abban a stádiumban van, hogy az következne, és így nem kellene agyalnom még azon is. Már kézifékkarom is van hála lipi601-nek. Most itt tartok.
Hát sok sikert a berántóhoz.Lényege ne keljen sokszor berántani akkor talán kibirja két idényt.Ott az oldalán a juk az nem a kuplung helye?Vagy csak azért van hogy engem idegesitsen mikor tele megy földel.
lenne egy kérdésem, hátha tudtok segíteni! Van egy Terra vari Dmj 315ös gépem dsk 317es hajtőművel 2 sebesség előre egy hátra!
nem volt még ilyen gépem ez az első szall ezért nemtok dolgokat! minap próbálgattam vele szántani és nemnagyon bírta, azt hallottam a motort meg kell fordítani és rükvercbe szántani! Igenám, de hogyan, ha a motort meg fordítom nem tudom biztosítani a váltón a motort, mert a csapnak nincs helye elől! tudtok valami tanácsot adni?
Szép jó estét.Segitséget kérnék. Briggs motoros 4lovas RK 02 kapálógépet javítotam.10évet állt a benzin is belerohadt menbránt cseréltem tankot tisztitotam.Negyed oráig jól müködik erő is megvan de utána megáll.Ujboli inditásra is pár másodpercmulva megáll.Kompreszió megvan levegőt benzint kap.Gyujtótekercsre hibára gondoltam lehetséges?Ha valaki tud valami okosat mondani,megköszöném.
Tudom, hogy sokszor bosszantó ha valaki ilyen nagyvonalakban kérdez. De Tízezer hozzászólást nem tudok elolvasni. És nincs tapasztalatom semelyik fajtával, gyártóval.
Sorközművelésre szeretnék gépet venni. Mindenképp olyat, aminek a motorja másra is szerelhető (Fűnyíró, terménydaráló...)
Nem szántani akarok vele.
Kis teljesítmény is elegendő (1-3kW), de a megbízhatósága fontos.
Mire figyeljek vásárláskor? Melyek az ajánlott gyártmányok?
Jól tudom az Rk2be is van kuplungos?Mint ha valahol láttam volna meg az enyémnek is meg van a nyilása a hajtómü oldalán.Sok sikert a felújjitó készlethez nagyon pocsék minöségü jár hozzá.Motort még nem kaptam szét teljesen elakadtam az alján lévö csavaroknál.Összes 10es kulcsom feladta a szolgálatot amivel oda férnék.
Nekem kézi kuplungos, úgyhogy nagy fordulaton jár szívatóval , amíg be nem melegszik egy kicsit, utána már szívató nélkül, szintén max gázon jár 1-2 percet, aztán már lehet vele dolgozni.
A berántója szerencsére hasonló a 151-eshez, rá lehet tekerni a zsinórt a harangra :)
Felénk a komplett berántó 8 ezer, a felújító készlet 4 ezer. Rendelek a netről 4-ért egy komplettet.
Egyébként nem nekem kell, csak megkért, hogy segítsek neki eladni. Akkoriban 100-ért vette.
Az idén és tavaly is egyszer dolgoztam vele, mert ő már nem bírja. Mindkét alkalommal, kb. 20 percet ment. Olyan kompresszió van benne, hogy amikor próbáltam indítani, majd leszakította az ujjaimat. Sajnos mindenféle rá volt pakolva, egy dohos tárolóhelyiségben, ez látszik is rajta.
Szomszéd néni eladná Briggs 3.75 rotakapáját. Nagyon jó állapotú, 5 éves, eddig 2,5 órát használt (évente fél óra). Mennyit lehet kérni/kapni érte? Holnap lefotózom és felteszem.
Ez a háromtengelyes pótkocsi csúnyán el tudja hagyni magát, és ráadásul elég sok rá is megy.Látszik hogy sár van, de egy félig rakott kocsi sokat segítene.Vagy az úton rakodni, bent csak félig, negyedig.Szerintem!
Mondjuk igen leakasztani,hogy kisseb terhet huzzanak mert gondolom meg volt pakolva rendesen.Én is kiváncsi lennék hogy szedték ki már teljesen elásta magát..Biztos megoldották ügyes srácok lehetnek kb 100l gázolajból
Jó kis videó!Megnézném azt is,hogy a végén hogy szabadultak ki.Bár nem vagyok traktoros,de inkább szétkapcsoltam volna a traktort és a pótkocsit és kulon-kulon próbálnám kiszabadítani,esetleg hátrafelé.Igaz a csata után már mindenki generális!
Igen az önindítós!Ügye vettem én egy ugyanilyen motort alkatrésznek.Hát az alkatrész motort használom most.De nem birom beállitani az alapjáratot az istennek se.Beakarnám állitani mint a másik motoron hogy egy gáz helyzetben neforogjon a kapa.Majd még játszok vele.Meg valamiért ez is leáll terhelésre.Nem ugy mint az önindítós.Tudom végül is használni csak jol felkell pörgetnem és utána bele a földbe egyböl.Szörnyen röstelte a szerelö hogy nem lett jó és ezért adott egy szinte alig használt karburátort szerinte ez lehet a baja majd kiprobálom vele milyen.Remélem csuklott valamelyik nap,a hengerfej csavarok olyan lazák voltak könnyedén kicsavartam,de viszont a gyertya ugy meg volt huzva hogy a csuklom megfájdult mire kicsavartam.A mostani motoron nagyon pöpec a berátó az öninditoson tavaly vettem zsir ujj 6000ft.Na azt már 2szer javitattam elöször elhajlott a köröm stb meg most sem olyan patent.Ugyhogy nem tudom érdemes lenne e ujjat venned.A tiédet is ugy inditod hogy hátra döltöd a kapát és jár mig be nem melegszik?
Amit leírtam, bevett gyakorlat. Csak lehet, nem fogalmaztam pontosan.
Tehát van a képen a 8-as csavar. Annak a menete belemegy a főtengely 8-as menetes furatába. Ez ráhúzza a kuplungharangot a helyére, ez az alapállapot.
Ha viszont okosan gyártották a kuplungharangot, akkor az alap furaton felül (ugye ez a furat illeszkedik bele a főtengelybe) van egy rész, egy nagyobb átmérőjű furat, amibe gyárilag belevágtak egy 10-es, vagy 12-es menetet. Ha ebbe beletekersz egy megfelelő csavart, amit ugye a kuplugharangba tekersz, értelemszerűen nem tud belemenni a főtengely 8-as menetes furatába, hanem a főtengely végén megtámaszkodik a csavar vége és minthogy tekered bele a harang anyagába, a főtengelyen pedig megtámaszkodik, így letolja a harangot a tengelyről. Persze mindez csak akkor igaz, ha a kuplungharangot így gyártották le.
Jut eszembe ha kell valami a tecumseh motoromból szóljál.Ügye szerelöhöz elvittem.Erö problémával.Haza hoztam ugyan azzal a hibával meg még ráadásul a hangja is nagyon gáz volt.Jol van nem baj gondoltam fünyírónak jó lesz.Tegnap nyirtam a füvet 10perc után leállt.Hát a motor oldalán lett egy öklömnyi juk.Még sosem láttam ilyet.Azt mondta a szerelö nem volt benne olaj pedig elötte töltöttem fel meg sosem fogyott az olaj belöle.Oldalra boritottam a motort kb 2dl olaj jött ki belöle.Valószinü a kevés olaj miatt tört ki az oldala?Még teljesen nem szedtem szét érdekelne mi lökte ki az oldalát.Olyan mint ha a hajtókar csavarodott volna meg.Nem is forog a tengely.De hol tünt el az olaj mikor nem füstölt?
Úgy látom, az ott középen egy 8-as csavar, ami belemegy a főtengelybe. Nem lehet, hogy a kuplungharangnak a központi furatában van egy nagyobb átmérőjű rész, amibe 10-as hatlapfejű csavart be lehet tekerni? Mert akkor az letolná a harangot a tengely végéről.
Ha ez nem járható, akkor hegesztenék a kuplungharangba egymással szembe két 10-es anyát és azzal csinálnék egy lehúzót. Ha már nem kell, az nyomtalanul eltávolítható flex-szel.
Ami pedig a saját kapámat illeti: találtam itthon egy pöpec állapotú komplett motort; a henger csak minimálisan vállas, a csapszeg nem kottyan, mindkét gyűrű megvan. Ezzel fogom összerakni. Lehet azért, hogy szimmeringet cserélek rajta.
Sziasztok!Megcsináltam a burgonya töltögetést töltő ekével /bakhátolás/.Úgy volt a legjobb,hogy a körmös kerekek helyett annyi kapát tettem fel amennyi a sorok között elfér.Így érdemes használni a töltő ekét.
megmértem a kompressziót, 6 bar a gyári 9 helyett. Hengerfej, henger le.
A dugattyún csak a második horonyban volt gyűrű, az elsőben nem. A hengernek igen erős válla van, a dugattyún a két gyűrűhorony között egy elég mély karc.
Mit érdemes ezzel csinálni? Fúratni, vagy lehet hozzá perselyt kapni? Nyilván új dugó és gyűrűk is kellenek.
Ha ennyire szét van szedve, érdemes a forgattyúsházban is felújítani valamit? Vagy elég a két szimmeringet cserélni?
Van, köszönöm, bár abban a karbi és gyújtás beállításról - a gyújtás értékén kívül - nem sokat találtam. Mindegy, holnap megnézem a kompressziót, a veszteséget, meg a gyújtást. Ha nem találok hibát... nemtom, mit fogok mondani...
szia!a karbi tiszta,ki lettek áztatva a fúvókák is,a tank is kimosva,levegőszűrő takarítva,új olajat öntöttem bele,kipufogó is tiszta.Indul is szépen,hidegen harmadik rántásra indul szivatóval és szépen ketyeg alapjáraton.Csak mikor beleengedem a földbe,teljes gázt húzva 2-3méter után leesik a fordulat alapjáratra és ketyeg,közbe teljesen húzom a gázt,kiemelem a földből és teljes fordulaton pörög,vissza engedem a földbe és 2-3méter után megint vissza esik alapjáratra!de a héten megnézegetem még,köszönöm:)
Sziasztok.Nem vagyok motor szerelő,de ha sokat állt a gép megfelelő "téliesítési" karbantartás hiányában előfordulhat,hogy a gyűrű(k) leragadtak a dugón.De én mint amatőr a koszos karbi irányában gondolkodnék,csontozd ki a karbit,áztasd higítóba,vagy benzinben egy napot legalább majd minden fuvókáját ,furatát fujasd ki süritett levegővel,gumi tömítéseket membránt nézd átt nem repedt,sérült-e-összerakva pöccre indulnia kell.
sziasztok!van egy robi55-ös motoroskapa,amit x év állás után elővettünk,karbi pucolás és gyertya csere után szépen indul,egy nap állás után is a harmadik rántásra szivatóval,de ha bele engedem a földbe vissza esik a fordulat alapjáratra,ha kiemelem,felpörög és megy kb 3métert és megint alapjáraton ketyeg,de nem áll le,mi lehet a probléma?lehet,hogy terhelésen elmegy a kompresszió???előre is köszönöm
tettem fel egy új alkatrészekkel felújított és beállított Simson karbit, na azzal pontosan ugyanúgy nem indul... :-(
Sajna nincs kénzél másik tirisztor, de terhelés nélkül (tehát nem kompresszió alatt, hanem kitekert gyertyával) gyönyörű szikra van. Gyújtás el tud állítódni?
Holnap valszeg beviszem a műhelybe és ott mérek rajta kompressziót, esetleg gyertyalukon keresztül megnyomom kompresszorral, hátha lehet hallani, hogy valahol elmegy...
pedig a karburátor a ludas! mosd ki benzinbe! Olyan nincs hogy egy Robi 55-ős nem indul! esetleg nézd meg a gyujtó tekercset, hogy épp e!Nem ártana ha volna kéznél esetleg egy tirisztor kéznél, csak úgy kiprobálásra, ha netán valami volna vele.
Hidegen viszonylag könnyen beindult, bár digitálisan működik: vagy megy ezerrel, vagy leáll, alapjárat nincs. Most viszont már be semi indul. Benzin van, karbit szétkaptam, dugulást, lukas úszót, vagy más rendellenességet nem vettem észre. Ha lenyomom az indítógombot (vagyminekhíjják; ami lenyomja az úszót), akkor szépen megtelik a rendszer. Gyertyát kitekerve szikra van. Kipu nincs eltömődve, légszűrő se. Gyertyalukat befogva érezni kompressziót, bár nem tudom, mennyi és hogy mennyinek kell lenni.
Nem indul sem szivatólval, sem anélkül. Se teljes gázzal, se máshogy. Gyertyát párszor kitekertem, megtörölgettem (rendszerint benzines volt), a hengert átszellőztettem, de csak nem megy.
Hozzátartozik a történethez, hogy tettem rá föl a kormányszarvra egy autós légszűrőt, hosszú csővel; ennek gyakorlatilag semmi fojtása nem volt. Ennek mondjuk betudom azt, hogy nincs alapjárat, de hogy be sem indul?! Ráadásul egy viszonylag nagy területet felkapáltam vele, levettem alapgázra, akkor leállt és azóta nem indul.
Mit gondoltok, merre induljak? Tudok (majd holnap) kompressziót mérni, mennyinek kell lenni a sűrítési végnyomásnak? Vagy más ötlet?
Nekem van vagy 3 ilyen Brigss-es Robim valószinűleg a szelepszárad illetve a luksi amiben ugribugrizik, elkopott. Nekem is van ilyen jelenség az egyiken, még nem csináltam meg.
a szelep lifeg mint állat.... Talán lehet szerezni túlméretes szelepet aztán irány a gépműhely, lukfúrásra...
ez nagyon pofás!valami hasonlót akarok ossszerakni én is,pár dolog megvan hozzá.Mit tudsz vele vetni?én kukoricára akarom használni,esetleg babra,vagy borsóra.
Van egy régi Robi 56-om 3,5-es briggs motorral. Most tavasszal kapott szép új gyűrűket és ki lett pucolva mindenhol. De tényleg mindenhol. Indulni indul. Járattam terhelés nélkül és terheléssel is 1-1 órát.
Hivatalosan mennyit kell járatni egy gyűrűcsere után hogy bejáratottnak tekintsem?
Olyan probléma lépett még fel (első kapáláskor) hogy eléggé füstöl. Valamint a levegőszűrő olajosodik. Szerintetek mi lehet a baj? Vihetem a szeméttelepre?
sziasztok!van egy robi55-ös motoroskapa,amit x év állás után elővettünk,karbi pucolás és gyertya csere után szépen indul,egy nap állás után is a harmadik rántásra szivatóval,de ha bele engedem a földbe vissza esik a fordulat alapjáratra,ha kiemelem,felpörög és megy kb 3métert és megint alapjáraton ketyeg,de nem áll le,mi lehet a probléma?
Terra gyujtáshoz hozzászolni nem tudok,enyémet nem kellett szétszedni,de az olaj cseréhez igen.Hajtóműben lent a hajtóműház alján lévő csavar kihajtásával tudod leengedni,váltó kar alatti csavarrar kitekerése után betölteni,1,25l olaj kell bele.De itt a neten lelsz hozzá gyujtó ,és bárminemű alkatrészt!
Szíasztok! Segítsetek sikerült egy Terra t20 ra szert tennem de a gyujtásom rosz. Ki szkoroztuk a szomszéd autó szerelövel és ki derítettük a kondi hibás ,ki is bányáztuk csak meg sérült és nem tudom mekkora a teljesítménye(mikro farádban)és még mi szerepel rajta ami fonto esetleg. A váltóban az olaj beöntést a váltó kar alatt tudok és a szint az elötte lévö csavar vagy ami a ház elején található?
Az enyém 1998-ban volt szétszedve, úgy rémilk, hogy a vezértengely fogaskerekén, és a főtengely fogaskerekén van egy-egy pötty. Ezeket kell összefordítani.
Kellene egy kis segítség. Van egy Briggs Stration 4 LE kapagépem. Szét kellett szednem és elkövettem egy nagy hibát. Nem jelöltem össze a főtengely fogaskereket és a vezérlő fagaskerék. Lassan összerakás következik, de hát így nem tuom hogy is csináljam. Van valami kiindulási pont, vagy valami olyan ami segítségével össze tudom rakni?
Segítség kellene! Van egy régi Robi 56-om 3,5-es briggs motorral. Most tavasszal kapott szép új gyűrűket és ki lett pucolva mindenhol. De tényleg mindenhol. Indulni bár nehezen de beindul. Járattam terhelés nélkül és terheléssel is 1-1 órát. Most fogok olajat cserélni benne.
Olyan probléma lépett most föl (első kapáláskor) hogy eléggé füstöl. Valamint a levegőszűrő olajosodik. Szerintetek mi lehet a baj? Vihetem a szeméttelepre?
Üdv ahonnan leszedted a röpsuly harangot ott aszt a tengely végét üsd lefele úgy fog szét jönni mert lent a van zéger gyűrű ami lent van és fogja a csapágyat.
Kérném szépen segítségeteket. Robi 55 hajtóművét szeretném szétszedni a felső csapágy (motor kihajtása felőli) és a kapatengelyeknél lévő szimmeringek cseréje végett.
Ahova a kuplung pofák kinyílnak, azt a kosarat lehúztam a tengelyről, illetve az alsó 5db imbuszcsavart kiszedtem, de tovább nem jutottam. Nem jön le a hajtómű alja. Mozog, 1 mm-re eltávolodik, de tovább nem jön. A csigatengely felőli részén valami nem engedi, hogy széthúzzam.
Van ennek valami trükkje, vagy hogyan haladjak tovább?
Annó írtad hogy megtaláltad a Robi 151 teljes dokumentációját ,ábrákkal együtt és hogy beszkenneled és küldöd akinek szügsége lenne rá!
Szeretnék élni ezzel a lehetőséggel mert nemrég vásároltam egy öreg gépest és szeretném életre kelteni, viszont mivel nem ez a szakmám így minden segítség jól jönne hozzá!
szia!Vagy okozhatja a feszítőrugója is!Nekem pedig az lenne a kérdésem,hogy szétszedtem és kipucoltam a a robi 66-os(briggs) karburátorát,kicseréltem a membránt,és azóta nem szugerál a pumpás szivatóm,vagyis egyszer müködött a szerviz után azóta nem megyy???Valaki Valami megoldást?cseéljem ki a szivatót???
Üdv Fórumtársak az egyik kollégám a tegnapi munkanapon nekem szegezte a kérdését, mi okozza a brigs motoros kapánál az egyenetlenül járást, beindul és a regulátor hol felpörgeti hol leesik a fordulat, közbe fekete füstöt ereget... volt már róla szó de nem találom a hozzászólást, mit kellene kitakarítani vagy beállítani...155cm - ös brigs 4.5 lovas..elvileg
Ez egy bakhátkészítő gép, vetés/ültetés előtt, nem krumplihoz, hanem a bakhátba vetik más géppel a magot, (pl sárgarépa), vagy lehet szamócapalántát ültetni.
Kerekes, felezős, vagy sebességváltós kerti traktor után valót lehetne szerkeszteni, de ilyen precíz munkát ne várjál tőle.
Kérdésem a videjoval kapcsiban,krumpli mikor került be a födbe,mert nekem ez a művelet nem jött le ?Pedig kétszer is megnéztem !!!Talajmarás után hengerezte,de Mit???
Szia! Sima normál menetes a berántó "szabadonfutója". Gyújtógyertyát kiszedve, majd 4-5cm berántózsinórt bedugva a hengerbe kivállóan megtámaszthatjuk a dugattyút.
Kösz a krumplivetési ötletet,tényleg ügyesen kitaláltad!!Én sorjelölővel húztam ki 70cm távolságban a sorokat.Lényeg,hogy egy fázisban ahogy te is csináltad,ki kell ásni a sorokat majd krumpli berakás után a másik fázisban betemetni.
Teljesen becsuktam egy kis alakitással olyan 10cm széles ugy szétnyitva 55cm,de még lehetett volna nyitni még engedte volna nekem ez igy megfelelö volt.A sortávot nagyon sokszor variáltam mire rájöttem hogy kellene.Kert eleje vége egy karó madzag rajta.Ugy csináltam hogy a kötél a gép oldához ért igy mentem fel egy sorral.Következö sorokat mindig 65cm-rel raktam arrébb a karókat és igy tovább igy lett kb olyan 60cm sortávolságok.
Nem lett az a nagyon nyil egyenes sorok,de azért szódával el megy.
Igen a kapákkal huztam.Nyitásnál 4-el zárásnál 2-vel hogy beférjek a sorok közé.Igy szerintem ezzel a géppel egyszerübb mint kerékkel azt le kell súlyozni stb bár erre is ttem egy kis súlyt az orrára.Töltö ekét azt meg csak szemre szerkesztettem fel,csináltam egy felfogatót és ahhoz hozzá heggesztettem az ekét és ennyi.Nem néztem távolságot,de olyan 25-30 cm lehet.Csak távol ne legyen ügye annál nagyobb a hajlási esélye.
Nem mert 2 fajta tipussal gyártották szentkirályon.
Nekem,és pár topiktársnak az ugymond sima Rex gép van 153cm3 (3,6 kw) viszont kis szériában gyártották a másik 207 cm3(5,6 Kw) motorral is ( pl:abodi72 topiktárs gépe) na ez a Rex Maxi.
Helló elado egy robi 52 es tomos motoros karbi és légszürö nélkül kelet egy másik gépre de kiprobálhato müködö képes 10000 ftés van vagy 50-60 db kapakésem van uj is közte töb fajta forma 100ft/dbere gondolok
Szentkirályi Honda kapálógépem van. Azt szeretném megkérdezni, hogy kukorica ültetéshez milyen eszközt érdemes vennem ami meghúzza a barázdát. És krumplihoz? Előre is köszi a segítséget!
Fifti-fifti cseréltem a fix kerekemre amit pár ezresért vettem tavasszal.A gumik hasonló állapotúak.Szerintem jó csere volt.Fix kereket a vaterán láttam 3990 fr-ért a múltkorában./újak/
Kipróbáltam frankón müködik,már alig várom hogy az új futót kipróbáljam mit alkot vontatva.De addig még van mit simogatni rajta.
Ha valaki szeretne jelentkezni a kistraktoros térképre jelezze.Csak a felhasználónév és egy településnév szükséges.Az email-cím: dinyagyula@hotmail.com
A mai szerzeményem.15 000 a vételár,kell rá 2 db külsőgumi ülés és egy lábfék melyet már kiötöltem hogy lesz..Akkumulátoros világítás van rajta azt újra vezetékelem és elvileg működik.
RK02B-vel majdnem fejreálltam, mikor behúztam a kuplungot vontatás közben, mert egyből leblokkolt a kerék.
KF Extránál már más a helyzet, erre nem is kellene szabadonfutós kerék, nem blokkol le ha a kerék akarja hajtani a hajtóművet. Kézzel is könnyen megindítható.
Hihi. Pont így jártam vele. Az a titka, hogy úgy kell összerakni, hogy a stifftel szemben legyen a lyuk a felni másik felén, különben ledarélja a hegyét.
Igen kellet volna,mert kíméli a lehajtást,és szűk udvaron könyebb lett volna tologatni,és menetközben fordulni.Nem hiszem hogy az a + 0.5mm elég lenne.
Nem is rosz ötlet!Lényegében lehetne nagyobb köracél is mint 35 ha esztergáltatni kell mert igy ugyanott leszek mint ha csövet veszek.Majd még a heggesztést kell kiokoskodnom hogy csináljam mert az sem mindegy hogy teszem vissza.
Ez engem is érdekel,ettől függ mi lesz a sorsa a kis briggsnek.
Ha minden igaz holnap veszek egy pótkocsit.20000-re mondja az öreg de szerintem alkuképes./útban van neki azt mondta/.Trabikerekes,csak gumit kell cserélni.
Hát úgy van, hogy általában a csigahajtás önzáró. Ez azt jelenti, hogy a csigakerékkel(ergo a kapatengelyre rakott kerékkel vagy miegymással), nem tudjuk könnyen hajtani(pl tolni, mikor nem is jár a motor). Mikor mész a géppel+kocsival, már nagyobb sebességgel és leveszed a gázt, ha kuplungos a gép akkor úgy gondolom, hogy akaratlanul is kapcsolat lesz a kettő között. Röpsúlyosnál kicsit más lehet a helyzet, ott ugye ha leesik a fordulat, szétkapcsol a röpsúlykuplung, és nem terheli a motort. Kanyarodásnál meg azt hiszem előnyösebb a szabadonfutós kerék, de nekem nincs sok tapasztalatom még ezzel kapcsolatban, ennyit tudok a dologról. :)
Egy kérdésem lenne.Csigahajtású kapánál nem okz problémát a fix kerék gondolok arra hogy mikor nem hajt a motor de gurul a szekér nem hajtja nagyon vissza a kerék a csigahajtást.(de lehet butaságot kérdezek.)
Esztergával leszúrod a lemezt, átmérőt leméred, az újat akár fél mm-el vastagabbat méretre levesz, flexel kivágni akapaszkodót, központosan visszahegeszted...