Én annyit mondanék a témához, hogy sokat filóztam az Asszony vasára a nyári gumi vásárláson, végül Semperit Speedlife lett és eddig igen kellemes meglepetést szerzett nekünk. Sokkal halkabb, mint a régi, jóval komfortosabb és csökkent a fogyasztás is, ezek mellett a tapadásban sem észleltünk semmi problémát.
A véletlen, egyedi akció miatt vettem csak ezt, tényleg érdemes személyesen elmenni a kereskedésekbe, mert én pl. a webshop ára alatt 2 e ft-tal vettem darabját, rádásul akciósan is szerelték fel.
A régieket , leginkább a kora miatt kellett cserélni, na jó, a négyből kettő kopott volt már, de 10 évet azért kibírtak(kb 65e km). (Conti PremiumContact)
Én vittem a márkaszervízbe mindent a vezérlés cseréhez (Érd) és kb 20e Ft munkadíjat fizettem.
Mi az, hogy nem lehet vinni (pláne eredeti Fiat ) alkatrészt? Egy márkaszerviz vajon milyen indokot mond erre?
Látszik, hogy még mindig túl jól megy egyes műhelyeknek, hogy a 8e ft körüli rezsi óradíj nem elég nekik, hanem az alkatrész extra profitját is megfizettetnék mindenkivel. Illetve aki nem akarja ez utóbbit megfizetni, ott bevállalják, hogy elesnek a munkadíjtól is.
Na ezek a cégek pusztuljanak a fenébe. Ez minden, csak nem vevőorientáltság.
Nekem nincs üléshuzat a Sail kárpiton,(az ahhoz mérhető MAD cirka 100e ft lenne,) inkább poroszos fegyelmezés van a család felé, miszerint nincs zabálás a kocsiban. A kisebbik gyerek 3 éves múlt, amikor vettük a vasat, de nem okozott nagy törést az életében a dolog. :-D
Sajnos csak most jutottam oda, hogy lezárjam a gumivásárlást.:-/
Most épp olyan gondolataim vannak, hogy kipróbálok valami eddig ismeretlent - Mewo nyomdokain haladva. Felkerült a listára a Fulda Sportcontrol és a Vredestein Ultrac Vorti.
Én nem vittem anyagot hanem az ajánlottat ( nem a legdrágábbat-olcsóbbat választottam) INA feszítő+szíj(A gyártó 2012-től a dobozaiba mindig INA csapágyakat és mellé Gates vagy Contitech gyártmányú vezérműszíjakat csomagol) és GRAF vízszivattyú: 35ezer +14ezer munkadíj persze nem szakszervíz
Vezérlés cserét csináltatott valaki mostanság? Szakszervízben a következő ajánlatot kaptam
Vezérléscsere munkadíjjal ( hozott anyag nincs), minden feszítő és szíj, valamint fagyáló 57,5k+15-20k
Fékek cseréje kompletten, fékfolyadékkal együtt: 105k ( Brembo minden) --> ha nem brembo, akkor kb. 30%-al kevesebb.
vinjo által hozott cuccoknál a fékcsere is jóval olcsóbb, azt meg is merem csináltatni nem szakszervízben, a vezérlés témát már kicsit neccesebbnek érzem nem Fiat szervízben... A vezérlés téma kb. 50k lenne, a fékcsere meg 60-65k összesen...
Ezek kb mennyire jó árak? Mennyire szabad nem Fiat szervízben csináltatni a vezérlést?
Feleségemmel (aki szintén üléshuzatellenes) hoztuk haza a kocsit Kecskemétről.
Megbeszéltük hogy az új autóban nem lesz sem evés, sem ivás még a gyerekeknek sem (gyerekek itt nem is voltak velünk)
A feleségem kb 50 km-t bírta, mondta hogy Ő éhes, és elővett egy szelet Kinder csokit, hogy abból nem lehet baj. Na mondom jó abból talán tényleg nem lehet baj, mint utóbb kiderült tévedtem.
Hazaérve ahogy kiszállt az ülésén egy szétült, ülésbeolvadt barna-fehér (hálisten a Kinder az kétszínű ugye) 20 Ft-os nagyságú csokifoltocska ékeskedett.
Azóta "csak" a gyerek szörpje az általa rosszul visszazárt kulacsából folyt ki.
Nézd én 70 körül már 6.-ban használtam, az enyém egyáltalán nem szenvedett ott, persze ha gyorsítani kellett, akkor visszakapcsoltam.Terhelés nélkül, csak a fordulatot tartani alacsony fordulaton is tudsz.
80-85 körül forog ezerkilenszáz-kétezret 6.-ban, én speciel ebben a tartományban már vissza sem kapcsoltam, csak akkor, ha hirtelen dimenziót akartam lépni.:)
tudod a fordszám. nem az erősségem :)) de ebben a tartományban 2000 körül karistol, tán picit alatta.
más: itt is megkérdezem, lehet neked is van tapasztalatod, mert több lehet a tempomatos autó , mint a gp fórumon..
"
tempomat ügyben kellene kis help.. (a mi gp-nkben sajna nincs, de más autóból ismerem a működést) faterkám nem tudta működésre bírni (2 és fél éves gp, 10e km, eddig gyakorlatilag nem használta a tempomatot), hétvégén kipróbáltam vele és a bekapcs. után megjelenik az ikon a műszerfalon ill. kiírja az egérmozi, hogy "Cruise on". sajnos a comp. nem veszi át a gázt, sem a fék sem a kuplung, sem a kapcsoló nem deaktiválja a funkciót. csak a motor ki-be után tűnik el az ikon. nekem az a tippem a működési elvből kifolyólag, hogy a fékpedál kapcsolónál lehet vmi hiba..(?) hibaüzi nincs, más minden ok.
Pontos értékeket nem tudok (talán majd sewer), de az számít hogy mikor épül fel az olajnyomás. Pl 1200-ról gyorsítani azért nem célszerű mert (tudtommal) ott még alacsony az olajnyomás így a kenés sem tökéletes, ami árt. Na nem nagyon, de jobban mintha vissza váltanál egyet vagy kettőt. Tjetről beszélek. Hideg olajnál ez fokozottan igaz.
Autónál nem érezni, hogy mit szeret a motor, mert pl a tjet is olyan jól el van szigetelve, hogy semmi rezgést rángatást nem érzel a kocsiban. Egy motornál ha nem megfelelő a fordulat úgy zakatol és rángat hogy ha akarnál sem tudnál vele úgy menni (pláne a nem sornégyesek).
A turbónak a halála, ha hajtás után leállítod, mert megszűnik a hűtése, kenése. Indítás után ahogy megkapja az olajat utána nyugodtan mehetsz vele. Pláne ha mész pár km-et előtte akkor nyugodtan nyomhatod is neki.
Az öcsém is először ebay-ről rendelt 10 ezer forintosat, aztán 2 hónap után kiqrta (pontosabban nekünk adta,de inkább én sem húzom fel, hanem ha lesz rá money veszek egy MAD-est)