"Casco ide vagy oda ha holnapra tényleg lesz ónos eső, ne üljetek be ha nem feltétlenül életbevágó. ;o) "
Karácsony elött az lesz ám a nagy cumi ha jön az ónos eső, vigyen mindenki fényképazőt magával mert annyi roncsderbi lesz, hogy ihaj. Már ma is meg voltak őrülve az emberek, mi lesz az elköv. 2 napban?:/
Holnap lökhárító leszed,új rács betesz,lökhárító átnéz és megpróbáljuk orvosolni. Ha nem lehet ,akkor neki sem állunk,de szerintem lehet. Most hogy leolvadt annyira nem is vészes. Remélhetőleg holnap is plusz fok lesz. Sosem szedtem még le,valaki leírhatná lépésről lépésre a dolgokat,meg hogy nagyjából hol vannak az illesztések. Képek sokat segítenének,de ha netán nem lenne akkor is valahogy majd rájövök:)
Nekem a hátsó ajtómra rugtak egy mélytányérnyi horpadást lábbal,meg volt egy 2005-ös baleset ami mai napig nincs lezárva.Casco nélkül szoptam volna már két nagyot!
Sőt ha másik fél a vétkes,de valamiért huzódik az ügy,meg lehet csináltatni átmenetileg a Cascoval a kárt,ilyenkor az önrészt is visszakapod!
Velem is megesett, hogy "ismeretlen tettes" törte össze az autó elejét a parkolóban.
A javítás 250 ezer volt, ebből 20 ezer forint volt az önrész. Ha lett volna egy 300 ezres önrészem, akkor cseszhettem volna.
Az éves cascóm (egy összegben fizetem) 60 ezer forint, ha magas önrészt választok annak idején akkor ez évi 50 ezer lett volna. Spóroltam volna kemény 10 ezer forintot éves szinten, most viszont lett volna 250 ezer forintnyi rendkívüli kiadásom.
de nem szabad elfelejteni hogy mi van ha úgy rongálják meg/törik össze az autódat, hogy sosem lesz meg a tettes, mert betétlapot hagyni már nagyon nem divat manapság.
"Szintén becsületreméltő, hogy mindenki minimum úgy vezet mint Schumacher"
Szerintem ilyet egy szóval sem írtam, sőt! Pont azt fejtegettem hogy azért van casco hogyha bal lábbal ébrednék. Vagy nem olvastad végig, vagy nem voltam elég érthető. Az amit írsz hogy kulcsos körbekarist, meg cserbenhagyás az az esetek fél százaléka. Persze nem kizárt de ebben az esetben... mindegy. Hagyjuk. :o)
Boldog Karácsonyt kívánok Mindenkinek.
Casco ide vagy oda ha holnapra tényleg lesz ónos eső, ne üljetek be ha nem feltétlenül életbevágó. ;o)
Engem nem kell meggyőznötök. :)) Akinek nem okoz gondot semmilyen körülmények között kifizetni néhány 100k-t, ha éjszaka vki kulccsal korberajzolja az összes karosszériaelemet akkor lelke rajta, mert sajnos ilyenek is vannak. Szintén becsületreméltő, hogy mindenki minimum úgy vezet mint Schumacher, esetleg egy kicsit jobban és semmi esély nincsen rá hogy összetörje az autóját, de nem szabad elfelejteni hogy mi van ha úgy rongálják meg/törik össze az autódat, hogy sosem lesz meg a tettes, mert betétlapot hagyni már nagyon nem divat manapság. És akkor nem is beszéltünk azokról akiknek egyáltalán semmilyen kötelező biztosítása nincs és beléd rongyol az ezerkettes Ladával. Bepereljük? Abból sok pénz nem lesz, főleg nem pár éven belül.
Egy szó mint száz, szép dolog bízni a vezetéstudományunkban, de én jobban tartok a jószándékú autóstársaktól.
Enmeg havi 2000 parszazat fizetek az off-ra (onresz asszem 50e v 100e), es ezert van lopas / elemi kar / totalkar biztositas.
Tores nincs. Ha lenne, akkor mar kb 15e/ho lenne. Koszonom nem, annyira nem torom ossze sajat hibabol, hogy ne ferjen bele a zsebbejavitasba. Ha meg nagyon torik, akkor tk lesz belole. Az meg fedezve van.
Nem mintha arra hajtanék hogy mindíg nagyon igazam legyen de ezt most tényleg nem értem. Ha az ember az alacsony önrészt választja akkor eleve magasabb a havi díja. Az előző 1.3-as Swiftemnél 50ezres vagy 10%-os önrészem volt. Úgy fizettem 6500 fornit körül havonta. Ez 1 évre vetítve közel 80.000 Ft. Ez nem sok, tekintve hogy lopás, tűz, víz, és helikopter rázuhanás esetén is fizetett volna. Ámde ha betört volna a lámpám egy általam meg nem adott jobbkéz miatt, valamint ne adj' Isten behorpadt volna az egyik sárvédőm ( mondjuk annyira hogy alig láthatóan) és véres kardot lobogtatva rohantam volna ezzel a biztosítóhoz, aminek a javítása -most mondok egy hasra számot- 60ezer forint lett volna, akkor nagyon nem érte volna meg cascora javíttatni. Kifizettem volna 50 ezret zsebből és 10-et ráverek a biztosítóra. Ez jól hangzik ugyan mert spóroltam volna 10 rugót, ellenben megemelték volna mondjuk 1500 forinttal a havidíjat. Ami ugye egy év alatt 18ezer forint pluszban és ha nem egy évvel számolunk, akkor mondjuk 2 év alatt 36ezer forint. Az olcsóbb mindíg drágább és ez a biztosítóknál is így van.
Marhára érdekelne pl hogy nekem a Swift GS 6500-as havi cascoja a fenti konstrukcióval miért ugrott meg a Sportra megkötve 200-as önrésznél 8ezerre. Ha ugyanúgy 10% és 50 ezer maradt volna akkor nagyjából 12ezer alatt nem úsztam volna meg havonta. A GS felszereltsége megegyezik a Sportéval. Akkor miért is? A két típus ha törik, majdnem minden eleme egyforma. Érdekes.
Amit írsz, arpeen2 azzal kapcsolatban hogy más hibájából, azt nem értem. Ha más hibájából történik bármi is, azt az ő kötelezője fizeti. Ezen nem kell pörögni, semmi közöd hozzá. Az pedig hogy 20k önrész mellett 5ezer a cascod az nem tudom hogy van de nagyon keveset fizetsz és ez tök jó. Nekem ilyen nem jött össze. A lényeg annyi hogy nekem nem azért van 200k-s önrészem mert így 2500 Ft-ot fizetek havonta cascora, hanem mert olyan biztosítónál vagyok aki szó nélkül fizet ha kell, és nem fog ellenkezni "elméletileg" :o) ha szoaré van.
Én 10%+ 50K-t fizetek,de amilyen szerencsétlen vagyok,már nem is egyszer kellett a Casco.Az önrészt viszont csak egyszer fizettem,a többi esetben a fényező mester meg tudta ugy huzni a számlát a biztosító felé,hogy beleférjen az önrész:)
Nekem eddig kb 3-4x-esét fizette a Casco,mint amit én befizettem:)
Nagyon nincs teljesen igaza, de erről ne nyissunk vitát sztem. Én tuti nem szívesen fizetek ki 50-100-200k-t, sem magam, sem más hibájából kifolyólag. Persze ki, mit engedhet meg magának az egy más dolog. Én inkább fizetek havonta 5k-t és van 10%/20k önrészem és nyugodtan alszok. Nemtudom mennyi a 300k-s önrészű casco, de ha felébe is kerül, nekem megér +2.5k-t hogy ne kelljen remegnem.
Hali! Örülök, hogy minden rendben a klímával, amúgy a Gabennak teljesen igaza van, kár az önrészt piszkálnod, kisebb javításokat zsebből egyszerűbb megoldani. Azért gondoltam hűtősérülésre, mert elég gyengék ezek a mai lökösök és nem kevés ilyen esettel találkoztam már munkám során.
Igen ,pont ezt csináltam tegnap este,vagyis keresgéltem olyasvalakit,ki esetleg meghegeszti. Első körben őket fogom felhívniérdeklődés céljából. Ez nincs messze tőlünk,olyan 50 km. Viszont alul a fekete rácsot azt megrendelem,arra már kértem mailben árajánlatot. A rendszám alatti fekete rácsra gondolok,az szanaszét törött. A lökhárító meg szerintem is javítva lesz,tavasszal meg majd meglátom,ha b.ssza az agyamat akkor veszek rá egyet. Nem drága a zsír új sem,40 e ft alatt van. Én azt hittem mielőtt nem néztem meg,hogy olyan 130 e ft körül mozog. Enyhén kellemesen csalódtam. Most télen nem álok neki cserélni,egyrészről nem jó ilyenkor leszedni a lökőst nyitott garázsban mert rideg a műanyag,hamar elpattanhat,másrészről még tél van,bármikor koccanhatok,ne az új repedjen szét. Szóval ezen nem is idegesítem magam,nem fogom elkapkodni:)
Nagyon sajnálom ami történt de ez a téma most szerintem a többiek által ( köveeeeet nekeeeeem :o)))) túl van lihegve. A klíma azért nem kapcsol(t) be esetleg az első körben mert -7 fokok voltak tegnap. Ez szerintem normális. Az önrészt nem tudom Te milyen megfontolásból tartod 300k-n ( nekem 200k) de én így is hagyom, szerintem Te se nyúlj hozzá feltétlenül. Nekem a casco arra kell hogyha egy álmos reggelen kiflire hajtom az autót akkor ne ragadjak be a hitellel x évre és egy 2 millás javítással ( ugyanez a helyzet lopásnál).Szerintem butaság a cascot egy lökhárító vagy egy sárvédő cserére használni. Ha a lököst cascora cserélteted, úgy abban az esetben is ki kell fizetned a 20 vagy 50k-s önrészt és mivel használtad a cascot, még meg is emelik a díjadat. Szerintem ennek semmi értelme. Számolgattam mostanában a többletköltségeit annak hogy mi van akkor ha csökkentem az önrészt. Megintcsak az én véleményem de nagyon nem éri meg. Annyira meglöki a havi díjat hogy ennyiből évente zsebből cserélgethetem a lököst. Az meg már egy másik sztori hogy amennyire a Tiéd megsérült azt egy műanyagos pár ezer forintból úgy helyre pofozza hoogy azt sem mondod meg hogy nem gyári. Mivel ez műanyag, szerintem kár túl nagy hangsúlyt fektetni a cserére hogy vizuálisan kultúrált módszerekkel rendbe lehet tenni. Kérdezz rá. Amit fox mondott az iy egy életképes ötlet abszolút, keresgélj a neten rengeteg az olcsó eladó alkatrész. Ez nem egy váltó ami lutri ha megveszed. Elmész megnézed hogy a fülek patentok megvannak-e és ha szép, egyben van akkor elhozod. Ennyi.
Szevassztok! Ma lerendeztem az első lököst! Bal oldalát, a Cora parkolójában. Mi a hozzászólásotok az utángyártott Indiai lökösről? Érdemes megvenni? Találnak -e a rögzítési pontok?