Két eléggé idegesítő probléma jelent meg a 2007-es Skoda SuperB-en: Az egyik az, hogy a bal oldali visszapillantó tükör elkezdett remegni a "vázon" belül, tehát csak a tükör lap. Ezt pályán vettem észre és eléggé idegesítő, mikor 130-as tempónál remegve látom a mögöttem jövőket.. Van erre valamilyen megoldás? Hogy tudnám ezt a remegést megszüntetni?
A másik gondom pedig, hogy irányjelzés után, mikor már visszaugrik az irányjelző kar a helyére, az a kattogó irányjelző hang még hallatszik. (amit mellesleg nem tudom, hogy honnan jön a hang, valahonnan a műszerfal közepétől). És ez a kattogó hang indexelés után nem feltétlenül szépen, az indexelés ütemében hallatszik, hanem sokkal gyorsabban. Erre a problémára tudna valaki valamilyen megoldást mondani?
Az igaz, hogy a vészvillogó kapcsoló az relével együtt van és lehet, hogy azt kéne kicseréljem?
Igazából nem járok sokat, évi kb. 15ezer km-t. Viszont minden nap kocsival járok a munkahelyemre ami kb 6km. Tehát sok a rövid táv ami azt hallottam nem igazán szerencsés diesel autóknál.
Így van, a sok rövid táv sajnos nem szerencsés a dízel motoroknak. Hatványozottan nem, ha részecskeszűrős (DPF) a motor. Különösen hatványozottan nem, ha PD-s motoron van a részecskeszűrő.
Ez a kombináció sok gondot, sok regenerálást jelent, illetve meglepően magas fogyasztást. Mivel a motor csak ritkán éri el az üzemi hőmérsékletét, fokozott a kopása, lerakódások képződnek.
Szóval a napi 2 x 6 kilométerre talán legokosabb a bringa (és még egészséges is), de ha muszáj autóval menni, akkor valami egyszerű, kisköbcentis (gyorsan átmelegedő) szívó benzinest keress. Mondjuk valami ilyesmit.
Segítségetek szeretném kérni. Autó cserén gondolkodom. Szeretnék egy nagytestű autót a jelenlegi Grande Punto helyett. Választásom egy 2007. Évjáratú Superb lenne 220ezer futással 1.9 PDTDI 115 LE motorral. Állítólag vezérlés, kettőstömegű nemrég volt. Kérdésem az lenne kinek milyen tapasztalata van, mik a fentartási költségei ennek a típusnak. Igazából nem járok sokat, évi kb. 15ezer km-t. Viszont minden nap kocsival járok a munkahelyemre ami kb 6km. Tehát sok a rövid táv ami azt hallottam nem igazán szerencsés diesel autóknál.
Látod, ez is olyan dolog amit akkor tud a helyén értékelni az ember, ha már kipróbálta.
Lehet, hogy pár év használat után már nem kellene, de nekem most nagyon tetszett.
A sima tempomattal pont ez a bajom, hogy állandóan ki kell kapcsolnom, ha utolérek valakit, aztán vissza, ha kiment előlem.
A Jetta tempomatja határozottan gyorsít a megadott sebességig, a Superbé finoman fokozta a tempót.
Ezt csinálja a másik autónk is (2013-as Honda C-RV), de azt pont nem szeretem benne, megszoktam az erős gyorsítást, bár fogyasztás szempontjából az tuti nem előnyös.
Szóval nagy duzzogva simán elfogadnám a tesztelt cappuccino-beige L&K Superb Combit, de ha én konfigurálom, akkor nem így néz ki.
Azon azért sokáig kéne győzködnöm magam, hogy miért jó 10+ milliót kifizetni egy kocsiért amikor igen hasonlót vehetek 7-8-ért, a maradékból meg kijön egy Honda Africa Twin vagy egy arany MOL-kártya...
? ...miért kopna jobban a fék ha a tempomat nyomja és nem én? Azonkívül ha tellene ilyesféle úri huncutságra, egy ilyen autóban akkor valószínűleg nem nagyon izgatna ha 50-70 ezer km-ként újra kellene rakni a féket. Nem is biztos, hogy megtartanám addig...
Nagyon nagy élmény volt, kifejezetten élveztem a próbautat, különösen a radaros tempomat dugófunkciója tetszett.
Ahogy a sor haladt gyorsabb-lassabb tempóban úgy ment az autó, csak kormányozni kellett. A megálló sornál megállt, indulni viszont nekem kellett.
Ami nem tetszett az az érezhetetlen tapadás az első keréken, folyamatosan figyelni kellett, hogy ne adjak túl nagy gázt, mert elpörgött.
A 190 lóerőt sem éreztem olyan soknak, mint vártam, de lehet, hogy az elszigeteltség miatt nem éreztem a tempót, nagyon csendes volt az autó.
Az űlésbeszorító gyorsulást nem tapasztaltam, igaz folyamatosan húzott a kocsi, de nem úgy ahogy a régi 1,9 TDI Jettám (igaz az csak pár százas fordulatszámtartományban, de megnyomja a hátam).
Szóval kiváló autó és segített a teszt a pontos konfigurálásban, ha egyszer nyerek a lottón (bár akkor úgyis a 280 lovas benzinest veszem, az alapból 4x4) :-)
Elég lesz a szedán, DSG-vel, akár a kisebb motorral, de 4x4-el, Columbus-szal, KESSY-vel, a csúcsszuper xenonnal, motoros csomagtérajtóval (bár ez nem elengedhetetlen) és bézs belsővel meg a radaros tempomattal.
Mai fejlemény. Reggel elindult. Aztán menet közben, egy újabb zökkenő hatására elkezdett sokkal erősebben fújni. Addig fel se tűnt, hogy nem a normál sebességgel megy. Azóta még mindig elindult ..... kopp-kopp.
...és nem "csipog"? Nekem is csinált ilyesmit a ventim, de az "csipogott" is amikor ment. Kivettem és a közeli tekercselőüzemben szétszedettem és kicseréltettem a csapágyakat, azután szépen ment minden rendellenes jelenség és hang nélkül!
Újabb fejlemény fűtésügyben (ventilátor, ha valaki nem követte az eseményeket):
Minden reggel a hidegben elindul. Az első leállítás után már nem. Viszont egy egy nagy döccenőnél képes aktiválódni. A nagyot úgy képzeljük, hogy amikor már káromkodik az ember ... a felnije miatt :-(
Sziasztok! Tudtok Budapesten, vagy Pest környékén olyan műhelyt, ahová bátran fordulhatnék hengerfej ügyben? Sajnos elkezdett füstölni szegény Superb, és eléggé fehér színnel. A computer nem mutatott ki semmi rendellenességet, semmi hibát, mégis dől a füst belőle. Menet közben egy padlógáz, és mögöttem nem látni semmit sem, mintha valaki füstbombát robbantott volna...
Sziasztok! Egy Skoda Superb 2.0 CR boldog tulajdonosai lettünk... Van egy pár hiányzó dolog, amit szeretnék beszerezni hozzá. Nincs meg az esernyő, ezt szívesen vennék, és kezelési kézikönyvet keresnék magyarul. Tudtok ebben segíteni? Köszönöm, puszi Nektek!