Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Napcoli: egyébként már volt olyan nyarunk többször, hogy 2 hétig nem termelt semmit, így nyár közepén is be kellet gyújtanom, hogy legyen HMV. Ez télen még gyakrabban van. Úgy, hogy ezeket a holt időket áthidald iszonyatos puffer kéne és cső halmaz.
Kergető nélkül szerintem nem működik a kazán védelme. A lényegre rá tapintottál v. alul 1/3 án kátrányosodik mivel az csak akkor fog felmelegedni ha a puffer alja is. Ki próbáltam a Lignonál, a Laddomat ön keringető része jól működött nem melegedett túl a kazán, tehát lehetett gravitációsan is működtetni és az volt a tapasztalatom, hogy alul bekátrányosodott a kazán 18-20% fával is.
Igen, róla tudok, de pont az általa írottak miatt nem vagyok benne biztos, hogy akkor most mi is van. Kellene több infó. Kell-e, nem-e, ill. ha nincs keringető akkor mennyivel jobb/rosszabb a helyzet. Tegyük fel lehűtené az ember a pufit akár 35-40 fokra is. Akkor már nem mindegy, hogy mi megy vissza.
Ha konkrét adatok kellenek menj fel a „naplopo” web oldalára, itt évekkel visszamenő adatokat találsz évi, havi, napi lebontásban. Viszont padlófűtést csak ezzel ellátni ???
Viszont az igaz ha belepi a hó semmit nem csinál. De azért októbertől több száz órát ment főleg HMV re. (80 cső 5400W/h ha süt a nap, de szórt fényre is termel valamit)
Neked milyen teljesítményü csöveid vannak? A régi Kínai 50W/ cső vagy esetleg a 220W/ csö teljesítményü.Azért ez nem mindegy!Itt megéri körülnézni, sok az infó! Én már kisérleteztem a régi tipussal és azt szerintem se éri meg beépítteni, de most 60 csővem várja hogy felkerüljön a helyére.Persze ezt már csak a következő fűttési szezonba látom meg mire képes. A két rendszer össze lesz dolgozva, így nem érhet meglepetés. Azért a nyári használatra is van megoldás. Most medence fűttésre lesz használva, de már dolgozom a következő projekten! Ezt érdemes megnézni. http://www.adszorpcio.hu/ Na ez már nem volna semmi, napenergiával hűtteni!
Akkor válaszd le a WC/WC-ket(ha vannak) a vízhálózatról és azzal öblítsd őket.
De csak halkan.....! :-)
Kevesebb befektetéssel (házi vízmű 30-40eFt) annyit vagy többet spórolsz mint napkoli_HMV vel. (ha gázzal csinálod a melegvizet) ha vellannyal akkor nem biztos..
Sztem ne foglkozz azzal, hogy a padlót télen a napkoliról nyomasd. Tegyél rá egy lemezes hőcserélőt mint ahogy Zsoltinak is van, és akkor mehet az is a pufiról. Az extra napkoli árából meg vegyél még egy 1000-es pufit, vagy költsd az ácsra inkább! :) Nyari HMV-re komplett napkolis rendszert 200L-es bojlerrel meg már 400e körül is simán kapsz.
Igen, az csak látszólagos, mert kb 15cm hosszú szonda van benne. KVS?... -jókat kérdezel :D Nem tudom. Jól néz ki egyben, én is csak a +garancia miatt vettem. Amúgy kb feléből össze tudod így dobni mint ezt is.
Tökéletes! Köszönöm szépen. Ha jól értem tehát, akkor az alsó vsz. összekötés csak látszólagos, a visszakeverés a felső vsz. összekötőn valósul meg.
Ez elég jó cucc. Mennyi a KVS-e?
Az különösen tetszik, hogy állítható, nem egy fix patron van benne. Ezért utáltam az ESBE VTC-t. No félreértés ne essék, jó és egyszerű, valamint hasznos annak, akinek nincs semmi, de azért ez profibb. Szerintem.
Amit ismertem, az egy házi kisipari barkács volt, ahol a visszakeverő ágon volt egy Herz termofejes szelep, aminek a kapilláris termosztátja a kazánba visszatérőre volt "szíjazva". Végül is működött, de ugye belátható, hogy a működési elvéből adódóan nem volt precíz, hiszen a visszakevert meleget zárogatta, a hideget nem tudta zárni, "kazán felmelegítő" állása nem volt.
Más dolog, de hamár témánál (kazánvédő keverő) vagyunk, érdeklődnék a T. egybegyűltektől, hogy gravitációs rendszernél milyen keverőt lehet alkalmazni? 1-2 hete azt mondtam volna, hogy keringető nélkül jó eséllyel nem működnek a kazánvédő keverők, de most már nem vagyok ebben biztos. Megfelelő átmérő 6/4"? 2"? ill. magasabbra helyezett puffer esetén működhet SZVSZ. Csak a kazán önforgatása nem tudom mennyire megy. Az elején, amikor a szelep hideg ága zárva van, minek menne a melegebb víz a kazán tetejéről az aljára?
Jobb alul jön a kazánból, jobb felső megy a pufiba. Bal felső jön a pufiból, bal alsó megy a kazánba. Bal felső termoszelep, bal alsóban a kapilláris szonda. Ha a szonda érzékeli a visszatérő hőmérsékletet, és termofej keveri az előremenőből a meleget rögtön a szivattyú felett. A két hőmérő óra egyben golyóscsap is...
Tartályos gázról tértem most át erre a fűtési módra, mert egy pár év alatt nagyon megváltoztak a vásárlási viszonyok. 2005-ben mikor építkeztünk 180000 ft volt egy tele töltés, most 570000 ft ért töltik már tele. Mondtam nekik, hogy ezzel egy db fogyasztólyukkal tuti kevesebb lett. Akkor a pb gáz fogyasztásomra azt mondták, hogy nagyon kevés, pedig a legolcsób, legszarabb 100e forintos demrad kazánt tudtam csak megvenni. De ennek ellenére nagyon meg voltunk vele elégedve. 30NF porotherm tégla, 5 cm szigetelés, műanyag nyílászárók, akkori viszonylatban a legjobb, és redőny. A födém fa, és 30 cm kőzetgyapot van hőtükörrel. Alul a szerelő betonon 5 cm szigetelés + pufis hőtükör. Mindenhol padlófűtés és radiátor rézcsővel csövezve. A hő amit látok, az ablaknál tud elmenni, ezért ha nagyon hideg van, a redőnyöket le kell húznunk. Kültéren vagyunk, így 5 fok is minimum a különbség. Az én kazánomba csak fát lehet tenni tüzelni, szenet nem. Ha még van kérdés írj nyugodtan mailt vagy hívj fel.
2013 februárban mikor nem felejtettem el akkor feljegyeztem a kollektorom hőmérsékletét, tehát ekkor a hmv tároló alsó hőfoka alacsonyabb volt a hőcserélő hőlépcsőnyi hőfokával. Mikor nincs adat akkor nem írtam fel (nem online adat hanem kézi) . Tehát sok esetben még a keringető sem indult el.
1. lépésben vennék egy két hőcserélős indirekt fűtésű HMV-t és megcsináltatnám a padlófűtést a konyha-fürdőbe (kb 35-40m2). Egyenlőre a pufferról kapná a HMV tartály, radiátorok (szobák kb 40m2) és a padlófűtés is a hőt. Ez az idei/jövő év projektje.
2. lépésben tetőcserét követően szigetelném a lakást. (2-3 éves távlat) A tetőcserét úgy gondoltam megvalósítani, hogy már a kollektorok a helyükre kerüljenek. Nyáron a kollektor eldolgozhatna a HMV-re meg a medencére.
Azért foglalkozom a témával, mert az idei évi projektet úgy szeretném megvalósítani, hogy passzoljon a 2-3 éves tervhez.
A fő kérdés, az az, hogy télen életképes lesz e a kollektor, hogy el tudja látni a padlófűtést kb 30 fokos vízzel....?
A lakás hőigényét szigetelés után 4-8 kw/h-ra saccolom (80m2). Jelenleg 10-12 kw/ó. A szigetetelés utáni padlófűtéssel fedezett lakrész hőigénye 2-4 kw/ó (40m2) (feltételezve, hogy a fürdőben időszakos fűtés van, reggel-este kiugró- napközben temperáló). Tehát kb 2-4 kw/ó teljesítményű kolira van szükség úgy hogy borult időben is muzsikáljon. Ha nem muzsikál jó sincs nagy problem mert a radiátorok megmaradnak a padlófűtéses helyiségben - rá lehet segíteni. (a hidraulika méretezés úgyis megmondja a végén, hogy mennyi az annyi teljesítményben és HUF/ EUR-ban is)
A kérdést úgy közelítem meg, hogy 2-4 kw/ó teljesítményű szolár rendszert (HMV tároló nélkül) ki lehet anyagáron hozni 800E HUF- 1 M HUF-ból, mert ha igen akkor lehet hogy nekem megérné. Ha az általam elmondottak nem súrolják a realitást, nyugodtan javíts ki egyenlőre még csak az tervezés (álmodozás) szakaszában vagyok...:-)