Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

demoo Creative Commons License 2013.06.23 0 0 35046

szia! gratula a nemtudjuk-milyenautódhoz!

élijen írt a fóti patak környékéről, de az már felejtős. a múltkor ott voltunk és a "túra" végén jöttek a rendőrök, természet-őrök és figyelmeztettek, hogy ez magán és természetvédelmi terület és ne jáccunk itt. azt mondták, hogy elsőre nincs bünti csak figyelmeztetés. persze táblák nem voltak már-még... csak óvatosan errefelé. próbáld meg Fót északi részén a Somlyó környékét egész Veresegyházig, ott még nem láttam mindenféle őröket.

Előzmény: Daevster (35037)
EZoli. Creative Commons License 2013.06.23 0 0 35045

Nagy szárazság volt amikor észrevettem, ráadásul nemrég volt kilakatolva, és a klímás időszak előtt nem igazán ázott be, ezért csodálkoztam. Felszedtem azokat a részeket amiket te is említesz, ott már teljesen száraz minden, de fentebb ahol van ilyen szivacsos rész is, az még sajnos tapintásra kicsit nedves, viszont azt az egészet már nem feltétlen szeretném kibontani, ha magától is megszárad 1-2 napon belül (napon állva, lehúzott ablakkal látok rá esélyt :)  )

Előzmény: élijen (35044)
élijen Creative Commons License 2013.06.23 0 0 35044

Ettől még lehet, hogy ha esőben álltál-mentél, máshonnan ázik a bódé. A hajszárító jó ötlet, de mivel a szőnyeg egy kisebb horgásztavat elnyel, inkább -ha tudod- szedd le a küszöbökről azt a műanyag izét, ekkor meg tudod emelni a szőnyeget, tegyél alá valami távtartót, hullámpapírt, pelenkát ( ez a LandyCar-os Tomi módszere saját autójához!! ) mittomén és hadd száradjon. Amikor az enyém lakatoláson volt, 4 napig kerítésen volt a szőnyeg :)

Előzmény: EZoli. (35043)
EZoli. Creative Commons License 2013.06.23 0 0 35043

Köszönöm a gyors választ, alámerülve hamar megtaláltam,sajnos a jobb oldali kivezetés teljesen be volt dugulva. Kiszedtem a végén lévő kis csövet, kitisztítottam az egészet, a bal oldali szerencsére tiszta volt, ami eléggé fura, mivel pont a sofőr oldal állt a vízben, az anyós oldal száraz maradt. Bőszen hajszárítózgatom, nomeg a kárpitot is szétszedtem valamennyire, remélem ezzel elmúlik a további vizesedés.

Előzmény: élijen (35032)
öte Creative Commons License 2013.06.23 0 0 35042

még a végén rábeszélsz a benzinkályhára :/

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (35040)
élijen Creative Commons License 2013.06.23 0 0 35041

Üdv Daev! Fót környékén szoktunk bohóckodni, ha nem valami más helyen vagyunk. Ha a 2A felől mész be Fótra, pont a várostáblánál elfordulsz jobbra, arra van valami terepféle.  Nézzél be ide sűrűbben és meglátod, mikor vannak ilyen játszós napok és csatlakozz. Miféle a vasad? 

 

öte! ctrl-v mielőtt elküldenéd, akkor ha el is nyeli a sötétség az irományod, berakhatod újra. Előbb-utóbb szokásoddá válik, akkor nem kell mérgelődni :) 

Előzmény: Daevster (35037)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2013.06.23 0 0 35040

a nyomatékváltóval szoktak gondok lenni. ez inkább a dízelre igaz, a V8-é jobban bírja

Előzmény: öte (35038)
öte Creative Commons License 2013.06.23 0 0 35039

Jah!

A wheeler dealers-ben is dízelt raktak rendbe. Amúgy a farkam nekem is a V8-ra áll fel, de ettől még nem vagyok odébb egy métert sem. :)))

öte Creative Commons License 2013.06.23 0 0 35038

Urak!

A "válasz"-ra kattintva miért nem jelenik meg a hozzászólásom? Kétszer megírt szösszenetemet benyelte a mocsok.

 

Kösz az infót pooh.aki.pooh.volt.a.reg. ,   a te írásodra akartam válasz gombbal reagálni, de az "elküldömre" eltűnik a szöveg, a fórumban megnem jelenik meg.

 

Többször már nem írom meg, esetleg az automata váltójáról még tud valaki valamit, megbízható, vagy angolos? Vontatásra alkalmas, vagy inkább ne?

 

 

Daevster Creative Commons License 2013.06.23 0 0 35037

Sziasztok!

Pest megyében újpesttől észak felé tudtok valami normális helyet ahol lehet legálisan (nem tájvédelmi területen) egy kicsit terepezni? Nem egy égtelen nagy terepezésre gondolok, csak egy kicsit kipróbálni az 'új' Disco szerzeményt.

Köszi: Daev

terrano1 Creative Commons License 2013.06.23 0 0 35036

Na, megint elkezdett csorogni a nyálam!:-)

Egyébként velem együtt,itt/10km-en belül/ mindjárt lennénk ketten akik bevállalnák az L322-t!

Persze, nekünk a V8 kályha a nyerő!:-)

 

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (35033)
terrano1 Creative Commons License 2013.06.23 0 0 35035

Mert, menet közben a klíma venti semmit nem nyom a latba!Legfeljebb lassú haladásnál meg városban.

Előzmény: turbo2 (35029)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2013.06.22 0 0 35034

egy kis olvasnivaló - sajna angolul, de hát meg kell barátkozni a gondolattal, hogy a Range Rover angol úriembereknek készült ....

http://www.rangerovers.net/rrmkiiiremedies.html

 

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (35033)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2013.06.22 0 0 35033

Szia, nem kell kiverni a fejedből azonnal, ma szombat van, tehát erre ráérsz egész hétfő reggelig :-))

 

az L322 nagyon szép kocsi, érdekes módon szerintem pont a hagyományos zöld színben nagyon ronda, de feketében, fehérben, szürkében, és még sok más színben is naggyon durva tud lenni. itt a fórumon keveset fogsz róla szerintem megtudni, mert az L322 tulajok jobbára a soft vonalat képviselik, meg a kocsik is drágábbak voltak eddig. a TD6 motorral (az általad említett évjáratokban ezt találod) nem egy rakéta, bár azt sem szabad elfelejteni, hogy a súlya kb. 2700 kiló. ez  a P38 esetében "csupán" 2200 kiló körül van. a légrugózás talán a Range legismertebb tulajdonsága. a kor miatt már számítani kell az elhasználódásra, kompresszor, légrugók, stb. fontos tudnivaló, hogy a légrugók fogyó alkatrészek, gondos tulaj esetében sem bírják a végtelenségig, 7-10 évente (hivatalosan még korábban) illik lecserélni. az elsők egyben vannak a lengéscsillapítókkal, de valahol lehet venni külön is, a szereléséről van videó is a neten.

az L322-re volt visszahívás az első kardán miatt, ha volt cserélve, akkor van olyan fekete valami rajta, amit fel lehet ismerni, ha nem, akkor le kell alkudni az árát. a motort (dízelt) lehet csippeltetni, ilyenkor állítólag egész fürgén mozgatja a bódét - de hát ugye akinek Range Roverje van, az először is nem siet, másodszor a 2700 kiló + rakományt le is kell fékezni ugyebár ...

az alkatrészárak első látásra is más szinten vannak mint a korábbi RRC vagy P38-asé, ezt értsd drágábbak a cuccok hozzá. mondjuk annyival jobban is néz ki. egyes (számomra mérvadó) vélemények szerint a legmegbízhatóbb Range egyébként (hát ugye itt volt az RRC meg  a P38 ...), amit mindenki úgy értelmez ahogy akar. szintén lehet alá nagy kereket rakni ha cserélsz spirálrugókra, egyébként független kerékfelfüggesztéses már, tehát nincs merev tengely. a karosszéria is kvázi önnhordó (ez ugye súlycsökkenéssel jár, ezért ez a valamikor volt legnehezebb Range a világon), mivel nem külön alváza van, hanem olyan merevítő váz ami olyan mint egy alváz, úgy működik mint egy alváz, de része a karosszériának, tehát nem alváz, egyértelmű, nem?

belül egy angol klubban foglalsz helyet, de figyelni kell ne legyen nagyon lelakva, drága a belevaló bőr... nekem hondám van, amit szeretek, mert kifinomult precíz kis szerkezet, igazi japán gép, a P38-ast pedig azért szeretem, mert mindenben az ellentéte, durva, nagydarab tahó, mégis van megjelenése és ülni, vezetni meg utazni benne egyszerűen fenomenális. megnyugtat, nem nagyon gyorsulgatsz a lámpánál (azért se, mert ilyenkor olyan érzésed van, hogy házakat dózerolhatsz el ha nem vigyázol :-DDD  )

 

az L322-ben az a jó, hogy Wilson barátunk ámerikában most szintén arra van rákattanva, és a diagnosztikai progiját is főleg L322 irányba fejleszti, ami határozottan nagy előny (aprópénz a P38 aranyárban mért diagnosztikájához viszonyítva), mivel asszem joggal mondhatjuk hogy a Range Rover a világ legkifinomultabb SUV-ja (ezt idéztem) tele komplikált elektronikával (szal röviden ez azt jelenti, hogy ha valami nem megy, akkor lehet hogy csak le van tiltva vagy átmenetileg tiltódva).

 

személyes kedvencem a 4.4 bmw V8 verzió (LPG-vel), de azt is megértem ha valaki dízelt vesz (nem, igazából ez nem igaz ...). a wheeler dealers-ben is most volt egy L322-es, ami a végén nagyon szép lett (kívülről), mert a facelift utáni lámpákat meg első maszkot, ütközőt raktak rá.

 

szóval hajrá és sok sikert , de azért maradjon egy kis pénzmag a vétel utáni és azutáni javításokra meg karbantartásra (vagy inkább nagyobb)

 

ja, és a 200.000 km-t tekintsd viccnek, egy Range-be az első 2-3 évben megy bele 200.000 km ...

Előzmény: öte (35030)
élijen Creative Commons License 2013.06.22 0 0 35032

Zoli, alámászol a szekérnek és a lábad környékén valahol a váltó mellett ( nem tom pontosan, ezer éve én sem láttam a sajátom ) két oldalt jön le egy-egy gumicsöcs vagy mi, észereveszed ha ottvagy. . Ha ezek el vannak dugulva, akkor nem tud a víz távozni. dróttal, vagy valamivel ki tudod piszkáni a belerakódott izét, a lábtered-szőnyeget meg szárítsd ki teljesen, hogy a szőnyegbe felszívódott víz ne rohassza széjjel a bódé alját. 

Előzmény: EZoli. (35031)
EZoli. Creative Commons License 2013.06.22 0 0 35031

Sziasztok! Lenne egy nagy kérdésem, Disco I-nél a klíma kondenzvize hol és milyen úton van kivezetve? Sajnos pár napja vettem észre, hogy ha benyomott klímával használták, akkor a sofőr oldali lábtér állt a vízben, ennek szeretnék utánajárni, mert hosszútávon nem tesz túl jót ez a dolog semminek. Válaszotokat előre is köszönöm!

öte Creative Commons License 2013.06.22 0 0 35030

Üdv Urak!

 

A segítségeteket szeretném kérni, bár visszaolvasva úgy tűnik legtöbben inkább a Discot és a Defit preferáljátok.   Egy diesel Range L322 megvásárlásának kósza ötlete vert tanyát a fejemben  mit tegyek, verjem ki azonnal? :)  Ráadásul az egészséges pénztartalék megtertása után csak a 2003 - 04  évjáratok férnének a keretbe. Ahogy nézem érdekes módon 200.000 km körül ment szinte az összes, van valami ami itt térdel le?  Vannak már tapasztalatok a tipushibák frontján, lehet hozzá cuccot kapni? A légrugó rendszer még ebben is achilles sarok? Minden érdekelne amire vásárláskor külön figyelni kell. Segítsetek legyetek szívesek. Köszi előre is. :)

 

 

turbo2 Creative Commons License 2013.06.22 0 0 35029

Hát nem tudom, nekem nem mennek a klímaventillátorok. ( szar a klíma egyik szelepe és nem kapcsolja be) de eddig nem melegedett a klímával se jobban a viszko simán leszívja a meleget.

Szóval ha jó a termosztát akkor a hűtőnek klímával is bírnia kell. Arról nem beszélve, hogy menet közben  80-100 környékén már nagyon sokat tol a menetszél is.....

 

Az viszont lehet, hogy a klíma jobban menne ha mennének.

 

A fordítva bekötés elvben nem lehet, de ha már gányolta valaki akkor előfordulhat. És akkor a klíma+fordított légáramlás már simán sok lehet.

 

 

 

 

Előzmény: Tie (35022)
TdiOxi Creative Commons License 2013.06.22 0 0 35028

Mert ha ennyire csak a klímához köthető akkor gyanús.

Előzmény: Tie (35027)
Tie Creative Commons License 2013.06.22 0 0 35027

Jaja, az is lehet...

Előzmény: TdiOxi (35024)
TdiOxi Creative Commons License 2013.06.22 0 0 35025

A belseje jobban érdekelt volna, de szép:) Ilyen lesz majd a töröttből?

Előzmény: Törölt nick (35020)
TdiOxi Creative Commons License 2013.06.22 0 0 35024

Esetleg valami mókolás miatt fordítva bekötött klíma ventillátor és fújás helyett szív? Nívánál egy ismerősömnek volt ilyen ,csak ott gyárilag sikerült az egyiket az orosznak így kötni:)))

Előzmény: Tie (35022)
Tie Creative Commons License 2013.06.22 0 0 35023

A V8 amúgy úgy bírja, hogy sokkal nagyobb a hűtője, mint a dízelé. :)

Előzmény: Kecskéslaci (35021)
Tie Creative Commons License 2013.06.22 0 0 35022

És a klíma ventillátorai is rendben vannak? Klíma kapcsolására eszeveszett ordító forgásba kezdenek?

Mert ha nem, vagy csak fél sebességen pörögnek, akkor a klímahűtőn leadott hő csak pluszban terheli a vízhűtőt, emiatt megmelegszik szépen az egész hűtőrendszered, és persze a motorod is.

A motor saját ventillátora kevés ahhoz, hogy a vízhűtőről ÉS a klímahűtőről IS lehúzza a meleget, ezért van a klímának saját két ventillátorja is pluszban.

 

Próbáld ki, hogy viszel fix villanyt az akksiról a klímahűtő ventijeinek, bekötöd őket, hagy forogjanak veszettül, és úgy tolod rá a klímát. Ha tartja a hőt a motor, akkor a klímaventik vezérlésével van a baj, és nem pörögnek eléggé, amikor bekapcsolod a klímát. Ha melegszik, akkor mindenképpen a motor hűtőrendszerével lehet a gond, méghozzá olyan gond, ami azt eredményezi, hogy a klíma extra-hője nélkül éppen egyensúlyban van a motor és a hűtő közti hőmennyiség áramlása, amint viszont plusz hő jön, elsokall a rendszer. Amik miatt ilyen lehet:

 

 

- Félig nyitott-félig zárt termosztát, ami épp annyira van nyitva, ami a terhelt motorhoz még elegendő vizet enged át, hogy szinten tartsa a hűtő a hőmérsékletet, de ahogy a rendszerhez hozzáadsz még egy lapát meleget (a klímahűtőn keresztül), akkor már elsokkal, és egyszeriben szűk lesz a félig nyitott termosztát keresztmetszete, nem tud elég víz átmenni rajta, így a motor nem tud elég hőt leadni a hűtőre. Megoldás: Jó termosztát.

- Félig eldugult, vízköves, lerakódásos dzsuvás vízhűtő  - persze BELÜL van a dzsuva. Ha ez a baj, akkor ez csak rosszabb lesz, egyre nagyobb része fog a radiátornak kikerülni a hűtésből, mert egyre több lerakódás, és vízkő lesz benne. Ha fél év múlva már klíma nélkül is melegedni fog a motor, akkor ez a baj. Ezt csekkolni csak úgy tudod, hogy beindítod a motort, várod, míg nyit a termosztát, és tapogatod a radiátort mindenhol. Amikor telemegy hirtelen melegvízzel, érezni fogod, hogy hol van a hűtőben olyan rész, ami nem melegedett fel. Na az a rész van eldugulva, az ott nem hűt. Ha a maradék rész még éppenhogy elegendő a terhelt motor hűtéséhez, de csak éppenhogy, akkor amint megjön a plusz hő a klímából, ugyanígy el fog sokallni a rendszer, és túlmelegszik. Megoldás: új hűtő

 

 

És végül, persze lehet hengerfej is, bár az nem egészen ilyen tüneteket produkálna, de alapvetően minden vízforralós probléma mögött állhat valamilyen hengerfejprobléma is.

Előzmény: Kecskéslaci (34994)
Kecskéslaci Creative Commons License 2013.06.22 0 0 35021

Heló Terrano

Minden már többször is ki lett takarítva, úgy hogy az összes hűtő ki lett szerelve, kitisztítva, visszarakva. A termosztát úgy emlékszem 83 fokos.

Most már azon töröm a fejem, hogy veszek egy bontott hűtőt, és kipróbálom, hogy akkor mit csinál.

Előzmény: terrano1 (35012)
spapda Creative Commons License 2013.06.21 0 0 35019

"Hát maga meg nem az éreccségiket javítja túlórában?  :-)"

 

Államvizsga az, csillagvirág, államvizsga! De besírnál rajta, ha hallanád némelyiket! Ha nem lenne 40 fok a déli fekvésű termekben, még akár jól is lehetne rajta szórakozni. Amúgy - csak hogy lásd, micsoda embert próbáló napok járnak a népmívelőkre - ma valami gyorsan-el-kell-költeni-egy-csomó-pénzt-valami-pályázat-miatt programot szerveztek nekünk, aminek a keretén belül te és adófizető polgártársaid egy 3 fogásos, puccos éttermi ebédet finanszíroztatok nekünk, amihez egy 6 tételes borkóstoló is járt a Gere pincészetből (ez Villányt jelenti - a kannás borügyekben kevésbé járatos kollégák kedvéért). Igaz fénymásolópapír beszerzéséhez már külön engedély kell, de ne legyünk telhetetlenek! Jut eszembe: nem tudja valaki, hogyan lehet kénsavból gázolajat vagy benzint szintetizálni? Mert valami ultralogikus rendszer miatt fénymásolópapírt nem, de kénsavat tetszőleges mennyiségben igényelhetünk, már mindenkinek az irodájában áll egy-két hordóval ("jó lehet még valamire" jeligével). Bombához túl sok, üzemanyagnak viszont pont elég lenne.

 

 

"Amúgy kellett egy kis segíccség, mer az elejit megen elfelejtettem. :-)"

 

Hiába, ez a változókor velejárója. Örülj neki, amíg csak az elejével vannak bajok! ;)))

 

És mivel ma segítőkész kedvemben vagyok, megkíméllek a szofisztikált válaszadás bonyodalmától, sejtésem szerint a következő lenne a reakciód (részben jogosan):

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (35018)
spapda Creative Commons License 2013.06.21 0 0 35017

Na mi van, anya végre megtanította használni a fényképezőgépet? :Đ

Előzmény: Törölt nick (35015)
fusti88 Creative Commons License 2013.06.21 0 0 35013

jovoheten ki akartam vinni a zsirafot kempingezni, lehet nem fogom: http://www.youtube.com/watch?v=X_IbrPIsLyg

20 varosreszt evakulatak Calgaryban...

terrano1 Creative Commons License 2013.06.21 0 0 35012

Milyen termosztát van benne?Hány fokos?

Előzmény: Kecskéslaci (35009)
terrano1 Creative Commons License 2013.06.21 0 0 35011

Pedig ez tipikusan dzsuvás hűtőkre utaló jelenség.A három sorban álló hűtők között írdatlan mennyiségű szöszmösz,madárfészek,miegymás gyűlik össze.Kívülről mosással nem tisztítható hanem ki kell szerelni a víz,a levegő és a motor olaj hűtőt.

Mivel azonban azt írtad,hogy ki lettek,így lövésem sincsen mi a baja.

Gondolom a rendszer légmentes.

Előzmény: Kecskéslaci (35009)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!