Keresés

Részletes keresés

Kreiti Creative Commons License 2008.12.24 0 0 8292
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket minden fórumozónak,KV-alkalmazottnak, utasnak és kedves családjuknak!
Freehill Creative Commons License 2008.12.24 0 0 8291
Boldog Karácsonyi Ünnepeket!
EVL426 Creative Commons License 2008.12.24 0 0 8289
..Nadine.. Creative Commons License 2008.12.24 0 0 8288
BK-t minden Credosnak ^^
EVL426 Creative Commons License 2008.12.23 0 0 8287

Tegnap délelőtt is volt ilyen esemény...

Ezt már napi rutinból csinálják...:)

Előzmény: t04cdb (8286)
t04cdb Creative Commons License 2008.12.23 0 0 8286
Ma délelőtt szokás szerint sikerült egy kisteherautónak úgy parkolnia a virágpiacnál, hogy nem fért el tőle a busz. Aztán rövid időn bellül megjelent a sofőr, és sikerült kicentizni. Utána meg felállt a járdára...
Jump424 Creative Commons License 2008.12.23 0 0 8285
Nekem uis az IK280-asra is elég magasnak tűnik a fogyasztási érték. A pesti volvók lehet, hogy a 7-es busszal mérhető elfüstölést hajtanának végre Győrben...
Előzmény: Jump424 (8284)
Jump424 Creative Commons License 2008.12.23 0 0 8284
Fogyasztáshoz:

Győrben a dugók, az idióta és sok lámpa, a rövid megállótáv miatt simán elképzelhető magasabb fogyasztás, mint Tatabányán. Ott egész hosszan lehet értelmesen közlekedni, az egy szellős város, nagyobb távolságokkal, kisebb forgalommal.
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.23 0 0 8283
Jólvan.
Akkor én megnézem az egyik csuklós 3-4 hónappal ezelőtti km-óra állását meg a mostanit. (Talán egy szólót is)
Meg összeírogatom hogy közben hány litert tankolt.
Nem ígérem holnapra, de talán 2-3 nap múlva meglesz.
18-09 Creative Commons License 2008.12.23 0 0 8282
A Pannon Volánnál mostanában adtak át BN18-asokat.

ARC-ot pedig Debrecenben és Egerben is üzemeltetnek. Szólót pedig a Borsod Volánnál is lehet találni. Csak egy picit körül kéne nézni...
Előzmény: Törölt nick (8281)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.23 0 0 8281
Furcsálom,hogy az országban a Vértes volánon kivül más volán nem vett credo csuklost,pedig több helyen is letesztelték.Vértes 2 éve vett 4 darabot,de azota nagy a hallgatás.Bár ezzel nincs egyedül a Kravtex,mert a szombathelyiek ARC buszát se nagyon veszek a cégek,legalábbis még nem találkoztam velük sehol.
atinform Creative Commons License 2008.12.23 0 0 8280
Amit tenni tudok, hogy mostantól nem csak megjegyzem, amit kiszámoltam, hanem írom is. Rendszámmal, időponttal.
Hamarosan egyeztetünk! :)
Előzmény: Törölt nick (8279)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.23 0 0 8279
Valóban, azt elhiszem, hogy egy olyan fordán , ahol csak szentivánt meg csanakot járnak, ott kicsit kevesebb a fogyasztás, de egy normál marcalos vagy adys fordán egy
BN-18 fogyasztása kb 49-50 liter. Egy szólóé 39-40. Lehet hogy te láttál 1-2 javítókönyvet én meg minden nap ilyeneket vezetek ( és tankolok).
Amúgy az újakon van átlagfogyasztásmérő is. Valamilyen oknál fogva az is engem igazol. De egy "hobbicredofannal" persze nem tudok mit kezdeni.
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.23 0 0 8278
A szolok valoban anyit esznek amenyit irtál,de csuklosok 50 alatt nem álnak meg.Tapasztaltam is és több kollegát is kérdeztem.A KEX a 60 is bedobja a többiek kevesebből megálnak.
Előzmény: atinform (8277)
atinform Creative Commons License 2008.12.23 0 0 8277
Ez egyszerűen nem igaz.

Elég sokat utazok célzottan, elég sok gépkocsivezetővel vagyok napi kapcsolatban és vagyok olyan szerencsés, hogy betekinthessek a javítókönyvek egy részébe is.

Amelyik járművet rendszeresen tele tankolják, annál roppant egyszerűen kiszámolható a fogyasztás.

BN 12: 33-36 liter
BN 18: 41-44 liter

ati
Előzmény: Törölt nick (8276)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.22 0 0 8276
Az összes csuklós credonk ennyit eszik. Szerintem gyenge hozzá ez a motor.
Mondjuk még csúcsidőn kívül is fullon vannak többnyire.( A szólók fogyasztása 40 liter.)
Gázolajozás nálunk kb megszünt. Elég hatékonyan léptek fel ellene az elmúlt években.

Mondjuk azért az is rátesz a fogyasztásra, hogy egy kb 60 perc alatt teljesíthető
járat hivatalos menetideje 50-55 perc benne 30 megállóhellyel.
(Ez kb minden viszonylatra igaz.)
atinform Creative Commons License 2008.12.22 0 0 8275
Akkor az a sofőr szívja a gázolajat.

A Vértes Volán gépkocsivezetői rendre 40-42 literekről számolnak be.
Előzmény: Törölt nick (8274)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.22 0 0 8274
Fogyasztások (Győr helyiben).
IK-280: 55 liter
BN-18 : 50 liter

Soför
Roger Preed Creative Commons License 2008.12.22 0 0 8273
Mindig ez a "kérdezz meg egy buszsofőrt!" szöveg...
Mennyit esznek egy BN18 és mennyit egy Ik280? :)
Előzmény: Dtomesz (8220)
h.zsolti Creative Commons License 2008.12.22 0 0 8272
116-ot 3x adták le javítani egymás után, mire megcsinálták a 3-as ajtót. MIkor 1x szarakodott a váltó, egyből kicserélték egy újra, mivel pont volt egy. A régit "megcsinálták", ami tudomásom szerint a 452-esben van  most. Most megint egyfojtában folyik belőle az olaj... Nyáron ittvoltak az Allinson-osok, most már tudja "néhány ember a volánnál", hogy kell megnézni a hibakódot, de így se jutottak sokra... Januárban kettesszemle, újabb váltócsere (eddig úgynézki), mivel a mostani megint kihagyja többször a második sebességet...végülis nembaj hogy folyik az olaj, hiszen nem a sofőr fizeti :)
Előzmény: Törölt nick (8270)
EVL426 Creative Commons License 2008.12.22 0 0 8271

"Reggel 7:30-kor úgy mentünk át a busszal a Baross-hídon mint kés a vajon. ;-)
Egy szem
autó nem volt rajta. Ilyen időpontban ez ritkaság."

 

Tanszünetes munkanap...

Előzmény: CKD Kombinát (8269)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.22 0 0 8270
Hát igen,jönnek elő 6 év után rendesen a nabiknak is a bajaik.3 honap alatt többet toltam nabival a mühelykocsit mint 2 év alatt a rábával.Ujabban a mühely elött is sokat sorakoznak a nabik.A 118 és a 116 is középső és hátso ajtokkal is küzdünk állandoan,mert nem müködnek és a szerelök se nagyon tudnak vele mit kezdeni,csak killodunk.Hiába az idő eszi őket is.Mercedes motorvan bennük és 280-310 ezer Km van bennük,de az olajat is már csipegetik.A KCM-452-nél most pl. a hütőviz folyt össze a motorolajjal az olajhüttőnél.
Előzmény: h.zsolti (8268)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.12.22 0 0 8269
A mai nap két meglepetést is hozott:

Reggel 7:30-kor úgy mentünk át a busszal a Baross-hídon mint kés a vajon. ;-)
Egy szem autó nem volt rajta. Ilyen időpontban ez ritkaság.

Viszont délelőtt 11-kor az egész városban akkora dugó volt. A Belváros tulajdonképpen egy nagy dugó, csak araszolnak a járművek. Szerintem 90%-uk csak parkolóhelyet keres...
Látszik mindenki karácsonyi lázban ég.

Buszközelekdésben kb. 5-10 perces késések vannak...:S
h.zsolti Creative Commons License 2008.12.22 0 0 8268

+ nemtudom, valaki hallotta-e már a KEX-595 szintezőjét, hát az olyan hangos mint egy Boeing 747-es. Szánalmas, hogy annak is melegíteni kell a garázst, hogy mehessen dolgozni.

Hány éves is a KEX? Most nemjut szmbe :)

Azt sem értem, hogy pl. a KVU-105 alapjáraton kurvára ráz a motorja, mint egy reumás vmi...de a -104 nem, annak semmi baja nincs.

Az is furcsa, hogy 2 (-ről tudok) KMG-s creedobol állandóan folyik a fagyálló.

Én személyszerint a NABI-khoz értek jobban, és most 6 évesek, most jönnek elő a bajok, most törnek a kapaszkodók. De hogy egy 1-2 napos busznak már törnek az szánalmas. Nem azt mondom, hogy a NABIk nementek műhelybe az 1.-2. nap után de az ajtók nemvoltak beállítva, az szarakodott...

Tovább....tovább...

Előzmény: Törölt nick (8254)
Tavaszutca Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8267

Előfordulhat, hogy a felek meggyőzik egymást ebben a vitában?

 

Sztem kizárt :))

ifj.Dtomesz Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8266
1. 4-5 év átlag az feltételezi, hogy az állomány 20%-a 8-10 éves kifogástalan autóbusz, és ezek várnak cserére.

2. Tehát a karbantartási oldalon szintén feltételezünk egy ideális világot. Jó, így korrekt, de legyen alacsonypadlós.

3. Ha átlagos utas lennél, és nem rajongó, mivel lehetne meggyőzni hogy átülj autóból buszba? Szerintem normális követéssel, csúcsidőben kényelmes álló-, csúcson kívül ülőhellyel, és minél újabb (tisztább, modernebbnek ható) járművel. Propaganda, de az is jelent valamit, hogy nem látszik, hogy füstöl a busz. Az embereket arról kell meggyőzni, amiről legkönnyebben meggyőzhetőek.

4. Nem szubjektívet akartál mondani? ;)

Egy "állami" üzemeltető számai sokszor köszönő viszonyban sincsennek a valósággal.
Igaz...
Magáncég (államtól nem függő piaci céljára) beszerzésénél nincs kenőpénz.
Bár így lenne. Épp tegnap nyertem bepillantást ezen szektor egyik szeletébe, ha a cég megfelelően nagy ahhoz, hogy nehezen átlátható hivatali apparátusában egy pályázat elbírálója ne legyen érdekelt a nyereségben, ott bizony van kenőpénz rendesen.
Előzmény: Törölt nick (8250)
Dtomesz Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8265
Nemcsak ezt az egyet gyártották 2000-ben (és mindegyik megy).

Mindenkinek: sajnos az Ikarust nem lehet poraiból feltámasztani. Mindent (a gazdaság minden szegmensét áthatja a politika közvetlenül, vagy közvetve. Még az én kis vállalkozásomon (ami 2009-ben lesz 20 éves) is érzem.
Előzmény: Tavaszutca (8262)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8264
A legelvetemültebb gyártóról egy történet (nem busz de a filozófia a lényeg).Csak hallottam Lehet hogy csak legenda, de én a magam részéről simán el tudom képzelni.

Egy amerikai autógyár buszlimuzinjáról van szó. A benzintank elhelyezésekor kitaláltak egy költséghatékony, ám veszélyes megoldást, ugyani hátulról történő ütközésnél igen könnyen lángba borítja az utasteret. A gyár vezetősége fogta a baleseti statisztikákat, kielemezték hány hátulról történő ütközés történik, milyen sebességgel, ebből mennyi az aminél megsérülhet a tank, majd megvizsgálták ebből statisztikailag hány peres eset lehet, azon mennyit bukhat a cég, majd mindezt belevették a teljes költségvetésbe, és mivel az autó még így is nyereségesnek mutatkozott, hát piacra került így.
Előzmény: Törölt nick (8261)
atinform Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8263
De jó, hogy ebből kimaradok. :o)
Tavaszutca Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8262
... évente 1000 km-t.
Előzmény: Dtomesz (8260)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!