Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Ma délelőtt szokás szerint sikerült egy kisteherautónak úgy parkolnia a virágpiacnál, hogy nem fért el tőle a busz. Aztán rövid időn bellül megjelent a sofőr, és sikerült kicentizni. Utána meg felállt a járdára...
Nekem uis az IK280-asra is elég magasnak tűnik a fogyasztási érték. A pesti volvók lehet, hogy a 7-es busszal mérhető elfüstölést hajtanának végre Győrben...
Győrben a dugók, az idióta és sok lámpa, a rövid megállótáv miatt simán elképzelhető magasabb fogyasztás, mint Tatabányán. Ott egész hosszan lehet értelmesen közlekedni, az egy szellős város, nagyobb távolságokkal, kisebb forgalommal.
Jólvan. Akkor én megnézem az egyik csuklós 3-4 hónappal ezelőtti km-óra állását meg a mostanit. (Talán egy szólót is) Meg összeírogatom hogy közben hány litert tankolt. Nem ígérem holnapra, de talán 2-3 nap múlva meglesz.
Furcsálom,hogy az országban a Vértes volánon kivül más volán nem vett credo csuklost,pedig több helyen is letesztelték.Vértes 2 éve vett 4 darabot,de azota nagy a hallgatás.Bár ezzel nincs egyedül a Kravtex,mert a szombathelyiek ARC buszát se nagyon veszek a cégek,legalábbis még nem találkoztam velük sehol.
Valóban, azt elhiszem, hogy egy olyan fordán , ahol csak szentivánt meg csanakot járnak, ott kicsit kevesebb a fogyasztás, de egy normál marcalos vagy adys fordán egy BN-18 fogyasztása kb 49-50 liter. Egy szólóé 39-40. Lehet hogy te láttál 1-2 javítókönyvet én meg minden nap ilyeneket vezetek ( és tankolok). Amúgy az újakon van átlagfogyasztásmérő is. Valamilyen oknál fogva az is engem igazol. De egy "hobbicredofannal" persze nem tudok mit kezdeni.
A szolok valoban anyit esznek amenyit irtál,de csuklosok 50 alatt nem álnak meg.Tapasztaltam is és több kollegát is kérdeztem.A KEX a 60 is bedobja a többiek kevesebből megálnak.
Elég sokat utazok célzottan, elég sok gépkocsivezetővel vagyok napi kapcsolatban és vagyok olyan szerencsés, hogy betekinthessek a javítókönyvek egy részébe is.
Amelyik járművet rendszeresen tele tankolják, annál roppant egyszerűen kiszámolható a fogyasztás.
Az összes csuklós credonk ennyit eszik. Szerintem gyenge hozzá ez a motor. Mondjuk még csúcsidőn kívül is fullon vannak többnyire.( A szólók fogyasztása 40 liter.) Gázolajozás nálunk kb megszünt. Elég hatékonyan léptek fel ellene az elmúlt években.
Mondjuk azért az is rátesz a fogyasztásra, hogy egy kb 60 perc alatt teljesíthető járat hivatalos menetideje 50-55 perc benne 30 megállóhellyel. (Ez kb minden viszonylatra igaz.)
116-ot 3x adták le javítani egymás után, mire megcsinálták a 3-as ajtót. MIkor 1x szarakodott a váltó, egyből kicserélték egy újra, mivel pont volt egy. A régit "megcsinálták", ami tudomásom szerint a 452-esben van most. Most megint egyfojtában folyik belőle az olaj... Nyáron ittvoltak az Allinson-osok, most már tudja "néhány ember a volánnál", hogy kell megnézni a hibakódot, de így se jutottak sokra... Januárban kettesszemle, újabb váltócsere (eddig úgynézki), mivel a mostani megint kihagyja többször a második sebességet...végülis nembaj hogy folyik az olaj, hiszen nem a sofőr fizeti :)
Hát igen,jönnek elő 6 év után rendesen a nabiknak is a bajaik.3 honap alatt többet toltam nabival a mühelykocsit mint 2 év alatt a rábával.Ujabban a mühely elött is sokat sorakoznak a nabik.A 118 és a 116 is középső és hátso ajtokkal is küzdünk állandoan,mert nem müködnek és a szerelök se nagyon tudnak vele mit kezdeni,csak killodunk.Hiába az idő eszi őket is.Mercedes motorvan bennük és 280-310 ezer Km van bennük,de az olajat is már csipegetik.A KCM-452-nél most pl. a hütőviz folyt össze a motorolajjal az olajhüttőnél.
Reggel 7:30-kor úgy mentünk át a busszal a Baross-hídon mint kés a vajon. ;-) Egy szem autó nem volt rajta. Ilyen időpontban ez ritkaság.
Viszont délelőtt 11-kor az egész városban akkora dugó volt. A Belváros tulajdonképpen egy nagy dugó, csak araszolnak a járművek. Szerintem 90%-uk csak parkolóhelyet keres... Látszik mindenki karácsonyi lázban ég.
Buszközelekdésben kb. 5-10 perces késések vannak...:S
+ nemtudom, valaki hallotta-e már a KEX-595 szintezőjét, hát az olyan hangos mint egy Boeing 747-es. Szánalmas, hogy annak is melegíteni kell a garázst, hogy mehessen dolgozni.
Hány éves is a KEX? Most nemjut szmbe :)
Azt sem értem, hogy pl. a KVU-105 alapjáraton kurvára ráz a motorja, mint egy reumás vmi...de a -104 nem, annak semmi baja nincs.
Az is furcsa, hogy 2 (-ről tudok) KMG-s creedobol állandóan folyik a fagyálló.
Én személyszerint a NABI-khoz értek jobban, és most 6 évesek, most jönnek elő a bajok, most törnek a kapaszkodók. De hogy egy 1-2 napos busznak már törnek az szánalmas. Nem azt mondom, hogy a NABIk nementek műhelybe az 1.-2. nap után de az ajtók nemvoltak beállítva, az szarakodott...
1. 4-5 év átlag az feltételezi, hogy az állomány 20%-a 8-10 éves kifogástalan autóbusz, és ezek várnak cserére.
2. Tehát a karbantartási oldalon szintén feltételezünk egy ideális világot. Jó, így korrekt, de legyen alacsonypadlós.
3. Ha átlagos utas lennél, és nem rajongó, mivel lehetne meggyőzni hogy átülj autóból buszba? Szerintem normális követéssel, csúcsidőben kényelmes álló-, csúcson kívül ülőhellyel, és minél újabb (tisztább, modernebbnek ható) járművel. Propaganda, de az is jelent valamit, hogy nem látszik, hogy füstöl a busz. Az embereket arról kell meggyőzni, amiről legkönnyebben meggyőzhetőek.
4. Nem szubjektívet akartál mondani? ;)
Egy "állami" üzemeltető számai sokszor köszönő viszonyban sincsennek a valósággal. Igaz... Magáncég (államtól nem függő piaci céljára) beszerzésénél nincs kenőpénz. Bár így lenne. Épp tegnap nyertem bepillantást ezen szektor egyik szeletébe, ha a cég megfelelően nagy ahhoz, hogy nehezen átlátható hivatali apparátusában egy pályázat elbírálója ne legyen érdekelt a nyereségben, ott bizony van kenőpénz rendesen.
Nemcsak ezt az egyet gyártották 2000-ben (és mindegyik megy).
Mindenkinek: sajnos az Ikarust nem lehet poraiból feltámasztani. Mindent (a gazdaság minden szegmensét áthatja a politika közvetlenül, vagy közvetve. Még az én kis vállalkozásomon (ami 2009-ben lesz 20 éves) is érzem.
A legelvetemültebb gyártóról egy történet (nem busz de a filozófia a lényeg).Csak hallottam Lehet hogy csak legenda, de én a magam részéről simán el tudom képzelni.
Egy amerikai autógyár buszlimuzinjáról van szó. A benzintank elhelyezésekor kitaláltak egy költséghatékony, ám veszélyes megoldást, ugyani hátulról történő ütközésnél igen könnyen lángba borítja az utasteret. A gyár vezetősége fogta a baleseti statisztikákat, kielemezték hány hátulról történő ütközés történik, milyen sebességgel, ebből mennyi az aminél megsérülhet a tank, majd megvizsgálták ebből statisztikailag hány peres eset lehet, azon mennyit bukhat a cég, majd mindezt belevették a teljes költségvetésbe, és mivel az autó még így is nyereségesnek mutatkozott, hát piacra került így.