2001-es X16SZR, és hogy tetézzem a bajt, a klíma nem gyári, hanem utólag építették be még 2001-2002 körül...
Az alapján, amit írsz, nem hiszem, hogy házilag meg tudnám javítani, de egy tisztességes klímaszerelő olcsóbban megcsinálná, mint amit a kocsi ér, ugye? :)
Kettő van, de nem külön-külön, hanem mindkettő mindkét funkcióhoz. Két fokozatban működnek, egy lassú és egy gyors. A lassú fokozatban sorba köti egy relérendszer a két ventilátort, a gyorsban meg párhuzamosan. A klíma viszont először csak az egyiket indítja, ha az kevés, akkor indul a másik is.
Általában a relékkel szokott gond lenni, vagy a ventilátorral. De F Astrából annyi mint a tenger, vannak különbségek évjáratok és típusokszerint is.
Sajnos nincs ilyen műszerem, az Opel szervízben 3000 Ft ért tennék rá a műszert. Vettem egy új jeladót, az is 3000 Ft volt. Kiváncsi leszek lesz-e változás a fogyasztásban. Termosztát tavaly lett cserélve. Van még esetleg valami tipped mit lehetne még leellenőrizni? Köszönöm szépen.
"Motor hőmérséklet jeladó okozhatja és most, hogy tudom hol van beméretem egy villanyszerelő ismerősömmel (az egyik honlapon megtaláltam az értékeket)."
ehez felesleges basztatni, OBD-n meg kell nezni 24h allas utan az erteket, ha ilyenkor annyit mutat mint akulso homerseklet akor hidegen jo. Ezekutan melegre kell jaratni es ekkor is ranezni. ilyenkor 85-95C kell mutatnia...
ha nem mutat annyit akkor meg mindig lehet mas a rossz (pl a termosztat)
en OBD-n kezdenek el kutakodni... (nem, nem hibat olvasni, hanem mert ertekeket ertelmezni...)
Azóta hibátlanul megy, igaz kicsit bugybolál induláskor, de egyre kevésbé. Bízom benne, hogy csak ez volt a bibi, hengerfejre utaló nyomot nem találtam.
170000-nél megfőtt kicsit a motorom, akkor minden létező cuccot cseréltek, hengerfejet felszabályozták. Most 210000 van benne, nem tudom...
Nagyon szépen köszönöm a segítséged. Korábban rángatott is , de ez mára már megszűnt. Az autó volt már 4 szerelőnél, köztük opel szalonban is, mérték tech 2-es műszerrel is, de az érzésem az, hogy mindenki csak találgatott, én marha meg csak fizettem mindenért. Sajnos nagyon nehéz manapság megbízható szerelőt találni. Mivel már rengeteget fizettem különböző alkatrészekért és a túlfogyasztás még mindig megvan, így elkezdtem utánanézni a dolgoknak, hátha ki tudom deríteni mi okozza és inkább magam csinálnám meg. Motor hőmérséklet jeladó okozhatja és most, hogy tudom hol van beméretem egy villanyszerelő ismerősömmel (az egyik honlapon megtaláltam az értékeket). Szerinted mit lenne érdemes még megvizsgálni? Válaszod előre is köszönöm
9-es. De a cserélgetés helyett talán olcsóbb lenne csak azt cserélni, ami rossz. Amiket itt felsoroltál, azok mind mérhetőek, tesztelhetőek, illetve nincs közük a gondodhoz.
Hol helyezkedik el Opel Astra G 2001-es 1,4 benzines autón a motorhőmérséklet jeladó? Esetleg tudna valaki készíteni róla egy fotót. Nagyon nagy segítség lenne. Problémám az, hogy az autó sokat fogyaszt ( 8-8,5 litert) és már mindent kicseréltek rajta csak ezt nem:) Kezdetektől mérem a fogyasztást és mindig 7 liter alatt volt . Nemrég elkezdett felfelé kúszni, kiderült el van repedve a tank, ezt javították de még mindig magas a fogyasztás. A kicserélt alkatrészek listája már nagyon hosszú és a költségekből már vehettem volna még egy astrát. (EGR,főtengely jeladó,gyertya, MAP szenzor, termosztát,motorvezérlő felújítás,lamdaszonda,kontrollszonda,benzinszűrő,benzinszivattyú relé.....). Segítségeket előre is köszönöm.
Az elég lehetetlen, hogy a kiegyenlítőből eltűnjön az összes folyadék, majd lehűlve visszajöjjön. Ha megállsz és pár perc után lassan kinyitod a kiegyenlítőd tetejét akkor vissza kell jönnie, de az üzemi szintet is látnod kell a tartályban és ha fellevegősíted akkor meg ennél többet is. Automatán légtelenít és van egy biztonsági szelep még a kiegyenlítő kupakjában.
Egy ideje gyanús csobogó hang jön a motortérből. Alapjáraton, vagy egy helyben gázadásra nem csinálja, csak menet közben, hideg motorral erősebben, meleg motorral szolidabban.
Húztam halasztottam a hiba feltárását, de egyik nap melóból hazajövet a hőfokjelzőm 100 fok felett volt, a ventilátor meg nem kapcsolt.
Gondoltam mindenre, de első a folyadékszint ellenőrzése volt, meglepetésemre a kiegyenlítő tartály tök száraz volt...
Benyelt kb. 1,5 liter vizet, ezzel a hőfok gond megoldódott, termosztát nyit, ventilátor kapcsol rendesen. Gondoltam kész, megoldva.
Ma reggel elindulva újra csobogás hallatszott. Megtettem 20 km-t, majd melóhelyre érve annyi időm volt, hogy bekukkantottam a motortérbe, minden csont száraz...
Nos, a motor check lámpám fel-fel gyullad sokszor, főleg motorfékezésnél és magasabb fordulatszámon huzamosabb ideig használva, hibakód olvasás-AGR szelep-csere-lámpa ugyanúgy kigyullad......most vajon mi lehet??
Jaj bocsi, azt elfelejtettem. 1995 C12NZ. Van benne egy kis piros lámpa a biztosító tábla fölött, mint az F Astrákban a riasztó visszajelzője és villog.