Ahogy a többiek is írták, ez egy befogadó közösség, a legvidámabb kórterem. Mitsubishis-subarus (valamint ex-toyotás és 2WD fronton mazdás, röviden fogalmazva: durván japóautós) létemre engem sem ástak el az erdőben, amikor megjelentem a Land Rover találkozón egy japán viccel, ráadásul ebben a topikban 100x több szó esik off-roadról, mint a nagybetűs OFF ROAD topikban, ahol csak a vadászos-toyotás-landroveres fütykösméregetés megy állandóan. Ezek a népek ott Pöst környékén tényleg rendszeresen ki is mennek terepre, szóval érdemes csapódni, külön perverz örömet okoz nekik, ha néha elakadt japán autót húzhatnak ki a sárból! ;)
Akkor azért majd járjál gyakran templomba, mert a micsubicsi alkatrész árak horror filmbe illők, még megtévedt koromból tudom. Az utány gyártott olcsóbb, de legalább szar, és kérdés hogy van e. Szerintem a LR alkatrész ellátottsága kb az itthoni suzuki ellátmányéval vetekszik, de sok esetben még árak szintjén is.
Na ja :P Feladtam a P38 vásárlást, majd beleszaladtam ebbe.
Egyenlőre az tuti h lesz mit csinálni rajta, de fillérekért vettem (2001 hosszú, 3.5 GDI), az is valami. Remélem nem szaladok bele semmi nagyon durvába.
Ne aggodj, az eltévedt báránykákkal kedvesen bánunk. Mi nyitott csapat vagyunk, a túráinkon nem csak Landy-k jönnek, még senkit nem inzultáltunk a vásárlási szokásai miatt. AZ egyik jó példa Spadpa kartács, ő legutóbb a Subaru Libero kisbuszával jött velünk, azóta is itt osztja az észt a fórumunkon :)
Köszönöm az információkat, beszéltem velük: http://www.oninditogenerator.hu/2010/ 20-25 ezer Ft a komplett felújítása a D2-esének. Szerintem egyáltalán nem is vészes, már csak ki kéne operálni a generátort, de ez egyedül nem hiszem hogy menni fog. Rajta van még valami olajos csőgyösz, vákumszivattyú, meg amúgy hozzá sem férek, de még csak kicsit sem. :( Tudtok ajánlani valami megbízható szerelőt?
Szerintem érdemes elvinni a generátort egy autóvillamossági szakihoz, rendbeteszik, kb 15eHuf az ára az önindítók és a generátor felújításnak is. Nem érdemes tökölödni vele, kivéve, ha nagy spíler vagy a villanyosságban.
Daev! Ha a zsönerátort a szénkefecsere nem gyógyítja meg, ne csodálkozz. A többiek talán emlékeznek a tavaly nyári cumimra ezügyben (ne akard tudni :) ) , két napot elvett az életemből, viszont azóta álmomból felugorva veszem ki az egész hóbelevancot :)
Decemberben egy atom szakadt faszi tartott kiselőadást arról, hogy az ő magánterületén mozgok, az egész környék az övé, tábla nélkül is tudnom kellene. Finoman jeleztem neki, hogy egyrészt tábla kell, másrészt bizonyos hatóságok vizsgálódnak a zsebszerződések miatt, nagyon ne hencegjen a területével, főleg ha nem saját suskából vette. A faszi igen gyorsan lehiggadt :)
Ciklikusan beindul a basztatóbrigád, rohadtul nem érdekli őket a tábla nem léte, engem meg a produkciójuk nem szokott érdekelni. Télen egy hadseregnyi csapat üldőzött, azt hitték orvadász vagyok, én láttam, hogy merre vannak, eltévedtem az erdőben, kerestem őket, ezek a marhák meg lekapcsolt refivel jöttek felém, jól megijeszettek :). Persze jött a duma, az egyik faszi már fél millás kárról kezdet el papolni, állítólag ő a tulaj, én meg ilijeszettem a vadakat az éjjeli vadászattól ( délután 5-kor ködben:).
Rámhívták az erdészt, én neki is elmagyaráztam, hogy tábla nélkül nem hoz lázba a dolog, a tulaj pampogott, az erdész meg lebaszta a faszit, hogy álljon már le. Nem vagyok egy konfliktus kerülő ember, de azért ezek a produkciók nem hiányoznak, természetesen ugyanúgy mozgok terepenb azóta is, nem kell feladni. Max. egyszer megbüntetnek, nabum.
Köszi, hogy foglalkortok a problémámmal. A következő fejlemények voltak a hétvégén:
Nagyon meleg (32-34 fok) Hatvanba kellett mennem, az M6-oson 110-115 közt ment a kocsi klímával, de amint gyorsítottam vagy emelkedő jött azonnal elkezdett melegedni. Pestre érve a lámpáknál két gyorsítás és már ment is a víz felfelé. Klíma kikapcs és látszólag rendben minden. (A klíma ventillátork ellnőrizve lettek már régebben, minden rendben, sőt többször is megpróbáltam azt, hogy amikor elkezdett melegedni akkor gyorsan megálltam és megnéztem, hogy mennek-e a ventik. Mingig mentek jó gyorsan). Pesttől Hatvanig klíma nélkül mentem és 130-140 közti tempónál így is elkezdett a hőfokmérő mutatója ingadozni. Ebből, meg a segítségetekből, mostmár szinte biztos, hogy a motor hűtője ment tönkre. Haza felé, késő délután, nem volt annyira meleg (25-27 fok) viszont jó nagyvolt a pára tartalom, fullasztó volt az idő, klíma nélkül is elkezdett melegedni, de soha nem ért el a piros tartományig. Mivel már a hűtő és egyéb rendszerek ellenőrzése és takarítása is megtörtént, és mert valszeg 16 éves a hűtő is mint az autó, megérett a hűtő csere. Gondolom nem bírja leadni a hőt, mert eloxidálódtak a külső hőladó lemezkék a hűtőn, vagy végképp eldugult. Tehát nem tudom milegyen: Vegyek új hűtőt, vagy vegyek bontott hűtőt és takarítsam ki mielőt beszerelem, vagy újíttassam fel a meglévőt.
Viszont, a mai naptól kezdődően nem tölt a generátor... Délelőtt még csak az akkuvisszajelző világított; Hazafelé jövet, ahogy merült az akku egyre több visszajelző figyelmeztetett, hogy az autó mely részeit nem képes már kordában tartani a computter :) A vége az lett, hogy kialudt a műszerfal és rá kb. 2-3 percre megállt az autó. Jó kva sokáig bírta szerencsére. Hozattam csereakkumulátort, beraktuk, pöcc röff és itthon lepihent a kicsike. Mint már említettem, egy LR Discovery 2-es ről van szó, 2000-es évjárat és 2,5tdi automata váltóval. Erősen arra gyanakszom, hogy a generátor a ludas, bár még nem volt alkalmam komolyabban belenézni a rendszerbe. Az akku egyértelműen jó volt, és egyik pillanatról a másikra, kb. 30km megtétele után egy leállítás vásárlás újraindítás után jött az akkuvisszajelző...
Vannak esetleg hasonló hibáról tapasztalatok? Mivel kéne kezdeni, mi lehet az igazán szopós rész, stb stb. Ez az első LR-em, nemrég került hozzám, de a szereléstől nem riadok vissza, egy kissé más géposztályban már van autószerelési tapasztalat!
A nemtudjuk milyen autóm: Disco2 2000es 2.5 td, automata. Szada környékét néztük meg még tegnap, de ma már nem mertem kimenni, mert ugyan azon az úton ahol bementünk nem volt tábla, egy másik úton ahol kijöttünk már ott volt a természetvédelmi terület... Ma inkább Tahitótfalu és Kisoroszi térségét látogattuk meg a Dunapartig eljutva, elég izgalmas kis kirándulás volt, kapott egy szép 'fényezést' a zautó.
Hat szerintem a dagadt kocsog nem volt kimondottan baratsagos, legalabbis velem nem.
Oszotta az eszt a nyomorult allat a "kell maganak 150 ezres birsag?" tipusu szellemi villanasokkal. Azert amikor feltettem a kerdest a tablakrol, akkor egy "mindig leszedik" utan lekeverte magat es atfaradt hozzatok.
"De azért csúnya dolog, gondolom quadosokat-krosszmotorosokat jöttek fogni, véletlenül futottak belétek."
tök normálisak voltak, a végén a rendőrök már-már emberiek :). a többi slepp nemigen szólt. mondták, hogy általában nem az autósokkal van a baj, hanem az általad is említett állatfajokkal-tisztelet a kivételnek. Disco99 is mondta nekik, hogy mi csak az úton szoktunk menni....és vigyázunk mindenre. ez mókás volt a tök sáros kocsik mellett állva hallgatni :)
valahogy így nézett ki mindenki
gondolom az ottani "gazdák" biztosan jó kapcsolatot ápolnak a helyi erőkkel és ezért is volt ez az egész
Nyilvan nem joszivusegbol "hagyott futni" bennunket.
En meg patakban alltam felig amikor jottek, vagyis ha tenyleg TVT engem mar siman megb@szhattak volna. Ti kint alltatok 50m-re az uton, ami csak akkor gaz, ha fokozottan vedett. De en sima TVT tablat sem lattam itt az elmult majd' ket evben, amiota kijarok.
Tudnam meg cifrazni, de majd Recsken szoban kifejtem.
"és a "túra" végén jöttek a rendőrök, természet-őrök és figyelmeztettek, hogy ez magán és természetvédelmi terület és ne jáccunk itt. azt mondták, hogy elsőre nincs bünti csak figyelmeztetés."
Aztán mire fel? Gondolom ők is pontosan tudták (legalábbis a természetvédelmisek), hogy semmi jogalapja a dolognak, kivéve ha fokozottan védett TVT, de az meg általában ezer helyen ki van táblázva, ha pedig nincs tábla, akkor kizárható a szándékosság. De azért "bepróbálkoztak".
Persze jobb a békesség, nem jó ilyenkor (sünök jelenlétében) vitatkozni, mert könnyen előkerül az "EÜ láda - láthatósági mellény - engedélyköteles átalakítások" háromszöge, amiből garantáltan nem jössz ki jól. De azért csúnya dolog, gondolom quadosokat-krosszmotorosokat jöttek fogni, véletlenül futottak belétek.