Keresés

Részletes keresés

Mwin Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88007

Ki beszélt itt 630-ról?

A dolog onnan indult ki, hogy 620-as póttal vagy anélkül  járhatott -e helyit más városban?

Én erre a korlátra emlékszem:

 

 

A tetőn meg ott volt a csomagtartó.

Előzmény: Snake-Mojzi (88006)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88006

A 630-asokban hátul üléssor volt, körbefutó korlát szvsz nem.

Előzmény: Mwin (88004)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88005

Látni vélem a széles ráncajtók ovális ablakait. Viszont ez kocka viszonylatjelzős.

Előzmény: BPO-105 (88003)
Mwin Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88004

Uram, 

iskolába jártam velük- elöl szálltam fel, bérlet felmutat (ma is megvan:-D) és mentem egyenesen hátra, a hátsó ablakhoz. Ott bámultam kifelé, a körbefutó korlátba kapaszkodva, az orrom előtt meg a létra. Nem vizsgáltam, hogy 620, vagy 630, akkor ez még nem érdekelt:-) De az emlékek szilárdak ennem a tekintetben, több évig utaztam velük.

Előzmény: bi-02 (88001)
BPO-105 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88003

Azon gondolkozom, hogy nem lehet-e egy szűk ajtós 630-as, de végülis nem hiszem.

Előzmény: Komlósfecskés (88002)
Komlósfecskés Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88002

http://www.europhotohub.eu/heux/?detail=1&guid=MTIF___B19610328021

 

Ezen a fotón egy 620+pót szerelvény látható Békéscsabán, sajnos az nem derül ki, hogy helyi vagy helyközi. A helyközi végállomás akkor már a Hunyadi téren volt, viszont pont a legforgalmasabb viszonylat, a kisvasút helyett egy évvel korábban megindult Békés - Békéscsaba a vasútállomásig járt, így akár az is lehet a képen.

bi-02 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88001

Bár én csak '72-es vagyok, de szerintem a tetőcsomagtartós  nem lehet 620-as, az alacsony peronos nem lehet 630-as, kivéve, ha csuklósított és eredetileg 630-as volt. 620-as viszont lehetett süllyesztett peron nélkül is, de tetőcsomagtartós biztosan nem - eredetileg. A sufnituning nem ér, mert az mindent visz. :D

 

Ugye jók a megfigyeléseim?

  

Előzmény: Mwin (87995)
BPO-105 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88000

De, 630-asnak kéne lennie, még csomagtartó is van a tetejükön, ha jól látom.

Előzmény: RIKA424 (87996)
Mwin Creative Commons License 2014.01.24 0 0 87999

Rosszul fogalmaztam - nem szerelvényben, hanem csak a gépes, de járt. Két ajtó, hátul alacsony peron. Nem hiszem, hogy helyköziből vettek ki kocsit, állandó, menetrendi forgalom volt, nagyjából ugyanazokkal a kocsikkal (abban az időben mindig mindenemet elhagytam, a kulcsok, sálak, kesztyűk - később általában előkerültek a motorsátor tetejéről:-D)
Az viszont előfordult, hogy egy-egy jármű kiesése következtében Ikarus 55-ös járt helyiben.

Amúgy egy viszonylat majdnem mindig csuklóssal volt kiadva, az pedig az 1-es volt. (Bajaszentistván felé)  El tudom képzelni, hogy előtte pótos üzem volt, mert az emberek nem voltak kevesebben előtte sem:-D

(Most dolgozom fel édesapám negatívjait,  - elég sok van - lehet, hogy egyszer feltűnik egy ilyen szerelvény a városban, helyiben:-) )

Előzmény: RIKA424 (87998)
RIKA424 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 87998

Baja elég kis város.

 

Ott járt helyiben pótos ?

 

Vagy csak a helyközi pótos bejött a faluról a városba, az inkurrens időben leakasztotta a pótot, és pót nélkül ment 1-2 kört helyiben a városban ?

 

Hány ajtajuk volt azoknak melyek a városban helyiben jártak ?

 

 

Előzmény: Mwin (87997)
Mwin Creative Commons License 2014.01.24 0 0 87997

Nem tudom, 

ezek a járművek később valószínűleg helyiben is jártak -én legalábbis emlékszem rájuk, mert állandóan fel akartam mászni a tetőre a hátsó létrán -el sem tudtam képzelni, mi van ott.:-)

Jellemzően az 5-ös, a 6-os és a 3-as viszonylaton bukkantak fel.

Előzmény: RIKA424 (87996)
RIKA424 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 87996

Helyközi járatban.

 

Úgy sok volt.

Majd valamennyi AKÖV-nél.

 

Helyiben kevés helyen alkalmaztak Ik-620+AMG pót összeállítású szerelvényt.

 

Kérdés : A képen nem  Ik-630+pót szerelvények vannak ?

 

 

Előzmény: Mwin (87995)
Mwin Creative Commons License 2014.01.24 0 0 87995

Hosszú viszonylatjelzős, pótkocsis 620-asok, Baján:

 

 

http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_45275.jpg

Előzmény: Mihál (87980)
ik255.70 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 87994

Köszi a választ!

Előzmény: Mihál (87979)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.24 0 0 87993

Az a "reggeli felkészülés" eredeti nevén Az autóbuszok téli üzemeltetése, ezen a nevén megtalálható a legnagyobb videómegosztó portálon is.

Előzmény: f.domino_ (87992)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87992

Nem kísérletezek a linkeléssel. A kérdéses busz kinagyítva:


64-es gyártású busz vadi új állapotban (nejlon az üléseken) a "reggeli felkészülés" c filmben (Oldikarus-ról )
GA-93-78

Kis viszonylatjelző, csepp index (alacsonyan), díszléc a hűtőrácson, nem lehajló díszléc hátul.

Előzmény: Mihál (87991)
Mihál Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87991

Kb 64-től, nem tudom pontosan (lehet 63 vagy 65 is). De nem sokkal, csak pár centivel lett nagyobb. Csak jó minőségű képen látszik, hogy melyik fajta.

Előzmény: f.domino_ (87989)
Mihál Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87990

Az Erzsébet-hidasból nem látok semmit, de a Márc.15.téri alapján elhiszem.

Előzmény: f.domino_ (87988)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87989

Azt mondod, hogy 64-től gyárilag nagyobb viszonylatjelzővel jöttek ki?

 

Előzmény: Mihál (87984)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87988

Köszönöm!
A kocka index valóban nem ugyanaz, mint a 69-es magasságjelző, de azt meg nem alkalmazták indexként. Kitalálok neki valami új nevet.
Én (66-os születésűként) csak régi képekből tudok kiindulni. A szellőzőben igazad van, most hogy mondod, utólagosak lehetnek!
Viszont gyárilag kerek sárvédős, de lehajló díszléces buszokról vannak képek. Az előző hsz-ben a Márc 15-téri képen a hozzánk legközelebbi sztem új állapotú. (a 63 előttieknek két széles, szögletes tetőszellőzője volt, mint az előbb állónak)
Meg itt van ez:

A kép 64-ben készült. Az elöl álló 620-as kocka indexes, 3 utastéri tetőszellőzős, billenőablakos, kerek sárvédős. Tehát nem főjavított, inkább 63-as évjáratú. És lehajló díszléces.

Előzmény: Mihál (87984)
Mihál Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87987

Viszont sejtem, hogy GA-90-esek eleje lehet, azok ott jártak. Ha jól látom, félkör-kivágású. Szóval a 63-as széria úgy látszik nem volt egységes. Itt egy lehajló díszléc, amiben neked lehet igazad. :-(

A 90-esek elejénél emlékszem a csepp-indexre is.

Előzmény: Mihál (87986)
Mihál Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87986

Már írtam a válaszomat, mikor ezt beírtad :-))

 

A ritkább hűtőrács valami fusi termék lehet, egyetértek.

 

Ez a 8-as busz itt a képen melyik széria lehet? (Nem tudom kivenni a rendszámát.)

Előzmény: f.domino_ (87983)
cat5409 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87985

annyira hiánycikk volt az ablaktörlő, hogy akkoriban árultak külön gumit is, oszt szenvedhetett vele a sofőr, hogy behúzza a régi helyett - mivel a gumi /is/ ócska minőségű volt, elég sűrűn kellett cserélni....

Előzmény: nemeza (87974)
Mihál Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87984

Néhány pontosítás.

Az 1963-asok indexe nem az a "kocka" volt, ami 69-től (nem 66-tól!*) a magasságjelző, hanem egy sokkal laposabb és kisebb, korábban az Ik60-asokon (és az 50-es évek végén szinte minden típuson) alkalmazott lámpatest - célszerű volna másképp nevezni. Egyébként úgy emlékszem, nem az egész 63-as széria jött ilyennel, csak egy része (gondolom, amíg hiánycikk volt a csepp).

A hátul egyenes alsó díszléc szerintem 63-tól volt, mert ez a félkör-kerékkivágással függött össze: feljebb került az alsó díszléc.

Homlokfali szellőző 62-ben? Ez biztos? Nem utólag került rá?

 

Továbbá jellegzetes volt a homlokfali viszonylatjelző, ami eleinte túl kicsi volt, talán 64-től vezették be a nagyobb fajtát és a többin is átalakították, hogy az Ik60-asokon használt sablonok beférjenek.

63-tól kezdődött az oldalt besüllyesztett táblatartó, de szintén túl kicsire sikeredett (nem volt olvasható az egész tábla, főleg az alsó sor!), 64-től már normális volt.

 

*A csepp magasságjelzőket 68-ig alkalmazták (ld. Ik180), 69-től a kis szögletest.

Előzmény: f.domino_ (87955)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87983

Mihál topiktárs! 87955-ös hsz-omban mellékelt táblázatomhoz és a hűtőrácsok problematikájához mit szólsz? Ha nem veszed tolakodásnak :-)

Előzmény: Mihál (87980)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87982

Basszus! Megint kitolt velem a fórummotor! Képek az előző hozzászóláshoz:

Előzmény: f.domino_ (87981)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87981

Ez is egy tisztázandó pont a történelemben. A többségnek volt ilyen opciója, beleértve az utolsó szériát is. Legalább is a lökhárító ki volt vágva. De mégis volt néhány, aminek nem. Vajon melyek voltak ezek konkrétan?

Na jó, ez sokadik főjavítás utáni.

Ez viszont akár új is lehet. (Az előrébb álló valószínűleg már főjavított.)

Ez pedig a legeslegutolsó sorozat selejtezése. Mindegyiken ott a vonókészülék helye.

 

Előzmény: ik255.70 (87978)
Mihál Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87980

Sőt, amikor Budapesten a hosszú viszonylatjelzős 620-asok megjelentek (1969), akkor már nem voltak pótkocsis buszok. Valószínűleg vidéki városokban sem.

 

Azt nem tudom, hogy Pécsett volt-e hosszú visz.jelzős 620-as és mikor. Miskolcon volt pár ilyen már 1962-ben, de ott meg azt nem tudom, pótkocsis volt-e.

Előzmény: RIKA424 (87973)
Mihál Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87979

1959-60-ban, az első 620-as szériák idején, egy totális típusátrendeződés kezdődött, mert kevés volt a férőhely, kicsik voltak a kocsik, és elhatározták, hogy ezen változtatni kell.

Kísérleteztek pótkocsisokkal, Ik66-osokkal, és azt még nem lehetett tudni, hogy csuklósok lesznek-e, és ha igen, honnét. Azt sem lehetett tudni, hogy az Ik60-asok java részét csuklóssá fogják alakítani. Ha maradtak volna a 60-asok, logikusabb lett volna a 620-asokhoz csatolni pótot, mert azoknak nagyobb teljesítményű motorja volt.

Ezeket az éveket a gyors változások jellemezték: pl. vettek sok ÁMG-pótot, utána 1-2 éven belül az Ik30-asokat póttá alakították és az ÁMG-ket átadták a trolinak. Az Ik66 és Ik31-esek különböző szériái is jöttek-mentek, pár éven belül.

 

Összefoglalva: a 620-asok beszerzésekor azt még senki nem tudta, hogy nem fognak pótot vontatni.

Előzmény: ik255.70 (87978)
ik255.70 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87978

Azt értem, hogy az Ik.620 a Faü-nél nem húzott AMG-pótot.

Akkor miért volt soknak kialakítva a vontatási lehetőség?

Előzmény: Törölt nick (87970)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!