Az „Excel” fórum célja, hogy keretet adjon az Excel felhasználók széles táborának tapasztalataik megosztására, és lehetőséget a segítséget kérőknek. Az alábbi összefoglaló azért készült, hogy segítse a helyes kérdésfeltevést.
– Írd le szabatosan a problémát. Úgy fogalmazz, hogy ne csak te magad, de a szakértő is megértse, mire szeretnél választ kapni.
– Írd le, hogy milyen verziójú Excellel dolgozol. (Vagy ha nem – ill. nem csak – Excel, akkor micsoda?)
– Írd le, hogy milyen úton indultál el, és hol akadtál el rajta.
– A kérdés megértése szempontjából sokat segíthet, ha feltölteszt egy képet, amin látszik, hogy mit szeretnél, vagy illusztrálja azt.
– Még jobb, ha feltöltesz egy minta munkafüzetet valahová (pl. data.hu). Feltöltés előtt távolítsd el belőle a nem publikus adatokat.
– Ha a feladat jellege olyan, célszerű az "előtte" és "utána" állapotokat bemutatni. (Miből kellene csinálni mit?)
– Ha VBA kódon kell javítani, másold be a releváns kódrészt. Rövid kód mehet hozzászólásba, hosszú kód inkább ide: http://pastebin.com/
– Ha valami nem úgy működik, ahogy kellene, add meg a rendellenes viselkedés jellemzőit, a hibaüzenetet, és a hibát okozó programsort.
Ó, roppant szomorú vagyok, de köszönöm a válaszod! :(
A nyomtató is "új", most telepítették Eddig saját nyomtatója volt mindenkinek, de most inkább költséghatékonyak leszünk, és közös, a folyosón elhelyezett hálózati nyomtatónk lett. Eddig ki kellett nyomtatni a fájlt A4-ben, és abból nagyítottam fénymásolón A3-ra, kétoldalasra. Most annyival lett könnyebb, hogy az új nyomtató tud A3-ra nyomtatni, ezt akartam még tovább egyszerűsíteni a makróval, hogy ne kelljen mindennap ennek a fájlnak a nyomtatási beállításaival vacakolni, hanem "írok" egy makrót, hozzárendelek egy gombot az eszköztáron, és csak egy gombnyomás, és kész a kétoldalas, A3-as nyomtatás. De hát ezek szerint marad a naponkénti molyolás a nyomtatóbeállítással.
Azért ez gáz, hogy nem lehet Word/Excelben beállítani a nyomtatást makróval... de hát ez van.
Excel és Word környezetben nincs lehetőség a nyomtató parmétereinek makróval történő beállítására. Access-ben viszont van. Ha van a gépeden telepítve Access, akkor az alábbi kód lehet, hogy működni fog:
A kék sorok állítják be elvileg az egy- illetve kétoldalas nyomtatást. Ha az acPRDPVertical nem jó, próbáld meg acPRDPHorizontal beállítással is.
A Tools->References menüben a Microsoft Access Object Library-t be kell ikszelni.
Na most a helyzet az, hogy nekem a fenti kód nem működött. Viszont lehet ennek az is az oka, hogy itt nálunk a rendszergazda jogosultaságot igénylő beállítások le vannak tiltva. Talán admin joggal működik. Nem tudom, próbálkozz vele. Ha nem megy, akkor két további lehetőséget látok.
1) Olyan makrót írni, amely meghívja a megfelelő Windows rendszerfüggvényeket, és ezáltal állítja be a duplex paramétert. Nem biztos, hogy az itt jelenlévők tudása együttesen elegendő ehhez.
2) Telepíteni még egy ugyanolyan nyomtatót, mint az első. Ehhez nyugodtan lehet a már telepített printer drivert használni, és a nyomtatóport is legyen ugyanaz. Így tehát van egy db. fizikai nyomtató, de a Telepített nyomtatók listájában két bejegyzés szerepel hozzá. Az egyik neve legyen mondjuk "HP LJ akármi duplex", a másiké pedig "HP LJ akármi simplex". Mindkettőn be kell állítani az alapértelmezett nyomtatási módot (két- ill. egyoldalas nyomtatás), a makrót pedig úgy átalakítani, hogy az első és negyedik oldalt az egyikre küldja, a 2-3 oldalt pedig a másikra.
Segítségül, ezt a kódot alkottam eddig (illetve alkotta a Word Rögzítés üzemmódban), látszik, hogy az 1;4 és a 2-3 oldalak nyomtatási parancsai egyformák, sehol nem szerepel az 1;4-nél a kétoldalas nyomtatásra utasító rész. Ami azt illeti, az A3-as méretre utaló sem, pedig az is be van pipálva. Gondolom, ha más doksit nyomtatnék A4-re, akkor onnantól ez a makró is csak A4-re nyomtatna.
A kérdésem csak részben kapcsolódik az Excelhez, merthogy Word-ös. :) Mivel azonban nyomtatásról van szó, a problémám univerzálisnak érzem. :)
Van egy hálózati nyomtatónk, ami tud A3-asra kétoldalasan nyomtatni. Erre én "írni" szándékozom egy makrót, hogy az adott fájlnak az első és a negyedik oldalát egymás hátára nyomtassa, míg a másodikat és a harmadikat csak simán egyoldalasra, és persze mindet A3-asban. Nem akarom minden nyomtatásnál kézzel állítgatni a paramétereket, ezért kellene a makró. Makróírási tudományom odáig terjed, hogy "Feljegyzés" üzemmódban (vagy minek hívják) tudom megcsinálni a makrót, majd tudom értelmezni a kapott kódot.
A probléma ott van, hogy a kétoldalas beállítást a makró nem jegyzi fel, azaz kinyomtatja a fájlt, de minden oldalt külön lapra.
Kpróbáltam azt a beállítást külön "feljegyezni", ami a kétoldalas nyomtatásra vonatkozik, de a makró egyszerűen nem jegyez fel semmit. Az adott nyomtató Tulajdonságainál lehet bepipálni a kétoldalas nyomtatásra vonatkozó részt, de a makró ezt úgy veszi, mintha nem csináltam volna semmit. Hogyan, milyen paranccsal tudnám kézzel beleírni a makróba, hogy az első és a negyedik oldalt egymás hátára, míg a másodikat és a harmadikat külön lapra nyomtassa?
Excelben szeretnék olyat megoldani, hogy bizonyos nyomtatványokat- közigazgatási határozatokat, végzéseket- vinnék fel egy-egy munkalapra. Lenne egy alap munkalap, ahova az ügyfél nevét, címét, iktatószámot, építési helyet, helyrajzi számot csak egyszer kellene begépelnem és a =munkalap1!a..... hivatkozással ezek az alapadatok átkerülnének az eljárási cselekmények végzéseibe, határozataiba.
Nagyjából ezek sikerülnek is, csak a wordmen meglévő sablon dokumentumait soronként kell az excel cellákba "áthordanom" és a külalak elég gyatra lett eddig. Próbáltam cellaegyesítés után bemásolni, de az nem lehetséges. Az lenne a tiszteletteljes kérdésem, hogy van-e szalonképesebb megoldás erre az excelben ?
Persze így jó, de a munkalap nevének bepötyögése helyett biztosabb módszer az = jel beírása után átmenni a másik munkalapra, ott kiválasztani a megfelelő cellát, és az enter után ott lesz a megfelelő képlet. Bonyolultabb esetben minden műveleti jel után ki lehet választani ilyen módon a megfelelő munkalap megfelelő celláját.
Szeretném megkérdezni, hogyan tudok egy munkalap egy cellájából egy másik munkalap cellájába adatot eljuttatni? Próbáltam a =(munka!C3) formációt, de valami nem stimmel. A választ előre is köszönöm! üdv.
Tényleg baromira egyszerű. El voltam terelve, mert az ABB robot nyelven el lehet indítani egy változót, pl. "clkstart ido" . Ez elindít egy ido nevű változót, és már csak ezt a változó kell figyelni hol tart, és beavatkozni, ha meghaladt már egy bizonyos értéket.
Valami ilyesmit szeretem volna, de a Te megoldásoddal is jó lehet.
Megpróbálom kivonni az End_time-ot a Start_time-ból, és akkor megtudom mennyi idő telt el, ua mintha elindítottam volna egy számlálót! :)
Ja, azt elfelejtettem írni, hogy a data fülön a subtotal melletti "hide detail"-re rámentem és akkor elmúlt a probléma, viszont egy másik szakaszon nem működött a subototal. Aztán megnyitottam a fájlt újra, de akkor már ez sem segített...
Mi lehet a gond, hogyan találhatnám meg a hibát? Arra is gondoltam, hogy leszedem a subtotalokat és visszateszem (nem én tettem rá, így kaptam), de azzal sem boldogulok!:( Tudnátok segíteni, hogy hogyan oldhatnám ezt meg?
Le szeretném fagyasztani az első (A) oszlopot és az első három sort egyszerre, ezt hogyan tudnám megoldani? Külön-külön megy, de egyszerre nem...