Na végre Beszkárt korabeli jármű is lesz. Felújításnál sajna mindig vannak kompromisszumok, pl korabeli áramszedő csúszólapot se kaphatják vissza, mert ami a 1910 körüli kocsikon volt az 1 nap alatt elkopna, ilyen pl még az abroncs, mert nem tudna közlekedni a mai pályákon, gondolom a 1820 (ha már Bszkrt-s lesz) igazi motorjai is eléggé alkalmatlan lenne a mai közlekedésre azzal a kemény 30-as tempóval.
Én azért vagyok szomorú mert "Bukfenc" nem maradt fent , csak egy pótkocsi, de azt is meg lehetne már csinálni, és a 2624-hez kapcsolni, nagyon állat lenne.
HBZ légsűrítőre azért kíváncsi lennék milyen lehetett. Kényszerlégsűrítő jellege miatt lehet nem kaphatná vissza, ha maradt volna fent belőle.
A Versec soron, a Völgy utcában a felsővezetéktartó oszlopok végig be vannak jelölve. A vágányzár alatt lesz oszlopcsere, vagy csak a Hűvösvölgyben jelenleg is folyó lábazat javítás lesz itt is?
Nincs ebben semmi ellentmondás, csak talán nem figyeltél meg minden részletet:
azoknál a kocsiknál a villamosfék nem megállásig tartó fékezésre szolgált, hanem a lejtőn sebességtartó fékezésre, és megállás légfékkel. Tehát megindulás után be kellett állítani egy fékerősséget (harmadik-negyedik fokozat), és ebből csak a megállás után kellett kivenni, a meginduláshoz. Egyes pótkocsis vonalakon ugyanez.
Nyolcvanezret is ad az EU. Annyit ad és arra, amit és amire kérünk. Ez már párszor bebizonyosodott. (Infrastruktúrára is ad, hosszabbítás nélkül. Dízel buszra is ad és 30 centis kilátóra is ad.)
Ha még ez igaz volna. De hát egy rahedli felújítás saját forrásból megy. Ha fapados módon - pl. a körúton nagypanellel - akkor úgy. Az sem áll meg nyolcvanezernél .
És a gravitáció alapvető szabályaival is tisztában vagyok:)))
De miért kell ezt hagynia a fővárosnak és a BKV-nak?
Valószínűleg nem tegnap óta áll ott meg a víz és folyik oda a magasabb részekről kimosott hordalék, szemét aminek hatására a növényzet megtelepszik a vágányok között.
Nem volt elég idejük a probléma felismerésére és a megoldás kitalálására?
Félig utastájékoztatási, de a villamospótlásokhoz is köze van: mostanában miért van az, hogy az egyszerre több villamosjáratot is pótló busz csak az egyik villamosjárat számát kapja meg? Kivétel a 4-6 pótló.
Tipp, de lehet, nem talált: a FUTÁR nem enged- kötőjellel együtt- 4 karakternél hosszabb viszonylatjelzéseket.
Pl-.hűvösvölgyi pótlásoknál is rendszeresen csak 61 a számjelzése a pótlónak, 56-61 helyett. Külső Bartókon ugyanez, régen 19-49 volt, most már vagy 49, vagy 19 (általában 49).
Bécsi úton is 17-41 helyett 17, stb., Nagy Lajoson 3-62 helyett 3.
Ezt már írtam Hamsternek is, ő sem hitte el. Az 1000-esek az 59-esen a Temetőtől lefelé nem jártak villamos fékkel, akármi is volt kiírva az oszlopokra. A vezető a megállóban kiindította a villamost, utána csak a légfékkel fékezett. Ott álltam kis srácként mellette, láttam.
Egyrészt a kivétel erősíti a szabályt. Másrészt még a laikus utasoknak is egyértelmű helyzeteket nem képesek normálisan lekezelni. Se az 1-esen, se a 2-esen (ahol nagyon más forgalom se zavar be), se a 30-ason, se a 70-esen, se a 100-ason. Ezeken a vonalakon van bőségesen tapasztalatomzavarokból. Harmadrészt nem egyetlen irányítón múlik, ha jól csinálná se mindig teheti úgy, ahogy tudja, hogy kéne. Belemehetünk a részletekbe, csak felesleges.
Ez van mikor igaz, van mikor nem. Az utóbbi időben többször volt olyan zavarhelyzet, amit láttam, mikor volt visszaforgatás, vonatlemondás. Helyzete, irányítója válogatja.