Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.05.20 0 0 156917

Na végre Beszkárt korabeli jármű is lesz. Felújításnál sajna mindig vannak kompromisszumok, pl korabeli áramszedő csúszólapot se kaphatják vissza, mert ami a 1910 körüli kocsikon volt az 1 nap alatt elkopna, ilyen pl még az abroncs, mert nem tudna közlekedni a mai pályákon, gondolom a 1820 (ha már Bszkrt-s lesz) igazi motorjai is eléggé alkalmatlan lenne a mai közlekedésre azzal a kemény 30-as tempóval.

Én azért vagyok szomorú mert "Bukfenc" nem maradt fent , csak egy pótkocsi, de azt is meg lehetne már csinálni, és a 2624-hez kapcsolni, nagyon állat lenne.

HBZ légsűrítőre azért kíváncsi lennék milyen lehetett. Kényszerlégsűrítő jellege miatt lehet nem kaphatná vissza, ha maradt volna fent belőle.

Előzmény: nemeza (156916)
nemeza Creative Commons License 2017.05.20 0 2 156916

De jó! Remélem szépen sorban követi majd a többi is. Különösen érdekes lenne számomra még az 1000-eshez tartozó (?) pótkocsi.

Örülök, hogy sikerült találni forrást erre!

Előzmény: Törölt nick (156915)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.20 0 5 156915

1714 psz. villamos korhű felújítása:

http://www.bkv.hu/hu/beszerzesek/vb_165_17

18-09 Creative Commons License 2017.05.20 0 1 156914

A Versec soron, a Völgy utcában a felsővezetéktartó oszlopok végig be vannak jelölve. A vágányzár alatt lesz oszlopcsere, vagy csak a Hűvösvölgyben jelenleg is folyó lábazat javítás lesz itt is? 

trizs77 Creative Commons License 2017.05.19 0 0 156913
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2017.05.18 0 0 156912

Az egy dolog, de milyen jó lesz ott állni a sorban a Városmajornál a 22-esek mögött, mert ott csuklóssal biztos nem fogják kikerülni őket.

Előzmény: exvérmezö15 (156911)
exvérmezö15 Creative Commons License 2017.05.18 -1 0 156911

 

 

Megjelent Hűvösvölgyi vágányzárról a értesítés. Csak gratulálni lehet BKK-nak nincs átszállás lehetőség pótlóbusz és a 5-ös busz között.

becs281 Creative Commons License 2017.05.17 0 5 156910

Már a Vaterán is árulják a Ganz csuklósokat. (1424, 1446, 1466, 1474, 1478)

 

pl. az egyik linkje:

http://www.vatera.hu/1446-os-palyaszamu-ganz-csuklos-villamos-a-bkv-zrt-tol-2477814191.html

kihúzóvágány Creative Commons License 2017.05.16 0 0 156909

Miben hiszek? A tapasztalatban.

Pár százszor utaztam arra is (jó, nem tízezerszer, mint az Üllői úton).

Előzmény: rezgaras (156905)
kristoof Creative Commons License 2017.05.16 -17 0 156908

Tiszta csoda, hogy nem CAF.

Előzmény: 08-73 (156906)
eMPet Creative Commons License 2017.05.16 0 0 156907

Ki bizony. Amikor arra utaztam, már csak a műszakosok keresték a siklás okát (váltó állítómű fedele leszedve).

Pótlás (amikor utaztam) sűrű volt (több 415-ös, Volvo csuki, meg egy volános MAN), elizgató személyzet a Móriczon és az Etelén is.

19/49 SzTK rendezőnél fogott vissza.

Előzmény: 08-73 (156906)
08-73 Creative Commons License 2017.05.16 -3 0 156906
rezgaras Creative Commons License 2017.05.15 0 0 156905

Pedig megfigyeltem. Nyilván más volt az elmélet és a gyakorlat. Nem kell elhinni, de akkor miben hiszel?

 

Előzmény: kihúzóvágány (156904)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.05.14 0 0 156904

Nincs ebben semmi ellentmondás, csak talán nem figyeltél meg minden részletet:

azoknál a kocsiknál a villamosfék nem megállásig tartó fékezésre szolgált, hanem a lejtőn sebességtartó fékezésre, és megállás légfékkel. Tehát megindulás után be kellett állítani egy fékerősséget (harmadik-negyedik fokozat), és ebből csak a megállás után kellett kivenni, a meginduláshoz. Egyes pótkocsis vonalakon ugyanez.

Előzmény: rezgaras (156891)
MCA-001 Creative Commons License 2017.05.14 0 4 156903

2010-ben, kb. ugyanonnan...

 

Előzmény: MCA-001 (156894)
kristoof Creative Commons License 2017.05.14 -4 5 156902

Nyolcvanezret is ad az EU. Annyit ad és arra, amit és amire kérünk. Ez már párszor bebizonyosodott. (Infrastruktúrára is ad, hosszabbítás nélkül. Dízel buszra is ad és 30 centis kilátóra is ad.)

Előzmény: Fradista Utazó (156899)
g86 Creative Commons License 2017.05.14 -1 1 156901

Nem EU, hanem a fővárosi önkormányzat, és a 80 ezret is adná. Létezik a jelenség, amit írsz, de itt nem erről van szó. 

Előzmény: Fradista Utazó (156899)
vrobee Creative Commons License 2017.05.14 0 0 156900

Ha még ez igaz volna. De hát egy rahedli felújítás saját forrásból megy. Ha fapados módon - pl. a körúton nagypanellel -  akkor úgy. Az sem áll meg nyolcvanezernél .

Előzmény: Fradista Utazó (156899)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.05.14 0 1 156899

A 800 milliót adja az EU. 

A 80 ezret nem. 

 

Ismert, régi probléma.

Előzmény: g86 (156895)
MCA-001 Creative Commons License 2017.05.14 0 1 156898

Ja és lassan az 50-es vonalán is hasonló lesz a helyzet.

A lejtőn, eső után folyik a gödör felé a víz.

Mivel a villamospálya mélyebben van mint a közút ezért minden szemét és por oda kerül.

Miután elkoszolódott a vágány és ott nincs hová szivárognia a víznek a por egyre messzebbre jut és teszi tönkre a vágányokat...

 

A felújított villamosvágányok környéke sem jobb.

Az Éles saroknál a közút/vasút találkozásánál építettek vízelvezetőket.

De mivel nem takarítják őket, ezért eltelítődtek szeméttel és homokkal. Pont a feladatát nem látja el. És már ott is el van homokosodva a vágány...

Előzmény: MCA-001 (156897)
MCA-001 Creative Commons License 2017.05.14 0 1 156897

A helyszínt ismerem.

És a gravitáció alapvető szabályaival is tisztában vagyok:)))

 

De miért kell ezt hagynia a fővárosnak és a BKV-nak?

Valószínűleg nem tegnap óta áll ott meg a víz és folyik oda a magasabb részekről kimosott hordalék, szemét aminek hatására a növényzet megtelepszik a vágányok között.

 

Nem volt elég idejük a probléma felismerésére és a megoldás kitalálására?

Előzmény: trizs77 (156896)
trizs77 Creative Commons License 2017.05.14 -1 1 156896

Nézd meg a képen, vagy nézd meg a helyszínen.

 

Ez egy lapály.

Ez egy jól látható völgy, két magasodó partfallal.

Helyszínen még jobban látszik.

 

Amíg a környék vízelvezetését nem oldja meg a főváros, addig a fényképeden lévő, kb. 300-400 méter hosszú pályaszakaszt havonta egyszer elönti a víz.

 

Mint a lavór aljára mindíg oda folyik össze az esővíz, a hólé.

Amíg ez így marad a pálya rohadni fog, a vegetáció - hála a sűrű vízpótlásnak - nőni fog.

 

Lehetne éppen gyomírtani, de attól a pálya nem lenne jobb, de sivárabb igen.

 

 

 

 

Előzmény: MCA-001 (156894)
g86 Creative Commons License 2017.05.13 0 6 156895

Addig, amíg teljesen szét nem rohad és ki lehet cserélni kilométerenként 800 millióért. Ahelyett, hogy évente fellapátolnák a hordalékot 80 ezerért.

Előzmény: MCA-001 (156894)
MCA-001 Creative Commons License 2017.05.13 0 2 156894

A BKV meddig hadja rohadni a Maglódi úton a pályát?

A kép szerint már tényleg környezetbarát, füvesített a pálya:(((

 

forrás: https://scontent.ftsr1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/18403011_1963214683704506_999875743622948924_n.jpg?oh=9d2072574778f53ace81e98e0bf176b6&oe=59760ACC

Alien Angel Creative Commons License 2017.05.13 0 1 156893

Elég baj, ha így tette a villamosvezető, pedig az oszlopokra ki volt írva rövidítve: Vigyázz, Figyellek!

Előzmény: rezgaras (156891)
08-73 Creative Commons License 2017.05.12 -3 3 156892

Félig utastájékoztatási, de a villamospótlásokhoz is köze van: mostanában miért van az, hogy az egyszerre több villamosjáratot is pótló busz csak az egyik villamosjárat számát kapja meg? Kivétel a 4-6 pótló.

Tipp, de lehet, nem talált: a FUTÁR nem enged- kötőjellel együtt- 4 karakternél hosszabb viszonylatjelzéseket.

 

Pl-.hűvösvölgyi pótlásoknál is rendszeresen csak 61 a számjelzése a pótlónak, 56-61 helyett. Külső Bartókon ugyanez, régen 19-49 volt, most már vagy 49, vagy 19 (általában 49).

Bécsi úton is 17-41 helyett 17, stb., Nagy Lajoson 3-62 helyett 3.

 

 

rezgaras Creative Commons License 2017.05.12 0 0 156891

Ezt már írtam Hamsternek is, ő sem hitte el. Az 1000-esek az 59-esen a Temetőtől lefelé nem jártak villamos fékkel, akármi is volt kiírva az oszlopokra. A vezető a megállóban kiindította a villamost, utána csak a légfékkel fékezett. Ott álltam kis srácként mellette, láttam.

Előzmény: kihúzóvágány (156889)
Közlekedésguru Creative Commons License 2017.05.11 0 1 156890

Egyrészt a kivétel erősíti a szabályt. Másrészt még a laikus utasoknak is egyértelmű helyzeteket nem képesek normálisan lekezelni. Se az 1-esen, se a 2-esen (ahol nagyon más forgalom se zavar be), se a 30-ason, se a 70-esen, se a 100-ason. Ezeken a vonalakon van bőségesen tapasztalatom zavarokból. Harmadrészt nem egyetlen irányítón múlik, ha jól csinálná se mindig teheti úgy, ahogy tudja, hogy kéne. Belemehetünk a részletekbe, csak felesleges.

Előzmény: r1232 (156888)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.05.11 0 0 156889

Lejtőn - az említett vonalakon kívül, a hídfeljárókon is - kötelező volt a villamos fékezés, külön jelzés írta elő.

Ha nem így történt, kilépett a kocsi, például a Zugligeti úton, az Iparművészeti Egyetem előtt.

Előzmény: rezgaras (156883)
r1232 Creative Commons License 2017.05.11 -1 1 156888

Ez van mikor igaz, van mikor nem. Az utóbbi időben többször volt olyan zavarhelyzet, amit láttam, mikor volt visszaforgatás, vonatlemondás. Helyzete, irányítója válogatja.

Előzmény: Közlekedésguru (156877)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!