Keresés

Részletes keresés

H_G Creative Commons License 2000.09.06 0 0 13906
Te SzeZo, Bergusson a lehető legjobb tanácsot adta! (Ha már egy kereskedő másik kereskedőt ajánl...) Az outi túragépek -- versenyhez hasonló geometria, de kicsit masszívabb, a fordulékonyság rovására jobb úttartás, sok kis fokozat három tányéros hajtóművel -- manapság is léteznek, de nagyon drágák, mert kis sorozatban készülnek, mióta a montik és trekkingek letarolták a piacot. Nézd meg pl. a Trek 520-at, Raleigh 300-ast, Bianchi Volpét vagy Scott AFD 409-est (most sajnos nincs időm összekeresni a linkeket); 700 dollárnál kezdődnek, míg az elfogadható montik/hibridek 300-nál. A Kerékvárban viszont időnként fölbukkannak használtak, de nem túlságosan azok: Peugeot-t már többször láttam ott, Raleigh-t és Bianchit 1x-1x. (Nem az említett, korábbi modelleket.) De még úgy is inkább 80, mint 50 ezerrel kéne számolnod.

Kormányt cserélni 1 trekkingen: keskenyebb/hajlítottabb egyenes kormányra minden további nélkül lehet, sőt 1xűen le is lehet fűrészelni a meglévőnek a végéből. Aero kormányra már nehézkesebb, valszeg outi fékváltókar kéne hozzá és azok rohadt drágák.
Előzmény: SzeZo (13897)
gyaci Creative Commons License 2000.09.06 0 0 13905
Szela:

Ahogy grayrace is monta helyesen, megtuttam a Bikertől hogy jó az ESP kar a Shimnano elsőváltóhoz és fordítva is igaz.

Kazi téma:
Kurva nagy baj az is, hogy mint ahogy megtudtam "sajnos csak" 9-10 ezer ft körül lesz a kisker ára a 9.0-ás kazinak. No ezzel szemben a Suntouré most 6900 Ft. Mivel nem olyan hatalmas az árkülönbség (micsoda sznob vagyok mi?) ezért nem tudom mit tegyek. Ha megveszem akkor ha bejönnek a 9.0-ások akkor arra fog csorogni a nyálam, mert állítólag nagyon extrára sikerült az egész. Valami eszméletlen jól lehet váltani rajta. Hiszem a látom, de addig is ez is elég pozitív infó. A Suntour ezzel szemben nem is tudom igazán mit képvisel minőség tekintetében. Szépnek szép, nehéznek a Shimanohoz képest nehéz.
Ha viszont nem veszem meg, akkor adtam egy pofont a sz@rnak, mer akkor minek vettem váltókat? Ráadásul kb. 4 hónapot kell várni a 9.0-ra.
Megőrülök.

Előzmény: szela (13887)
Tom2 Creative Commons License 2000.09.06 0 0 13904
Gombfoci

Konkrétan? Elképzelés merre indulna a túra, ido, km, stb? Hiánzik a Toled megszokott profi szervezés, leírás ;o))))
Egyenlore kb 50%, hogy benne vagyok :)))

Üdv
Tom2

Előzmény: gombfoci (13868)
orby Creative Commons License 2000.09.06 0 0 13903

Na ez a linkem elsőre sikerült pedig már 1 éve nem csináltam ilyet!
Hurrá-Hurrá-Hurrá
szela Creative Commons License 2000.09.06 0 0 13902
Thulya

Köszi szépen, emil ment. Ha gond lenne vele, az adatoknál megvan az elérhetöségem. Csak munkaidöben vagyok netközelben.

szela

Előzmény: Thulya (13893)
orby Creative Commons License 2000.09.06 0 0 13901
Thulya,
itt van egy link ami egészen használható
Előzmény: Thulya (13898)
stoki Creative Commons License 2000.09.06 0 0 13900
SzeZo
Nehéz dolog, mert Te egy igazi túra(verseny)kerót szeretnél, aminek magyarországon nem igazán van keletje...A cannondale gyárt ilyet, de nálunk vagy versenyt kapsz, vagy montit, trekinget más nem nagyon van és a cannondale húzos árú.

Ajánlatom, bár nem biztos, hogy örülsz neki.
Egy eros monti, ami szarvos kormánnyal van ellátva, így már nem egy hanem két fogásod van (szerintem a versenykormány harmadik fogását a lentit nem igazán használják a túrázók sem.) és lehet, hogy neked a kormányra kell nagyon odafigyelned. Ebbol egy kis szélességu nagyon jól eltalált kormányszarvú (ami a te gyakorlati izlésednek megfelel) kell rátetetni és semislick gumikat (vigyázz ebbol vannak becsapósak is) mondjuk 1,75-öset...
A másik megoldás egy treking vagy monti versenykormánnyal felvértezve, régi versenymontik voltak ilyen felépítménnyel ellátva személy szerint elég csúnya látványnak találom.

Úgyhogy monti, vagy treking (de inkább monti:) egy jól eltalált kormányrendszerrel és egy jól eltalált gumival...
Vagy marad a mostani csepeled váza és azt új alkatrészekkel kell ellátni, de mivel a világ már sokat változott azóta pl. a fékekben nehéz lesz újat és a vázhoz passzolót találni nem beszélve a többivel való veszodést.

Előzmény: SzeZo (13897)
Thulya Creative Commons License 2000.09.06 0 0 13899
Köszi H_G. Meg még itt van a Velvárt numero dö is. Csak telefonálgatni nemigen érek rá, mert tanfolyok és csak a gyakorlati rész alatt van időm írogatni.
Előzmény: H_G (13896)
Thulya Creative Commons License 2000.09.06 0 0 13898
Természetesen a későbbi vonat. ;-) Mikor van a rajt, illetve meddig lehet nevezni?
Milyen távok vannak? Illetve tudsz adni egy linket az ismertetőre?
Előzmény: orby (13895)
SzeZo Creative Commons License 2000.09.06 0 0 13897
[Új bringa]

Segítségeteket kérem. Öreg Csepel outim felett igencsak eljárt az idő. Itt recseg, ott nyikorog, úgyhogy végignéztem mit kéne rajta cserélni, javítani. Teljes küllőcsere az elsőben erősített küllőkre, fékkarcsere, pedálok cseréje (ezek már nagyon trutyik, mivel sehogy sem lehet zsírozni), hátsó fék csere. A racsni felől is jön néha egy-egy kattanás (láncnyúlás?). A vázat már egyszer hegesztetni kellett a hajtókar felett. Egy festés is ráférne. Jól jönne egy első váltó is, mert Leányfalun igencsak terhelem a láncot - kevés az 5 fokozat. A hátsó kereket és egy-két kisebb kütyüt leszámítva még minden eredeti rajta (kb. 14000 km-t futott eddig). Az első váltót leszámítva talán minden cserét meg lehet csinálni, csak magam sem vagyok benne biztos, hogy érdemes-e.
Elindultam körülnézni, milyen járgányt lehetne újonnan venni. Használt nem kell, olyan van. Elmentem a Bergusson-ba. Szokás szerint montiözön fogadott. Szépek, biztosan jók is, de én leginkább országúton biciklizem, oda nem ők valók. Az egyenes kormányon pedig 10 km után úgy érzem, hogy kitörik a csuklóm. Volt egy-két trekking (jól írtam?) is, de azoknál a kicsit öregasszonyos kormány nem tetszett. (Múltkor kipróbáltam hugom Landrider-jét, úgy éreztem, mintha az összes levegőt össze akarnám gyűjteni, annyira szétálltak a karjaim.) Pedig azt hiszem, ez a kategória lenne jó nekem, mert jobban terhelhető nehéz batyummal és a nem mindig tükörsima bringautakat is jobban elviselné. A Bergusson-ban ajánlották a Kerékvárat, ott találok outit. Megnéztem. Gyönyörű jószágokkal találkoztam - 99e Ft-tól. Én ennek a felében gondolkozom. Azokra a gépekre amúgy sem mernék 80 kilóm mellé még egy szerszámos táskát sem tenni, olyan vékonykák.
A kérdésem az, tudtok-e olyan biciklit, ami felépítésében hasonlít mostani Csepelemhez, de egy kicsit masszívabb a váza, picit szélesebb a kereke és a 20 év alatt megszokott "kosszarv"-ra hasonlító kormánya van, az ára pedig 50e Ft körül mozog.
SzeZo

H_G Creative Commons License 2000.09.06 0 0 13896
Thulya:
ahhoz a Zöldpont van a legközelebb, talán fel kéne hívnod őket (365-09-45)

Túrázók:
mi lett a Szentendrei-szigetre vonatkozó tervekkel?

Előzmény: Thulya (13894)
orby Creative Commons License 2000.09.06 0 0 13895
Thulya,
a Nyugatiból indulnak a vonatok. Inulási idő 6:30 és 7:30 (érkezés 7:25 és 8:30) A 2.oszt.teljes.ár 286 Ft + 72 Ft a kerékpár felár + 800 v. 400 Ft nevezési díj. Melyik vonat és táv szimpatikus neked?
Thulya Creative Commons License 2000.09.06 0 0 13894
Ahogy nézegetem a BEAC Maxi topikot, egyre kezdek inamba szállni bátorságilag. ;-) Ha az MTB magyarbajnok csak este 8-ra ér be, akkor mit fogok én ott csinálni éjfél után???
Akkor tehát a kérdés: hol lehet beszerezni valmilyen jó kis fejtetôkupakra szerelhetô lámpát? Ráadásul olyan boltban, ami este 5 után még nyitva tart és 6-ig odaérek a BME-rôl?
Előzmény: kivi (13875)
Thulya Creative Commons License 2000.09.06 0 0 13893
Orby: rendben. Te a lejtôket bírod jobban, én meg az emelkedôket. :-) Azt hogy mikor kéne találkozni nem tudom, mert azt sem tdom, hogy hol/mikor lesz, még vissza kell néznem a korábbi ismertetésre. Ha a vonati a Nyugatiból megy akkor tényleg találkozzunk ott.
Szela: nálam ellakhatsz, ha még nem foglaltál máshol szállást. :-) Levél majd késôbb. Illetve inkább te írd meg a tiédet, úgy sem tudod mikor hívj, mert tanítok. :-)
Előzmény: orby (13889)
bodzavirag Creative Commons License 2000.09.06 0 0 13892
Szép jó reggelt!
Csak be akartam köszönni, mert régen nem tettem már, aztán látom itt valami túrát emlegettek. Mikor, hová??? Ja, és mivel? Leírná valaki nekem?
Köszönet,
bodzavirag
könyvmoly Creative Commons License 2000.09.06 0 0 13891
Jövök túrázni, ha csak tehetem. Általában mostantól van szombati programom, de némileg rugalmassá tehető, stb, ja meg még gumit is kell cserélnem :)

Szóval feltételesen jelentkezem.
Hová megyünk?

Előzmény: gombfoci (13868)
Yoshida Creative Commons License 2000.09.06 0 0 13890
Köszi a segítséget, a haverommal megnézettem a suliban, és azt mondta, hogy neki is volt ilyen gondja, ő szerinte is ferde a racsni. De neki jól hozzákopott, úgyhogy szerinte jó lesz nekem is...
És mintha tényleg halkabb lenne mostmár, és nem kattan annyira(elmentem vele a suliba meg vissza).

Tehát a hiba az volt, hogy a fogak széle hozzáért a lánc széléhez, de nem alul hanem felül.

Szal köszi, mindent hamarosan remélem megoldódik a problem.

Hello.

orby Creative Commons License 2000.09.06 0 0 13889
Thulya,
akkor esetleg mehetnénk együtt is a MAXI-n, ha úgy gondolod? Mikor találkozzunk Szombaton (gondolom a hely a NYUGATI pu. lenne)?
Előzmény: Thulya (13865)
szela Creative Commons License 2000.09.06 0 0 13888
TTT!
Ki tud-e valaki segiteni éjszakai szállással Bp-en pénteken, hogy ne kelljen a BEAC Maxin a sátorral vacakolnom? Ha igen, kérek mélben egy telefonszámot. Köszönettel:
szela
szela Creative Commons License 2000.09.06 0 0 13887
Gyaci

Ugye, hogy nem volt olyan agyament otlet?
Emlékeim szerint a SRAM ESP váltoi anno csak hátso váltok voltak és az elsö váltokat utolag csinálták, és egyáltalán nem biztos, hogy ott is változtattak a régi, jol bevált karáttételeken.

Én,nem várnék a SRAM kazira, ha a Suntour fogszámai megfelelnek az igényeimnek. Ha rám hallgtsz, azt csinálsz, amit akarsz, de én kihasználnám még ezt a néhány hete.

Szela

Előzmény: gyaci (13884)
grayrace Creative Commons License 2000.09.06 0 0 13886
gyaci

Haveromnak pont ez a parositas van fennt es teljesen jol mukodik. ESP markolatvalto es Alivio atdobo elol. Hatul mas a helyzet. Ott tenyleg csak ESP valtoval hasznalhato.

szerencsefel Creative Commons License 2000.09.06 0 0 13885
Hallottátok, hogy 2001 v. 2002-től módosítani akarják a bicajosokra vonatkozó KRESZ előírásokat? Kötelezővé akarják tenni a sebességmérő használatát és közúton - lakott területen kívül, belül egyaránt - 40 km/h felső korlátot bevezetni.
gyaci Creative Commons License 2000.09.06 0 0 13884
Emberek! Megosztom veletek a tegnapi kísérletem eredményét, amely azt hivatott megállapítani, hogy vajh' jó-é az ESP markolatváltóm az Alivio első váltómhoz. Jó. Szerintem. Legalább is közvetett úton bebizonyosodott.
Mit is tettem:
Közismert tény, hogy az ESP váltókar és a váltó együtt kóser csak, mert a váltókar különböző mértékű bowden behúzást produkál mint a SHIMANO kompatibilis váltókarok (ha jól tudom). Éppen ezért a váltó áttétele is különbözik a Shimanoétől. Tehát hasonló mértékű bowden húzásnál az ESP váltó és a Shimano más-más elmozdulással reagál. No ez így van a hátsó váltónál, de úgy láccik az elsőnél nem. Ugyanis lemértem mm-re pontosan hogy mekkora bowden elmozdulások tartoznak a 3 fokozat közötti váltáshoz mind a két esetben, és az jött ki hogy egyforma. A nagy lánckerékről leváltva a középsőre 11mm mindkét esetben, a középsőről leváltva a kicsire pedig 8mm.
Már csak ki kellene próbálni hogy tényleg így van-e.
gyaci Creative Commons License 2000.09.06 0 0 13883
Hahó!

Yoshida:
Nem mintha tudnék neked segíteni, de a problémádat szeretném viszont megérteni, mert az alapján amit leírtál semmit sem értek, kivéve a küllőhúzást. Kivi kollégéval megegyezően és sem támogatom, de azt viszont elképzelhetőnek tartom hogy már eleve nincs középen a felni.
Ha kérhetném hogy még egyszer írd meg mi is a baj.

Előzmény: Yoshida (13881)
kivi Creative Commons License 2000.09.05 0 0 13882
Isten ments, hogy a külokkel akard helyrehozni a hibát! Egy kerékpár biztonságos voltát alapvetoen meghatározzák a jól (középre) húzott kerekek. Egy lánc probléma miatt nem szabad ezen változtatni. (Ez olyan lenne, mint ha a zárlatos mosógépet nem javítod meg, hanem használod tovább és inkább a tuzoltókat hívod.)
Lehet, hogy szerelési hiba okozza a gondot, vagy nem kompatibilis alkatrészek kerültek össze.
Előzmény: Yoshida (13881)
Yoshida Creative Commons License 2000.09.05 0 0 13881
Sziasztok!

Lenne nekem is egy váltóügyi problémám:

Lecseréltem a racsnimat, és nem ott van a problémám ahol felmegy a lánc a fogaskerékre, hanem ahol lejön (tehát, ha a kerekein áll a canga akkor felül). Mert ferdén jön le a lánc, vagyis a racsni (vagy az agy?) ferde, balra "dől" és hozzáér a lánc széléhez és terhelésnél hallhatóan kattan egy picit. A régi racsnin nem voltak ennyire elforgatva a fogak, ezért nem állt fent ez a probléma.

Kérdés: Mit lehet tenni?
Gondoltam arra, hogy az egyik oldalon meghúzom a küllőket, hogy az agy balrább tolódjon. Mert most a lánc balra ér hozzá, és így elöl csak a legnagyobb tányért használom hátul meg minél kisebbet. Ami még városban nem is olyan nagy gond, csak egy picit nagyobb emelkedő és ...

A két racsni a fog csavarodását kivéve, teljesen megegyezik mezei Shimano 6-os.

Köszi.

zsuzsa Creative Commons License 2000.09.05 0 0 13880
De én szeretem a nyergemet :-( azok a pici nyergek olyan nevetsegesen keskenynek tünnek...

Gombfoci : de hova mennénk? Addigra ( ha tulelem ezt a két hetet ) rá fogok érni..

HöHö : szia ! nem vagyok beteg, csak kirugott diák leszek, ha nem vizsgázom le és a munkahelyemen is bolondokháza van még 2 hétig. Utána a nagylányom is kezdi az uszóedzéseket meg én is rá fogok érni reggeli lihegésekre két keréken hegynek felfele :-))

Előzmény: Törölt nick (13855)
kivi Creative Commons License 2000.09.05 0 0 13879
Thulya,
amiben tekerni szoktál. Reggel még huvös van, de aztán az ido (és a kilométerek múlásával) majd meleged lesz. A Csóványoson is hideg lesz, mert 938m magasan van. Viszont a szervezok elszállítják a csomagodat a komphoz (itt ki/be tudsz pakolni mindent) és a célba.
Előzmény: Thulya (13876)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2000.09.05 0 0 13878
Jaj, a lényeg. Kivi! Ha te is tudsz finom pizzát sütni, és elég nagy a biciklitárolód, akkor lehetne a festésből is csinálni egy topikügyet... :-)))
Előzmény: kivi (13875)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2000.09.05 0 0 13877
OpiPapa: persze, hogy figyelek. Bár szóvá tették már, hogy állítólag nem. Igaz, hogy csak két szemem van és tíz ujjam, de azért olvasom is a topicot. :-))))

Kivi: várjuk az infót a rendezvényről, össze lehetne kapcsolni egy topikos megmocorgással, esetleg úgy, hogy valahova elmegyünk, és együtt érkezünk, vagy utána megyünk együtt (ez a bizonytalanabb, mert nem lehet tudni, meddig tart, és szétszéled közben a társaság, az előtte jobb). Remélhetőleg nem olyan lesz, mint az az OFF baromság, amiről a szervezői se tudták, micsoda, csak Demszky apánk verte a mellét, hogy ez egészen olyan, mint a riói karnevál. :-) Komoly!
Bár aznap 6 gyalogos és 3 kerékpáros ttúra is lesz...

Előzmény: OpiumPapa (13871)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!