A fázisváltón és a fõmotoron volt gyártási szám. Az Elektrotechnikai Múzeumban van kiszerelve mindkét gép, ott meg lehet keresni rajta, én már nem emléxem, hogy hol volt...
V40-essel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni....
Meg tudná-e valaki mondani, hogy ennek a sorozatnak a pályaszámtáblán és a gyári táblán kívül voltak-e más, beazonosításra alkalmas pontjai? Egy esetleges beütött pályaszám? A mozdony főbb alkatrészeinek gyáriszáma (tengelyszám, forgócsapszám, fázisváltó száma, főmotor állórész száma) alkalmas lenne-e erre a célra?
Vagy kérdezhetném úgy is: van-e lehetősége valakinek ezekhez az eldugott részekhez hozzáférni és azokat kijegyzetelni? Esetleg egy digifotó?
Tudod mikor bementem a boltba, miután már mentem volna el akkor vettem a táblát észre, és azonnal le is csaptam rá,mert volt már ár érdeklődő, csak nem vitte el én meg egyből vittem így nekem adták el. asz ára egy szokásos címeres villany tábla ára volt.
Az említett személy az én dédnagyapám, Molnár Kálmán. A képet pedig szerintem az épületképészet tanszék oldaláról töltötted le ( nagybátyám ott tanít és ő szkennelte be). Van olyan kép is, amikor a prototipus-Kandó gép előtt áll az első csapat átképzett mozdonyvezető-gárda és maga Kandó Kálmán is, de azt senki sem találja a családban.
Az olyan járműveket amikkel nem foglalkoznak én is összegyűjteném. Azt nem mondom, hogy annyira jó kezekben van, de sokkal jobb állapotban van mint sok más társa. Szerintem sem kapunk érte semmit. Talán ezért próbálkoznak V43-al? Mert egy hulladékot szereznek a MÁV-tól, aztán majd nekünk adják? Kenjék a hajukra.
Ha jól emlékszem akkor tavasszal a gőzmocis topikon közöltem egy olyan értesülést, hogy a Közlekedési Muzeum a szoborként kiállított gépeket, és egyéb járműveket, összefogja gyüjteni, és egy helyen fogja azokat kiállítani. Akkor időpontokat nem tudtam mondani, de amint olvasom irásod, elkezdödött. Az akkori indok az volt, hogy rengeteg olyan kiállított jármű van szanaszét az országban, amelyek a szószoros értelemben az enyészetnek van kitéve, a nem törödömség miatt, az esetleges állagmegörzés is kiván megemlitést, és ebbe beletartoznak azok a gépek, amelyek zárt helyen, karbantartva szépen ki is vannak állítva, mivel megvan ahhoz a feltétel, hogy kitudják állítani. (Annak idején tulajdonképpen e helyhiány miatt lettek a járművek szanaszét kiállítva szoborként)
Az, hogy a nálatok lévő mozdonyt karbantartottátok az pedig egy dolog.
Appellálni nem tudsz ellene, a beigért csere mozdony szerintem nem lesz helyette, hiszen az összes megörzött jármű hivatalosan a Muzeumé.
Bizonyos mértékig eggyetértek vele, (karbantartásilag) hiszen jobban kézben lehet tartani eme járműveket, de fenntartásaim vannak abból a szempontból, hogy eme mozdonyokat sajnos a továbbiakban pénzért fogom látni (nem beszélve arról, hogy aki még le is akarja esetleg fotozni)
A kapott levélben az volt, hogy egy selejtezett V43-at. Nem tudom, hogy miből ajánlják fel, de nem érdekel. A V60 helyett ilyet felajnálani már-már groteszk. Kandónak semmi köze nincs hozzá, ráadásul ma is üzemel a sorozat. A V55-ből nem is tudtam, hogy kettő maradt meg a 006 (ami 004) az oké, de a 005.... Hol található az most? Egyébként egy fokkal jobb mint a V43, mert legalább fázisváltó van benne, kis része Kandó.... Engem az érdekelne, hogy a V60-at hogy fogják onnan kivenni.... Remélem sehogy és ott marad. Nem kellene engedni, hogy a hiénákhoz kerüljön.
Rossz hírek: A Közlekedési Múzeum értesítette a BMF Kandó Kálmán Villamosmérnöki Főiskolai Kart, hogy a Bécsi úti "C" épülett mellett elhelyezett V60 003 pályaszámú villanymozdonyt a Vasúttörténeti Parkba helyezi át. Ez engem szomorúan érint, de nem tudunk mit csinálni. Felajánlottak helyette egy V43-at amihez Kandónak semmi köze sincs, vagy egy romokban lévő V55-öt. Valaki tud arról, hogy a kiállított V55-ösön kívül van még egy valahol? Szerintem mindet összevágták.