Lehet el vagyunk kényeztetve azért sokalljuk kissé az 5ös fogyasztását,mert városban zömmel a Jazz-t használjuk,és az bizony (többek között) a gazdaságosságra van optimalizálva amellett, hogy1 kisebb kategória.
nekem a benzines picasso evett télen nyáron 9,5-et úgy, hogy "csak" 1300 kg volt üresen, és azt se nagyon használtam városban. szóval nálam a benzines M5 bekapna minimum 11-et:)
Mi pontosan ilyen használatra vettünk nem-dízelt és pontosan meg tudom mondani a síkvidéki,közepes mezővárosi belterületi lóti-futi üzemmód benzinfogyasztását erős közepes dinamizmus (jól körülírtam,mi?) mellett: 9,5 l/100 km gyakorlatilag évszaktól függetlenül,bár késő tavasztól őszig alig-alig használjuk a városban.
Tudod,én csak észt osztottam téligumi ügyben, de a Tiétek,a GTA más erő/méretdimenzió. Tibolával ill.AbrakaDabrával voltatok brainstroming-ban a váltóméretet illetően. Sztem el kell döntenetek hogy eredeti 17'-es v. váltóméret 16'-ost akartok-e ( sztem még mindig a kisebb váltóméret a helyes télire) azután vásárlás on-v-offline,csak óvakodj (a törpétől) és amárkakereskedői lenyúlástól! Ha van hiba a Schumi-f.német idézetben sorry vagyok,de én most pl.már edzek a neszmélyi meetingre -van már a fejemben 1kis jó Hilltop Irsai Olivér...
A fogyi 8 alatt van így is. A 2 literes benzines nem jönne ki 12-13-ból úgy, hogy valszeg igazad van. Az alacsonyabb fogyasztása meg a hétvégi hosszútávú utak nyomaték igénye miatt lett dízel.
Nna,akkor csak vagyunk néhányan a wwháló ezen szegletében... Igen,mondhatni,hogy a 8 drb ítélet még statisztikailag szignifikáns következtetések levonására nem ad módot,tehát magyarul kevés. Érdekesek és viszonylag könnyen kiszámíthatóak bizonyos emberi reakciók: mi is hitetlenkedésel, kamu/fake ítélet írásának gyanujával éltünk az egyik(...szívás) vélemény olvasásakor, de ugyanezt tapasztaltam a OFF Honda Jazz topikon,ahol szintén érintett vagyok,ill.most az aktualis népítéleti eredménnyel való szembesülés kapcsán az új Civic fórumon. Mármost ez sztem abból fakad,hogy 1részt mindannyian azért fórumozunk itt,mert az autónk "kicsit" többet jelent számunkra,mint 1szerű gép, 2részt pedig sz..rul esik szembesülni azzal,hogy lehet az általunk birtokolt bármely típus sem tökéletes -de Cipész Mihály (anyanyelvén Michael Schumacher) mondta vala: "Es gibt kein perfekt Automobil-doch Man kann nicht Alles haben" ,azaz nincs tökéletes autó,bár az embernek nem lehet meg mindene -neki én elhiszem.
nem tudom. ilyen használatra a benzines lett volna az optimális. hiába mész vele hétvégén sokat, ha hétközben megtermeled az éves olajmennyiséget:( az egyetlen amit tudok pozitívumként mondani, hogy ilyen használat mellett a benzines piszok éhes lenne, így valószínűleg az állandó hideg moci miatt benyelne 11-12 lityót. a dízel meg gondolom 8 alatt. (Tényleg mennyi?) Szóval van mondjuk 4 liter különbséged 100 km-en, az 5000-en 200 liter, az 270 Ft-tal számolva 54000 Ft. Azaz ha peches esetben 5000 km-enként kell olajat cserélni, akkor is kaiutózod a különbséget, csak hát ugye a sűrű macera...
Én most azt javasolnám konzultálj Ferróval, meg a német ismerőseivel. Első körben ezzel indulj, aztán majd kiderül. a sw frisstés mindneképpen szükséges lenne!
ez nem a picasso fórum, hogy ha valakinek problémája van, akkor lekiabáljuk a haját a fejéről:) nem vetted el a kedvünk:)
Sikerült Ferróval kapcoslatba lépned? Különben láttam, hogy írtál a 6-osba. Nem akarok beleszólni, de levente04 problémája más mint a tiéd. Neki nem városi használat mellett gyullad fel a lámpa, hanem folyamatosan mindig, minden kiégetlésnél. akkor is, ha sztrádán megy, ha országúton. Nála egyértelműen hiba van, de a magyarok nem képesek a végére járni. Nálad sajnos egértelműen a használat módjával van a baj. a napi <5 km-es rövid túrák nagyon nem dízelre vannak kitalálva. még dpf nélkül sem.
Halló-halló! Jó estét Fórumos Mazda5 cyber-közösség!
Van-e valaki itt a topikon,vagy csak kifogytunk a szuszból ill.mondanivalóból?! Átsilabizáltam a 20ezres Népítélet összefoglalását,de mivel a miénk nem tömegautó, így nem került bele ( ha jól láttam)...
Igen az is fontos, de sokkal fontosabb, hogy arra lehessen használni amire vetted és nem állandóan a szervizben ücsörögni az olajcserék miatt. Kivárom mit sikerül intéznem a képviseleten, aztán majd megosztom az infót, ha érdekel.
Ez sokkal inkább rendben van. 50 ezrenként kicseréled a folyadékot és mehetsz tovább, nem kell 5 ezrenként, vagy még gyakrabban a szervizet meglátogatni.
a másik megoldás az adalékolás (HDI), de ott is ha így használod a hideg moci miatt hamarabb fogy az adalék. ha elfogy 150e ft a csere... (Ideális körülményeknél 100e km-re elég, de ilyen rövid városi esetén szerintem 50e max, de inkább kevesebb.)
Hát mivel lehet a baj? Megmondom, azzal. hogy a vásárlás előtt nem hívták fel a figyelmet, nem tájékoztaták a vevőt (valszeg ők sem tudták még) a DPF-s kocsik városi, rövid távon történő használatának kellemetlenségeiről. Más dízelllel nincs ilyen probléma rövidtávon, vagy igen? Jó lenne megoldani az ügyet szofver frissítéssel, mert egyébként nagyon el van benne minden találva, de nagyon. Egyébként kösz a tippet felveszem a kapcsolatot Ferróval.
az az 1-2 km az a gáz szerintem. kb. 5 km mire átlagosan eléri az üzemi hőmérsékletet. városi forgalomban jobban is telik a szűrő. ezért mivel nem éri el, így sajnos nem tud takarítani:(
még annyit, hogya néemtek csuklás nélkül használják a dpf-es dízeleket taxinak is, tehát nem sok gondjuk lehet vele. volt aki több országban utánakérdezett, és gyakorlatilag egyrészt nem hallottak dpf problémákról, másrészt egyszerűen hülyeségnek minősítették az MMH azon tanácsát, hogy 2000 felett kell a motort pörgetni. szóval szerintem nem a mazda dízellel van itt a baj... végső soronb azt tudnám tanácsolni, vedd fel Ferróval a kapcsolatot, akár kezdetben egy kis konzultációra is, sokat jár ki, szívesen felteszi a kérdéseket a szervízben, ahol készségesen válaszolnak. legvégső esetben meg szerintem lehet, hogy megéri 1x kimenni vele, ha tudnak segíteni.
A TALI-ra sajnos nem tudok elmenni. Korábban írtam, hogy többnyire városban használja a feleségem az autót. A tapasztalat a DPF-fel és a közel 5 ezrenkénti olajcserével a mazda dízel számára elég megalázó számunkra meg bosszantó. Itt nem részletezném most, egy pár nap múlva elküldhetem az eseményeket "priviben". Egy biztos nagyon jó lenne, ha a magyar szervizek is utánna néznének a softwer frissítés mikéntjének, mert ezeknek jelenleg fogalmuk sincs róla, hogy egyáltalán létezik.