Klímával és Thermo üveggel se egy álomautó, de kétségtelen jobb lett volna úgy rendelni.. viszont most meg 10 db új autó jött helyközibe, amire már rég nem volt példa!
A KBS-690 a CTD helyére kerül Apátfalvára! Ha jól tudom 17db Carrus van! Szerintem nem érdemes hasonlitgatni az Alfákat a Carrusákhoz! Egyébként ez a Volán szégyene, hogy 2009 ben ilyen kocsikat vesz, klima nélkül és szimpla üvegekel, 1,5 éve jöttek a KXW-sek azok menyivel komolyabak, mint ezzek. Mert az kinéztem a Zalai Alfából, hogy nem a gyárban adták lejebb, mi kértük igy!
Örülök, ha törődik vele a gazdája, de ez nekem már kissé giccsesen hat. Tegnap jött velem szembe többször is a Kálvárián, valahogy nem volt az igazi... :-/
Szerintem azért 75Y, mert abban az időben az jönn Dorozsma felől igy arra segit rá! Kimegy a SZÉF koleszához a Posta garázs mellé és ott egyhelyben megtelik, és jönn be a Mars Térre, tehát tehermentesiti az egyébként is tömöt Dorozsmait kb 40-50 diáktól. Most tudomásom szerint helyközi kocsi csinálja, mégpedig ami Csengeléről ér be 6:50körül általában az EVL-469, de a HHR-857 is csinálta már!
Ez a járat üresen megy ki a Dorozsmai útról nyíló egyik kis utcában lévő kollégiumhoz, ahonnan a 75Y-osként jön be a Mars térre. Olyan rásegítés-féle. Tavalyelőtt az ABU-030 csinálta. Ilyen volt anno az is, amikor az egyik Mars téri tartalék Kecskés végén fordult meg, a régi 76A-s fordulójában, és 6:50-7:00 körül jött be 76-osként, rásegítőként.
Ezt én sem értem. Sztem csak arról van szó, hogy a sima 75Y-osok közt van 1-2 járat, amit kineveztek "kollégiumi járatnak". Bár itt a leírásban úgy tűnik, mintha a Kollégium lenne a végállomás, onnan indulna. Szokásos volános logika..
Jól tájolod a dolgot,ott volt,aztán 1985 körül átkerült a Marx térre (10-11 ),ahol még azon kívül volt a dekor műhely,a Taxi valamint a bérautós üzletág.
Később viszont a Mars tér mögött is volt valamilyen Volános buszbontó. 2001-ben szüntették meg, még az Életképekben is benne volt, hogy felszámolják a telepet.
Helyileg az merre volt? Mert én 1984 körül jártam a Tolbuchin sugárúti bontóban, helymeghatározás a következő: Rókusi (vagy milyen:) körúton a Konzervgyár és a Volán-telep előtt elhaladva, nos az a körút pont nekiment a Volán-bontónak. Jelenleg a körút továbbvezet a helyén. A telepen sok Skoda és Ifa tehergk, vmint néhány faros IK és 1-2 IK 266 volt.
Most, már gyakraban látható vendég lesz Szomathelyen a HHY-796 mert Áprlis 1.től az van a Bük-fürdői vonalon, az IES viszont Zalaegerszegre jár, a 2 GZK is lekerült a Győri vonalról öket Pécs felé lehet látni majd!
Hát az nem hangzik jól... A 294-nél a váltógombokat nyomkodta a sofőr és egyszercsak működött. Végső esetben megpróbálkoznak a váltócserével, vagy amint lesz elég busz selejtezik?
Az, hogy nem váltott sebességet a 031, csak néha fordult elő. Az volt a jobbik eset, mert mostanában a telepről se tud kijutni, mivel nem veszi be a sebességet, meg se moccan.
A nem menés alatt most valami olyasmit kell érteni mint amit régen tapasztaltam, hogy alig veszi be 3-ast és nincs ereje, vagy mint amit szintén tapasztaltam a 294-en, hogy nyomja a gázt a sofőr és nem megy (talán kiakad a gázbovden?)?
Ma reggel utána kérdeztem, sőt saját szememmel láthattam, hogy a Mars térről induló 7:15-ös 78-ast a Szőregről 6:50-kor induló 60-as viszi. Ma a BPZ-882, ami pótolja az ELR-569-et, amit az ELR-435-tel cseréltek el, ami a DZA-031-et pótolja, ami december közepeta 1-1,5 hétnél többet nem dolgozott...
Itt nem bizonygatunk egymásnak, hanem jól elszórakozzunk egymással, legalább is én így fogom fől. Tulajdonképpen ebből probléma nem lesz, hogy fől lett töltve egy forda lap, mert egyáltalán nem lehet kivenni a tartalmát.
Pedig megváltozott (jó az igaz nem teljesen de a 3/4 része igen), mivel Február 16.-tól van érvényben az új helyi menetrend persze papíron, mert nagy változást nem lehet tapasztalni csak az alacsony padlós menetrendbe illetve a menetidőkben. Az alacsony padlós fordák teljesen megváltozott és egy jó pár déli váltásos és osztott fordák. De tulajdonképpen a nagyobb durva változás majd akkor lesz ha elkezdik a Kossuth Lajos/ Vásárhelyi Pál út lezárást, már azt is csiripelik, hogy ekkor fog megváltozni a teljes helyi menetrend is az összes vonalon, kíváncsi leszek rá, nem sok jót hallottam...
Vagy az van, hogy a 921-ek kellett beugrania elég sokszor mert nem bírt visszaérni az adott járat amelynek mennie kellett volna. A 78-78A amúgy is egy eléggé beugrós járat mert az egyik alacsony padlós csuklós körfordában a 14:45-ös 78A-at megbírják csinálni ha nem bír vissza érni rendes időben 70-esből. Eddig volt már a LIF-759 akkor a LIF-761 stb. Akkor ugyan ez a helyzet 15:45-el is, ott egy gázos csuklós osztott forda tudja ezt megcsinálni. Egyébként elég durvák lettek a fordák, lényeg, hogy erre a 3 dátumra lettem volna kíváncsi. Február 2. Február 26.-27. Ekkor változtak utoljára a fordák, és elég drasztikusan is némelyiknek.
A 921-et nem láthattad 78-asban, és kész. Nem volt, és nincs is a fordájában 78-as. Lehet hogy évekkel ezelőtt volt, ezt nem tudom, de az elmúlt fél-1 évben nem. Ha gondolod be is bizonyítom :)
Most akkor egy kis teszt, hogy mit tudsz a fordákról (:-)), mikor volt a legutóbbi fordaváltozás, három dátumra vagyok kíváncsi (Munkanapi, Szabadnapi,Munkaszüneti napi) :-). Én benéztem mindent az a lényeg, Te mindent tudsz, na de ez engem tulajdonképpen nem hat meg csak jót röhögök az egészen :-).
"Régebben az tény és való, hogy déli váltásos fordában volt, akkor a DZA-031 csinálta (a most KFA-293-as emberekkel)." A 031 jelenlegi embereire gondoltam, a 738-as fordáról, hamár nevén nevezzük. de ha úgy jobb, legyen ex-ELM-204. Mindegy, holnap rákérdezek, hogy az övéké-e még a 7:15-ös 78-as...
"Nem hülyeségből találom ki azt, hogy a DUD-921 jár ki hozzánk."
Ezt melyik pizsamádban álmodtad? :) Az elmúlt kb. fél évben nem volt a 921 fordájában 78-as. Valamelyik dorozsmai déli váltásosban volt reggel egy 78-as, max. a 926-ot láthattad arra. Most nem tudom hogy van, változott-e.
Régebben az tény és való, hogy déli váltásos fordában volt, akkor a DZA-031 csinálta (a most KFA-293-as emberekkel). De át került a Dorozsmai osztott fordába. Nem hülyeségből találom ki azt, hogy a DUD-921 jár ki hozzánk.
A 7.15-ös 78-as eddig Mars teres, déli váltásos fordában volt. A DZA-031-nek kéne csinálnia, amit most az ELR-435 illetve az ELR-569 pótol. [...] 5:35 60 Mars tér --> Szőreg 6:00 60Y Szőreg --> Mars tér 6:25 60Y Mars tér --> Szőreg 6:50 60 Szőreg --> Mars tér 7:15 78 Mars tér --> Mars tér 8:00 79 Mars tér --> Gumigyár 8:15 79 Gumigyár --> Mars tér 8:50 60Y Mars tér --> Szőreg [...]
"Egyébként megsúgom, hogy a munkanapi 7:15-ös 78-as a dorozsmai osztott fordába van benne, de nem számít :-)."
Igen? ÉS mióta? Mert eddig déli váltásos dorozsmai fordában volt.. Az hogy esetleg látod bemenni a telepre, ne tévesszen meg, mert az csak a tankolási/karbantartási idő. Minden külső telephelyes fordában van ilyen idő.
Jó akkor ez is ki lett találva akkor, hogy a 927 nem kapott teljes motorfelújítást. Egyébként megsúgom, hogy a munkanapi 7:15-ös 78-as a dorozsmai osztott fordába van benne, de nem számít :-).
Én nem tudom ezt honnan vetted, de a 926-ra egyáltalán nem jellemző, hogy egyfeszt a műhelyben lenne. Viszonylag ritkán van vele probléma. A 927 többet van bent. ÉS nem lett felújítva a motorja, eszi az olajat. A 926 meg motorikusan tökéletes, még megbontva sem volt(max. a hengerfej), és 900 ezer km körül van benne. És ugyanúgy teljes felújítást kapott az autó, mint a többi. Olyan autó meg nincs is a cégnél sztem, ami ne javítana legalább havi 1-szer :)
Szerintem ennek az ügynek a végére le lehet szögezni azt, hogy a 927-el többet foglalkoztak mint a 926-al, pláne azt is hozzá lehet tenni, hogy a 926-ot 2x-er is szét szedték. Én általában nem szoktam félre beszélni, jó lehet, hogy a 927-ek volt mostanság kisebb problémái, de ezek a felújítás gyermek betegségei. Ha van rá lehetőséged, akkor nézd meg a 926 javítókönyvét ;-).
Én a Mars teresektől mindig azt hallom, hogy a vezérek csinosítgatják, vigyáznak rá, de a revíziókor mindig megbukik valamin, egyébként a 926-os gazda is tisztába van, hogy valami nem kóser a géppel. Én ezt azért nem állítanám, hogy a 927-el több gond van, mert ő nagyobb felújítást kapott mint a 926, hozzá kell tenni ehhez, hogy a 927 teljes motor felújítást kapott még a 926 nem. A 926-al nem igazán foglalkoztak annyit motorikusan mint a 927-el. A 921 az nagyon baba lesz, már nagyon várom a 7:15-ös 78-asba :-).
Ma reggel épp tudtam vele menni, ehhez hasonló problémával küszködött a DUD-926 is csak enyhébben rázott, nagyon ugy tűnik nekem hogy a jobb hátsó az amivel a gond lehet. Nem lehet hogy a felnivel van mi gond?
Nem csak azok voltak a Marson ,hanem én is ,ugyanis csak eljutottam egyedül ;-) De akkor meg jól elkerültük egymást!!! :( (A háttérben ott megy egy Pannonos Credo ,na én azt fotóztam a túloldalon :D ) A mai nap összefoglalója: DUD-926 jól megváltozott a felújjítása óta :D
Eredetileg külföldre (talán olasz?) megrendelésre készültek, de végül nem kerültek oda. Készletről vásárolta meg őket a hazai Volvo importőr, s így jutottak hozzá a hazai Volán vállalatok.
A köztelévő 2 évben merre voltak? És egy mai rosszminőségű máról. Valamelyik nap sikerült utaznom vele, eléggé ráz a hátulja, mintha lenne/lett volna valami pukli a keréken.
Annyira jók ezek a "kék vóvók". Tegnap FJG-543-ról annyira nem volt kedvem leszállni. olyan kellemes volt, este, félhomály az utastérben, kellemes ringatózás és Sláger... imádom. :P Még HKE-983-ról ilyen nehéz levakarni. :)
Csepel, nem Scania. Detroit Diesel, ZF automata váltó. Én szeretem, pedig sűrűn fekve marad. Középmagas padló, emiatt keményebb kicsit a futóműve és ezért nem bírja valószínűleg a rosszabb utakat. Bár, anno tótkomlósi külsős volt sokáig (GUF-971 váltotta 1-2 éve).
Talán azért mert a (tudtommal) 2db E94 egyike, és látszatra abban különbözik hogy 2 szárnyú bolygóajtajai vannak, nem 1 szárnyú lengők, mint az E95-ösöknek.
Elég sok gép vándorol decentrumról decentrumra. A KKT-258 és KKT 256 helyet cseréltek, és a LIF-765 is Petőfin van, előtte pedig a LIF 763 volt. Korábban pedig a KDJ-355, és KDJ-356 cseréltek. Ki fog majd alakulni egy végleges helyzet?
Én tudom a választ, mert megkérdeztem egy-két pilotát:
A KMB-t kellett javitani Szegeden, mert a kecskemét előtt van 3 orahossza kiállása, és az idő alatt meg tudták javitani. Viszont a GLB - GIM csere nem tudom miért volt.
Voltam nemrég Szegeden ,de akkor sajna csak 1 óra hosszát. Az az egy óra alatt is 2db LGM-set és 1 db LGP-set meg a KMB-548-at :) Szóval ebben a dologban bisztos vagyok ,de vannak ennél jobbak is a Tiszánál és remélem olyanokkal is találkozok :D
Üdv. Kecskemétről!: Vasárnap(márc.29.)-én valószínű lelátogatok Szegedre az eggyik haverommal és egy kicsit buszozgatunk és várost is nézünk ,meg persze fotózgatunk is :) Majd rakok fel képeket Hétfőn meg egy kis beszámolót is írok . ;-) Ezt meg tegnap lőttem Kecskeméten:
Vasárnap szoktam látni HKE-982-t menni üresen Battonyára, hogy kisegítse a szegedi járatot. De tegnap meg pont KMB-549 helyén ment délután. GDM-958-at IAR-492 helyén láttam. EOG-356 elég jól bírja a kiképzést, tegnap volt két hete, hogy először 971 helyén utaztam vele. Bár talán a turbó elég érdekesen sipákol.
A GMC622-nek van (ha jól tudom) 6:15 kor egy Nagylak, majd ahogy onnan visszaér van egy Medicor járat, utána, amennyire megfigyeltem 11:30-ig nincs járata. +14:00kor szokott lenni a zombori rásegítő. A GUF971-es ugy tudom 2.szemlés. (mennek sorra a GUF-osokon...sztem) A távolságikrol csak annyit tudok, hogy a HKE982 az két műszakos, -ha jól láttam máskor- akkor 16h elött váltanak. (viszont nagyon nem birja a békés megyei utakat, illetve nagyon sok km-ert megy, és nincs kiálló ideje,hogy pl. reviziora menjen...és valoszinuleg azért láthattad össze-vissza mert valami ilyesmi közbejött és akkor borul minden... ) A GDM pedig (és ez tuti biztos) a távolságiaknak lett a tartalék busza, állandó sofőrökkel (2sofort láttam hogy hajtják), tehát nem az van, hogy ha mondjuk a pesti busznak baja van, akkor hipp-hopp gyors átnyergel gdm-re és megy, hanem ő csinál mást, a tartalék meg elmegy. Gondolom igy próbálják megovni a gép állapotát... Az IAR-rol nem tudok különöset mondani, mostanában Gyulára megy állandóan.
Az FGM-329 az Mórahalmi kocsi! Szinte egész nap kint van Mórán, mert a Mórahalom-Üllés-Forráskút járaton van, valamikór 4óra körül ér be Szegedre és 17:20kór megy haza gyorsjáratként!
Ha az egyik Volvo pitvarosi kintalvós lesz, akkor KBS-690-el mi lesz? Mert most ő van abban a fordában. (munkanap: Pitvaros-Palota rezsi, 6:10 Palota - Szeged, valamikor délelőtt fordul egyet Deszkre, 12:00-kor Szeged-Mezőhegyes, ??, 16:00-kor Pitvaros-Tótkomlós iskolabusz, ?? és 18:00 körül szokták lerakni Pitvaroson.)
A másikat sejtettem, hogy FGM-327 helyére teszik, mert ősszel ők megkapták GMC-622-őt csak nem bírta az útviszonyokat és állandóan baj volt vele így 327-et kapták vissza (amin nem ártana már gumikat cserélni mert nagyon brutálisan néznek ki).
GMC-622-ről mit tudsz? Én két járatról tudok: 11:30 Makó-Szeged-Makó és 15:30 Makó-Szeged, 17:00 Szeged-Makó. Fordul még valahova?
Közben a fenti kérdésre meg is adom magamnak a választ. CTD-799 helyére megy akkor valszeg KBS-690.
CTD-799-el tavaly utaztam utoljára, így utasként amennyire meg tudom állapítani, szerintem is jó állapotú gép.
GUF-971-el nem tudod mi van? Kettes szemlés, mint 969 volt?
Azt nem tudod, hogy a három távolságis kocsit, IAR-492, GDM-958 és HKE-982-őt miért forgatják állandóan a fordákban?
A CTD fordájára kerül az egyik Volvo. Tehát reggel Magyarcsanádról be, aztán 6:25kor Hmvhely stb... A CTD le lesz támasztva a pályaudvaron. Ha valamelyik nagy busz kiesik, annak a helyén a CTD dolgozik. (Való igaz érdekes látvány lesz, de beszéltem néhány pilótával erről, és azt mondják műszakilag egész jó állapotban van, meg megy mint a rakéta, illetve sokkal -de sokkal többen férnek bele mint bármelyik háromtengelyesbe...) Az új buszokról: 1. Pitvarosi kinnalvós lesz, azt hiszem reggel 6:45-kor indul Makóról Szegedre (Palota felöl jön be Makóra) 2. Földeáki kinnalvós (FGM 327 helyén)
A GUF969-nek van fordája, reggel 6:30 Makó-Szeged, aztán 8:30 Makó-Magyarcsanád, majd ha jól tudom akkor 14:00 Makó Szeged... Szoktam látni hogy vmikor a gyulai járatra teszik, de vmelyik nap Csongrád felé közlekedett. Szerintem azért van igy mert a fordájában lévő fordulók relative kevesebbek, mint bármely másiknak, ezért azt ,,bármilyen" busszal meg lehet csinálni, így a GUF onnan felszabadul és lehet rakni ,,komolyabb" fordákra... Igen a BHJ-t én is láttam 7:30-kor... Valószínű az utolsó kilométerei pörögnek bele :)
No ez viszont érdekes. CTD-799 apátfalvi kintalvós, akkor ez most hogy lesz? Fordaváltozás? Csuklós helyére szólót? Ha 799 tényleg tartalék lesz, akkor vicces lesz KBS-es fordákban látni majd pl Mezőhegyes-Szeged vonalon :) A két Alfa melyik fordákba kerül majd? Tartsd nyitva a szemed és oszd meg az infókat velünk.
Huh, akkor még min. 1 évig lehet számítani a CTD-799-re is. Elvégre '89-es kocsi, tehát annyira még nem kellene kivágni. BHJ-314 már elég régóta selejt jelölt kocsi. A télen mintha kapott volna egy kis "lakat+fény"-t, bár ettől még majd lehet kuka. Elvégre az állomány 4. legöregebb kocsija. FKB-536 :(
A CTD799 még megvan, de ha jönnek az új Volvok, letámasztják tartalékba. GUF969 túlvan a 2.szemlén kapott egy kis festést is. FKB536 selejtben, a következő talán a BHJ314.
Hogy a fenébe ne lenne meg 799! Apátfalva rulez. :) HHR-853 meggyógyult, talán pénteken elkapom két körre is. :) Viszont GUF-971 még mindig nincs, EOG-356 van helyette továbbra is.
Üdvözlet! Régóta olvasom a fórumot vendégként, most regisztráltam. Naponta megfordulok Makón, így sok mindent látok arrafelé. Észrevételeimet szívesen megosztanám itt...
Nos az Szkt-is eljutott az alacson padlós trolik felé. Vettek egy Mercedes Citaro O 530G-s buszt. Bár a hátuljával lesz meló bőven, mivel kivan égve. Az eleje ép. A szegedtomegkozlekedése.c topikban kép is van róla bőven.
Más a BOX-813 honnan kerűlt elő. Valaki tudna bővebb infot adni róla köszönöm. Ugyanis ma a 84A-s vonalon volt.
Szuper lett! FGA-576 és FHT-801 boldogított január óta Battonya-Szeged járaton péntekenként és meg kell mondjam nagyon jól sikerülnek ezek a felújítások. Nagyon jók ezek a buszok. És ezeknek még szép nagy lábterük van, nem úgy mint a Volvo E95-öknek.
A két HPDs is jostickos alapból. Ahogy én látom kezd megint sok baj lenni ezekkel a kocsikkal (nem csak váltó).
A 415-ösökhöz: EOG-356, FGM-327, 328 bal oldalt, EVL-477 jobb oldalt. De EOG-356-on van egy két érdekes megoldás. A legszembetűnőbb számomra, hogy a kettes ajtó lentről nézve bal szárnya ha kinyílik, akkor félig kilóg, a szigetelő gumi pont a plexihez ér hozzá, és amikor kicsit piszkosabb, akkor pont úgy nézi ki mintha el lenne repedve az üveg. A lépcső alatt van valami cucc, ami miatt az ajtónak nincs hely és így oldották meg. Oldalt az utastérben IK200-asokból ismert dekorlemez van, nem pedig a 415-ös szériára jellemző. Sajna ő nem kapott olyan szintő felújítást mint a többi 415, az utasteret nem bántották, a kapaszkodók lettek átfújva feketével, meg ahol rozsdásodott az ajtóknál. Kb. 1996 óta utazok vele rendszeresen. FJG-543 mostani gazdái hajtották anno. 6:15 Makó-Szeged (gyors) és 13:00 Szeged-Csanádpalota járatokon utaztam sokat vele főként középiskolásként. EVL-477 általános iskolás koromban boldogított sokat 7:00 Makó-Szeged járaton. Majd aztán középsikolás koromban 13:00-kor Szeged-Makó (gyors) járaton. Két 415-ös ment egykor Makóra, nagy szám volt. Régi szép idők. :)
Egyébként a 395-ösökön elkezdték átalakítani a váltót amolyan drive-by-wire rendszerűre, azaz nincs mechanikus kapcsolat a váltókar és a váltó közt. Elöl egy kis joystickszerűség van, a váltón pedig levegős munkahengerek végzik a váltást. Sok gond volt a bovdenes kapcsolással. Hülye találmány, a régi rudazatossal(256) az égvilágon semmi gond nincs.
Mai hírek: - KKT-258 hátsó szoknyája(?) szépen le lett kaszálva, hiányzik az alsó elem a hátfalról - LIF-765 újra dolgozik - ahogy látom már az összes LIF-es gépen van klíma
Az elmúlt egy hétben három váltóproblémás kocsiba is belefutottam. EOG-356-al 45 kmt sikerült végigszenvedni, egyszerűen nem vette a sebességeket, pedig pedálnyikorgás alapján a driver bőszen kuplungolt. Dehát tartalékautó, de akkor is. A két makói HPD kocsihoz is votl szerencsém egy rövidebb szösszenet erejéig. 084 a hatodikat nem akarta bevenni, a driver visszatolta ötbe, mert közben annyira vissza is lassultunk, majd aztán sokadik nekifutásra vette. 085-ön a driver meg alapból hanyagolta a negyediket. Elég frusztráló lehet ilyen kocsikkal dolgozni, minden napra jut valami meglepi. De lehet, hogy csak én gondolom így.
Újraindul a Tisza Volán évek óta szünetelő Szeged-Makó-Temesvár nemzetközi autóbuszjárata, bár ennek ellentételezéseként szünetel a Szeged-Arad járatuk.
Ezen kívül több más kisebb helyközi és távolsági változás is lsz 2009. április 1-től a Tisza Volánnál:
Szerencsére nálunk azért működik a beos rendszer, csak hát jelen pillanatban rengeteg kopasz érkezett meg fog is még szerintem a céghez, akik dolgoznak ezen az autón amazon az autón, stb.
Értem, köszi. Az utolsó mondatodhoz: Itt OFF-topik társaság egyik jv-je panaszkodott, hogy sokszor már kisebb dolgokért nem is mer szólni, mert ami kocsit kap, az általában rosszabb állapotban van, mint a sajátja.
Bent a telepen, ezért vannak a tartalékok, mert akkor kiváltják, de persze akkor célszerű ezt csinálni, ha hosszabb kiállás van, és ez a megszokott, hogy a tartalékoknak ne kelljen össze-vissza ugrálni, általában a déli váltásos fordákban este van ez a folyamat, az osztottaknál meg műszak végén, vagy délelőtt, lényeg az, hogy kötelező bele írni a javítókönyvben, hogy milyen a rendellenesség a kocsin, mert csak úgy végzik el a folyamatokat. Napi revízió nincs, nyilván ha valamit észlel a sofőr a kocsin valami rendellenességet akkor nem hajt ki vele.
Napi revízió nincs? Elvileg indulás előtt reggel a gkv-nek le kell ellenőrizni különböző dolgokat, nem? Külső th-s kocsiknál nap közben valahol telephelyen ejtik meg a revíziót gondolom.
A revízió: Ez úgy működik, hogy meg van minden busznak az adott napra (lényeg 1 héten 1x-er van ez), hogy mikor kell neki revíziót csinálnia. Ez tulajdonképpen nevezhetjük autóbusz ellenőrzésnek, hogy mi is történt az adott autóbusszal egy hét alatt, ekkor lehet megállapítani ezt, hogy félre kell állítani az autóbuszt esetleg kiégett egy izzó, kapcsolókat ellenőrizni, magyarán még1x-er ez egy ellenőrzési folyamat amit minden autóbusznak 1 héten 1x-er kötelező megcsinálnia.
A Szemlék: 1-es szemle: Általában ez is egy ellenőrzési folyamat egy bizonyos km-er után, de ez nem takarja a felújítást, csak apró szervizelést takar.
2-es szemle: Jelen pillanatban ez a legfontosabb státusz, ezzel a folyamattal elvégzik a műszaki vizsgára való felkészítést, akkor festési folyamatokat végeznek, ha kell motorikus felújítást csinálnak, vázszerkezet ellenőrzés, meg persze itt is az apró hibák ellenőrzése megcsinálása, természetesen itt is a km-er dominál, hogy mikor kell ezt a folyamatot elvégezni. Jelen pillanatban a KZR-277-en végeznek 2-es szemlét, amely műszaki vizsgára való felkészítést is takar.
A Helyköziknél is tulajdonképpen majdnem ugyan ez a helyzet, de azokban én annyira nem vagyok otthon, de a paraméterek illetve a menete ugyan az.
Szeretném kérni az informátor úr segítségét. :) El tudnád nekem mondani, hogy milyen fajta szemlék / revíziók stb. vannak a Volánnál, ezeket milyen gyakran végzik, illetve ezeknek a fokozatait és, hogy ilyenkor milyen munkákat végeznek el a buszokon? Helyi, helyközi és távolsági üzemeknél milyen eltérések vannak ha vannak? Más is besegíthet. :)
Igen a KKT-256-al cserélt. Egyébként nagy TV fan illetve informátor vagyok, de eddig az összes sofőr cimboráim se tudták elmagyarázni, hogy ezt most miért kellett ez a variálás, mert az tiszta sor ha kihullik egy gép az alacsony padlós fordából jelen esetben most JAW-724, akkor értelemszerű, hogy borul a körforda mert akkor abba fordulnak a kocsik ahova éppen alacsony padlós a kötelező. (JAW-724 --> CJN-283, a JAW-724 fordában a KZR-282 teljesít most, 11db Tápé és kemény 1db 13A). :-) Ha már szóba került a hulladék JAW-724, most volt szemlés stb, 1x-erűen nem akar jó lenni motorikusan, de hihetetlen mód a JAW-726 elkészült és megy, tegnap volt épp revíziós a kocsi és szerencsére nem volt semmi gond. Az SZKT is gondosán jár át hozzánk tankolni esténként, azért is lehet látni a TV telepen SZKT-és autót.
Jaja, a KKT-252-őt, de ma már minden okés volt. Az a baj, hogy nem tudtam azt, hogy a KKT-252-ről hogy szivárogtak az emberek, mert a LIF-761-en láttam már olyan embert is aki a KKT-252-el volt anno. A képes témához, én korrektem megköszöntem, hogy ebben a témában segített BOZ-021-es képe, és pont jól jött a kép, szerintem most ezzel nem csináltam nagy komplikációt, hogy fől került.
Néhány érdekesség: Múlt héten GDM-958 IAR-492 fordájában, HKE-982 visszakerült a helyére (ex. FJG-543 forda), IAR-492 távolsági tartalék (?). Erre a hétre IAR-492 visszakerült a helyére, GDM-958 tartalék (?). Pénteken: HHR-853 -> BHJ-314 Tegnap: GUF-971 -> EOG-356 Ma: HHR-853 -> BOS-257
Ha évjárat alapján nézzük, akkor: ELR-435, ELR-436, ELR-438, ELS-403, AHA-604, AKF-996, CJN-294, KAY-572 gépeknek kellene lenniük a 2009 végi Ik280-as selejteknek. Ezzel '88-as lenne a legöregebbi Ik280-as helyiben. Mivel a 10 éves átlagéletkort kell elérni, ezért főként évjárat alapján fognak selejtezni, persze egy-két kivétel akadhat..
Ja hű Makkosi tartalék, ráférne rá is a selejtezés. De akkor is ha nézzük a tendenciát, akkor, AHA-604, BRN-963, BRN-856-857 elméletileg már kakukk, de lehet még nem, ők is kapnak egy kényszer szemlét, hát majd kiderül. Az ELR-435 meg a BRN-962 azért vázszerkezetileg, motorikusan elég jó autók, kár lenne őket selejtezni.
ELR-434 ex BX 51-88 selejt ELR-435 ex BX 58-89 forgalomban ELR-436 ex BX 58-90 forgalomban ELR-438 ex BX 58-83 forgalomban ELS-403 ex ELR-437 ex BX 58-87 forgalomban
Sziasztok! Ti tökéletesen ismeritek a járműállományt és változásait, ezért légyszíves, aki tudja, írja meg számomra, hogy EX-BKV-s 280-asok közül mely kocsik vannak még ott állományban (ELR-435, a többit nem ismerem, ha van egyáltalán?), illetve amelyik már le van állítva (ELR-434) szét lett-e vágva? Köszönöm az infókat!:)
Jaja, és pluszok még az infokhoz, LIF-764 Petőfi, KKT-251 a LIF-761 helyén Mars tér. A KKT-251-es srácok az AKF-996-ot nyomják Makkoson. A LIF-761 még mindig itt van kint nálunk Béketelepen Külterületi úton, pénteken a JAW-724 is itt volt kint, kicsit meg is lepődtem mikor mentem a Szeplasthoz, hogy hoppá jön a JAW-724 a hátam mögött :-). A Külterületi út a Hosszú utcával párhuzamos idézőjelben magánút.
Ja, beindult az alacsony-padlósok és osztottak kavarja, KZR-280 Mars téren van, akkor a HCT-518 a 21-eseket nyomja, tartalékok is dolgoztak/ nak rendesen, KZR-282 az egyik osztott fordában van/volt, 64-eket, 72Y-okat csinál / csinált, az ELS-403 is össze-vissza dolgozik ma. Megy a kavarodás rendesen.
Nem láttátok még a DUD-927-et, hogy nincs róla szó, már vagy 3 napja kint van, teljes motorrekonstrukciót kapott, akkor lebontották őt is teljesen vázszerkezetileg, gyönyörű lett nagyon, érdemes megkeresni ;-).
A régebbiek már 10 évesek, és szerintem olcsóbb megelőzni a rozsdát mint eltüntetni. Meg ha van szabad kapacitás a műhelyben és pénzük is van rá akkor miért ne tennék? Meg mostanság jutott eszembe hogy milyen euro minősítésbe sorolhatók be a gázbuszok?
Jól van akkor nem lesznek annyira "művésziek":)) Trolit csak azért hogy lássátok hogy tisztítottam meg a gépemet:((( 721 így nagyon jól néz ki szerintem:)!
A tanulmány természetesen hozzáférhető, de itt teljesen OFF, lévén, kizárólag a szegedi városi buszközlekedés történetével foglalkozom benne, az 1955-ös indulásától kezdve. Nem kis falat, ezért egy-egy dolgozat egy-egy évtizedet ölel fel.
Tehát: eddig kettő jelent meg, midkettő a Városi Közlekedés című folyóirat "Visszapillantás" rovatában.
- Városi autóbusz-közlekedés Szegeden 1955-62. - VK 2004/2. szám 107-111. old.
- Városi autóbusz-közlekedés Szegeden 1963-71. - VK 2005/2. szám 100-108. old.
Könyvtárban biztosan megtalálod, de ezeket doc-formátumban el tudom küldeni e-mailben, ha nem férsz másképp hozzá.
Talán a VK idei 2. számban (április eleje) már benne lesz a folytatás is, amelyben 1971-80-ig dolgoztam fel a történéseket. A többi meg még a jövő zenéje...
Ja, és még a pótkocsikhoz. (MÉG MINDIG OFF, ezért elnézést kérek)
A FAÜ és a PKV, de lehet. hogy más vállalatok is, IK 30-asokat is átalakítottak pótkocsivá, melyeket IK 60 vagy IK 620/630 vontatott. Arra nem találtam adatot, hogy a TV jogelődjénél lett volna ilyen.
Itt sok érdekességet megtudhatsz az ÁMG-pótkocsikról:
Köszönöm a kimerítő választ! Kb 1994-ig Szentesen a Hódgép és a Mikla-ker közötti üres telken (Vásárhelyi út) állt egy ÁMG autóbusz-pótkocsi. Hülye voltam, hogy nem fényképeztem le. A tanulmány, melyről említést tettél, hozzáférhető-e valahol?
Ezen én is csodálkozom, hogy az 594-et nem vették még ki az osztottból, pedig oda elég lenne valami közepes állapotú gép is, az meg mehetne valami vagány, fiatal (és persze gondos) sofőrbrigád kezei közé :-)
Mai élménybeszámoló, nem valami pozitív. - LIF-762-ek már recseg az utastájékoztatói hangszórói, elég gáz szerintem. - JAW-726-ot nem kell keresni egy jó darabig, kiszakadt a tengelyből a kerék, és csapágyak is gallyra vágódtak, ja és ugyebár be kellett vonatni a Rókusi krt-ről, a remek villamos sín leszakította az egész elejét, mert megkellet emelni a buszt a vontatáshoz. - A 77-es járat is megmutatta magát, hogy miért közlekedik, egyetlen egy gyerek utazott vele Fehértóra, nem semmi. - Zala azért megmutatja, hogy Regiokat távolságiban is lehet közlekedtetni, az LKZ-124 az Szegedre jár rendszeresen. - Jól néznek ki az új Regiok, remélem kapnak majd klímát, váztörést nem láttam, hogy van-e rajtuk, és volt szerencsém az LGP-784-et is látni a Marson (Csongrádi gép). - KDJ-355 a KDJ-358 helyett dolgozik a 10-en. - DUD-594 nagyon jól néz ki, csak jó lenne már kivenni az osztott fordából, mert hajtást érdemelne :-).
Pontos adatot hirtelen nem tudok, de az "50 év-Tisza Volán" című jubileumi kiadványban a 9. oldalon van egy fotó, amelyen egy IK 60-as látható egy ÁMG-pótkocsival Szegeden a Nagyállomás előtt. Ez nyilván városi busz volt.
A könyv szerint 1957. decemberében 1db ilyen autóbusz-pótkocsi volt az AKÖV-nél, 1965-ben pedig már 25 db. A következő járműáttekintésben, 1970-nél ezeket már nem említi. Ellenben van a 31. oldalon is egy fotó, amelyen egy ÁMG-pótkocsi látható egy polgári védelmi gyakorlaton, rajta a nagyméretű 10-es számmal.
És még egy apróság. Talán nem szerénytelenség, ha idézek egy idevágó bekezdést saját kutatásaim alapján a '60-as évek szegedi busztörténetéről szóló tanulmányomból:
"1965. elején Petőfitelepen átadták az új buszfordulót a Fő téren. Így már nem kellett a járműveknek a viszonylag veszélyesebb tolatásos módszerrel megfordulniuk. A forgalmas vonalon ezután pótkocsis autóbuszt is lehetett közlekedtetni. A fővárosban is használt, az Általános Mechanikai Gépgyárban készült ÁMG-pótkocsit annak vontatására alkalmassá tett IK 60, vagy IK 620 típusú autóbusz vontatta. Így lehetett a férőhelyek számát növelni. Hátránya volt, hogy egy pótkocsis szerelvény befogadóképessége alatta maradt egy csuklós autóbuszénak, ráadásul szükség volt még egy kalauzra. A petőfitelepieknek a pótkocsi némi bosszúságot is okozott, ugyanis nyáron a 11. utcai (ma: Gábor Áron u.) óvodánál levő megállót a sofőrök észrevételei alapján (balesetveszélyes volt a megállás a pótos Ikarusszal a megálló nagy dőlésszöge miatt) az utasok tiltakozása ellenére az AKÖV megszüntette. A kedélyeket tovább borzolta, hogy még azon a nyáron le is vették a pótkocsis járműveket erről a viszonylatról."
Az EZW-101 Helyköziként közlekedett, mert anno még mikor utoljára jártam Szentesen, akkor pont tábla nélkül láttam, ( jó rég volt) így egyáltalán nem is tudom, hogy-hogyan is közlekedett Szentesen, de én egyből Helyijáratra gondoltam, de akkor nem.
Nem akarok felsőbbrendűnek tűnni és nem akarok valami fórumos góréként beszólni neked, mert egyik sem vagyok és jogom sincs hozzá. De szerintem - és Többiek, ebben most meg lehet erősíteni/cáfolni - semmi szükségünk a félinformációidra, a habi kijelentéseidre és a hülyeségeidre. Légyszíves változtass a stílusodon/mondandódon/nyelvhelyességeden, mert elég zavaró jelenleg..
Láttad, azt még a rendszámokat se ismered, légyszíves változtass a stílusodon, mert Te vagy általában az idétlen informált, BRN-965 már rég selejt, az egy 260-as volt, esetleg BRN-963 lehetett, vagy BPZ-965, egyáltalán nem mind1. Melyik vonalon láttad a HYR-741-et, és mikor?
Már megint abba kategóriába esik ez a téma, hogy Vásárhely le van nézve és nem érdemelnek új autót. Tulajdonképpen így kéne hagyni az egészet ahogy most van, a DUD-at ott hagyni, legalább megkímélt állapotban fognak maradni, nem lesznek szét hajtva.
Nincs itt ezzel semmi probléma, egyébként azért is érdekes ez, mert akkor keményen lehetett kint 1 napot, mert a Mars teres ismerősök még azt se tudták, hogy egyáltalán volt-e kint, na majd kiderül, hogy-hogy is van ez.
Azért érdekes ez csupán, mert mikor haza jöttem Pestről, érdeklődtem a 741 után és írták, hogy készül még, az meg teljesen nyilván való, hogy ezzel megcsinálták neki a komplett 2-es szemlét, a KZR-277 is most lesz a héten szemlés, ha minden jól megy ma vagy holnap vonul be. A revízió és a szemlék ég és föld különbség.
Lehet be kellett ugrani segélyezni az alacsonypadlos menetrend miatt. Egy kis jó hír, a HSX-917-ek szereztek homlokot így felépül. Írta valaki múltkor, hogy a 741 kész van, én nem tudom ki látta, de még nincs kész, a 765 meg még mindig rendelésre vár.
Tulajdonképpen nem, csak egy kis részlet, 700-as hétvégi fordája délelőtt 2 Tápé egy Baktó, többi 13A, délután 3 Tápé, többi 13A. 707-es délután 14:30-tól 19:30-ig kiszállás nélkül Tápé. 701-es 17:35-től 20:41-ig kiszállás nélkül 72Y,70,78. 704-be szombaton 21:30-kor 2-es, vasárnap este meg 4db 20-as. Lényeg, hogy nagyon hajtósak lettek a fordák.
http://partiscumbusz.mindenkilapja.hu/?m=3020942 Hátha a lenti név ismerős! Meg mostanába mintha azt látnám hogy nem matricázák át a buszt, csak az oldal üvegre van ragasztva egy Partiscumos matrica!
Jó, oké. Ezek a vadkeleti megoldások kétségtelenül csökkenthetik a maszek költségeit. Meg az is, hogyha King-Long-szörnyeket vesznek egy midibusz áráért. De a kérdésem arra vonatkozott: létezhet egyáltalán, hogy ez a nyugaton is elterjedt forma (alvállalkozói kiszervezés), ahol ezekre a buherákra azért nincs lehetőség, valamiért jó? Pl. Bécsben is egyre több buszvonalat ad fel a Wiener Linien.
Én sztem ezzel a PArtiscumos susmussal a privatizáclót, lenyúlást készítik elő. Ugye nyilván a jobb buszokat rakják ide, és a jobb vonalakon járatják őket. Sztem néhány tv-s fejes találta ezt ki, hogy felfejlesztik a közösből, aztán majd bagóért lenyúlják a céget, és onnantól nekik termeli a pénzt.
"Például az állami kétnaponta mossa buszait, a maszek meg hetente. (lásd Nógrád Volán bp-i üzemegysége) vagy az anyagéghez kimegy az ÁNTSZ és közli, hogy önöknél 300 busz van, egy busz egy év alatt (mondjuk) 100 kiló használt olajat termelt, tehát 100x300 = 30.000, ezért kérem a leadó bizonylatokat (számlákat), kinek hová adtak le 30.000 kiló fáradolajat. A maszekhoz nem megy ki, annak vagy van ilyen bizonylatolási rendje vagy nincs. Vagy leengedte a csatornába, telep sarkába vagy "elpárolgott". "
A volánnak egy buszmosás kb max egy ezresébe kerül,a mászeknak ugyanott,ugyanolyan buszt mosatva 4700+ Áfa !(szegeden ) Ugye van egy kis különbség,pláne ha beszorzod naponta! Az olaj dologról + annyit,hogy javítási szerződést kell kötnöd egy erre szakosodott céggel,amit az úgynevezett telephelyi ellenőrzéskor be kell mutatnod és a számlákat is megnézik,hogy tényleg volt e javítása a buszodnak. Ez pl legtöbb esetben a környékbeli Volán szokott lenni.
Inkább "privatizáljon" a jelenlegi csapat a szakértelmével és gépparkjával, minthogy majd 201X-ben egy KingLongos/használt buszos/stb. cég vegye meg a térség tömegközlekedésének üzemeltetését.
Aha. Valóban volt mifelénk (Borsod) is egy elvetélt kötelező kísérlet erre az alvállalkozósdira. De mi a fenének? A szolgáltatás lényege (menetrend, ár) nem változik, boldogabb országokban a színvonalban sem lehet megkülönböztetni, hogy most épp fő- vagy alvallálkozós kocsi jön - szóval versenyt nem teremt. Akkor minek játsszuk ezt el? Hacsak néhány tűz körül álló meggazdagodása nem kötelező közérdek.
Én verzióm: minden volánnak kötelező kiadni a járatok bizonyos százalékát alvállalkozásba. Más kérdés, hogy nem mindig találnak vállalkozó szellemű társaságot, és megint más amikor az alvállakozó tulajdonosai az állami cég vezetői, tehát a fél éve vázcserés felújításos buszokat selejtezik amit selejt áron vesz meg a magáncég, és a legjobb járatokon jár vele.
A Tisza Volán esetében ha kicsit nyersen fogalmazunk, akkor azt lehet mondani, hogy ezzel a Partiscum Busszal tulajdonképp egyik zsebéből a másikba tette át a pénzt.
a tisza volánnak így is jobb, mintha más cégnek adta volna ki vonalait.. így meg csak a cégből vált ki egy kis rész legalábbis úgy tudom és az kapta a partiscum busz nevet..
Sziasztok, olvasgatlak bennetek rendszeresen. Ez az alvállalkozói téma engem is érdekelne: én sem tudom elképzelni sem, hogy ez miért jó az anyacégnek. Ha forgalmas vonalat ad ki bérbe, ott nyereségről mond le. Ha veszteséges vonalat, akkor azt csak úgy tudja, ha fix összeget fizet az alvállalkozónak, amiért neki az megéri. Ebben az esetben még többet áldoz az anyacég a vonalra, mintha ő üzemeltetne veszteséggel. Szokták mondani, hogy az alvállalkozó jobban forgatja a kocsijait, kevesebb adminisztrátorral dolgozik, egységesebb a járműflottája stb. és így kevesebb a költsége. Ezt bármelyik Volán-cég is megtehetné...
OFFFFFFFF Bele sem merek gondolni, hogy Kecskeméten néha két tömött csuklós busz megy egymás után, és nem tudom eldönteni melyikre férnék fel.. Persze a helyijáratok nem sok helyen virágoznak sajnos. :(
De legalább az utasok kitesznek magukért: utaznak helyijárattal. Emlékszem: gyerekkoromban Hmvhelyen volt csuklós helyijáratos busz (IK 280), Szentesen még soha.
Tegnap kb 17 órakor a város legforgalmasabb helyi megállójában (Kossuth tér) 7-en várakoztak a 3T járatra (Kórház felé). Mondtam is a fiamnak: nézd milyen sokan várnak a buszra! És ha már a 7 ember soknak tűnik, képzelhetitek mennyien szoktak lenni csúcsidőn kívül.
Hódmezővásárhely még jobban elátkozott ilyen téren. Pedig az egy viszonylag nagy, megyei jogú város. De ha az önkormányzata nem képes semmire, akkor ez van..
Igen, 2008-ban még csak különjáratottal és szerződésesekkel foglalkoztak. 2009-ben meg ugye átvett járatokat a Partiscum Busz a TV-tól. Szerintem itt a lényegi dolog az, hogy a buszok ezentúl a PB tulajdonai. Ez volt a célja a TV-nak, és lesz is a továbbiakban. Az, hogy ezáltal alvállalkozás jön létre és sofőrbérlés, stb. az már mellékes. Persze a pénz- és eszközkavarba nem látunk bele.. A lényeg, hogy a szolgáltatás színvonala nem csökkent egy "alvállalkozó" bevonásával. Szerintem :)
Asszem nem lesz hosszú életű a szentesi 2-es járat: utast még nem láttam rajta. Mondjuk a menetrendje is eléggé foghíjas. Úgy látszik, Szentes a helyi közlekedés szempontjából el van átkozva. Pedig nem bánnám ha tömött helyijáratokat láthatnék...
Lehet hogy hülye vagyok, de nem értem, miért kell kiadni bsuzokat, sofőröket, útvonalakat alvállalkozásba.
Ha vki tudja, írja meg legyenszíves, hogy az adófizetőknek miért jó ez?
(ősszel amikor rákérdeztem a Partiscum busz kft-re hogy ammeg mi?, akkor azt válaszoltátok hogy a különjáratokat (amik ugye nem közszolgáltatás és ráadásul nyereséges) üzemelteti ez a cég. Akkor most mi ez a pálfordulás a menetrendszerinti irányába?
Szerintem ma megjött 3db új Alfa busz Szegedre, mert Dorozsmán láttam jönni öket az elsönek mindha LGM-411 lett volna a rendszáma ami jött a két hátsót nem láttam!
Mintázata ugyanaz. Ablak alsó vonalától lefelé kék, attól felfelé fehér. Már ha ezt mintázatnak lehet nevezni. Kép nincs, mert nincs digitális fényképezőgépem. (Újabban már szkennerem sincs).
Ezúton is minden elismerésem és maximális tiszteletem az összes járművezetőnek, akik a maximumot kihozva magukból biztonságosan közlekedtek a borzalmas útviszonyok és havazás ellenére a tegnapi nap folyamán!
Minek kellett volna át hozni, botos géppel nem igazán lenne jó velük szenvedni a helyjáratokon, ezért is mentek el Szegedről. A GTU-880 Makkosi kocsi volt, az anno ACC-921-es gazdái kapták meg, a GTU-882 meg Mars teres volt, utána kapták meg a CCP-871-et, az után az IDZ-488-at most meg a KZR-281-et tapossák, magyarán, Gátsori autó volt. Gondolom nem vagy szegedi, mert akkor gondolom tudtad volna, hogy régebben szegedi kocsik voltak a 263-ok (GTU-880;882), 880 vásárhelyi, a 882 szentesi, a 882 néha napján mostanában már nem látom, volt Szentes-Szeged-Szentes Gyorsjáraton.
Meg láttam egy 263-ast is, nem is tudtam, hogy van a cégnek :) Szvsz igazán áthozhatták volna a DUD-okért cserébe. Szegeden csak több az utas, csak jobban ki lenne használva egy hosszított szóló..
Ja igen, azt kifelejtettem, hogy nem össze-vissza lövöldözve a megállókat, hanem valami megbeszélt rend szerint (pl vonalak vagy városrészek szerint), ezért kell az egyeztetés.
Őszintén szólva a fényképezőgépek optikája akkor is jobb minőséget produkál, ha vele szemben egy 3-4 Mpixeles telefonkamera áll, de próba cseresznye! Küldj mobilos képeket, aztán majd meglátjuk.
Itt most fennakadnék egy olyan apróságon hogy mi van akkor ha 3Mpixel fölötti mobilos kép lenne? Amúgy szeretnék segíteni, ez csak bővebb információ kérés.
Csoki bá és verval topiktársakkal együttműködve elindítanánk egy programot, melynek neve Jobb Közlekedésért Szegeden!
Alapvetően olyan dolgokkal szeretnénk foglalkozni, amelyek ugyan érintik a TV-t, viszont a szerződés miatt beleszólásuk nincs vagy nagyon csekély. Ilyenek a menetrend, megállók, aknafedelek (melyek a beszakadás határán vannak), kocsikiadás a vonalakra (csuklós oda ahova kell, és szóló, ahova nem), stb... Az egyetemisták körében is számíthatunk támogatottságra, ha normális hétköznapi éjszakai (busz)közlekedést sikerülne bevezettetnünk!
Célként az utazóközönséget érintő pozitív változások elérését tűztük ki, melyet a lakosság és egyes szervezetek (pl mozgáskorlátozottak, kismamák) segítségével szeretnénk elérni lehetőleg úgy, hogy széleskörű támogatottsága legyen a programnak, így nyomást gyakorolva az önkormányzatra.
Reméljük elérünk sikereket, persze nem lesz könnyű, és nem 1-2 hónapon belül!
Első feladatként a megállók állapotfelmérését szeretnénk megcsinálni, ehhez keresünk vállalkozó szellemű embereket, akik segítenének nekünk. Feltételek: minimum 3 Mpixeles géppel rendelkezz (mert mobilos képek nem jók!!!), valamint nappali képek kellenek, az éjszakaiakkal nem sokra mennénk. Minden megállóról 2 kép kellene (mindkét irányból fotózva), a hibákról közelebbi képeket is, hogy jól láthatóak legyenek, eső idején minden olyan helyet külön fotózva, ahol megáll a víz a szegély mellett, így elősegítve, hogy a busz lecsapja az ott várakozókat...
Akit érdekel a program és szeretne csatlakozni, vagy csak bővebb információkat kér, várom jelentkezését az adatlapomon szereplő címen!
Ez egy jó kérdés, pont ezen tanakodtunk tegnap este az egyik TV-s ismerőssel, hogy mi lesz a Rábával, honnan lesz hozzá anyag stb., én nem sok kilátást látok benne. Egyébként a srácok tegnap egyből neki kezdtek a 765-őz már bent állt egyből az aknán, de így is rendelni kell hozzá cuccokat, vagy az lesz kihozzák úgy mint régen a KFA-293-at, az nagyon szenzációs volt, le fóliázva a hátulja stb., de csak nem így lesz.
Nem az a gondom, hogy magyar a felépítmény, tőlem akár az egész busz lehetne az. De az, hogy a 21. században egy busz beázik, váztörötten jön ki a gyárból, csak igénytelen, filléres műanyagokból áll a belső tere és ennek összeszerelési minősége is valahol a török Mercik szintjén van az a gáz. A formával és a többivel semmi gond.. Az utolsó mondatod és az idézet meg mindent megmagyaráz :)
LIF-765 és a HSX-917 volt a baleset résztvevője, de állitólag egy róbógó bevágott a LIF elé ami azónal állóra fékezet és a Contact nem birt megállni a Kossuth L. sgt.-ra kanyaródtak volna.
Frankón jó kis baleset volt ma a Rába Contact jóvoltából, tegnap a KÖV topicban jó a falra festettem az ördögöt, mivel nekik a KZR-271 hátulja tört szanaszét, erre mit ad isten, szinte ugyan ez nálunk, egy Makkosi LIF-ek (765 állítólag), meg a HSX-916 (de ez se biztos), lényeg, hogy bele rohant a Rába Contact a Nagykörút és a Kossuth Lajos kereszteződésben a LIF hátuljába, úgy, hogy egyenlőre nem kell keresni egyiket se, kíváncsi leszek a Rába Contact-ra honnan szereznek cuccokat, a LIF-re is rendelni kell majd a cuccokat, az is ugyebár kérdéses mikor fog érkezni, úgy, hogy nagyon frankó.
Sajnos a felépitmény az tényleg magyar, és olyan amilyen, de egyébként nagyon megbizható kocsinak tünek, és nekem 2olyan ismerösöm is van aki ezzekel dolgozik az egyik a KMB-545 -tel a másik az a 546-tal és mindketten dicsérik, pedig hajtótak már itt a cégnél több fajta buszt is. Igaz az egyikük volt fent Székesfehérváron a gyárban és azt mondta, hogy ami feltétel van ott a maximunot hozzák ki belöle, hogy idézem" Nálunk a Tsz. mühely ahól a traktorókat javitóták komolyabb volt már 15éve is mint ez a gyár.
Tudtok-e valamit a reggeli kocanásról ami a Kossuth L. sgt. és a Nagykörüt kereszteződésében történt, mert láttam ott baleset nyomait üvegdarabók és stb. És az egyik kollegám mondta, hogy egy 3tengelyes helyközi és egy Merci helyijárat találkozót.
Szélvédőcserénél, amennyiben a regisztrációs matricát, mely a jobb oldali szélvédő, jobb alsó sarkában helyezkedik el (front->bal alsó sarok), ha megőrzöd, első alkalom után még ugyanazt a rendszámodat megkaphatod.
Mai információ gyüjtésem során megy majd Carrusa is, tulajdonképpen a Partiscum célja, hogy majdnem az összes helyközi járatott működtesse, persze TV-s buszokkal.
Tulajdonképpen, hogy világosabb legyen, a CMX-891-et kivonták a forgalomból, de mivel úgy döntöttek, hogy még is szükség van az autóra így újra forgalomba helyezték, és ezért kellett neki az új rendszám KAY-572 néven.
Már nem lehetet Partiscumos fordán, mert újra Volános, lehetet volános külünjárat is, de az FDU nagyon szép 20:30kór indúlt Csongrádra akkór láttam, szerintem a szentesiek a Parádi járatra kapták.
A Szentesi Neoplan az FDU-305 újra Tisza Volános szinben virit, levette a Partiscumos külsejét, igy azzért sokkal jobban néz ki, valaki látta az EOT-681 ö cserélt-e már külsőt?
A susmus az hatalmas, mert mint ma megtudtam ezzek a buszok amik most kerültek át a Partiscumhoz az 5db IK-280-as és az 5db 415tös ezzeket csak bérli, tehát nem várható nagy váltózás rajtúk max olyan matrica mint a DUD-271-en, a 10 busz használatáért vissza adta a volának az EOT-681 ami a távolsági üzemnél van jelenleg valamelyik nap ment Soltra Partiscumos matricával, és az FDU-305 is újra volános lett Szentesre rerült, tehát Szentes környékén is lehet látni PB kocsit.
Egen ,ám de azt meghirdetve,pályáztatva kell(ene). Ez így katyvaszt sem ér az EU-s rendeletnek. Egyszerűbb szvsz,számla ide-számla oda,költség ide-költség oda,aztán bogozza ki,aki tudja melyik támogatás hová került:-((
Igazából, nem tudom mikórtól lesz rajtuk váltózás, mert ez a Partiscumos dolog már Jan.1-től létezik Mórahalom környékén mert ismerösöméknek is le kellet szállni a KBS-644röl és átültek a DUD-592re mert a P.B.nak csak egyszerü kocsi kellet az 592tön még matrica sincs olyan mint a 271-en, de szerintem átlesznek matricázva úgy mint a többi(pl:HHR-846)
Most kérdeztem meg a haveromat erre a 4vonalra 10 buszt vett át és 2db Neoplánt vissza adót a Volának ezzekért. Partiscumos IK-280:DUD-271,DUD-592,DUE-850, CMX-841,GVX-908. 415tős pedig EVL-470, EVL-476, EOG-358, EOG-359 és a FGM-321-es és állitólag ezzel még nincs vége, további kocsi mozgások is várhatóak a haverom szerint!
Nem csak a DUD-271 került át a Partiscum Busz Kft-hez hanem a DUD-592 és a DUE-850 is és még pár darab 415-tős, mert Kübekházára,Tiszaszigetre, Röszkére és Röszkén át Mórahalomra lévő vonalakat a Partiscum átvette a Volántól és az ő jármüvei járnak ezzeken a járatokón, igazából erre csak a Partiscumos kocsik járhatnak a soföröket meg béreli a Volántól. Ezt az infót az egyik buszsoför haverómtól tudom akit érintet is ez a dolog, tehát az infó TUTI! Csak, hogy melyik buszok lettek pontosan Partiscumosak azt nem tudom, de ez a 3csúklós Mórahalmi ezt tudom biztósra, de azt hiszem az EOG-358/359 is PB lett.
"És a 361 épp most esett át újabb festésén. Megkapta az "új" világosabb TV flottaszínt."
Néhány hét távollét után visszatért a szentesi forgalomba az 1-es helyijárat törzskocsija, a GTU-882 (orosz exportból visszamaradt IK 263-as), immár ő is flottaszínben - alul sötétkék helyett világoskékben.
Köszönöm Ygor és Tavaszutca,már nem csak a rendszámot figyelem hanem az ablakokat is ;) Ja amugy valamelyik gázos buszon tünt fel hogy egy régi Ikarus ablakai vannak berakva, asszem a csukló részben van! Ha vki tud rendszámot mondani azt köszi, ill hogy neki miért van másik ott? http://imgfrm.index.hu/imgfrm/2/3/0/5/BIG_0005402305.jpg Ilyen ablak van berakva mint ami ezen a képen látható! A gázosnak meg tudjátok a függölegges oszlopokba kapaszkodik az ablaknak a pöcke!
BPT-946 ban mi az érdekesség, így az ablak elrendezést nem is nagyon figyeltem még. Csak így némelyiken vannak dátumok(az üvegen)! De ha van kedves mesélhetsz a fent említett buszról, mert engem érdekel! Köszi.
Képekkel szemléletesebb lennék. Nézd meg az ablakokat egy 1988-as, egy 1993-as, és egy 1995-ös gépben. Ráadásként bizonyára emlékszel az ACC-925 ablakaira és ablakkiosztására (jobb második, ufo jobb első, ufo bal legutolsó teli). Ez egy 1988-as busz, de az ablakai olyanok, mint egy 1993-as gépben. A teliüvegek pedig mint egy régi trilexes-ráncajtós gépben. Tehát kérdés: miért nem az eredeti ablakai vannak benne, és miért ezek ebben az elrendezésben? Balesetet szenvedett, felújításkor megvariálhatták, mint a BPT-946-nak (az is egy jó téma), vagy találkozott a falu bikájával, aki megmutatta nekik a féltéglát?
Biztos nem Rába. Azt hiszem EOG-356 hátulján már nincs rajta a tábla, de nekem valamiért MAN rémlett, da akkor meg DAF. De az biztos, hogy más alítpus, mint az FGM-esek és az EVL-esek.
Mindenkitől, akinek a képe fent van az oldalamon utólag, szeretnék elnézést kérni. De nemszeretném bezárni az oldalt. Legyetek olyan kedvesek és adjátok meg a szükséges engedélyt a képek további használatához. A szükséges feliratokat elintézem a képek mellé, ill oldal linkjét az adott oldalhoz.
Köszönöm, hogy tagja lehetek eme jó társaságnak.
Remélem ez a levél eljut a szükséges emberkékhez, tulajdonosokhoz.
Ha jól tudom jópár képen rajta van a szerző vagy felvan tüntetve az adott lap oldalán. De a linkekben is benne van szóval nemkel félnije egyik tulajdonosnak se, hogy nemfognak rákattintani, de idővel feltüntetem az adatokat is a képekről, honnan, szerző. De ez idő és most a tanulás miatt nincsen sok időm, de ha tudtok várni nyárig akkor megcsinálom. Télleg sorry, de levelet írtam max nemkűldte el a rendszer vagy nemtudom, legalább 50 soros beszámolot írtam, hogy miért kell és hova. De majd a citromail-től kérek információt miért nemsikerűlt a levél elkűldése holott mindent elkűldött legalábbis azt írta ki. (ha egyáltalán működött akkor.)