Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ckerti Creative Commons License 2016.01.05 0 0 51507

Úgy tudom ez az egyik legjobban sikerült motor amit a superbbe szereltek.

Ha megkapja a szervizeket akkor a világból kimegy.

Szerintem licitáljunk rá, esetleg engem is érdekelhet, ha szaharbézs és belül világos a kárpit és elegance felszereltségű :-))

Előzmény: Vikesz69 (51505)
Octi19 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 51506

teljesen jó választás! ...ha neked nem kell akkor én szívesen befalom! ;-)

Előzmény: Vikesz69 (51505)
Vikesz69 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 51505

Üdv.

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni, mert autóváltás előtt vagyok.

99'es Skoda Octavia 1.9TDi 90Le változatról váltanék feljebb, a kiszemelt áldozat egy 2002/07 havi 1.9PD TDi 131Le. Valakinek van tapasztalata ezzel az erősebb 1.9-es PD motorral? Mennyire szervízigényes? A nagynénim férjéé, Németországból felajánlotta hogy ha kell nagyon szívesen átadja, hogy maradjon a családban, ő az első tulaja) 259ezer km van benne, végig vezetett szervízkönyvvel. Úgyhogy garantáltan ennyi van benne. De én annyira nem mozgok otthon a PD TDiben, tapasztalatom nincsen. Nagyobbnak nagyobb az tuti és régóta fáj a fogam egy Superb-re, így most itt a lehetőség. DE. Nem kényszerít senki.

 

Légyszi segítsetek ha tudtok. 

Köszönöm.

 

Szép estét!

Octi19 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 51504

Sajnos nem ismerem a típust, de rákeresnék a guglival és a youtube-on mielőtt nekiesnék. De általában azonos megoldásúak a VAG tükörházak...

itt egy általános:

Előzmény: higirihopp (51503)
higirihopp Creative Commons License 2016.01.05 0 0 51503

Sziasztok!

 

Köszönöm szépen a hasznos tanácsaitokat!

Sajnos nem garázsban áll az autó, tehát ha kibírja, akkor megvárom vele a jobb időt s akkor szétszedem, hogy nézzem meg a ragasztást. A tükörlapnak nincsen semmi baja, nem vakult meg, így majd a ragasztást fogom megnézni. Addig ha még kérhetnék egy-két tippet, hogy hogy álljak neki a tükör szétszedésének, nagyon hálás lennék!!

Octi19 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 51502

Még egy tanács: ha a tükör kezdett már megvakulni, vagy a foncsor leválni a széleinél akkor inkább vegyél új tükörlapot!

Én a sajátomba a skodapatika.hu-ról vettem utángyártottakat és meg voltam elégedve a minőségével!

Előzmény: Octi19 (51501)
Octi19 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 51501

Nem tudom, hogy a Superbeknél is így van e, de az Octavia modelleknél ismert betegség a tükörlap és a fűtőlap közötti ragasztás elengedése ami ilyen tükörlebegéssel jár. Szét kell szedni és egy jobb vékony rétegű ragasztóval (én PalmaTex-et használtam) vissza kell ragasztani!

 

Pár apróság:

- ilyen hidegben nagyon könnyen törnek a műanyagok!

- a balos tükörlapon van egy vékony elválasztó a sima és a konvex rész között ami gyakorlatilag úgy van kiképezve hogy ott nincs foncsor az üvegen, ide NE kenj ragasztót és a fűtőlapon is hagyd ki ezt a részt, mert látszani fog a sárga szín...

- előírásosan használd a ragasztót, tehát vékonyan mindkét felületet kend be, majd várd meg, hogy elpárologjon az oldószer és azután jó erősen nyomd össze a felületeket!

- ügyelj a pontos pozicionálásra mert ha egyszer rosszul rakod fel akkor onnan többet le nem szeded!

 

Szerintem Stevie barátom tanácsát ne fogadd meg, mert azok a patentek nem létezik, hogy kipattanjanak és ha a szélén megnyomod a tükörlapot jó erősen, akkor egészen jó eséllyel erőlteted túl az állítómechanizmust ami szintén műanyag és csak egy meglehetősen könnyű tükörlap mozgatására van méretezve...

Előzmény: higirihopp (51499)
stevie-13 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 51500

Ezt pályán vettem észre és eléggé idegesítő, mikor 130-as tempónál remegve látom a mögöttem jövőket.. Van erre valamilyen megoldás? Hogy tudnám ezt a remegést megszüntetni?

 

 

Nyomj rá erősen a tükörlap széleire. Lehetőleg valami fűtött garázsban. Szerintem csak az egyik rögzítés pattant ki.

Előzmény: higirihopp (51499)
higirihopp Creative Commons License 2016.01.05 0 0 51499

Sziasztok!

 

Két eléggé idegesítő probléma jelent meg a 2007-es Skoda SuperB-en: Az egyik az, hogy a bal oldali visszapillantó tükör elkezdett remegni a "vázon" belül, tehát csak a tükör lap. Ezt pályán vettem észre és eléggé idegesítő, mikor 130-as tempónál remegve látom a mögöttem jövőket.. Van erre valamilyen megoldás? Hogy tudnám ezt a remegést megszüntetni?

 

A másik gondom pedig, hogy irányjelzés után, mikor már visszaugrik az irányjelző kar a helyére, az a kattogó irányjelző hang még hallatszik. (amit mellesleg nem tudom, hogy honnan jön a hang, valahonnan a műszerfal közepétől). És ez a kattogó hang indexelés után nem feltétlenül szépen, az indexelés ütemében hallatszik, hanem sokkal gyorsabban. Erre a problémára tudna valaki valamilyen megoldást mondani?

Az igaz, hogy a vészvillogó kapcsoló az relével együtt van és lehet, hogy azt kéne kicseréljem?

 

Köszönöm a segítségeteket!!

stevie-13 Creative Commons License 2015.12.25 0 1 51498

Igazából nem járok sokat, évi kb. 15ezer km-t. Viszont minden nap kocsival járok a munkahelyemre ami kb 6km. Tehát sok a rövid táv ami azt hallottam nem igazán szerencsés diesel autóknál.

 

 

 

Így van, a sok rövid táv sajnos nem szerencsés a dízel motoroknak. Hatványozottan nem, ha részecskeszűrős (DPF) a motor. Különösen hatványozottan nem, ha PD-s motoron van a részecskeszűrő.

 

Ez a kombináció sok gondot, sok regenerálást jelent, illetve meglepően magas fogyasztást. Mivel a motor csak ritkán éri el az üzemi hőmérsékletét, fokozott a kopása, lerakódások képződnek.

 

Szóval a napi 2 x 6 kilométerre talán legokosabb a bringa (és még egészséges is), de ha muszáj autóval menni, akkor valami egyszerű, kisköbcentis (gyorsan átmelegedő) szívó benzinest keress. Mondjuk valami ilyesmit.

 

 

 

 

Előzmény: Gulyás Zoltán (51497)
Gulyás Zoltán Creative Commons License 2015.12.25 0 0 51497

Üdv,

Segítségetek szeretném kérni. Autó cserén gondolkodom. Szeretnék egy nagytestű autót a jelenlegi Grande Punto helyett. Választásom egy 2007. Évjáratú Superb lenne 220ezer futással 1.9 PDTDI 115 LE motorral. Állítólag vezérlés, kettőstömegű nemrég volt. Kérdésem az lenne kinek milyen tapasztalata van, mik a fentartási költségei ennek a típusnak. Igazából nem járok sokat, évi kb. 15ezer km-t. Viszont minden nap kocsival járok a munkahelyemre ami kb 6km. Tehát sok a rövid táv ami azt hallottam nem igazán szerencsés diesel autóknál.

Ezért kérlek adjatok tanácsot!

 

köszönöm.: Zoli

skt15 Creative Commons License 2015.12.19 0 0 51496

Az Audinál engem kifejezetten idegesít a követős tempomat és ráadásul nem lehet inaktiválni menüből.

Gondolom a Skoda-é még az Audi alatt van valamennyivel.

 

Mondjuk szerintem meg lehetne jobban is csinálni, de lehet, hogy a nagytöbbségnek meg pont így tetszik.

Előzmény: ckerti (51495)
ckerti Creative Commons License 2015.12.19 0 0 51495

Látod, ez is olyan dolog amit akkor tud a helyén értékelni az ember, ha már kipróbálta.

Lehet, hogy pár év használat után már nem kellene, de nekem most nagyon tetszett.

A sima tempomattal pont ez a bajom, hogy állandóan ki kell kapcsolnom, ha utolérek valakit, aztán vissza, ha kiment előlem.

A Jetta tempomatja határozottan gyorsít a megadott sebességig, a Superbé finoman fokozta a tempót.

Ezt csinálja a másik autónk is (2013-as Honda C-RV), de azt pont nem szeretem benne, megszoktam az erős gyorsítást, bár fogyasztás szempontjából az tuti nem előnyös.

 

Szóval nagy duzzogva simán elfogadnám a tesztelt cappuccino-beige L&K Superb Combit, de ha én konfigurálom, akkor nem így néz ki.

Azon azért sokáig kéne győzködnöm magam, hogy miért jó 10+ milliót kifizetni egy kocsiért amikor igen hasonlót vehetek 7-8-ért, a maradékból meg kijön egy Honda Africa Twin vagy egy arany MOL-kártya...

Előzmény: skt15 (51494)
skt15 Creative Commons License 2015.12.18 0 0 51494

Mert nem gondolkodik előre, azėrt kopik. (gáz-fék, gáz-fék)

Nekem egyéb dolgok miatt sem tetszik (túl nagy távolság, lassú reagálás, lassú visszagyorsítás stb.) pedig vevő vagyok a modern dolgokra.

Ne ez amit konkrétan nem szeretek. 

Előzmény: Octi19 (51493)
Octi19 Creative Commons License 2015.12.18 0 0 51493

? ...miért kopna jobban a fék ha a tempomat nyomja és nem én? Azonkívül ha tellene ilyesféle úri huncutságra, egy ilyen autóban akkor valószínűleg nem nagyon izgatna ha 50-70 ezer km-ként újra kellene rakni a féket. Nem is biztos, hogy megtartanám addig...

Előzmény: skt15 (51492)
skt15 Creative Commons License 2015.12.18 0 0 51492

"radaros tempomattal"

 

Ha használod, gyűjthetsz fékbetétre/tárcsára is.

Előzmény: ckerti (51490)
Airbag. Creative Commons License 2015.12.18 0 0 51491

"Hmmm, mik is a lottószámaim? :-)"

:-)

 

nyerek a lottón,visszakapod a szelvényed árát...

(és veszek egy egy Laurent and Klement felszereltségű Superb kombit)

:D

Előzmény: ckerti (51490)
ckerti Creative Commons License 2015.12.18 0 0 51490

Esküszöm, a körmömet lerágom :-))

 

Szerintem szereltesd ki és tisztítás után kontaktsprével tuningolva a csatlakozókat szereltesd vissza.

 

Más:

Tegnap ültem a jelenlegi csúcs Skodában, egy Laurent and Klement felszereltségű Superb kombiban.

190 lovas dízel, DSG váltó, panoráma tető, radaros tempomat, parkolóautomata, Columbus navi, motoros űlések, KESSY...

 

Nagyon nagy élmény volt, kifejezetten élveztem a próbautat, különösen a radaros tempomat dugófunkciója tetszett.

Ahogy a sor haladt gyorsabb-lassabb tempóban úgy ment az autó, csak kormányozni kellett. A megálló sornál megállt, indulni viszont nekem kellett.

 

Ami nem tetszett az az érezhetetlen tapadás az első keréken, folyamatosan figyelni kellett, hogy ne adjak túl nagy gázt, mert elpörgött.

A 190 lóerőt sem éreztem olyan soknak, mint vártam, de lehet, hogy az elszigeteltség miatt nem éreztem a tempót, nagyon csendes volt az autó.

Az űlésbeszorító gyorsulást nem tapasztaltam, igaz folyamatosan húzott a kocsi, de nem úgy ahogy a régi 1,9 TDI Jettám (igaz az csak pár százas fordulatszámtartományban, de megnyomja a hátam).

 

Szóval kiváló autó és segített a teszt a pontos konfigurálásban, ha egyszer nyerek a lottón (bár akkor úgyis a 280 lovas benzinest veszem, az alapból 4x4) :-)

 

Elég lesz a szedán, DSG-vel, akár a kisebb motorral, de 4x4-el, Columbus-szal, KESSY-vel, a csúcsszuper xenonnal, motoros csomagtérajtóval (bár ez nem elengedhetetlen) és bézs belsővel meg a radaros tempomattal. 

 

Hmmm, mik is a lottószámaim? :-)

Előzmény: tomajer (51489)
tomajer Creative Commons License 2015.12.18 0 0 51489

Ééééés még mindig megy!

Előzmény: tomajer (51488)
tomajer Creative Commons License 2015.12.17 0 0 51488

Hangja nincs.  Mármint rendellenes.

 

Mai fejlemény.  Reggel elindult.  Aztán menet közben, egy újabb zökkenő hatására elkezdett sokkal erősebben fújni.  Addig fel se tűnt, hogy nem a normál sebességgel megy.  Azóta még mindig elindult .....  kopp-kopp.

Előzmény: Octi19 (51487)
Octi19 Creative Commons License 2015.12.17 0 0 51487

...és nem "csipog"? Nekem is csinált ilyesmit a ventim, de az "csipogott" is amikor ment. Kivettem és a közeli tekercselőüzemben szétszedettem és kicseréltettem a csapágyakat, azután szépen ment minden rendellenes jelenség és hang nélkül!

Előzmény: tomajer (51486)
tomajer Creative Commons License 2015.12.17 0 0 51486

Újabb fejlemény fűtésügyben (ventilátor, ha valaki nem követte az eseményeket):

 

Minden reggel a hidegben elindul.  Az első leállítás után már nem.  Viszont egy egy nagy döccenőnél képes aktiválódni.  A nagyot úgy képzeljük, hogy amikor már káromkodik az ember ...   a felnije miatt :-(

 

 

 

 

Előzmény: tomajer (51483)
409 Creative Commons License 2015.12.16 0 0 51485

Mi fogy belőle? A hűtőfolyadék, vagy az olaj?

Előzmény: s_petya (51484)
s_petya Creative Commons License 2015.12.16 0 0 51484

Sziasztok!
Tudtok Budapesten, vagy Pest környékén olyan műhelyt, ahová bátran fordulhatnék hengerfej ügyben?
Sajnos elkezdett füstölni szegény Superb, és eléggé fehér színnel.
A computer nem mutatott ki semmi rendellenességet, semmi hibát, mégis dől a füst belőle.
Menet közben egy padlógáz, és mögöttem nem látni semmit sem, mintha valaki füstbombát robbantott volna...

 

tomajer Creative Commons License 2015.12.15 0 0 51483

:-)

 

Háát ja.

 

Ott egyikre se reagál.

 

De változott  helyzet.  Nem lehet bizti, mert reggel elindult.  Aztán még két beindításnál elindult, azóta megint nem. :-(

Előzmény: 409 (51481)
Octi19 Creative Commons License 2015.12.15 0 0 51482

Ha az emlékeim nem csalnak akkor a ventinél is van valami előtét ellenállás, az is megadhatta magát...

Előzmény: tomajer (51480)
409 Creative Commons License 2015.12.14 0 0 51481

 

  ??  A biztosítéktáblán próbáltad?

Előzmény: tomajer (51479)
tomajer Creative Commons License 2015.12.14 0 0 51480

Jahh  2007-es 1.9 pdtdi

Előzmény: tomajer (51479)
tomajer Creative Commons License 2015.12.14 0 0 51479

Tud valaki segíteni a fűtőventi biztosítékával?

Márminthogy merre keressem?

 

Fááázok!!! :-)

zida Creative Commons License 2015.12.12 0 0 51478

Mintha valami gond lenne az oldallal, nekem most hibákat dob, ha válogatni próbálok. 

Mindenesetre sikerült valamelyik évjárat közvetlen linkjét megtalálnom, talán a 2011-2014 közötti évjárathoz tartozik:

 

http://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/hu/Superb_3T/11-2014/Manual/Superb/B6_Superb_OwnersManual.pdf

 

Előzmény: brigittamusic (51477)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!