Hat, nem is egyszeru visszaszerelni a vezerlot a motorba (kitepni egyszerubb volt) :-( Valami sikositot kell hasznaljak szerintem, wd40-el probalkozok majd holnap
Az aranyosi sziget kozeleben egymas utan dobaltak vissza a 70 centis pontyokat (ugye kedves mohosz) oktober 10-tol 4 napig, aztan meg semmi, szerencsere szombaton mar nem horgaszni voltunk akkor.
Normalizálódott a szél,mentem volna pecákolni,de szutyákos,csöpörgős nyirkos idő lett. Hiába van meleg. Nemszeretem időjárás. Itt fáj,ott fáj. A vízállás alacsony,a víz átlátszó,nehéz megtalálni a halakat. Hiába elmúltam már az aktív korból.:( Pedig a front előtt jól kaptak a halak.
Ha a tárolási díjat nézzük az enyém,ha a használatot nézzük az övé.:)) De én is voltam fiatal,és ha vihettem a fater csónakját boldog voltam. Hát amíg élek,és rendesen viselkedik vigye,használja,élvezkedjen.:))
Jaa! A "gyerek" a mostani feleségem fia. Nekem nevelt (letlen) fiam.:)))
Mondod "Te"!! De még nálam is hatalmasabb. De tisztel,és "felnéz" rám. És én is. Ha nem akarjuk a halat megenni,a jelszó amnesztia.:)) Amúgy a rocsó örököse. Nem is tudom,az enyém,vagy az övé. Ha dolgozik,akkor viszem a rocsót. Örülök,hogy ennyire odáig van érte,és vigyáz rá mint az életére.
Egyszer egy pecázásnál azt mondta a "gyerek a 40cm kövesre, hogy mehet vissza,öreg a húsa,nem jó. Igen kérdőn néztem rá. De utána vagy fél órára fogott egy 70cm fogast. Megbocsájtottam a "bűnét".
Nem vagyok troll. Nem is voltam soha. Sem itt; sem pedig máshol. Egy kéréssel, kérdéssel fordultam hozzátok. Vagy lesz érdemi válasz, vagy nem. Töröltem a nickemet és csináltam egy másikat; mert nem akarom olvasni, folytatni az évekkel ezelőtti ekézés sorozatot az űberprofi szakikkal. Ennyi. Ha nincs válasz, az sem probléma. Megyek tovább. A delete billentyűt még csak-csak megtalálom. :)
Babakocsi,vagy ugró nyuszi,teljesen mindegy,amíg le nem teszi a névjegyét a topikon. Lehet szerencsétlenül kérdezni,de a mailja elérhető legyen. Vállalja a nick nevét. Ha nem vállalja,gyanús faktorba lép.
Mercury 7.5 Hp kétütemű csónakmotorhoz keresek használható állapotú Tillitson karburátort (AC pumpa integrált). Ugyanakkor kérdezem, hogy valaki meg tudja-e mondani nekem, hogy az 1985-ös gyártási évű 7.5 és 9.8 lovas motorok miben térnek el egymástól ? Én az összeállítási rajzokon és az alkatrészek között sem találok különbséget. A segítséget előre is köszönöm !
Alapvetően nem kéne leállnia. Az utána következő nehézkes indítás csak következmény.
Lehet, időszerű lesz egy karbi pucolás. Addig is, tekerj egy óvatos negyed fordulatot kifelé ha keverék csavarod, befelé ha levegő csavarod van a karbin. (Áramlási irányt nézve a karbi elején van a levegö csavar, a karbi motor felőli oldalán a keverék csavar).
Valószínűleg szegény az alapjárati keverék. Ha a leállítóval állítod le, akkor a gyújtást veszed el. A motor még forog párat, beszív annyi üzemanyagot amivel utána stabilan képes indulni.
Ha már gépészkedés van ( a gumisban is) kérdésem lenne:
Hagyományos porlasztós motorka (Yamaha F4). Ha a leállítógombbal állítom le, gond nélkül indul az első rántásra, de ha leáll (alacsony alapjárat, vagy sebbességbe rakás) akkor csak 3-4. rántás, és néha vissza is durran.
A benzingőz-szeparátor leeresztőcsöve. Ha szállításkor el akarod fektetni, azon lehet leengedni a benzint a szeparátorból. (kezelési utasítás 45. oldal) (szerintem abból csak akkor tud kifolyni ha fejtetőre van állítva a motor)
jogos igazabol, de akkor meg a 12 literes tank sulyat ~12kg+muanyag kanna sulyat, es az aksi sulyat, most kb 8kg meg hozza kellene adni, meg igen, van meg benne 6kg horgony is, kotelezo dolgok az is van vagy 3-4 kg (hal istennek poroltot nem kell) Szoval igen, hozzajon meg jopar kilo :-)
Tartsd szem előtt, kézen-közön jött infók jutnak el hozzánk, biztosat a kérdező sem biztos, hogy tud.
"Az eladó azt mondja hogy így is tökéletesen használható,de én kételkedek benne. Mi a véleményetek ?"
Tohatsu MFS9.9,15,20E sorozatban teljesen különválik a motorvezérlés az indítástól/töltéstől, csak a szükségszerű test az ami közös bennük. Ugyan ez a helyzet a Mercury testvérek esetén is. Tudni nem tudom, hogy miért így csinálták, de bele tudok látni egy faék egyszerűségű kockázatvédelmet is ebbe a megoldásba.
A töltéshez azért kell másik vezérlő, mert abban van a feszültségszabályozó is, ami 12V-os töltést biztosítja.
Maga a motor 55V-os rendszerfeszültséggel működik, ezt is a motorvezérlő szabályozza, a generátor közvetlenül abba van bekötve. A berántós motor vezérlőjében nincsen a töltéshez szükséges szabályozó.
Legalábbis a Johnson/Evinrude párosnál ez a szokásos felállás.
Igaz is, meg nem is. Ahhoz, hogy önindítós legyen egy motor, nem kell vezérlőt cserélni! Vezérlőtől függetlenül be lehet építeni az önindítót, akár a véletlen indítást megakadályozó megoldásokat is.
Akku töltés (áram generálása : generátor) beépítése nélkül is mehet az átépítés, a kettő nem tartozik össze szigorúan. Töltés megvalósítása egy fokkal összetettebb mint az önindító beépítése, de továbbra sem biztos, hogy kell a vezérlő cseréje. 99%-os bizonyossággal mondom, hogy nem kell. Biztosat csak a motor felépítését alaposan ismerve lehet mondani.
Mémégmégsemminemelég elvek alapján, ki milyen 2 hengeres 30Le vagy 30+ / beszerezhető-alkatrészellátás biztosítva - stb / külmotort ismer. Illetve C verzió, ami esetleg apróbb módosításokkal / kompresszió növelés, könnyebb dugó, RPM emelés / elérhető a 30Le.
Koszi! Ha elall az eso megnezem. A billeges csak visszafele volt, odafele uton nem, es a satu nem lazult ki, mert hazahozas elott raprobaltam, es nem tudtam huzni rajtuk.. Egyebkent lattam is oldal iranyu hullamokat, pedig szel sem volt, es nem volt sem elottem sem utanam motorcsonak, ami felkavarta volna, szoval erdekes...
Szoríts rajta, tegyél rá egy csepp menetrögzítőt, és akkor nem lazul vissza.
Végignéztem a videót, látom a billegést /ami oldalirányú/, azzal kezdeni kell majd valamit, mert elég veszélyesnek tűnik.+ lóerővel még jobban ki fog jönni.
Olyan, mintha laza lenne a satu, és tudna billenni a motor oldalra.
Ennel a csonakmotornal nem mukodik jol jobbra/balra pozicio rogzites, vagy ez elromlott ennel?
Eloszor is teljesen bezart allapotban csonakaztam vele, es nem tunt fel, valamint amikor hazavittem a csonakot, kozepallasbol elfordult teljesen, hiaba volt teljesen zarva, ami szerintem nagyon nem, mert elforditva es nem kozepen szerintem bukkanoknal nagyottab ut magara.
A DF6-nal teljesen be lehetett csavarni (ott csavar volt, nem ilyen fem kallantyus technika), h megmozditani is alig lehetett..
Mondjuk azt sem ertem, hogy a forgas szabalyzo kallantyun egy muanyagcsoben, gondolom egy drot megy be a motorba, az mit csinal?
Ha indító nélkül is használható volt, akkor most miért ne lenne az? Az egy másik kérdés, hogy szükséged van-e bármi máshoz áramra. ?? Ha igen, akkor nem ez a Neked való motor, vagy költened kell még rá. Az indítóhoz meg néha fel kell tölteni az akkut, attól függően, hogy mekkora kapacitásút kötsz rá. Ha a berántó is rajta maradt, akkor végszükségben azzal is indítható.
ajánlottak nekem egy önindítósra átalakított 35-ös Johnsont,de a vezérlőt nem cserélte ki az ember,ezért nem tölti az akksit.Az eladó azt mondja hogy így is tökéletesen használható,de én kételkedek benne.
leveleztuk mar le 1x, puco-tol, de szivesen megadom megint, 9-1 / 4 x 10 a csiga.. ezt kapta a tulaj elsore a 9.9-essel, es miutan beraktak a 20-as szitat, nem csereltek at masikra.. Es ugye a contactod altal megadott cimre viszem szombaton atiratni a meglevo elektronikat 20-ra.
elvileg a 9.9 vezerloje valami 4600-at tud csak vagy valami hasonlot... azon szerintem sem segit a 20-as racs berakasa... szoval megyunk a mostani szombaton feltolteni ra a 20-as programot, de csak otthon eg vodor vizben azt fogom mar kiprobalni, h beindul-e... Es 2024 apr 19-e kornyeken fogom elesben tesztelni, ezert is vettem fel a hangjat, h halljam, tobb lesz-e nagysagrendilet 4600 vs 6400 a fordulat...
ezen a videon hallatszik, h vacillalok a teljes sebbesegnel, de a total leallas elott mar igen a teljes volt, meg elotte is, es a motoron latszik is hogy oda vissza kezd billegni nagyobb sebessegnel.
DE! odafelen max 25km/h volt es semmi lyen nem tortent, ez mar a visszaut, szal valami oldal hullamzas kezdodott el szerintem es a kollegam szerint is.. Szov odafele meg tobbel is mentunk a -3 km/h sodrassal ellenben, mint visszafeles a +3km/h sodrassal, szal fura!
az már nagy kiba....s, amikor az új motorral csak 1 kört tud menni a zember, aztán elteszi télire.
A videón nem látszik jól ez az imbolygás, nekem valami olyasmi jön le, hogy a laposfenekű csónaknak nincs iránytartása, amikor "beesik" a vízbe. Ilyenkor terméaszetes az orraesős sebességvesztés is.
Az imbolygast en sem ertem.... Csak akkor jon, ha max sebesseggel megyek, azaz it mar csak 23km/h volt lefele, erdekes modon az imbolyga nem jott elo felfele, amikor is 25km/h volt, es szembe mentunk a minimum 3km/h folyasiranyu folyoval
De ez meg nekem keves, kell a +5 LE minumium, de mar csak jovo aprilis 19-en tudom megmutatni mi lett, mivel elhoztuk a csonakot a kikotobol
nem, es hangos oninditos is!!! :-) Nem tudom hova felrakni, a youtube-on nem tudom h kell, vold regen valami vdidea meg megafileupload, most ezeket nem talalom
most meg csak a 20LE-s racsat kapta meg, jovo szombattol remelem a softwaret is Nem tudom hova tudom feltolteni, eltuntek a regi video noname feltolto oldalak :-(
hat szerintem Ti meghalljatok fullel is, mindjart nyomom fel a filmet, a vegen a eset elore a haverom, sajnos nevettem is :-( De ilyet nem csinalt a regi motorral a cosnakom, tenyleg, es mar ki is engeszteltem :-)
Sok forumtars irta, h probaljam ki a 15LE motort a csonakon amin eddig csak 6LE volt..
Hat megtortent :-((
Max 25km.h ora volt tiszatavon arral szemben(!) es visszafele csak 23km/h volt, amit nem ertek, mert sokkal tobbnek kellett volna lennie.
A csonak sulya 100kg, a padlo 30kg, en 120 a baratom 90, de elvalt eppen most, szoval lehet picivel kevesebb is => szoval az ossztomeg volt 340kg, mivel nem volt csomag most.
Felallt a csonak eleje igy mar, DE, ha kiult a sorevel az orra es lenyomta, akkor is 25km/h volt!!! En ezt nem ertem!
Ami klassz volt seperc alatt Dinnyeshatrol beertunk a to vegere, hat ezt eddig a 6LE motorral nem tettuik meg :-)
Ami durva! elkezdett imbolyogni a csonak, a tisza to kozepen, es en hirtelen levettem a gazt nullara a motorrol, es a haverom elszallt az uleserol es nenykezlab beesett elem ilyen katolikus turelmi pozban!
Na ez nem volt a regi 6LE-sel meg, en csak azert usztam meg, mert 90 fokban balra elfordulva ulok az ulodeszkan, mert nem tudok maskeppen vezetni, mert ha hattal lennek, begorcsolne a kezem azonnal... Szal a ket combommal mindig szoritom az ulodeszkat, igy engem nem ert varatlanul..
MIndenkeppen megyek a mostani szombaton a +5LE nyitasert!!!!!!
Általában a Yamaha-t dicsérik mint örök életűt, de tapasztalatom nincs vele.
Egy-egy motortípusnak 6-8 variánsa is lehet, ezek az árában is megmutatkoznak. Tehát tudnod kellene azt is, milyen felszereltségű motort szeretnél vásárolni.
Üdv ! Érdekelne , hogy csónakmotorok közt is van olyan amire azt mondják , mint az autóknál , hogy na az kimegy a világból meg , hogy "elnyűhetetlen " , és a többi klasszikus mondás ? Nyilván tudom , hogy ez attól is függ hogy van karbatartva ,vigyázva rá .4 ütemű motort nézek 1.300.000 Ft -ig , Dunára 20 le-ig .
Akkorrégen az amerikai mindenféle csodákat írt elő a motorjaihoz. Úgy gondolom, ennek legalább a fele az eladásról szólt, de volt egy olyan sprisszolós olaj, amit ha kijújtál, felhabosodott. bevonta amivel érintkezett, majd összeomlott a hab. Ezt fújtuk minden likba, amit leltünk a motoron. :)
Porlaszón keresztül a motorba. Meg gyertyalukon. Külsőre meg egy .... valami oldószeres viasz szerű cuccot. A vízpumpára, meg megin egy másikat.
Persze, tavasszal mindezt lemostuk, kijárattuk. Tényleg semmi nem rohadt, meg öregedett.
Én hazahozom, megjáratom, majd addíg spisszolok olajat a torokba, míg bele nem fullad. Lemosom, olajat cserélek, kiveszem a vízpumpát, és télire vissza sem teszem. Leveszem a karburátort, AC pumpát, kimosom, jól befújkodom siliconnal, és visszaszerelem.
Ezek az én motoromon egyszerű műveletek, egy bő óra alatt végezni szoktam. Tavasszal az első pár perc az.... füstölős szokott lenni. Nem kicsit.
Régebben az impellerem glicerinben telelt, de most egyre inkább úgy tűnik, már nem gumiból van. Így már csak pihen.
Konnektor tartó csavart ki is hagyta a listából! Az nálam süllyesztett fejű volt, gondolom a tervezett avulás érdekében került oda a szükségtelen feszítő erő.
Injekorost nem üresítjük. Az a jó, ha benne marad. Ha nagyon akarod a jót, akkor utolsó utat valami prémium cuccal csinálod, az maradjon benne.
Mikor én /30 éve/ ilyen helyen dolgoztam, komoly protokol volt a téliesítés..... jópézé. Előtte is, utána is találkoztam berohadt motorokkal, rászoktam. Sőt, mivel nekem mindíg is 40 éves motorjaim voltak, vannak, túlzásokba is esem....... mások szerint.
konzervalo kell az injektoros motorokba is telre? Ja es kell olyat csinalni veluk, mint a karbisokkal, h lehuzom rola a tankot es addig jaratom, ameddig le nem fullad?
En szerencsere nagyjabol megusztam, de azert lenne mit szerelni meg rajta, meg lecserelni 2 facsavart a vegebol amik tul is lognak vagy 4(!) cm-err (azok tartjak a a hatso kihuzhato tag konnektorat)
Kösz a segít szavakat, kaptam telefonos javaslatot. Másik böngésző, kevesebb védelem, máris mehet a képfeltöltés.
Kettő éve töltöttem fel fotókat a csónakszállítómról, most is töltök fel egyet (csakis tanulságként és semmiféle egyéni sértődöttségből fakadóan). Jönni fognak majd ismét kérdések utánfutókról és csónakszállítókról tél végén, tavasz elején legkésőbb.
Meguntam az izzós lámpák vacakolásait, lecseréltem azokat LED-esre és kicseréltem a teljes vezetékezést is, miközben jöttek a szörnyülködések a látottak alapján és a fotón látható akármi fellelésekor megszületett az új minőségi kategória: natakony (-Mi a szar ez!?!?! -Na! Taknyalás. >>natakony)
Amiket leltünk (van másik, akár a zenebohócnál), különböznek a kettő éve bemutatottaktól:
-két hátsó lámpa aszimmetrikusan szerelve a fényhídon, 5mm eltérés a híd széleihez képest
-lámpákat tartó csavarok össze-vissza hosszúságúak, alátét csak egy alatt volt
-tartó csavarok nem esnek a híd élével párhuzamos vonal(ak)ra
-szükségtelen, nem használt furat a lemezen
-rendszám rögzítése egy csavarral és egy popszegeccsel (egyforma szebb lenne?)
-összes furat a lemezen sorjás
-gumigyűrűk a lemezen való keresztülvezetésnél hiányoznak, még a lámpatestből is
-fényhíd csatlakozóba való vezetékhely kivágása vélhetően egy flexel történt, két aszimmetrikus háromszög formájában
-első helyzetjelzők testelése az, ami a biztosítékot kiverte nálam. Ezek a helyzetjelzők két útvonalon kaphattak testet, autó-vonógömb-vonófej-váz, vagy autócsatl.-futócsatl.-vezeték-fényhídcsatl.-váz útvonalakon. Közvetlen bekötés nem volt, csak vázon keresztül kaphatta, +12V az megfelelően ki volt alakítva közvetlen vezetékezéssel a csatlakozótól.
Na de az a testbekötés!!! Lámpa testvezetékének pászmája ketté volt osztva, ebbe téve a csavar majd a túloldalon összesodorva. A kép annyiban tér el a fellelt állapottól, hogy megtisztításra került ez a valami (mi van a mocsok alatt?) és a sodrat is kihajtásra (ezt rá volt hajtva a csavarra). Minden ez egy olyan csavaron, amelyiknek egy horony van a tövében és esély sincs a meghúzás segítségével stabilizálni az érintkezést. Alátét nem volt, a csavar közvetlenül a lámpatartó műanyag felületével találkozott csak, így a látható szerint. A lámpákat tartó másik csavarok épek és rozsdamentesek, elektrokorróziónak semmi nyoma nem látható rajtuk.
Volt még más hiba is, de azt nem mutatom be, túl zizi lehet (nem nekem).
Én sem tudom mennyi ez enyém. 120kg van megadva, de azt gyanítom az a radarkonzol, beépített üzatank, kormányállás, bimini és akku nélkül. Ergo inkább 200kg lehet, +a motor, a benzin (~30kg) a sallangok és szerény személyem.
Nem tudom,milyen súlyú a két csónak,gyanítom azért,hogy a Wiking valamivel nehezebb lehet,és talán a fartükörnél valamivel mélyebb is az alja.Meg ugye én teljesen elől ülök,409 topiktárs jóval hátrább.Ennyi bőven elég 4-5 km/h sebességkülönbséghez.Azt még ki is felejtettem,hogy én teli tankokkal szeretek vízre szállni,hátha hirtelen meg kell látogatnom Lámát🙂.Ez ugye kb.80 liter benzin,a másik csónakban max.feleennyi volt.Ja,és a powertrimm:én nem tudom gépi úton kiemelni a csónak orrát a vízből(de majd ha felteszem az Evinrude-ot,akkor meglátjuk🙂)
Semmit nem kér, mert nem árulja, csak tudom, h a fiókban van nála, de ha megkérdezem, h hajlandó lenne eladni, akkor a második mondat kb az lenne mennyit adnál érte. Ezért kérdeztem, h mit mondjak a tulajnak.
Fizikailag abban térnek el, hogy kézi rángatós vagy elektromos indítású a motor. (egy kézi indítású 9.9-hez a nagyobb teljesítményű vezérlőnek is kézi indítós motorhoz valónak kell lennie)
Mennyit szabad adni egy full gyári Suzuki DF9.9 elektronikáért? Lehet tudok egy kb 30 üzemórást. Megvette anno a 20 asat, nem kísérletezett, szoftver átárásra pont jó lenne.
A SW átírást nekem külföldön csinálták, közbenjárással. Elindítottam a kérdést, amint kapok visszajelzést, jelentkezem.
Nem akarok vigyázni a pénztárcádra és a pénzedre, az a Te dolgod. De! Javaslom figyelembe venni a józan paraszti észen alapuló tanácsokat, amelyek megkímélhetnek a felesleges (csalódást okozó) költekezéstől. Amit már L_áma, Takyka és én is írtam, hogy uccu neki ezzel a változattal és próbáld ki, ismerd meg, próbálj meg különböző beállításokat és csak azt követően gondolkodj tovább. Egyszerűen, előbb ismerd ki, elég lehet ez is.
Tanulságként az én történetemet leírom.
1. Tohatsu MFS9.9e, megy a csónak, kellemes a motor, szépen be is lett járatva. Nagyon kedvező a fogyasztása is (Takyka, L_áma! ezt még meg sem énekeltük a 2Ü/4Ü kottára :) )
2. Torkolatszűkítő és szelepnyitást határoló eltávolításra került (Tohatsu! nem Suzuki). Fordulatszám valamicskét emelkedett (~6.100 >> ~6.300/6.450), viszont sokkal könnyebben vette fel a magasabb fordulatot és érte el a végsebességet.
-itt jött a zabszem effektus, elkezdtem kutakodni megoldások után és hajtottam fel a kedvező árú SW frissítést
-jött a kérdés: vállaljam-e a kockázatot a SW frissítéssel, kockáztatva esetleg az eredeti ECU-t, vagy legyek óvatos, ha igen, miként lehetek az?
-óvatosság azt mondta, kísérletezni ne az eredeti ECU-val kísérletezzek, úgyhogy nekiálltam keresni kutatni használtat. A 10 >> 20 LE korlátváltásnak köszönhetően, tudtam venni egy 9.9-es ECU-t (nem filléres tétel így sem). Aztán az elindított kutakodások még hoztak eredményt, így egy jó árú 15 LE-s ECU is kerekedett végül. Akkor legyen ez is, aranytartaléknak jó lesz. Gyártói cikkszámaik alapján egyértelműen azt kaptam amit ígértek az eladók.
3. 9.9 LE-s ECU SW-e le lett lecserélve 20 LE-s SW-re és jöhetett a próba.
4. 20 LE-s ECU betétele után, nem érezni semmi (!) különbséget. GPS-es méréssel nyargalászva, nem volt mérhető különbség ! Azóta már próbáltam a 15 LE-st is, ugyan azt a sebességet produkálja mint a 20 LE-s.
Ami különbséget látok, az az, hogy a gyertya színe a SW csere után a fehéresről visszaváltozott az eredeti ECU-val is produkált barnásra és magasabb fordulaton megemelkedett a fogyasztás. Én ezt, 409 által írt részletekhez kötöm, de hogy mennyire lényeges vagy sem, azt laikusként nem tudom biztosra mondani, Ő rendelkezhet ehhez kellő ismerettel. Engem minden esetre megnyugtatott az eredetihez (9.9 LE-s) hasonló színvilág a gyertyán.
Olcsó és érzékelhető tapasztalathoz is juthatsz, ha kérsz kölcsön másik csigát és azzal is kipróbálod, melyikkel mekkora lesz a max fordulatszámod.
Mert ennek "Flammsieb" a német neve,ami kb."lángrács"-ot jelent.
Én nem vagyok szerelő,fogalmam sincs,ki akartam venni a rácsot,de a német kereskedő,akinél vettem az elektronikát,azt írta,hogy enélkül akár ki is gyulladhat a motor.