Két csavarhúzóval benyúlsz, nem nagyon, csak kicsit 1-2 centit, mozgatod a térkövet a csavarhúzókkal, felfele feszíted és simán kijön. Ha szorosan van rakva, akkor kicsit macera, de fel kell, hogy jöjjön.
2 éve csinálták nálunk a térkövezést. Van 5-6 hely, ahol 2 térkő a rövidebb oldali találkozásnál egy kicsit megsüllyedt. Nem áll meg rajta a víz, csak esztétikailag zavar (egyelőre).
Érdemes vele foglalkozni? Egyáltalán hogyan tudok kiszedni csak 2 db követ?
A másik:
Több helyen mindig kimossa a víz közüle a homokot, meg a hangyák is kifúrják. Valóban megoldás a cement-homok keverékkel leszórás?
Mindegyikkel. A szélesség 11,5 és 12,6 között változik, a vastagság 45 és 53 mm között. Kicsit túl van a gyártó által megadott tűréshatáron. Kíváncsi leszek, hogy a fugázás és vibrálás után mit fog mutatni. Ezen kívül borzasztóan le vannak törve a sarkai, élei, nagyon darázsfészkes.
Végül is elkezdtem lerakni 2 mm-es fugákkal, de vissza kellett szednem, mert sajnos olyan volt, mint az ökör húgyozás. Most rakom le újra 3 mm-es fugával. Kénytelen vagyok minden sort zsinór mellett rakni, mert annyira mérethibásak a kövek. Már volt egy reklamációm a minőséggel kapcsolatosan, de soha többet ezt az antikolt követ, ezt maximum alapba raknám törmeléknek. De lehet csak én fogtam ki egy nagyon rossz szériát, sőt biztos, mert amit először rendeltem 2 raklap kőre azt mondta a területi képviselő hogy 50 %-a hibás, így kapok egy másik raklap követ ingyen, amit ismét megreklamáltam, hogy nem jó a minősége, amire azt mondta hogy ez már határeset. Na a határesetből az lett hogy az már megfelelő. Most van három raklap kövem, ami kb 1,5 raklap jó minőségűnek felel meg.
Igen, olvastam én is a lerakási útmutatóját. Csak ahogy néztem videókat a lerakásról ott úgy tűnik, hogy nem hagynak fugát. Még a saját lerakási filmükben is úgy tűnik hogy nincs fuga. Ha meg nem muszáj én sem raknék.
Azt szeretném kérdezni, hogy a térkő lerakása során a térkövek között mindenképp kell hagyni 2-3 mm-es fugát? Ahogy néztem a cég videóját nem igazán hagytak, szimplán lerakták egymás mellé szorosan. Barabás téglakőről lenne szó.
Segítségeteket szeretném kérni. Aljazbetonozásnál tavaly nyáron maradt 1 köbméter sóderünk. Annó elfelejtettük megkérni a céget, hogy vigye el, így a nyakunkon maradt. Szeretnénk vele valamit kezdeni, szabadulni tőle, de a kertben van mindenfele beton járda, szgk beálló, amit egyenlőre nem szeretnénk kicserélni, így azokhoz felhasználni nem tudjuk.
Egyetlen egy dolog ami kellene kerti tipegő, gondoltuk, hogy mi magunk elkészítjük, mi öntjük ki sablonnal, tehát csak a sablont és a cementet, színezőport vennénk meg hozzá. Különböző oldalakon utánaolvasva viszont azt találtuk, hogy mivel nincs tömörítő eszközünk ezért nem lenne tartós a dolog.
Kérlek segítsetek, hogy mi az amire eltüntethetnénk a sóderünket, hogy ne csunyálkodjon a kertünk közepén.
Attül is függ, hogy mi a cél. Mert csak a növényi, gyökérzeti réteget eltávolítva is lehet használható utat kapni. Itt-ott helyenként megsüllyedhet persze.
Teherautónak és a személyautóknak is más-más a nyomtávjuk, így valószínű, hogy a 40cm szélességűvel nem tudsz eleget tenni minden kritériumnak. Elég ha a szélére megy rá a teherautó, kimozgatja a helyéről a gyeprácsot. De a személyautó is ki tudja mozgatni.
35m-ről van szó, nagyon nem mindegy, hogy mennyi a rászánt pénz.
Új vagyok itt ezen a fórumon és mindenkit köszöntök. A feladat a következő lenne :
Személyautó kijárót kell készíteni, 60*40*10-es beton gyeprácsból lenne. Tehát 1-1 40 centi széles párhuzamos nyomtávval. Milyen rétegrend kell alá? Egy így készült út elbír néha teherautót is ? A két nyomtávú kijáró 35 méter hosszú lenne.
Lesz kis gép 40 centi széles kanállal de milyen mélyen szedje ki a földet- 10 centi eleve a gyeprács ugye.
Egy 3-4 méter magas tujáról van csak szó, amelynek törzse egy méterre van a járdától. Érdekes módon csak a térkövet mozdította meg, a szegélykövet nem.
A járdámat még csináltattam. Annak a mintájára csináltam utána a 6x4-es kocsibeállómat, ami nyolc év után sincs megsüllyedve.
A járdámnál úgy csinálták, hogy a 0-4-es ágyazatot túltöltötték és le lapvibrátorozták. Ezt "erőből" lehúzták, lenyesték annyira, hogy még egy centinyi anyag ráférjen majd. Ezután újból kerület rá 0-4-es anyag, (ezt már nem lapvibrátorozták) amit újfent lehúztak és erre ment a térkő, amit utána bevibráltak. Elmondásuk szerint azért csinálták így mert a 0-4-es anyag alatti felületet - hiába a nagy gondosság - precíziós gépek hiányában nem lehet úgy előkészíteni, hogy az ágyazóréteg utána mindenütt pontosan ugyanolyan vastag legyen.
Ha a 11-22-es réteg pl. hullámos - itt elég 1-1,5 cm-es hullámokra gondolni - akkor a 0-4-es réteg alsó fele is az és a végső bevibrálásnál egynémely térkő alatt nincs teljesen összetömörödve az ágyazóréteg, ami későbbiekben megsüllyedhet.
A víz nem tudja bemosni az ágyazóréteget. Ahhoz az kellene, hogy a fugák teljesen nyitottak legyenek. De ugye az be van seperve homokkal, meg idővel el is tömődik, bemohásodik az árnyékos részeken.
Nálam inkább az okoz gondot, hogy a tuja gyökere kezdi felnyomni a térkövet, hiába a majd 50 centis szerkezeti vastagság. De ahogy látom nincs ez másként a közutaknál vagy a kerékpárutaknál sem. Pedig azok építésekor elvileg lenni kéne igazi szakértelemnek is, hogy ilyen ne fordulhasson elő.
Nagyon köszi a részletes leírást. Én is valahogy így csinálnám, lassan, hétvégéken, csak félek, h itthon lázadozás lesz, hogy mem elég, h nem foglalkozok a gyerekekkel, még a ház eleje is fel van túrva egy hónapja :) Az én feleségem is erősen szakit szeretne. :)
én biztos nem szerettem volna, ha ott sertepertél a feleségem :-)
Egyébiránt szerintem ez a fajta segítség csak egy profinak hasznos, egy amatőrnél szerintem nem is a lerakás a sok idő, hanem, hogy szépen kisimítsa a felületet, amire majd rakni fogja.