Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Dante001 Creative Commons License 2010.03.07 0 0 85
Hello, segítséget kérnék.

Van egy Skoda S100 típusú autó, ami 2002ben ki lett vonva ideiglenesen a forgalomból. 1986ban lett vásárolva használtan ('76os gyártás). Ha most vissza szeretném helyeztetni a forgalomba, akkor kell rá eredetvizsgát csináltatni?
Fabrició58 Creative Commons License 2010.02.18 0 0 84

Igen, érdemes volt minden fórumon küzdeni és örülök, hogy belátták az illetékesen hogy ez így tarthatatlan. Remélem visszakapja mindenki a 1,5 hónapig tartó idő alatt elvett pénzt.

Mindazonáltal biztos vagyok abban, hogy kitalálnak valami újat, csakhogy az itt most megszüntetett sarcot  valamilyen formában bevasalják tőlünk autósoktól.

 

Gondolok itt pl a megálmodott  büntetési kvótáról  amit  a szabálysértések miatt kirótt büntetésekből akarnak elérni, már felállítotak Szombathelyen egy országos hatáskörrel rendelkező feldogozó egységet is erre, ahol valamennyi traffipaxot feldolgoznak.

 

Persze nem kell szabályt sérteni... bár nagyon nehéz szabályosan közlekedni.... de ez már egy más téma.

 

Idővallató Creative Commons License 2010.02.18 0 0 83

Ha jól olvasom a mai híreket, a sokat bírált kötelető eredetvizsgálatot ma végre eltörölték. Érdemes volt tehát hangot adni az ellenérzéseknek. A hír forrása:

 

http://www.origo.hu/auto/20100217-muszaki-vizsga-nem-kell-jobban-felni.html

 

 

scoth Creative Commons License 2010.02.17 0 0 82
Hm és Mi a helyzet akkor ha a golf 1997-es , második tulaj vagyok és amikor megvettem el kellett végezni at eredetiségvizsgálatot amiről meg is van a tk és a bizonylat. Most a vizsgán nekem is kell eredetiségvizsgálat ismét ? saját magamnak??
piros a gép Creative Commons License 2010.02.11 0 0 81
ez egyszerűen lopás!

azt mondják 300000 autót érint az több mint 5 milliárd forint.

ez egy közönséges lehúzás.

inkább itt a piros hol a pirost játszanék a pénzből: az is lopás de legalább a lehetőséget megcsillantják előtted:)


gyomorforgató!

hogy két éve felhívják a figyelmüket arra hogy a rendszer nem költséghatékony: erre nemhogy megszüntetnék az eredetvizsgát vagy megfelelznék az árát hanem még több esetben teszik kötelezővé?????? ez a mi országunk! mi meg tűrjük......
Fabrició58 Creative Commons License 2010.02.04 0 0 80

"A közokirat fogalmát a polgári perrendtartásról szóló, 1952. évi III. törvény (Pp.) 195. § (1) bekezdése határozza meg. Eszerint a közokirat olyan papír alapú vagy elektronikus okirat, amelyet bíróság, közjegyző vagy más hatóság, illetve közigazgatási szerv ügykörén belül, a megszabott alakban állított ki, és teljesen bizonyítja a benne foglalt intézkedést vagy határozatot, továbbá az okirattal tanúsított adatok és tények valóságát, úgyszintén az okiratban foglalt nyilatkozat megtételét, valamint annak idejét és módját .
Ennek megfelelően közokiratnak minősül a hatósági engedély, a bizonyítvány (az iskolai is), a személyi igazolvány vagy a személyi azonosításra szolgáló más okirat. "

 

Ebből kiindulva talán nem is közokirat az eredtvizsga bizonyítvány? Azok magáncégek ha jól tudom, vagy kaptak felhatalmazást ilyen okmány kiállítására? Ha elfogadjuk hogy az is az, akkor most közokirattal igazolom a közokiratot? Hogy is van ez? Én nem lehetek bizalmatlan csak az állam valamennyi atóssal szemben?

 

A jogifórum/autok/eredetiségvizsgálat alatt is megy a polémia, de még nem jutottunk előrébb, mert senki nem tud érdemi választ arra, hogy az eredetiség vizsgálatot megalkotók JOGILAG levezetve hogyan tudták a fenti meghatározással ellentétesen a törvényt megszegni??? azaz a közokirattal rendelkező autóssal a saját költségére egy eredetiségvizsgálatot végeztetni ilyen olyan mondvacsinált indokok alapján ( nyilvántartásuk nem ok) ??? és ezzel igazolni az érvényes közokiratot és annak tartalmát !!!

Fabrició58 Creative Commons License 2010.01.30 0 0 79
Igen, úgy tűnik, hogy az általuk kiadott közokiratot egy másik -néhány hónapig érvényes- közokirattal kell igazolni. Röhej. Mondom, a lényeg hogy FIZESS autós, kitalálhatnak bármilyen indokot.
Apropó tv-ben láttam, hogy ennyi meg annyi milliót kellett beruháznia az eredetvizsgáló cégnek pl szoftverre. Miért is? miért kell ahhoz külön sok-sok milliós szoftver hogy valami eredti vagy nem az ? Nyilván ha mahináltak valamit az alvázszámmal akkor az szoftver nélkül is rögzithető, hogy nem eredeti ha meg nem csináltak vele semmit az eredeti. Ez az eldöntendő kérdés. Mahina esetén már jöjjön a komolyabb büntetőügy ahol szakértő stb az állapítsa meg hogy TÉNYLEGESEN MI VOLT az eredeti alvázszám stb. - azért hogy kiderüljön honnan nyúlták le stb. Miért ebben az eljárásban kell ezt - a mi költségünkre - megállapítani??? Szerintem ehhez kell a szoftver, de ha nem így van javítsatok ki.
Ez ahhoz hasonló hogy pl meghal egy kerékpáros mert elszédül elesik és beveri a fejét, a balesetért más nem okolható.Indul egy államigazgatási eljárás ahol megviszgálják az elhunytat és kiderül, hogy golyó van a hasában. Innen már más lesz a gyerek fekvése, átállnak igazságügyi vizsgálatra és büntető eljárásra.
Meg különben is, jó hogy nem qvantumfizikai módszereket alkalmaznak, hogy több millióért mondják meg hogy eredeti vagy nem.
Az UNIÓS szabályokkal mennyire lehet ez az egész összhangban?
Előzmény: Idővallató (78)
Idővallató Creative Commons License 2010.01.28 0 0 78

Úgy látszik valami megmozdult. A GVH véleménye nagyon fontos, s azt is hallom, hogy egy magánszemély pedig az Alkotménybírósághoz is fordult.

 

Egy dolgot azonban senki sem hangoztat: az új autó vásárlásakor kiadott törzskönyvet a Belügyminisztérium állította ki - van rajta címeres logo, stb. Az állam nem ismeri el saját dokumentumát? S ezt fizessem meg én? Milyen orwelli jelenet?

toloba Creative Commons License 2010.01.28 0 0 77
GVH: Felesleges és túlzott az új eredetvizsgálati díj


[origo]2010. 01. 28., 15:55


Az állam rossz hatékonyságú működésének iskolapéldája az állampolgárokra és vállalkozásokra feleslegesen kirótt, túlzott mértékű állami teherként megjelenő eredetvizsgálati díj - áll a GVH által az igazságügyi és a közlekedési miniszternek írt levélben. A versenyhatóság a két tárcavezetőt a szabályozás megváltoztatására hívja fel, az indokolatlanul magas díjszintek, az igazolhatatlan, felesleges ráfordítások csökkentése érdekében.

A GVH közleménye szerint a versenyhivatalt meglepetésként érte, hogy 2009 decemberében az eredetiségvizsgálat szabályozásában lényeges módosításokra került sor. A januártól hatályos szabályok szerint a 2006 előtt vett új autókra akkor is kötelező elvégezni a csaknem 20 ezer forintos eredetiségvizsgálatot, ha az autó származása egyértelmű. (Az új szabályokról itt olvashat, az NKH cikkünkre adott reakcióját pedig itt találja.)

A közlemény szerint a jogalkotók az új elképzelésekről előzetesen nem kérték ki a versenyhatóság véleményét, holott a versenytörvény értelmében a GVH elnökével "egyeztetni kell minden olyan tervezett intézkedést és jogszabály-koncepciót, illetve tervezetet, amely érinti a hivatal feladatkörét, így különösen, ha a tervezett intézkedés vagy jogszabály a versenyt - valamely tevékenység gyakorlását vagy a piacra lépést - korlátozza, kizárólagossági jogokat biztosít, továbbá az árakra vagy az értékesítési feltételekre vonatkozó előírásokat tartalmaz."

Visszás és vitatható

Visszás, hogy sem az igazságügyi, sem a közlekedési tárca nem tett eleget egyeztetési kötelezettségének, miközben a végrehajtott jogszabályváltoztatások nyilvánvalóan érintették bizonyos piaci tevékenységek gyakorlásának feltételeit. A versenyhatóság így most utólagosan kénytelen lehetőséget kérni az előterjesztések tanulmányozására, mivel erős a gyanúja, hogy az új szabályozás miatt a közfeladat ellátásának hatékonysága nemhogy javult, hanem tovább romlott.

A GVH már 2008-as országgyűlési beszámolójában kezdeményezte az eredetvizsgálat rendszerének felülvizsgálatát. Ezt megelőzően 2008 novemberében pedig versenypolitikai elemzést tett közzé a kötelező gépjármű eredetiségvizsgálat szabályozásáról. Az elemzés rámutatott: a gépjármű eredetvizsgálat rendszere a bevezetése óta vitatható körülmények között, a verseny szempontjából és a fogyasztók számára nem kielégítően működik. A területet érintő jogalkotás a magánpiaci szereplők érdekei mentén alakult. Amellett, hogy az elért társadalmi hasznot jóval meghaladják a rendszer működtetéséhez szükséges ráfordítások, az eredetvizsgálat csupán korlátozottan alkalmas eredeti célja megvalósítására.

Felesleges többletköltségek

Az igénybevételi kötelezettség köre olyan eseteket is magába foglalt és foglal (pl. állami szervezetek általi gépjármű értékesítés), amelyeknél állami segítséggel elhárítandó tényleges kockázat nincs, viszont felesleges többletköltséget okoz a fogyasztók számára. A hatóságilag megállapított díjak meghatározása a korábban a GVH által vizsgált kartellben kialakult mesterségesen magas, extraprofitot is tartalmazó árakat követte. A piaci szereplők pozíciója is jogszabály által védett, köre nem versenyben alakult. Ráadásul az állam az eredetvizsgálattal párhuzamos, közlekedésbiztonsági szempontból fontos műszaki jellegű ellenőrző rendszereket is kiépített, fenntart és működtet.

A GVH álláspontja szerint a gépjármű tulajdonosokat terhelő költségek csökkentésére lehetőséget kínál az állami közlekedésigazgatási feladatok ellátásának ésszerűsítése, az eredetvizsgálatot végzők közötti árverseny kikényszerítése, az átláthatóság javítása. A versenyhatóság szerint amennyiben az eredetvizsgálatra fordított összköltség szintje bármilyen okból nem lenne csökkenthető, az eredetiség ellenőrzési kötelezettség eltörlése vagy a szolgáltatás piaci alapokra helyezése is megfontolandó a szabályozó részéről. A GVH 2008. novemberi kezdeményezésére az érintett tárcáktól visszajelzés máig nem érkezett, illetve érdemi intézkedés nem történt - áll a közleményben.
Előzmény: Fabrició58 (75)
solyomzuzo Creative Commons License 2010.01.25 0 0 76
Sziasztok!

Ma voltam műszaki vizsgán.
Tegnapelőtt telefonon egyeztettem időpontot, akkor kérdezték, mikor vettem a kocsit.

- 2006 januárjában, újonnan.
- Oké, – hangzott a válasz – mert akkor már éppen nem kell elvégezni az eredetiségvizsgálatot.

Meg voltam nyugodva. Ám ma meg kiderült, hogy hoppá, hisz ez az autó nem is 2006-os.

- Na és?! Igaz, hogy a gyártási év 2005, de ez az autó 2006 januárjában került először forgalomba, mint ahogy ez a forgalmin is látszik, tetszik tudni, azért hozom most, mert ma jár le. Szóval rosszul tudom, és nem a forgalomba helyezés időpontja számít?
- De igen, csakhogy a rendszer szerint mégis el kell végezni az eredetiségvizsgálatot.

Legyen szíves, valaki mondja már meg, hogy akkor hogy is van ez?!
Ha a forgalomba helyezés időpontja a lényeg, akkor miért fizettetnek velem a gyártási évre hivatkozva?
Fabrició58 Creative Commons License 2010.01.24 0 0 75
Most olvastam az autoklub.hu-n az eredetiségvizgsálat egyes szabályainak módosítására irányuló kezdeményezést, végre valami megmozdult. Lépjünk fel minél többen, mert szerintem itt többről van szó, ez az EGÉSZ ÚGY AHOGY VAN ROSSZ, ne az autóst kötelezzék a neki költséggel járó eredetiségvizsgálatra, hanem vizsgálják saját maguk a saját költségükre az agyament feltételezéseiket. Apropó azt miért nem vizsgáltatják hogy én aki a kocsimat odaviszem az valóban én vagyok-e? valami plusz vizsgálóminisztériumot is létrehozhatnának ahova kicsengettetnek velünk az éppen kigondolt nem kevés újabb díjat a műszeres vizsgálatra ! .. de már több tippet nem adok, mert még tényleg bevezetik....
Előzmény: Fabrició58 (74)
Fabrició58 Creative Commons License 2010.01.24 0 0 74
Arról nem beszélve, hogy irtózatosan nagy sarcot vetettek ki ezért a "vizsgálatért", ami kb 5 perc alatt megvan (hiszen minden eredeti rajta, már UNIÓS a rendszám is a kocsi sohasem volt törve, és a szélvédőre belülről felragasztották az eredetiséget igazoló fóliát, amit eltávolítani sem lehetne roncsolás nélkül. Nekem nem 5 perig tart ennek árát előteremteni, hanem több napig. Már a kocsi megvételekor is a forgalomba helyezési kötség sem volt kevés de az ilyen utónként újabb 17-20 eFt azért nem kevés. Az még rendben lenne, hogy amikor bevezették ezt a kifordított rendszert (hogy a tuljadonos igazolja az eredetiséget saját költségén) ami kb. 1998 után indult, amikor még elég sok problémás autó volt, de ez ma már nincsen így, azok már mind kikoptak - ha egyáltalán kiszűrték őket -. Statisztikákat sem hallani, hogy pl 1000 autóra 2008-ban hány hamisított jutott, szerintem egy kezemen meg lehetne számolni, ugyanakkor mindenki fizeti a sarcot a semmiért.(mert pl engem igazán nem érkel ki mit hamisít, az kapja meg a büntetését és fizessen ezért a vizsgálatért meg a többiért) de nálam minden szabályos és eredeti, engem ne kötelezzenek erre, nemcsak azért mert a nyilvántartásuk nem olyan mint amilyennek szerintük lennie kellene, hanem semmilyen mondvacsinált indokból sem!, apropó mi a baj ezekkel a nyilvántartásokkal?? Milyen más adatot tartalmazhat az egyik nyilvántartás mint a másik?? igazán kíváncsi lennék erre !! Ha meg bármiben is eltérnek vonják felelősségre azt aki valahol hibázott!! Meg hogy ez a szerintem messzemenőkig igazságtalan herce-hurca miért kerül ennyibe?? Ez egyáltalán más UNIÓS országban is így van?? NEM hinném.Ezt csak NÁLUNK találhatta ki valami AGYAMENT, mert ezt valóban csak itt lehet megtenni, valamennyiünk zsebére....
Előzmény: Idővallató (73)
Idővallató Creative Commons License 2010.01.20 0 0 73

Hát én nem értem, hogy a magyar állam miért nem fogadja el a saját maga által (BM) kiadott plasztikkártyát, törzskönyvet - lézeres matricával mint az eredetiség bizonyítákát. Én is márkaszalonban vettem a ma már 10 éves Skodámat - hát azt senki nem akarja hamisítani, most még is igazolnom kell az eredetiségét. Ez képtelenség, egyfajta kafkai rémálom.  És még én fizetem meg az árát, hogy az állam képtelen rendet tenni az adatbázisaiban? Hülye egy ország vagyunk - s szerintem Európa rajtunk röhög. Remélem, az AutóKlubnak sikerült a tiltakozást végigvinni.

Fabrició58 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 72
Láthatja mindenki: ez az egész "előzetes eredetvizsgálat" csak a pénzre megy ki. Nincs egy jogász, aki felkarolná a témát az alkotmánybíróság felé?
Szerintem egyértelmű, hogy a forgalmi engedéllyel amit a hatóság az első forgalomba helyezéskor adott ki igazolom a járművet. Az pedig egy KÖZOKIRAT, annak valódiságát és ezzel együtt a JÁRMŰ VALÓDISÁGÁT is mindenkinek EL KELL FOGADNIA, még a BELÜGYMINISZERNEK IS az ellenkező bizonyításáig. Már csak az a kérdés miért nekem, tulajdonosnak kell bizonyítani, hogy az autóm a forgalmiban szereplő autóval egyezik! KI ÁLLÍT MÁST? AZ GYANÚSÍTSON MEG és/vagy vizsgálgassa az autómat a SAJÁT költségén ne az enyémen. Ha meg mégis eredeti -mert ebben biztos vagyok hiszen szalonban újan vettem - akkor meg szivesen feljelenteném HAMIS VÁDÉRT. Meg mi az hogy előzetes eredetvizsgálat? mert ha jól tudom már az is kell a 2005 előtti első tulajnak is pedig EL SEM AKAROM ADNI csak ezért mert a nyilvántartásuk NINCSEN RENDBEN? Azt az én költségemre hozzák rendbe?? Kit érdekel? csak ezért ezért fizetünk autónként 17-20 eFt-ot? Felháborító ez a rablás ami itt folyik.
Méghogy előzetes, már várom az előzetes előzetesét is! Megfordították a dolgot szépen, fizessen MINDEN autótulaj azért mert ők nem képesek kiszűrni azt a néhány %-nyi lopott legalizált, vagy törés után összeépített romot máshogy. De ez az "előzetes" már mindennek a teteje.
Lassan odaérünk, hogy a rendőr ha a közúton ellenőriz majd azért is fizetni kell, mert szolgáltatást végzett és leellenőrizte az autót, hátha az a polgár nem tudja hogy autót vezet.
Figyeljétek meg, még kitalálják hogy DNS vizsgálattal igazoljam magam hogy az vagyok-e aki a személyimben van? Ezt előszőr évente, aztán havonta, majd akár naponta? Súlyos tízerekért??
Egy a gyanús magyar autótulajdonosok közül.
aeon19 Creative Commons License 2010.01.04 0 0 71
Infó mindenkinek: mivel a minisztérium 45%-ot szedett le az erdetiségvizsgálók jutalékából 2010 jan. 1-től, ezért nincs ezentúl a legtöbb helyen ingyenes kiszállás (mobil eredetiségvizsgálat). Jelzem, ezt egy cég honlapján sem teszik közzé. No comment. Ami még durvább, hogy a mai telefonálások során olyan atom morcos ügyfélszolgálatáosokkal volt szerencsém beszélni, mint még soha.
Különösképpen bunkó és sutyerák volt a http://helyszinieredetisegvizsgalat.hu/ -n elérhető telefonszám (0620/280-2222) végén található pacák. Nem ajánlom senkinek. Szolgáltató...., phhhhh
gabrisanyi Creative Commons License 2009.07.19 0 0 70
Sziasztok!

Vennék egy használt autót, de AF-es az alvázszáma. kirohadt a régi, rendőrségen leadta a tulaj, blablabla. Kell erről igazolás, vagy semmi. Átmegy eredetvizsgán és kész?

Köszi!
SteveGT Creative Commons License 2009.06.03 0 0 69
Sziasztok!
Van nekem egy 125-ös motorkerékpárom!És semmit nem tudok róla csak egy adásvételi van, és azt szeretném megtudni, hogy hogyan lehet forgalomba helyeztetni vagy pedig egyáltalán nem is lehet!?Ha mégis akkor hogyan és miket kell megcsinálnom ehhez?Annyit tudok hogy nagyon költséges lenne, de szeretném megtudni!

Köszönöm előre a választ!Üdv mindenkinek!
SzVFE Creative Commons License 2008.08.17 0 0 66
Sziasztok, arról szeretnék érdeklődni, hogy egy általam vásárolni kívánt autó 2 hete esett át műszaki és integrált vizsgán, kell-e külön ilyenkor eredetvizsgát csináltatnom az adásvételhez, vagy az integrált vizsgát is elfogadják? Köszönöm.
Dokibá Creative Commons License 2008.08.12 0 0 65
Sziasztok
A helyzet a következő: van egy járgány, ami már '98 óta a nevemen van, szóval se törzskönyv, se eredetvizsga. Idén felújítottam, de közben lejárt a műszakija, és mivel más színre lett fújva, a színt is át kellene íratni a forgalmiban. Mi a helyes sorrend? Eredetvizsga-törzskönyv-műszaki, és a vizsgán beírják az új színt?
fegabi Creative Commons License 2008.08.04 0 0 64
www.eredetisegvizsgalat.org
istvanvincze Creative Commons License 2008.07.29 0 0 63
2
3
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.14 0 0 62
szia, bárkitől veszel autót , át kell iratni és ezt csak akkor végzik el ha elviszed eredetiség vizsgálatra ami cm3-ként meg van szabva hogy mennyi tavaly ha jól emléxem 15 ft volt. plussz az átirás, össz vissz nekem a zsiguli(1500 cm3) 53 ezerbe került zöldkártya nélkül és a biztositás sem volt benne. plussz neked még müszaki vizsga az 20000. zöldkártya tipustól függően 7 ezertől  kezdődik. szóval ha megteheted akkor ne irasd át inkább irjatok közjegyző előtt egy korlátlan ideig szóló kölcsönadásit ha benne van a tulaj, ha nincsen akkor borsos less zsajnos az átirás és müszaki vizsga.. mondhatni többe kerül a leves mint a hús sajnos.
Előzmény: Vick85 (61)
Vick85 Creative Commons License 2008.05.29 0 0 61
Sziasztok !
Lenne egy olyan kérdés amire már régota keresem a választ de sajnos nem találom .
Hamarosan tervezem első autóm megvételét egyen lőre valami olcsobb és müködöképes autóban gondolkozom ,a többségük ugyebár müszaki nélkül van .
Ha én azt lemüszakiztatom +zöldkártya+minden egyéb átiratás stb .
kötelezö nekem eredetvizsgára vinni egy olyan autot amit magánszemélytől vagy ismeröstöl veszek . pl: 60000Ft ért egy 20 éves skodát!
Vagy nem kötelező ilyen autoknál eretvizsga nevem van le van müszakiztatva ,zöldkártya és már mehetek is vele???
és ha tudna valaki egy kb árajánlatot adni ,hogy ha veszek egy használt autot magánszemélytől ,milyen anyagi vonzalmai vannak??
ha veszek 60000Ft ért egy autot akkor hogy el tudjak vele indulni mennyit kell rá költenem??
elöre is köszönöm !!!
Üdv vick 85
priluki Creative Commons License 2008.05.15 0 0 60
Szia!
Kérdésedre a válasz - sajnos igen, mégpedig integrált műszaki vizsga keretén belül.
(Kitalálták minden műszaki vizsgára kötelezett járműre, amely még nem rendelkezik törzskönyvvel, hiába van ezer éve egy tulajnál - tipikus pénzgyűjtő művelet.)

Amennyiben rosszul tájékoztattalak, szerintem lesz aki kijavítson akár megfelelő jogszabályi háttér ismeretével is.

Üdv:p
Előzmény: Bubi504 (59)
Bubi504 Creative Commons License 2008.05.13 0 0 59
Sziasztok !

Kérdésem a következő : van egy 25 éves utánfutóm, melynek első tulajdonosa vagyok. Jó ideje nincs használva, de a forgalomból hivatalosan nem lett kivonva, 98-ban járt le a műszaki érvényessége. Törzskönyve természetesen nincs. Most újra használni szeretném, de a műszakin ügyesen észrevették, hogy a forgalmiban szereplő alvázszám és a beütött eltér, pontosabban a forgalmiban a túlbuzgó ügyintéző a szám előtt feltüntette a gyártó nevének kezdőbetűit így : NJ 12341234 (Nagy János volt a gyártó, az alvázon csak a szám szerepel). Kérdésem : kötelezhető vagyok-e emiatt (vagy a műszaki miatt) eredetiségvizsgálatra ?
A rendelet 44§ a-f bekezdései szerint nemis kéne eredetvizsga (tulajdonosváltás nincs, forgalomból nem volt kivonva) de a g.) bekezdése így szól : "ha a közlekedési hatóság a jármű alvázszámában az eredeti állapothoz képest változást észlel".
Szerintem ez sem áll fenn, hiszen az alvázszám érintetlen (sőt, a forgalmi is).

Ha valaki tud, kérem segítsen !

Előre is köszönöm.
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.07 0 0 58
Ha 2005-ben került a nevedre, akkor kell lennie tk.-nek. Lehet, hogy nem mentél el érte a postára annak idején. Ez esetben az okmányirodában megtalálod, mert ott őrzik. Ha elhagytad újat kell kérned ugyanitt. Eladhatod, ha van olyan aki megveszi. Ez esetben nem tudja a nevére venni.
Előzmény: dave00 (50)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.07 0 0 57
Az okmányirodában.
Előzmény: delfina_2006 (53)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.07 0 0 56

Üdv!

Simán adminisztrációs hiba. Eredetiségvizsgálat alkalmával javítják, átíráskor "jóesetben" ez alapján már a javított számsort írják be az új forgalmiba. Nyugodtan megveheted.

Előzmény: Zsolesz85 (54)
soonó Creative Commons License 2008.04.05 0 0 55
Vizsgán nem megy át, másikat kell kérni......................egy valag pénzért.
Előzmény: Zsolesz85 (54)
Zsolesz85 Creative Commons License 2008.04.05 0 0 54

Tiszteletem!

Vásárolnék egy autót, de az eredetvizsgán kiderült, hogy a motorszám egyik számjegye eltér a forgalmiban, a törzskönyvben stimmel. Mennyi esély van rá, hogy így is átmegy a vizsgán? Őrültség ilyen autót megvásárolni?

Köszönöm a segítségetek előre is!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!