Ma volt az első olyan alkalom amikor tényleg sietnem kellett (feleségemet kizárta a 1,5 éves fiam és nem is látott be a gyerekre). Nagyon jól fekszi az autó az utat és pontos a kormányzása is, nagy sebességnél is semlegesen viselkedik kanyarban. Sajnos a bunkó bmw-s sztereotípiát is erősítettem.
Szerintem egy mezei szerelő nem fog nagyon mondani rá semmit. Kuplung vagy váltó.
Kuplungot majd egyszer úgyis ki kell cserélni attól függ mennyi van a kocsiban, valaki azt mondja hogy kuplungal együtt a lendkereket is ha olyan állapotban van.
Váltóba sima szerelő nem nagyon nyúl bele, én találtam itt a környéken váltóst ha arra kerülne a sor fel tudják újítani. 150 ezer körül mondták attól függően mit kell benne cserélni.
Én most az enyémre egy forintot nem akarok költeni, most minden aktuális ki van rajta cserélve, új gumik nem kevéset költöttem rá. Úgyhogy én zenét hallgatok és nyomom a gázt...
Akkor most nem érdemes vele foglalkozni? Én is csak garázsban hallom, a forgalom már elnyomja, meg beült mellém öcsém, ő még garázsban sem hallotta. Na majd, ha úgyis viszem a fékek miatt az autót szerelőhöz, megkérdezem mit mond, meg akkor egy olajcserét beiktatok én is.
Nekem is csinált hasonlót, amit neked, de ritkán 1-2 szer tapasztaltam, azóta semmi. Én pár hónapja cseréltem váltóolajat. Utána valamivel jobb lett a váltás érzet is.
Valami az enyémnél sem stimmelhet, mert már régóta nyomozom a hogy mitől vibrál minimálisan a kormány gyorsításnál.
Múlt héten voltam vele egy hosszabb úton (győr-fót, Bpesten át araszolva meg minden) és megfigyeletem, hogy egy, a váltókar alól hallatszó halk kattanás után elmúlik a vibrálás, és egy darabig jó minden, aztán egy idó után újra érződik.
Annyira minimális amúgy ez a vibrálás, hogy más nem is érzi nagyon. Párom is vezeti néha, sógorom is volt vele pesten a múltkor, mindenki azt mondja nincs ennek semmi baja. Nyilván én érzem legjobban mert én megyek vele nap mint nap.
"Hát ha a zaj elmúlik, amikor teljesen benyomod a kuplungpedált, akkor az semmiképp se lehet kinyomócsapágy. A kinyomócsapágy pont fordítva csinálja, ilyenkor szól, fölengedett kuplungnál meg csöndben van. Mivelhogy minden csapágy csak akkor tud mexólalni, ha forog. :) A kuplung-kinyomócsapágy pedig nevéhez méltóan a kuplungot nyomja ki; ilyenkor forog, egyébként meg nem forog. A váltó bemenőtengelyének (nyelestengelyének) csapágyai meg pont fordítva. Azok akkor forognak, (és ugye mexólalni is csak ilyenkor tudnak :) ha a motor főtengelyét meg a váltó nyelestengelyét összekapcsolja a kuplung (=tengelykapcsoló), azaz a motor forog, a kuplungpedál meg föl van engedve.
Summasummárum: nálad bizony alighanem a váltó nyelestengelyének csapágya(-i) zörög(-nek). Cseréld ki a váltóban az olajat. Attól vagy teljesen elhallgat, vagy legalábbis sokat csökken a hang. Ha nem nagyon fülsértő, akkor sokáig lehet járni vele; amikor már nagyon elkopott a nyelestengely kuplungoldali csapágya, és nagyon lötyög a tengely, akkor már az olajat is folyatja a szimmering, akkor persze mindenképp csereérett (szimmeringgel együtt, persze). De azér az nem kis meló (ki kell venni a vltót, szétdobni, kopott csapágyak, összes szimmering csere, összerak), és érteni se ártalmas hozzá. Amelyik szerelő erre a hangra a kuplung-kinyomócsapágyat cserélte neked, azt például nem javaslom. Elég drága még egy bontott váltó is. :)"