Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.05.23 -1 2 156946

Nem is értem a BKV-t, hogy miért ilyen - már bocsánat - proli hirdetőoldalon hirdetett meg bármit is. Persze hogy nevetség tárgyává válik.

http://nemkacsa.com/14-troll-aki-remekul-szorakozik-a-vaterara-felrakott-villamosokon/

 

Ami viszont még érdekesebb: az első válaszban szereplő rész: "Magán célra, semmilyen körülmények között nem vehető igénybe Budapest villamos hálózatának kötött pályája." Akkor a MaViTE hiába gürcöl a villamosaival?

siófoki35 Creative Commons License 2017.05.23 0 0 156945

Akkor akár még ideiglenes végállomás is lehet, mert mondjuk Rpalota felé éppen dolgoztak a vágányokon...

Előzmény: toto92 (156944)
toto92 Creative Commons License 2017.05.23 0 0 156944

Én csak az iránytáblát olvastam le a képről szóval passz :)

Előzmény: siófoki35 (156943)
siófoki35 Creative Commons License 2017.05.23 0 0 156943

Szilágyi utcánál volt végállomás? :o Vagy csak a visszafogón visszafordultak és ennyi?

Előzmény: toto92 (156942)
toto92 Creative Commons License 2017.05.23 0 0 156942

A fortepan oldala szerint a Béke úti aluljáró építését 1955-ben. A 62-es pedig a Szilágyi utcától tart a Nyugati pályaudvarhoz.

Előzmény: trizs77 (156941)
trizs77 Creative Commons License 2017.05.23 0 0 156941

Melyik építkezést kerülgetik ?

 

A 62-es akkor honnan járt hová ?

 

 

Előzmény: Alien Angel (156939)
Alien Angel Creative Commons License 2017.05.23 0 0 156940

Sajnos más a két alváz geometriailag is, a középbejáratúak peronja süllyesztett volt (itt látszik belülről, itt meg kívülről).

Előzmény: Törölt nick (156931)
Alien Angel Creative Commons License 2017.05.22 0 0 156939
Előzmény: Törölt nick (156926)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.22 0 0 156938

Igazad van.

Időközben megnéztem FB-n, ott áramellátási hibára hivatkoznak.

Előzmény: kab09 (156937)
kab09 Creative Commons License 2017.05.22 0 2 156937

Este hat óra után tényleg leszakadt az ég, viszont a villamosok már délután fél3 óta nem közlekednek, szóval van valami más probléma is.

Előzmény: Törölt nick (156936)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.22 0 0 156936

Égszakadás és földindulás? :D

Viccet félretéve, arrafelé azt hallottam, hogy nagy zuhé volt. Jéggel.

Előzmény: 08-73 (156934)
sz_b Creative Commons License 2017.05.22 -1 0 156935

Volt már? BKV a Vaterán árulja a villamosokat, vicces kérdéseket kap és higgadtan válaszol:

http://www.vatera.hu/1424-es-palyaszamu-ganz-csuklos-villamos-a-bkv-zrt-tol-2477781416.html#pvp-tab-menu

Van itt a fórumban egyébként érdeklődő aki megvenné? Ezeket csak ócskavasnak szokás megvenni vagy esetleg van olyan ami átalakul valami egyéb célra? Pl. betolni egy kertbe és kocsmát nyitni benne, ilyesmi.

08-73 Creative Commons License 2017.05.22 0 0 156934

51, 52-őt mi lelte Pesterzsébeten?

http://www.bkk.hu/apps//bkkinfo/iframe.php?id=39565

toto92 Creative Commons License 2017.05.22 0 0 156933

Tényleg, van üzemképes nosztalgiakocsi... Van annak valami akadálya, hogy időnként utazni is lehessen vele?

Előzmény: vrobee (156932)
vrobee Creative Commons License 2017.05.22 0 0 156932

Ne vedd olyan komolyan a válaszomat sem :) . Így van, sok az esetlegesség. Én egyáltalán nem bánom, hogy a 611-es létrejött, mint a lehető legnosztalgiább nosztalgiakocsi, és nagyon örülök, hogy végre lesz BSzKRT korszakból, meg hogy van azért üzemképes ikerkocsi is.

Előzmény: Törölt nick (156929)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.22 -1 0 156931

Alváz, hordmű, padlómagasság hasonló. Alapnak nagyon jó lehetne!

Előzmény: toto92 (156930)
toto92 Creative Commons License 2017.05.22 0 0 156930

Egy bukfenc replikával mondjuk egy füst alatt kipipálható lenne a nosztalgia ikerkocsi is :) Mondjuk most kéne akkor még lecsapni Bengálira, amíg van fölösleges - bár nem tudom, hogy abból mennyi lenne érdemben átemelhető.

Előzmény: Törölt nick (156927)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.22 -1 0 156929

Bármennyire is igaz amit írsz, kicsit túlreagáltad! Amit én írtam az is egy jellemző üzemi állapot volt annak a típusnak (bár az a hév" sugárvető az nem igazán illet oda). És a lőrinci iker sem kapta vissza eredeti állapotát, tehát azt, hogy miből mi készül, az mindig valakiknek a döntése, amit néha felül is bírálnak az évek, lásd. 2806 esete.   

Előzmény: vrobee (156928)
vrobee Creative Commons License 2017.05.22 0 4 156928

izgalmasabb élmény volt az 1714-1715 az agyonlakozott kicsit megfáradt belsővel, és hangulatos plakátokkal, mint a 611 mint békebeli villamos.

 

Neked az a kedves, valószínűleg mert úgy utaztál annak idején vele. Amikor a 611-est csinálták, valszg. voltak még öreg szakik, akik eredetihez közeli állapotban utaztak a villamossal. A mostani negyven év alatti korosztály meg egyikkel sem utazott, nekik a régi villamos az UV, esetleg az acélvázas, az 1000-es (ahogy nekem is, és épp ezért volt számomra a 2624-es sokkal érdekesebb, mint bármelyik másik kocsi. De ez az én gondom).

Szerintem nagyon helyes, hogy ha több kocsi van egy típusból, akkor különböző jellegzetes üzemállapotokba visszaállítanak belőle. Főleg, ha közel 80 évig járta a hálózatot. Az eredeti állapot is a történet része, nem is lényegtelen. Igen, a fenntartás ezzel valamivel problémásabb, de hát basszus, ha az egyszerűség a cél, akkor legyen minden nosztalgiavillamos ugyanolyan. És őszintén szólva a közönség 99%-ának teljesen oké, ha nem 100%-ban korhű a műszaki tartalom. Nyilván nem azt mondom, hogy bazári gagyireplikát kell alkotni, de hogy egy menetkapcsolóban pontosan milyenek az ívszeletek... a nosztalgiavillamos nem kiállítási darab, az emlék mellett a használatról is szól.

Előzmény: Törölt nick (156926)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.22 -1 0 156927

"Én azért vagyok szomorú mert "Bukfenc" nem maradt fent"

 

Viszont ameddig van bengáli, addig annak alváza felhasználható lehetne replikának, és itt a szegedi 12-es jut eszembe. Ott ha jól tudom egy lowry volt az alap(?)  

Előzmény: Törölt nick (156917)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.22 -1 0 156926

"Kár volt szétszedni mint ikerpárt 30 éve."

 

Bizony így van, és lehet megkövezni", de izgalmasabb élmény volt az 1714-1715 az agyonlakozott kicsit megfáradt belsővel, és hangulatos plakátokkal, mint a 611 mint békebeli villamos. 

Előzmény: Alien Angel (156920)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.22 -1 0 156925

Szerintem ezt a pótkocsis dolgot nagyon nem fogják erőltetni, hiába ott az 5600, 5884, és az 5005! ( Az 5800 és az 5965 direkt nem ide sorolva!) Ha valaha is elkészülne valamelyik akkor valószínűleg kiállítandó darabként fog szolgálni, mint amilyen tervek vannak az 1100-el!  

Előzmény: nemeza (156916)
trizs77 Creative Commons License 2017.05.22 0 0 156924
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2017.05.22 0 0 156923

"Csak gratulálni lehet BKK-nak nincs átszállás lehetőség pótlóbusz és a 5-ös busz között."

 

És ha a 29-essel jössz le a Pasaréti térig? Jó, tudom, nem pont ugyanazon az útvonalon közlekedik, mint a villamos, de azért ez is valami. Illetve ott a Széll Kálmán tér, bár ott meg lehet jó sokat gyalogolni...

Előzmény: exvérmezö15 (156911)
sz_b Creative Commons License 2017.05.21 0 1 156922

"56/59/61-es villamosok vonalán, Zuhatag sori megállóhely"

59-es villamos nem is jár arra, ellenben a nem említett 59B és 56A igen...

Előzmény: Törölt nick (156919)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.21 0 0 156921

Ha csak kiállított darab a Burv mozdony, akkor nem  hiányolná a motorját.

Szerintem újból legyártani a menetkapcsolót vagy a motort elég borsos ár lenne, bár a menetkapcsoló újragyártásának gondolatával el lehetne játszani.

Előzmény: Alien Angel (156920)
Alien Angel Creative Commons License 2017.05.21 0 1 156920

A 436, 611, 1074 nosztalgiákon is kényszerlégsűrítő van, használhatóak vele (a fénykorukban ilyennel még két pótot is kellett fékezni...) A 418-nak is kis teljesítményű motorja van (30 lóerős SH), mégis meglepően jól megy vele, szerintem nem a rohanásról szól a nosztalgiázás (legfeljebb ha a forgalmi kocsik közé kell beférni, akkor nem árt).

 

Nehezebb dolog, hogy a 1714 (1820) eredeti General Electric kapcsolójából csak egy maradt, hozzávaló GE 58 motort is csak egyet láttam a KM raktárában (illetve van két ilyen a Szentendrén kiállított kis BURV-mozdony alatt is), légsűrítő viszont van. Szóval a legnagyobb kompromisszum az lesz, hogy emiatt nem eredeti kapcsolója és motorja lesz, akárcsak a tesójának. Kár volt szétszedni mint ikerpárt 30 éve.

 

Örömteli így is a szándék, véleményem szerint beszkártos sárgán jobban néz ki, mint a gyári barnásvörös színben.

Előzmény: Törölt nick (156917)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.21 -2 0 156919

https://www.bkv.hu/hu/beszerzesek/vb_355_16

Miért akargak/akarnak MAGASPERONG eiteni a Zuhatag sorhoz minek?

Törölt nick Creative Commons License 2017.05.21 0 0 156918

A Hűvösvölgyi vágányzár an megcsinálják a Vadaskerti utca mh környéki palyahibakat is?

https://www.bkv.hu/hu/beszerzesek/tb_66_17

Törölt nick Creative Commons License 2017.05.20 0 0 156917

Na végre Beszkárt korabeli jármű is lesz. Felújításnál sajna mindig vannak kompromisszumok, pl korabeli áramszedő csúszólapot se kaphatják vissza, mert ami a 1910 körüli kocsikon volt az 1 nap alatt elkopna, ilyen pl még az abroncs, mert nem tudna közlekedni a mai pályákon, gondolom a 1820 (ha már Bszkrt-s lesz) igazi motorjai is eléggé alkalmatlan lenne a mai közlekedésre azzal a kemény 30-as tempóval.

Én azért vagyok szomorú mert "Bukfenc" nem maradt fent , csak egy pótkocsi, de azt is meg lehetne már csinálni, és a 2624-hez kapcsolni, nagyon állat lenne.

HBZ légsűrítőre azért kíváncsi lennék milyen lehetett. Kényszerlégsűrítő jellege miatt lehet nem kaphatná vissza, ha maradt volna fent belőle.

Előzmény: nemeza (156916)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!