Ami viszont még érdekesebb: az első válaszban szereplő rész: "Magán célra, semmilyen körülmények között nem vehető igénybe Budapest villamos hálózatának kötött pályája." Akkor a MaViTE hiába gürcöl a villamosaival?
Van itt a fórumban egyébként érdeklődő aki megvenné? Ezeket csak ócskavasnak szokás megvenni vagy esetleg van olyan ami átalakul valami egyéb célra? Pl. betolni egy kertbe és kocsmát nyitni benne, ilyesmi.
Ne vedd olyan komolyan a válaszomat sem :) . Így van, sok az esetlegesség. Én egyáltalán nem bánom, hogy a 611-es létrejött, mint a lehető legnosztalgiább nosztalgiakocsi, és nagyon örülök, hogy végre lesz BSzKRT korszakból, meg hogy van azért üzemképes ikerkocsi is.
Egy bukfenc replikával mondjuk egy füst alatt kipipálható lenne a nosztalgia ikerkocsi is :) Mondjuk most kéne akkor még lecsapni Bengálira, amíg van fölösleges - bár nem tudom, hogy abból mennyi lenne érdemben átemelhető.
Bármennyire is igaz amit írsz, kicsit túlreagáltad! Amit én írtam az is egy jellemző üzemi állapot volt annak a típusnak (bár az a hév" sugárvető az nem igazán illet oda). És a lőrinci iker sem kapta vissza eredeti állapotát, tehát azt, hogy miből mi készül, az mindig valakiknek a döntése, amit néha felül is bírálnak az évek, lásd. 2806 esete.
izgalmasabb élmény volt az 1714-1715 az agyonlakozott kicsit megfáradt belsővel, és hangulatos plakátokkal, mint a 611 mint békebeli villamos.
Neked az a kedves, valószínűleg mert úgy utaztál annak idején vele. Amikor a 611-est csinálták, valszg. voltak még öreg szakik, akik eredetihez közeli állapotban utaztak a villamossal. A mostani negyven év alatti korosztály meg egyikkel sem utazott, nekik a régi villamos az UV, esetleg az acélvázas, az 1000-es (ahogy nekem is, és épp ezért volt számomra a 2624-es sokkal érdekesebb, mint bármelyik másik kocsi. De ez az én gondom).
Szerintem nagyon helyes, hogy ha több kocsi van egy típusból, akkor különböző jellegzetes üzemállapotokba visszaállítanak belőle. Főleg, ha közel 80 évig járta a hálózatot. Az eredeti állapot is a történet része, nem is lényegtelen. Igen, a fenntartás ezzel valamivel problémásabb, de hát basszus, ha az egyszerűség a cél, akkor legyen minden nosztalgiavillamos ugyanolyan. És őszintén szólva a közönség 99%-ának teljesen oké, ha nem 100%-ban korhű a műszaki tartalom. Nyilván nem azt mondom, hogy bazári gagyireplikát kell alkotni, de hogy egy menetkapcsolóban pontosan milyenek az ívszeletek... a nosztalgiavillamos nem kiállítási darab, az emlék mellett a használatról is szól.
"Én azért vagyok szomorú mert "Bukfenc" nem maradt fent"
Viszont ameddig van bengáli, addig annak alváza felhasználható lehetne replikának, és itt a szegedi 12-es jut eszembe. Ott ha jól tudom egy lowry volt az alap(?)
Bizony így van, és lehet megkövezni", de izgalmasabb élmény volt az 1714-1715 az agyonlakozott kicsit megfáradt belsővel, és hangulatos plakátokkal, mint a 611 mint békebeli villamos.
Szerintem ezt a pótkocsis dolgot nagyon nem fogják erőltetni, hiába ott az 5600, 5884, és az 5005! ( Az 5800 és az 5965 direkt nem ide sorolva!) Ha valaha is elkészülne valamelyik akkor valószínűleg kiállítandó darabként fog szolgálni, mint amilyen tervek vannak az 1100-el!
"Csak gratulálni lehet BKK-nak nincs átszállás lehetőség pótlóbusz és a 5-ös busz között."
És ha a 29-essel jössz le a Pasaréti térig? Jó, tudom, nem pont ugyanazon az útvonalon közlekedik, mint a villamos, de azért ez is valami. Illetve ott a Széll Kálmán tér, bár ott meg lehet jó sokat gyalogolni...
A 436, 611, 1074 nosztalgiákon is kényszerlégsűrítő van, használhatóak vele (a fénykorukban ilyennel még két pótot is kellett fékezni...) A 418-nak is kis teljesítményű motorja van (30 lóerős SH), mégis meglepően jól megy vele, szerintem nem a rohanásról szól a nosztalgiázás (legfeljebb ha a forgalmi kocsik közé kell beférni, akkor nem árt).
Nehezebb dolog, hogy a 1714 (1820) eredeti General Electric kapcsolójából csak egy maradt, hozzávaló GE 58 motort is csak egyet láttam a KM raktárában (illetve van két ilyen a Szentendrén kiállított kis BURV-mozdony alatt is), légsűrítő viszont van. Szóval a legnagyobb kompromisszum az lesz, hogy emiatt nem eredeti kapcsolója és motorja lesz, akárcsak a tesójának. Kár volt szétszedni mint ikerpárt 30 éve.
Örömteli így is a szándék, véleményem szerint beszkártos sárgán jobban néz ki, mint a gyári barnásvörös színben.
Na végre Beszkárt korabeli jármű is lesz. Felújításnál sajna mindig vannak kompromisszumok, pl korabeli áramszedő csúszólapot se kaphatják vissza, mert ami a 1910 körüli kocsikon volt az 1 nap alatt elkopna, ilyen pl még az abroncs, mert nem tudna közlekedni a mai pályákon, gondolom a 1820 (ha már Bszkrt-s lesz) igazi motorjai is eléggé alkalmatlan lenne a mai közlekedésre azzal a kemény 30-as tempóval.
Én azért vagyok szomorú mert "Bukfenc" nem maradt fent , csak egy pótkocsi, de azt is meg lehetne már csinálni, és a 2624-hez kapcsolni, nagyon állat lenne.
HBZ légsűrítőre azért kíváncsi lennék milyen lehetett. Kényszerlégsűrítő jellege miatt lehet nem kaphatná vissza, ha maradt volna fent belőle.