Node a hibásak 2-300 euro körül mennek az ebayen, én meg éppen most dolgozom ki, hogy további 40-50 ezerből hogy lehet jobbá tenni.:)
Pl. még idén bele akarok próbálni egy gázkaros elektronikát, hogy ne legyen sebességkorlátozás benne, meg most éppen szilikon-ólomakkukkal megy, amik nem olyan drágák, de nagyobb kraft jön ki belőle. Szal éppen a két legjellemzőb hibájára keresünk megoldást.
A környezettudatosságot értékeld. Priceless! Amúgy is véges javakat pusztítunk a füstokádó 2T/4T motrokkal, a környezeti elemek - vagy mik - értékét meg elég nehéz a pénzben kifejezni. Legalábbis a Zokos aszonták. Vagy így magyarázta nekem az Árpi.
kizártnak tartom hogy ebbe a fűnyíróba ami golyoscsapágyas vezérmű és főtengellyel fut, ne lenne megfelelő olyan olaj ami a Smart TURBÓ!!! motorokba is jó.
ha valamiben akkor abban kap hőterhelést rendesen, farmotor, turbó, 700ccm és 3 liter olajtöltet....
de ne nyissunk ezen vitát mindenki rakja bele...... amit akar.
Hiszem, ha látom. :) A konstrukció ugyanaz mint a többi underbone-é, semmi különleges tecnikai csemege. plusz azt sem adták meg, hogy milyen körülmények közt mérték. az innovánál is lehet ám csodát látni (értsd 1.5 alatti fogyasztás), ha szigorúan nem mész 50 fölé... :)
Tegnap voltam "bringázni" a hegyen. Egyrész éjszaka nagyon hangulatos a hóban, hogy hangosabban ropog, mint ahogy a villanymotor szól, másrészt eszembe is jutott, hogy ez FB-nek is mekkora már, hiszen sokkal olcsóbb, mint a benzin, meg nem is lassab különösebben, mint egy nagyon keveset fogyasztó 4T. Aztán ráfutottam egy jégfoltra és estem egy nagyot.:)
Előmelegítés helyett milyen fasza lenne ráheftölni egy mondjuk DEFA fűtőelemet (nem a vizes autós megoldást, hanem amit az olajteknő aljára szántak az autóknál), és ezt hozzátapasztani valahogy a levegős blokkhoz, vagy a kismoci olajteknőjéhez.
300wattos ez a fűtőszál, és szépen fél - 1 óra alatt átmelegítené indulás előtt .)
Az Astránál bevált (mondjuk az a víztérbe lóg), 30 fokra felnyomja a -10 fokban is.
segítséget szeretnék kérni meg néhány jó tanácsot.Nemrégiben vettem egy Malaguti F12 robogót.Gondoltam itt a tél van mit javítani rajt rendbe teszem.
70ccm henger lett rárakva amit sajna az önindító nem bír áthajtani,de rúgásra elsőre indul.Viszont vannak vele gondok.sajna a karbit már nem cserélték nagyobbra dellorto12 van rajt 75 főfúvókával.De ezzel így nem igazán úgy üzemel mint ahogy kellene,mintha keveset kapna.Nagyobb fúvóka segítene?A másik gondom vele,a légszűrő felé eléggé nyomja az üzemanyagot.Igazából arra gondoltam veszek rá egy 50 hengert akkor jó lesz az indítója is meg a karbi is talán megfelelő lenne hozzá.Nem száguldozni akarok kis fogyasztás és normális üzem lenne a cél.
Esetleg vélemény tanács segítség valakitől nagyon megköszönném.
Teljesítményszintről volt szó, nem viszkozitásról, azt meg főleg nem mondtam, hogy 10W-40-et tölts bele. Mindössze arra utaltam, az SJ vagy mittomén milyen teljesítményszintet még a legolcsóbb félszinti is "kiadja".
Az olajkérdés részemről lezárva, ld. 251528. Az utóbbi pár hsz.-ban meg olvashatod, hogy mekkora az "egyetértés" még a műszaki dolgokhoz konyítók* részéről is. :)
Igen, végülis ezek az olajak olcsóbbak, mint a simák, tehát tök logikus, hogy takarékosságból ezeket írják elő. Javárjál, hogy ezek drágábbak. A fenébe, hát akkor borul ez az elmélet.:)
Nem így megy, a gyárban egy bizonyos specifikációra tesztelnek. Pont azért, mert sok helyen megnézik az emberek, hogy mit vesznek és mivel jár, ha megveszik.
Na most ha csak mondták: a 2T-knél valóban motortisztaságról szól a JASO.
Hogy miért írák elő, az szerintem egyszerűen lustasági és kényelmi ok, azaz gyárat nézve: pénz. Ugyan az, ahogy a FIAT azt mondja fagyállónak csak paraflu-t használhatsz.
Egyrészt gondolom van ilyen olajuk "gyáriban", vagy akár nyíltan partnerei egy olajcégnek aki ilyen olajat szállít a szervizekbe. Majd hülyék lesznek akkor mást adni olcsóbban.
Másrészt horror pénz kifejleszteni egy blokkot és letesztelni. A gyárban gondolom letesztelik egy olajjal, arra garanciát vállalnak, aztán mindenki más a tízezerféle motorolajat meg kenje a hajára. Ha meghal a motor, legalább lehet erre hivatkozni.
az a fura hogy an benne ket szuro amiket nem lehet tisztitani, vagyis csak blokk bontassal. az meg ugye eleg ritka, szerencses esetben soha. igy meg mi ertelme...
Olaj témában a továbbiakban passzolok, Q mester hozzászólása után az én "todományom" már kevés. Mindenki azt öntsön a robogányába, amit a gépkönyv ír, no meg amit akar. :)