Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Már bocsánat, de hányan és hányszor akartok még verőfényes diadalt a topiktárs felett?
Véleménye van, közlésének módja kissé szenvedélyes és ennyi, ezt ő így gondolja.
Az is egyértelmű, hogy a Ti kötődésetek ezekhez a buszokhoz is mélyebb az átlagosnál, vagyis bennetek is van bőven elfogultság.
Mivel én egyáltalán nem vagyok a típus rajongója, ennek ellenére jól kinéző, igényesen elkészített járműveket látok a bemutatott fényképeken, és ezúton kívánok sok százezer (millió) üzembiztos és balesetmentes kilométert.
De akkor ne úgy védjék a buszaikat, hogy mást szidnak!
Soha nem olvashattál se az én, se apám, se ati billentyűzetéből már buszokat alaptalanul, indokolatlanul szidó véleményt. Ahogy ezen a fórumon még jónéhány ember, nem írok felsorolást, ha valami rosszat mondtunk róla, megindokoltuk. Te miért nem indokolsz? Talán mert a műszaki részéhez nem értesz, csak emocionális alapon határozod meg a "jó" buszt? Sajnos ez a rendszer nem így működik, ha tízszer annyit kell költeni egy buszra, hiába szereted akár te, akár a Volán-vezérek jobban, nem fogják megvenni.
ebben a fórumban Credokat szidni, elmarasztalni, leértékelni nem lehet...
Azt hiszem, hogy megint félreütöttél. Az egy dolog, hogy szereted az Ikarus, és nem szereted a Credot. Szíved joga, de ezt az emóciót miért kevered bele egy majd 500 járművet használó nagy cég járműstratégiájának megmagyarázására? Erre felelj...
Egyébiránt, akkor azt sem értem, hogy miért értetlenkedtél, hogy nem lehettél ott a Credók átvételénél. Örülj neki, hogy nem kellett ezt a szégyent megérned, hogy vadi új Credok érkeztek a KV-hez, és nem tizen x éves leharcolt Ikarusok.
De ezekhez az utolsó hozzászólásokhoz azért záró gondolatul hozzá lehet tenni, hogy ebben a fórumban Credokat szidni, elmarasztalni, leértékelni nem lehet... Azt megígérem, hogyha ezentúl Credos témáról van szó nem szólok bele! Ott van a Credos topik, oda én még nagyon ritkán írtam... Nyilván azért mert a Credokat csak szidni tudom... Sajnos ebben a topikban van 1-2 "jó busz" ellenes társ... Megértem. De akkor ne úgy védjék a buszaikat, hogy mást szidnak!
Köszönöm az információt. Kérdeznék, nem CDA-261 helyett jött az új Credo? Vagy csak még egy 280astól akarnak megszabadulni? És most hogy GNW-109 gazdája kapta meg az új Credo-t, mi lesz a Rábával, tartaléknak teszik el, vagy forgalomban lesz továbbra is?
Hagyd, ifjú divatbuszos, ő még ott tart, hogy ha valami érthetetlen számára, akkor megpróbálja azt saját kútfőből megmagyarázni. Kevés még az élettapasztalata, tudása stb. Viszont véleménye van, amit megpróbál átgyömöszölni mindenkin...
Halkan mondom... Kérdezd meg a tatabányai sofőrkollégáktól az ottani BN18-asok fogyasztását. Én megtettem, döbbenet a különbség, mintha Győr az Alpok hegyláncánál feküdne, Tatabánya meg egy síkvidéki város lenne, ahol forgalmi dugók nélkül, mindig ideális forgalmi körülmények között járhatnának a biszok. (A 280-asok viszont ott is annyit esznek, mint itt)
"És még azt is hozzátette, hogy milyen a régi és az új buszok fogyasztása..." Nem kell ám mindent elhinni.A 280-ok kevesesebbet fogyasztanak mint a credo csukolosok.Mit gondolsz szombaton mért nem megy soha credo csuklos? Mert többet fogyasztanak mint a többi a cégnek sporolnia kell.
Csak annyi hozzáfűzni valóm van, hogy szerintem más is ürülne annak hogy Győr utcáin Credok helyett több Ikarus járna...
Ugye, amit példának felhoztam az a BKV. Nyilván Te arra a példámra válaszoltál. DE azt viszont nem hiszem hogy minden volánnál ilyen állapot uralkodna az Ikarusok területén... Csak ugye itt visszajön az a mondat ami már többször is elhangzott a fórumon: azok a volánok amelyeknek van Ikarusa, és mondjuk Rábája nem akarja "idő előtt" eladni, hanem addig közlekedtetik amíg csak lehet... És amikor arra kerül a sor, hogy új buszt kéne venni, akkor például vesznek Mercedest, vagy például Volvo-t... Milyen érdekes hogy más magyar volánoknál nincs Credo... Ott van példának Szeged... Nem csak ez az egy volán nem vesz Credokat... Van még több ilyen társaság is... Vajon miért?
1. Menj el Pestre, nézd meg azokat a 400-asokat, mindjárt nem fog kelleni. Szét vannak esve, zörögnek (nem úgy ahogy Győrben zörög egy busz, hanem úgy, hogy nem érted a melletted álló szavát), egyik-másik váztöréses, motorikusan katasztrofálisak: hangosak, gyengék, füstölnek, falsot szív és kipufog a motor. 2. Azok a négyszázasok 14-15 évesek, már régen túllépték a tervezett életkorukat. Ideális esetben max. 10 évig kellene egy buszt használni. Függetlenül attól, hogy 10 év után műszakilag jó állapotban van (ami a BKV 400-asairól nem mondható el), 10 év után az alkalmazott műszaki megoldások már-már elavultnak számítanak, az emisszijuk az aktuális normákhoz képest borzalmas. (Illik megjegyezni, hogy a 412-eseik "csak" 10 évesek, de még rosszabb állapotban vannak, mint a 415-435-ösök.) Az alkatrészellátásuk akadozik (mivel nem készült belőlük annyi mint a 200-asokból), majd idővel egyre nehezebben és drágábban lehet alkatrészhez jutni, buszokat kell venni alkatrészbányának, de így is pár év után selejtezni lehetne őket. És akkor mi lesz? Mellesleg a BKV 400-asainak DAF-ZF gépészete teljesen típusidegen a KV Rába-Voith gépészetű 400-adai mellett. 4. Nekünk van 35 helyi Credónk. A BKV-nak van körülbelül 1400 db autóbusza. Remélem érzékelhető a nagyságrend-beli különbség.
Tehát amit írtál, abszolut nem állja meg a helyét, arról nem is beszélve, hogy rajtad kívül szerintem senki se örülne neki.
És az, hogy a legfiatalabb járműparkkal rendelkezik a KV, és az új járműveinek van megfelelő alkatrészbázisa, azt is jelenti, hogy itt a legolcsóbb karbantartani a buszokat.
Egyébként nem tudom, hogy írhatod kategorikusan azt, hogy egy 15 éves, EURO 1-es, egymillió kilométert futott, lelakott magaspadlós 435-ös 11 literes motorral bármiben jobb egy ugyanolyan teljesítményű, de 5,9 literes motorral szerelt, alacsonypadlós, EURO 4-es, nullkilométeres, többszemélyes és könnyebb busznál... persze az Ikarus logót leszámítva, mert az szent dolog (egyeseknek)...
Az igaz, hogy ha nem tévedek Magyarországon a mi Volánunk rendelkezik a legfiatalabb járműiparral... De a minőséget, a milyenséget is vegyük figyelembe...
Mások azért selejtezik le a buszokat, mert elhasználtak, leéltek, kifáradtak és már túllépték azt az időt, amit "kiszabtak" rájuk.
De vegyük példának a BKV-t... Ha nekik kell Credo mi adunk. Ők adnak helyette Ikarust. Szerintem sokan örülnének... Na de tudom hogy ez nem ilyen egyszerű. Sokkal kínosabb és bonyolultabb dolog... Ez nem az én területem...
ÉS nem muszáj 280asokat... Hanem vannak ott még 415ösök, és még más típusú, olyan Ikarusok, amik még Nem "járták le idejüket"!
Pócza Mihány is elmondta a Revita-Tv riportjában: "próbálunk egyre több új buszhoz jutni és ezzel a régi járműipart folyamatosan újakra selejtezni..." És még azt is hozzátette, hogy milyen a régi és az új buszok fogyasztása...
Gondolom ez itt a fő OK arra, hogy miért nem vesz más volántól régebbi buszokat a KV...
Csak sajnos más volánról levedlett buszokat nem vesz a mi Volánunk. Már had kérdezzem, miért sajnos? Nem az a normális, ha minél fiatalabb egy járműpark? Vagy úgy gondolod, hogy a mások által lestrapált buszok fenntartásával élje fel a cég a vagyonát? Mit gondolsz mások miért selejtezik le a buszaikat?
nekem kifejezetten tetszenek ezek a csuklós credók. a gyár első szóló termékei után, nem hittem volna, hogy valaha ilyet fogok írni, le a kalappal:) jó lenne pestre is ilyen.
Ma reggel láttam először LKN-330 rendszámú Credo-t. Kérdeznék, melyik régi rendszámú busz helyett van? Ugye, nem a GNW-109? Csak mert, aki a 109-est szokta vezetni, Ő tekerte a 330-as kormányt.