Sándor!
Az én gépemben 350-es Jawa generátor van (a fergórész kúpja van átesztergálva, nem a főtengely), és Trabant tirisztoros gyújtás van rajta. Igaz, csak most hétvégétől, de a kollégáknak már megy egy jó ideje gond nélkül. A tiédről küldj valami szemléltetőt az istvan.turi@freemail.hu címre, ha van időd.
Üdv, István
Én is mindenféleképpen a generátort akarom átbuherálni, mert ha nem jön össze a dolog, legalább visszarakhatom a régi dinamót! :)
A kispolos generátor kilőve, ma délután volt egy a kezemben, és első vizuális vizsgálat szerint az állórésznek túl nagy az átmérője. :(
A Jaga generátort passzolom, még nem volt szerencsém hozzá.
ETZ generátor szintén nagy. :(
szerintem Narbondel kollegank gepeiben levo megoldasokat lenne erdemes lecsekkolnod. Ha jol emlekszem az egyik P21-eseben Jawa, a masikban pedig kispolszki generator van, meghozza ugy, hogy maga a generator van rafaragva a fotengelykupra, nem pedig forditva, mint ahogy az altalaban szokott lenni.
A járgányon egy mezei tranzisztoros gyújtás teszi a dolgát, (oldalanként 3 tranyó :) ) két 4V-os babetta gyújtótrafóval. (A legegyszerűbb a legjobb!! :) )
Gondolom a 4V-os trafóból mindenki rájött, hogy a cuccos kemény 6V-ról üzemel.!! :) 4,5 V-os akku feszültségnél még simán indul a járgány. Alatta azért nem, mert az impulzus adónak ez a minimális feszültsége.
Azért nem 12-re építettem az elektronikát, mert amikor az egészet belefabribálta gépbe, alig múlt pár éves az aksi, és nem volt szívem kivágni a szemétbe.
Impulzus adónak egy ETZ impulzus adó mágnest brühültem fel a dinamó végére, ahonnan két TLE 4935-ös bipolar hall generátor vezérli a tranyókat.
Amúgy lassan azon töröm a búrámat, hogy jó lenne átállni 12 V-ra. Ha másért nem, azért mert lassan 11 éves az aksi és már nem igazán áll a helyzete magaslatán. Ráadásul lassan kezdem megunni a harcot a állandó kontakt hibákkal.
Ha már az átalakításnál tartunk, nincs ötlete valakinek milyen generátor fér el az oldaldekni alatt?
Az egyik haver szerint a Zasztava generátor valószínűleg belefér.
Ráadásul azt is hallottam hogy az eredeti dinamót fel lehet gerjeszteni 12 V-ra. Szerintetek igaz lehet ez??? Netalántán ismertek valakit akinél így működik??
A gyújtáselektronikára visszatérve, a cuccos eredetileg 12V-ra volt tervezve, tehát néhány ellenállás módosításával simán működik 12 V-ról is! :)
Ha tudsz adni egy ftp címet és kódot elküldhetem a kapcsolási rajzot, és egy képet a dimanóról!
De ha felhomályosít valaki, hogy hogyan kell képeket csatolni a listára, ide is feltehetem a cuccost... :)
Próbálkozz, majd belejössz.
Jobb ha magad csinálod, (jó, a kerékcentírozást bízd szakemberre, de a többit ne)
legalább megismerkedsz a vassal.
Olvass át egy szerelési könyvet, az alapnak jó, ha valami nem világos, kérdezz itt a fórumon.
De a problémát írd le rendesen, ne csak általánosségokat, hogy pl "nem pörög fel gázadásra" hanem hogy hol a súbertű, milyen színű a gyertya, mennyire okádja a füstöt, esetleg hangmintát is feldobhatsz, vagy fotót, bármit, ami segíthet beazonosítani a bajt.
Tegnap este negyed nyolckor a Komjádi felől hatolt a Bem tér irányába egy Duna oldalkocsis P-10 (?) egy fiatal szakállas arc vezette, hááát kurvajó volt látni!! Integettem is neki a kocsiból de csak ment rendületlenül. Szégyen gyalázat a motort nem is tudom milyen típus volt mert az oldalkocsit hesszeltem és mivel felkanyarodtam a hídra nem sokáig tudtam mellette menni. Mit mondjak ritka alkalom volt!
Zoli ma még nem szólalt meg, fogadjunk a kilencezresre pályázik!
A legutóbbi Campona börzén Árult egy figura frissen fúrt hengereket dugóval csapszeggel párban egy ismerős vett már tőle és nem volt gondja vele, de lehet, hogy csak szerencséje volt.
Esetleg a VMM fórumán kérdezd meg a lecsót Ő megmondja a cikkszámát a belevaló Mahle dugattyúnak ezzel végig versenyezte tavaly a 24 órást és nem volt gondja vele.
Mesélj erről a full elektromos gyújtásról. Ez 6 vagy 12 voltos?
Én az enyémet most hétvégén alakítottam át 12 voltosra éy tirisztoros gyújtásúra. A tiéd más rendszer?
A motort jó magyar szokás szerint korszerűsítették:-( az egész eleje 21-esre volt átalakítva én meg rohangáltam a börzékre lámpafejért km óráért és egyébb kuriózumokért, de ettől szép a veteránozás.
Nagy segítség lenne ha találnál még ilyet a készletben.
Légyszíves csörögj rám ha van, mert ritkán jutok a gép közelébe.
Perez:
Valami retro műsort szeretnének csinálni, amiben a Svábi meg az M.Kiss motorozik két Pannonián a 66-os úton, és úgy gondolom, hogy nem fizetnének érte egy árva kanyit se!