Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Volt pletyi ezzel kapcsolatban. Ezek a gépek a repülésük tengelyétől mért 100 - 150 kilométerig viszonylag pontosan tudtak mérni, ezáltal pontosan tudták irányítani az alárendelt erőket. Viszont ezen a távolságon kívül a mérés és az irányítás pontossága rohamosan romlott.
Másik pletyi: Ezért találták ki a szovjet elvtársak a Vega komplexumokat, hogy ezeket a gépeket egy bizonyos távolságon kívül tartsák. Szerencsére sose próbálták ki igazán.
Mivel az antenna függőleges mérete nem túl nagy, a nyaláb is elég széles lesz (függőlegesen). Viszont 28 sugárzó van (a felső két rövid majdnem biztos, hogy nem vesz részt a felderítésben, nagyon úgy néznek ki, hogy a melléknyaláb-elnyomásra vannak), azaz elég finoman tudja mozgatni a nyalábot. Az antenna alapján pár fokos pontosságra tippelek.
Kicsit OFF téma. Az E-3 gépek radarjáról ki mit tud? A '90-es évek elején a Sivatagi Vihar alatt vajno mennyire voltak pontosak? Ugyabár az AWACS lényegében levegőbe telepített felderítőradarok. A kérdés számora az, hogy mennyire pontosan adhatták meg a célpont magasságát.
Tehát a Hpasp által említett mindhárom kisugárzás lehetséges volt rakétaindítás nélkül? Ha nem, és csak ar RPK sugárzott, akkor nem igazán értem, hogy hol az átverés. Primitívebb RWR-t lehet, hogy ez megtéveszt, de azoknál, amik jól elkülönít a jeleket, nekem úgy tűnik, hogy azok nem kajálták volna ezt meg.
Az RPK berendezést antennára lehet kapcsolni, erre van egy külön kapcsoló, rakétaindítás nélkül is. És az direkt átverésre szolgál. Persze ezt a szakmában annak idején inkább megtévesztésnek hívtuk. Végül is mindkét váltoozzat érthető.
Akkor ez alapján nekem az jön le, hogy az irakiak mintha az első esetben optikás rávezetéssel próbálkoztak volna, mert sanszosan akkor csak az RPK-t jelezte be az RWR. A másik esetben meg érzékelte az epszilon és béta nyalábokat.
Értem én, hogy a tűnyaláb is széttart, node az RPK az milyen irányba ment és mennyire tartott szét? Mert akkor az indítás validálása az lényegében az RPK + tűnyaláb együttes érzékelése. Akkor viszont nem értem, hogy az emlegetett "átverős módszer" az hogyan működött, mikor rakétaindítás nélkül próbálták elhitetni a gaz ellennel, hogy márpedig de. Mindkét kisugárzás ment annak ellenére, hogy indítás nem történt?
A gépeken lévő besugárzás-jelző egy dolgot tudott. Észlelte és kijelezte a különféle hullámhosszokon történő rádiólokációs besugárzásokat. Vagyis észlelte a méteres besugárzást, ami felderítő lokátor lehetett. Érzékelte a deciméteres besugárzást, ami lehetett felderítő lokátor, (P-15, K-66) vagy a RPK jele. Abban különbözött a kettő, hogy a felderítő lokátor folyamatosan forgott, addig az RPK mindig a gakéta felé nyomta. (természetesen ezáltal a cél felé is.) A kisugárzás jellegéből lehetett következtetni az eszköz mibenlétére. Ha a masina centiméteres besugárzást érzékelt, az lehetett valami SZNR, de lehetett centis felderítő lokátor (P-37) magasságmérő (PRV-13, 17) de lehetett a csapatlégvédelem felderítő lokátora (1SZ12 SZOC) is. A masina meg a kisugárzás jellemzői alapján különbséget tudott tenni. Na most ezek a lokátoorok az esetek többségében nem egy tű szerű pontba sugároztak. Az SZ-125 célkövetés üzemmódja, vagy az SZ-75 alávilágítás üzemmódja ugyen tűnyalábot használt, de annak a tűnyalábnak természetesen volt egy fizikai kiterjedése. Így az a repülőgép, amelyik ebbe a nyalábba beleesett, annak működhetett a besugárzás-jelzője.
Üdv. Olvasom az Sivatagi Vihar beszámolóit, légvédelem dolgozik a F-15 gépekre, két részlet.
Szóval nem értem. Az első szerint nem tudták megmondani, hogy kire indítottottak, az RWR csak azt jelezte, hogy "indítás". A második része az elbeszélésnek SA-2/3 rendszereke vonatkozik és hirtelen meg tudták. WTF...?
Egyébként akkor hogyan is üzemeltek ezek a rendszerek? Mikor a rakéta a levegőben volt akkor két markáns jelet foghat az RWR?
- Rádió-parancsközlő rendszer adását?
- A tűzvezető radar sajátos jelformáját?
Akkor ez alapján bármelyik környéken levő gép RWR-je képes érzékelni egy kúpszeleten belül és/vagy a szórt jeleit az elsőnek? Tehát az indítás - vagy annak imitálása - az "bárki számára" érzékelhető, de a célbevett gép onnan tudja, hogy rádolgoznak, hogy érzékeli az RWR az első és a második jelet is?
Jah! Anno amikor küldtem neki Cseh helyszíneket rákérdezett a Kecskemét feletti körkörös területre, hogy Nyeva-e? Ezek szerint hiába mondtam neki, hogy nem. :(
Én itt 4 db radradombot találtam, de voltak itt földhányások is, de mindegyik közvetlenül a dombok mellett, egy kettő azoktól távol. A radardombok hatalmasak voltak egyikről még a fák koronályát is lehetett látni.
Én itt 4 db radradombot találtam, de voltak itt földhányások is, de mindegyik közvetlenül a dombok mellett, egy kettő azoktól távol. A radardombok hatalmasak voltak egyikről még a fák koronályát is lehetett látni.
Még egy ovóhelyet is találtam. @vandork szerint ez egy aotumatizált vezetési század volt.