meg nem biztos, de ha minden ugy alakul, ahogy tervezem, akkor a kozeljovoben a kovetkezo elado cuccaim lesznek, amit eloszor nektek kinalok be:
- gyari, dobozos T5 henger, dugoval, csapszeggel, gyuruvel.
- egy par T5H kipufogo
- egy par Baba-fele kipufogo dob
- egy par jo allapotu konyok
Ez most nem aprilisi trefa, szolval majd lassacskan be lehet adni az igenyeket, es ha aktualissa valik, akkor majd bizniszelhetunk.:)
Sándor:
műszakilag elég zokni vagyok, van ahogy van az a lényeg hogy megy. már korábban meg akartam tekinteni hogy mi is van odabé a dekli alatt de igazat mondott a tulaj hogy nem vette le évek óta mert akárhogy próbáltam azok a csavarok bizony jó régóta nem voltak leszedve! namajd egyszer.
lefényképezni le tudom de többet nem tudok. majd egyszer vele jövök km talira akkor megtekintheted személyesen is.
Ja, es azt elfelejtette CsA szaki megemliteni, hogy a foto termeszetesen egy fergeteges Bikini koncert utan keszult.:))))
Nagy fazon ez a Denagylajos, szerenyen meg is emlitette, hogy az iden rajtam a sor, hogy kiussem magam Bodrogkereszturon, hat nem rendes? :)))
Az alábbi képet vaughan szaki küldte át nekem belinkelés céljából a minap, csak a tar.hu gyengélkedése miatt most sikerült feltenni:
Bodrogkeresztúr, 2004.05.02
Akik még nem ismerik az arcokat, azok kedvéért balról jobbra: CsA, Dénagylajos, vaughan és Zoli_t5H...
Szia Sándor,
a dinamót fel lehet gerjeszteni 12 voltra, de alapjáraton nincs töltés, csak valahol 1500-2000 között indul meg.
A 11 éves akksihoz gratulálok, én olyannal egyyel találkoztam. Az egy 1953-as évjáratú üvegházas NDK akkumulátor volt, amit én savaztam fel 1996-ban, Savval aztán már nem bírta sokáig. Pedig pont passzolt a TLF-be.
Hat, en nemtom, de talan meg kene kerni Narbondel szakit, hogy fenykepezze le a P21-esenek buheralt gyujtoreszet, mert abba valahogy csak bele van teve a kispolszki cucc. (legalabbis az elozo tulaj allitasa szerint az van benne, ugy, hogy a motor eredeti alkatreszei nincsenek atfaragva.)
Sándor!
Az én gépemben 350-es Jawa generátor van (a fergórész kúpja van átesztergálva, nem a főtengely), és Trabant tirisztoros gyújtás van rajta. Igaz, csak most hétvégétől, de a kollégáknak már megy egy jó ideje gond nélkül. A tiédről küldj valami szemléltetőt az istvan.turi@freemail.hu címre, ha van időd.
Üdv, István
Én is mindenféleképpen a generátort akarom átbuherálni, mert ha nem jön össze a dolog, legalább visszarakhatom a régi dinamót! :)
A kispolos generátor kilőve, ma délután volt egy a kezemben, és első vizuális vizsgálat szerint az állórésznek túl nagy az átmérője. :(
A Jaga generátort passzolom, még nem volt szerencsém hozzá.
ETZ generátor szintén nagy. :(
szerintem Narbondel kollegank gepeiben levo megoldasokat lenne erdemes lecsekkolnod. Ha jol emlekszem az egyik P21-eseben Jawa, a masikban pedig kispolszki generator van, meghozza ugy, hogy maga a generator van rafaragva a fotengelykupra, nem pedig forditva, mint ahogy az altalaban szokott lenni.
A járgányon egy mezei tranzisztoros gyújtás teszi a dolgát, (oldalanként 3 tranyó :) ) két 4V-os babetta gyújtótrafóval. (A legegyszerűbb a legjobb!! :) )
Gondolom a 4V-os trafóból mindenki rájött, hogy a cuccos kemény 6V-ról üzemel.!! :) 4,5 V-os akku feszültségnél még simán indul a járgány. Alatta azért nem, mert az impulzus adónak ez a minimális feszültsége.
Azért nem 12-re építettem az elektronikát, mert amikor az egészet belefabribálta gépbe, alig múlt pár éves az aksi, és nem volt szívem kivágni a szemétbe.
Impulzus adónak egy ETZ impulzus adó mágnest brühültem fel a dinamó végére, ahonnan két TLE 4935-ös bipolar hall generátor vezérli a tranyókat.
Amúgy lassan azon töröm a búrámat, hogy jó lenne átállni 12 V-ra. Ha másért nem, azért mert lassan 11 éves az aksi és már nem igazán áll a helyzete magaslatán. Ráadásul lassan kezdem megunni a harcot a állandó kontakt hibákkal.
Ha már az átalakításnál tartunk, nincs ötlete valakinek milyen generátor fér el az oldaldekni alatt?
Az egyik haver szerint a Zasztava generátor valószínűleg belefér.
Ráadásul azt is hallottam hogy az eredeti dinamót fel lehet gerjeszteni 12 V-ra. Szerintetek igaz lehet ez??? Netalántán ismertek valakit akinél így működik??
A gyújtáselektronikára visszatérve, a cuccos eredetileg 12V-ra volt tervezve, tehát néhány ellenállás módosításával simán működik 12 V-ról is! :)
Ha tudsz adni egy ftp címet és kódot elküldhetem a kapcsolási rajzot, és egy képet a dimanóról!
De ha felhomályosít valaki, hogy hogyan kell képeket csatolni a listára, ide is feltehetem a cuccost... :)
Próbálkozz, majd belejössz.
Jobb ha magad csinálod, (jó, a kerékcentírozást bízd szakemberre, de a többit ne)
legalább megismerkedsz a vassal.
Olvass át egy szerelési könyvet, az alapnak jó, ha valami nem világos, kérdezz itt a fórumon.
De a problémát írd le rendesen, ne csak általánosségokat, hogy pl "nem pörög fel gázadásra" hanem hogy hol a súbertű, milyen színű a gyertya, mennyire okádja a füstöt, esetleg hangmintát is feldobhatsz, vagy fotót, bármit, ami segíthet beazonosítani a bajt.