Keresés

Részletes keresés

_karika Creative Commons License 2012.10.15 0 0 12042

Izé, bár úgyis fogunk sörözni.

Előzmény: benbe (12041)
benbe Creative Commons License 2012.10.15 0 0 12041

Bükkábrány-Visonta, Kemence-Vilati.

Előzmény: felucca (12039)
gomecka Creative Commons License 2012.10.15 0 0 12040
felucca Creative Commons License 2012.10.15 0 0 12039

Én számról nem ismerem a vonalakat. Viszonylatot, légyszíves!:)

Előzmény: benbe (12038)
benbe Creative Commons License 2012.10.10 0 0 12038

>Akkor kapaszkodj meg: az országban egy vasútvonal működtetésére sincsen fizetőképes igény.

 

83-as? 319-es?

Előzmény: felucca (12037)
felucca Creative Commons License 2012.10.10 0 0 12037

"...ha valamire van fizetokepes igeny, akkor van szolgaltatas is. Ahol meg nincsen fizetokepes igeny ott szolgaltatas nincs...."

 

Akkor kapaszkodj meg: az országban egy vasútvonal működtetésére sincsen fizetőképes igény. Néhány vasútvonalon - isten kegyelméből , vagy kegyelmetlenségéből - mégis van vasúti közlekedés. Én csak azt nem értem, hogy ha ez így van, akkor egyes vasútvonalaknak miért van mostohább sorsa másoknál. Ha Balassagyarmat és Losonc között senki nem akar vonatozni, akkor Mezőtúr és Orosháza között miért akarnak mégis annyian, hogy ott vonat is jár nekik.

Előzmény: DVB (12034)
Komlósfecskés Creative Commons License 2012.10.07 0 0 12036

http://www.nograd24.hu/fonagyjanossalgotarjanban_amagyarszlovakegyuttmukodeskifogastalanakozlekedesben

 

Akár a vita lezárása is lehet ez a gyöngyszem. Minden nagyon szép, minden nagyon jó, a területért felelős államtitkár úr mindennel meg van elégedve. 

V43 1227 Creative Commons License 2012.10.05 0 0 12035

"fizetokepes igeny"

 

Na, ez az. Ha meg nincs fizetőképes igény, akkor az állam hajlandó-e támogatni.

Előzmény: DVB (12034)
DVB Creative Commons License 2012.10.05 0 0 12034

Ebbe inkabb nem megyek bele - ugyanolyan lenne mint a Vac-Godollo vonatrol (buszrol) szolo eszmecserenk. Vallom, hogy ha valamire van fizetokepes igeny, akkor van szolgaltatas is. Ahol meg nincsen fizetokepes igeny ott szolgaltatas nincs.

Előzmény: felucca (12033)
felucca Creative Commons License 2012.10.05 0 0 12033

"...Amúgy azért megnézném, hányan utaznak megnézni a zólyomi várat stb. Fel kéne ébredni, hogy olyan szolgáltatásért kár sírni, amire nincsen szükség...."

 

Én nem vagyok benne biztos, hogy Miskolcról Putnokra olyan sokak akarnak utazni, hogy megérné személyvonatot járatni. Vagy valaki kíváncsi Hatvanban ara, hogy milyen a Karancs szálló Salgótarjánban? Egyáltalán, tetszőleges két szomszédos város között szerintem senki nem akar utazni, otthon úgyis mindent megkap. Különben is alapvető dolog, hogy az államhatáron van egy pöcök a sínben, ami átforgatja a Bz kilométerszámlálójának a helyiértékbeállítását, ezért a határon átmenni hirtelen tíszer annyiba kerül, mint az előtte való méterig vonatozni. Egyáltalán, teljesen felháborító a vasúthálózatnak valami integráns egészként való elképzelése, hiszen már takilaci is megmondta, hogy a vasúthálózat akkor hatékony, ha kis gócpontok körül kialakult, de egymással nem összefüggő töredékvonalakon vonatozunk, a többi meg le van szarva.

Előzmény: DVB (12028)
V43 1227 Creative Commons License 2012.10.03 0 0 12032

Nem reménytelen, csak pont az a három dolog hiányzik hozzá, mint a háborúhoz.

Előzmény: atidas (12026)
V43 1227 Creative Commons License 2012.10.03 0 0 12031

Az a 90 (62) közúti kapcsolat nem fog egyszer csak megteremni a semmiből. A lehetőség van meg arra, hogy úgy épüljön meg, hogy nem kell minden egyes alkalommal külön nemzetközi szerződést kötni, ha éppen az egyik megépítésére véletlenül akadna pénz. Leginkább uniós forrásból, de arra sem igen lehet számítani úgy 2015-ig, mivel a 2007-2013-as költségvetési időszakra a Magyarország-Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködési Program kasszájából minden pénz lekötésre került. A 2014-2020-as időszak kiírásai pedig nyilván nem 2014. január 1-én fognak megjelenni... Szóval nem kell félni attól, hogy egyszer csak aszfaltcsík épül hosszában a határon.

Előzmény: Lovrin (12022)
V43 1227 Creative Commons License 2012.10.03 0 0 12030

Nem tudom, kinek mi az igénye, de gondoltam, van itt olyan, aki a környéken él, és nagyobb rálátással bír a dolgokra, mint én. De egyelőre ilyen ember itt nem mutatkozik. Pedig tényleg érdekelne.

Előzmény: atidas (12017)
V43 1227 Creative Commons License 2012.10.03 0 0 12029

Te tudod, miről beszélsz? Nem (csak) Ipoly-hidakről van itt szó.

Előzmény: <Tycoon> (12023)
DVB Creative Commons License 2012.10.02 0 0 12028

Na ja, a gyerek nem hal bele ha nem kap túrórudit. :) Amúgy azért megnézném, hányan utaznak megnézni a zólyomi várat stb. Fel kéne ébredni, hogy olyan szolgáltatásért kár sírni, amire nincsen szükség. Még Párkánynál sincsen olyan kishatárforgalom, ami miatt megérné személyvonatot vinni (főleg ha van EC) ráadásul ott a híd. Nincsenek határok nincsenek csempészek. Még talán Rajkánál lehetne valami vagy Hidasnémetinél, de mindenki csak kiválasztaná a nótát, viszont a cigánynak senki nem akar fizetni.

Előzmény: Lovrin (12024)
hmsoft Creative Commons License 2012.10.02 0 0 12027

a kishatárforgalom nem pezsgős vacsora kaviárral, hanem a gyerek túró rudija a húszezer forintos nagybevásárlás végén

Legyen. A lentebb leírt szituációban a lapát így is megemelkedne.

Alsónyenyere és Tücsökpöcökalja közötti utolsó belföldi 5 km-en mehet 5 utassal a bézé, Tücsökpöcökalja és Horná Krumplička között a határon átvezető 3 kilométeren meg elborzadunk az üres vonat látványán

Ha engem kérdezel, én elborzadok az Alsónyenyere-Tücsökpöcökalja viszonylat 5 utasán is, de most nem rólam van szó, hanem egy államilag támogatott szolgáltatás pénztárca-tulajdonosáról. Az Alsónyenyere-Tücsökpöcökalja öt utasát a közönség már megszokta. Nem cikkezik róla senki, nem hánytorgatja fel a mindenkori ellenzék, vagy a Legeslegújabb Kárpátia Megmentő Mozgalma, vagy bármilyen más, önjelölt szerveződés. Például azért, mert ha megtennék, az első, kivédendő kérdés az volna feléjük, hogy ugyan miért nem jöttek elő ezzel korábban? De ha egy új viszonylat indul, az kicsit más. Ott fel kell készülni arra, hogy még az Androméda-ködből is nekiállnak mantrázni, hogy jáááájjj, pazarláááás, satöbbi, satöbbi. Ki a kutyának hiányzik napi ezerötszáz magyarázkodás mellé egy plusz egyedik, ráadásul olyan témában, amivel az azt felvetők nem is tudnak azonosulni, lévén hogy vonatot csak képen láttak eddig? Az elszakadt magyar testvéreink és ehhez hasonló bullshit sem nagyon működne, hiszen a túloldal állja a cech másik felét.

Nem mellesleg van Uniós pályázat is erre, ha jól tudom!

Kiváló. Ha az EU erre a célra tényleg fizet, akkor - de csak akkor! - hajrá. Magasperon zajárnyékoló bevonattal, rokkantlift egy-napig-sem-működősen, ágyazatnélküli pálya speciális növénytápláló zselébevonattal, füvesítve, ETCS Level V. (ez már űrhajók forgalomszabályozásáról is gondoskodik egyúttal), RegioShark, RegioSügér, meg még amit akarunk.

De első lépésként legyen személyszállítás Balassagyarmat- Losonc között!!!

Legyen, de csak akkor, ha valaki más fizeti.

hm

atidas Creative Commons License 2012.10.02 0 0 12026

Szerintem még mindig nem reménytelen!

Recesszió ide vagy oda, a közösségi ezen belül a kishatárforgalmi közlekedés két ország dolga. Nem mellesleg van Uniós pályázat is erre, ha jól tudom!  Volt egy korábbi cikk az Új Szó-ban (Felvidéki Magyar napilap), hogy Szlovákiának szüksége lenne az "Ipolyvölgyi vasútra". Igaz, a Drégelypalánk és Ipolyság közötti összeköttetést meg kellene valósítani ehhez és akkor 100%-osan ki lehetne használni az Ipolytarnóci átmenetet.

De első lépésként legyen személyszállítás Balassagyarmat- Losonc között!!!

Előzmény: hmsoft (12018)
<Tycoon> Creative Commons License 2012.10.02 0 0 12025

Azért nem dögölne bele a magyar állam, ha napi 2 vonatpár Fülekig,  illetve Kalondáig közlekedne (csatlakozva az ottani buszhoz)

Előzmény: Lovrin (12024)
Lovrin Creative Commons License 2012.10.02 0 0 12024

Nos a kishatárforgalom nem pezsgős vacsora kaviárral, hanem a gyerek túró rudija a húszezer forintos nagybevásárlás végén.

Van x millió megrendelt vonatkilométerünk belföldön közszolgáltatásként, és ugye eldönthetjük hogy merre mennyit vonatozunk belőle.
A phd 100%-át a MÁV kapja, vagy menjen 99% a mávnak, 1% a Zssk-nak, cserébe esetleg lebeszélhetjük a másik vasúttársasággal hogy tegyen így ő is, és nullszaldóból csinálunk nemzetközi kapcsolatot.


Most az az elvárás, hogy a nemzetközi vonat nem a közszolgáltatás része, legyen önmagában nyereséges, önellátó dolog. Jó.
Ezt megértem mondjuk a szomszédos fővárosokat összekötő vonatok esetében.
Viszont a kishatárforgalomban nem klasszikus nemzetközi vonatok közlekednek, hanem olyan regionális vonatok amiknek másik ország területén van az egyik végállomásuk.
Abszurd elvárás, hogy amíg lefutják a vonatok táv 95%-át közszolgáltatásként támogatva, a maradék 5%-ot tegyék meg versenypiaci alapon, mert ott épp egy határ van - nem számít, hogy hasznos térségi kapcsolat lehetne.
Alsónyenyere és Tücsökpöcökalja közötti utolsó belföldi 5 km-en mehet 5 utassal a bézé, Tücsökpöcökalja és Horná Krumplička között a határon átvezető 3 kilométeren meg elborzadunk az üres vonat látványán, és egyből forintosítjuk a 'zadófizetők kidobott pénzét, még ha hasonló nagyságrendű is a helyi phd.

Előzmény: hmsoft (12018)
<Tycoon> Creative Commons License 2012.10.02 0 0 12023

Még 2 kicseszett Ipolyhídon túl a többi 40 se épült meg amit terveztek. Én nem félek ettől. 
De legalább azon a 2 hídon menne át valami busz, vagy a meglévőn a vonat.  

Előzmény: Lovrin (12022)
Lovrin Creative Commons License 2012.10.02 0 0 12022

Aki szerint nincs igény kishatárforgalomra gyorsan világosítsa fel a kormányt, nehogy fölösleges aszfaltutak épüljenek:

 

http://index.hu/belfold/2012/10/02/orban_fico/

 

"A pilisszentkereszti találkozón Orbán bejelentette, hogy két egyezményt írunk alá Szlovákiával. Új közúti híd épül Komáromnál. Továbbá a jelenlegi 28-ról 90-re nő a két ország közti közúti kapcsolatok száma."

 

Beláthatatlan gazdasági katasztrófához vezetne, ha a 62 új közúti kapcsolat mellé megnyílna 3 vasúti is...

Lovrin Creative Commons License 2012.10.02 0 0 12021

Most őszintén, neked fejére állhat az egész MÁV, akkor is kocsival mennél...

Előzmény: <Tycoon> (12020)
<Tycoon> Creative Commons License 2012.10.02 0 0 12020

Na ezaz, ha megnéznéma Füleki várat, vagy elmennék Zólyomba, azt hogyan tehetem meg? 

Előzmény: atidas (12017)
<Tycoon> Creative Commons License 2012.10.02 0 0 12019

Szétszakítja a magyarságot a tömegközlekedés

A jelek szerint kénytelen lesz a magyarság határon innen és túl egyaránt üzemenyagadót fizetni, ha találkozni óhajt, minthogy a tömegközlekedést felszámolták. Ahelyett, hogy örülnénk, hogy aszfaltozott utak vannak... Magyarország, Budapest nevű fővárosából szerettem[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

hmsoft Creative Commons License 2012.10.02 0 0 12018

Szerintem nem reménytelen!

 

A szlovák államnak komoly, és egyre komolyabb problémái vannak a recesszió miatt. A magyar államnak dettó. Egy ilyen helyzetben az államilag dotált szolgáltatások zsugorodni szoktak, nem terjedni. Mindkét állam foggal-körömmel kapaszkodik a bevételeibe, és igaz, hogy egy-egy plusz vonat csepp a kiadások tengerében, de optikailag rosszul mutat. Köznapi szituációra lefordítva, ha éppen nem jössz ki a fizetésedből hó végéig, a lakásodon ott van húszmillió hitel, amit már fél éve képtelen vagy fizetni, és egyszercsak a gyerek bejelenti, hogy ő most szeretne egy pezsgős vacsorát, némi kaviárral, akkor ugye elgondolkodsz a lapátnyél vagy a kerítésléc nem teljesen rendeltetésszerű használatán? :)

 

hm

Előzmény: atidas (12017)
atidas Creative Commons License 2012.10.02 0 0 12017

Én pl Pest megyében élek és nekem volt/van okom elmenni mindkét városba! Mellesleg a tényleges igényt csak sejthetjük, mert még senki sem mérte fel! Így nem tudhatjuk pontosan!

Egyébként az, hogy kijárna Losoncra vonat, nem jelenti azt, hogy csak oda utazik az ember! Mi van ha átszáll, és tovább utazik Fülek, vagy Zólyom felé??? Na, akkor mi van? Honnan tudod, hogy kinek, mi az igénye? Én pl használnám, ha lenne ilyen vonat!

Más kérdés, hogy mennyibe kerülne, és ki hogy tudja megfizetni.

 

Szerintem nem reménytelen!

Előzmény: V43 1227 (12014)
V43 1227 Creative Commons License 2012.10.02 0 0 12016

Nem mondtam, hogy ne menjen, sőt! Csak kíváncsi vagyok, van-e rá tényleges igény. Vagy legalább generálna-e, ha most nincs meg. Nem tudom, hogy az ott lakók mennyire szoktak keresztül-kasul mozogni a határon, és jellemzően milyen irányba.

Előzmény: felucca (12015)
felucca Creative Commons License 2012.10.02 0 0 12015

Vajon miért ne menjen vonat két meglehetően méretes város között, ha viszonylag közel vannak egymáshoz és van vasúti pálya a kettő között?

 

Rajkai határátmenet: A világon unikális dolog, hogy két nagyváros között, amik ötven kilométerre vannak egymástól, nem jár egy vonat sem, holott meglévő, villamosított pálya van közöttük. Ennél már csak az unikálisabb, hogy valaki meg is magyarázza, ez milyen jó és ésszerű. Tiszta beszarás!

Előzmény: V43 1227 (12014)
V43 1227 Creative Commons License 2012.10.02 0 0 12014

Vajon tényleg lenne igény Balassagyarmat-Losonc vonatra? Mi van Losoncon, ami miatt odautazna a magyar oldalon élő polgár? Mi van Balassagyarmaton, ami miatt odautazna a szlovák oldalon élő ember? Nem hiszem, hogy éppen Ipolytarnóc vagy Szécsény hatalmas forgalmat generálna.

Egyébként meg pénzkérdés az egész. Ha a magyar államnak annyira kellene ez, akkor fizetne, és már járhatna is a vonat.

Időről-időre felmerül például a rajkai határátmenet személyforgalmának a kérdése is. A GYSEV tavaly óta több körben leült egyeztetni a szlovák féllel. Nem zárkóznak el a dolog elől, de pénzt nem is nagyon tennének bele.

Mellesleg (nem bántani akarlak, de) 100-150 aláírás nem ér semmit. 100000 sem feltétlenül, azon kívül, hogy kötelezően tárgysorozatba kell venni az ogy-ben a plenárison. És...?

Előzmény: atidas (11997)
DVB Creative Commons License 2012.10.01 0 0 12013

Ha nem a határon akar átmenni az utasok nagyrésze teljesen mindegy, hogy mennyien vannak rajta...

Előzmény: <Tycoon> (12012)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!