Keresés

Részletes keresés

ifj.Dtomesz Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8266
1. 4-5 év átlag az feltételezi, hogy az állomány 20%-a 8-10 éves kifogástalan autóbusz, és ezek várnak cserére.

2. Tehát a karbantartási oldalon szintén feltételezünk egy ideális világot. Jó, így korrekt, de legyen alacsonypadlós.

3. Ha átlagos utas lennél, és nem rajongó, mivel lehetne meggyőzni hogy átülj autóból buszba? Szerintem normális követéssel, csúcsidőben kényelmes álló-, csúcson kívül ülőhellyel, és minél újabb (tisztább, modernebbnek ható) járművel. Propaganda, de az is jelent valamit, hogy nem látszik, hogy füstöl a busz. Az embereket arról kell meggyőzni, amiről legkönnyebben meggyőzhetőek.

4. Nem szubjektívet akartál mondani? ;)

Egy "állami" üzemeltető számai sokszor köszönő viszonyban sincsennek a valósággal.
Igaz...
Magáncég (államtól nem függő piaci céljára) beszerzésénél nincs kenőpénz.
Bár így lenne. Épp tegnap nyertem bepillantást ezen szektor egyik szeletébe, ha a cég megfelelően nagy ahhoz, hogy nehezen átlátható hivatali apparátusában egy pályázat elbírálója ne legyen érdekelt a nyereségben, ott bizony van kenőpénz rendesen.
Előzmény: Törölt nick (8250)
Dtomesz Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8265
Nemcsak ezt az egyet gyártották 2000-ben (és mindegyik megy).

Mindenkinek: sajnos az Ikarust nem lehet poraiból feltámasztani. Mindent (a gazdaság minden szegmensét áthatja a politika közvetlenül, vagy közvetve. Még az én kis vállalkozásomon (ami 2009-ben lesz 20 éves) is érzem.
Előzmény: Tavaszutca (8262)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8264
A legelvetemültebb gyártóról egy történet (nem busz de a filozófia a lényeg).Csak hallottam Lehet hogy csak legenda, de én a magam részéről simán el tudom képzelni.

Egy amerikai autógyár buszlimuzinjáról van szó. A benzintank elhelyezésekor kitaláltak egy költséghatékony, ám veszélyes megoldást, ugyani hátulról történő ütközésnél igen könnyen lángba borítja az utasteret. A gyár vezetősége fogta a baleseti statisztikákat, kielemezték hány hátulról történő ütközés történik, milyen sebességgel, ebből mennyi az aminél megsérülhet a tank, majd megvizsgálták ebből statisztikailag hány peres eset lehet, azon mennyit bukhat a cég, majd mindezt belevették a teljes költségvetésbe, és mivel az autó még így is nyereségesnek mutatkozott, hát piacra került így.
Előzmény: Törölt nick (8261)
atinform Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8263
De jó, hogy ebből kimaradok. :o)
Tavaszutca Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8262
... évente 1000 km-t.
Előzmény: Dtomesz (8260)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8261

Manapság minden gyártó olyat gyárt ami költségelemzések alapján épphogy kibírja az öt évet (de ugye a gyengítést nem lehet annyira kiszámolni, történhet azzal a busszal sokminden) aztán meg vegyen az üzemeltető újat.....

Ez a lényeg :)

Vannak még elvetemültebb gyártók is.

Előzmény: Törölt nick (8259)
Dtomesz Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8260
2000-ben és még megy... :)
Előzmény: Törölt nick (8257)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8259
Sajnos ma már nem léteznek az Ikarus 200-as sorozathoz hasonló robosztus buszok... Akkor az volt a cél hogy elpusztíthatatlan gépeket hozzanak létre amik elüzemelnek a Góbi-sivatagban is 30 évig úgy hogy 3 villáskulccsal tartják karban. Manapság minden gyártó olyat gyárt ami költségelemzések alapján épphogy kibírja az öt évet (de ugye a gyengítést nem lehet annyira kiszámolni, történhet azzal a busszal sokminden) aztán meg vegyen az üzemeltető újat.....

A Credok azért még mindig nagyságrendekkel emberbarátabb kialakításúak mint az Alfák....
Dtomesz Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8258
...lövésed sincs a mi mennyiről.
Azért van...

Nem ő döntötte el, aki tényleg tudja, hogy melyik jó és melyik nem.
Te ebbe a kategóriába sorolod magad? Mert úgy írsz itt mindent, hogy mi kis h*lyék semmit nem tudunk, de Te ismered a frankót... Tudod vagyok annyira "vén", hogy nyugtával dicsérem a napot...

Hogy ez a Credo lobbistáknak esetleg érzékeny mondat volt, na puff.
Lehet, hogy Te távolabb vagy a tűztől... De majd egyszer személyesen, ha összefutunk. Nem akarok én semmit se védeni, megvannak arra a szakemberek.
Előzmény: Törölt nick (8255)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8257
Mikor gyártották az első Credot (Kravolát)?
Előzmény: Dtomesz (8256)
Dtomesz Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8256
Emlékezel az 1970'-e évekre, mikor ezek a 200-as Ikrusok voltak annyi idősek, mint a Credok? Mert én igen, akkor már éltem... És voltak ott is élmények, mégse keresek állandóan ilyen rémtörténeteket, de a közelmúltból is akadna olyan, ami nem méltó a nagy Ikarushoz. Maradjunk ennyiben. Ezzel mint írtam nem a Credót fényezem, csak a teljesség kedvéért... Egyébként az Ikarusnak a 200-as család gyártására volt 30 év, ennyi idő alatt kinőtték a gyerekbetegségeket.
Előzmény: Törölt nick (8254)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8255

Az, hogy a buszt 5 év alatt költségelik le, semmi köze a busz műszaki állapotához. Amit te írsz, az pontosan az, amit valamelyik nap valamelyik üzemeltető mondott: nagyon jók ezek a buszok, de jönnek az újak. Még ki se hűlt a motorjuk, elkapkodták Kelet-Európába. Nem ő döntötte el, aki tényleg tudja, hogy melyik jó és melyik nem.

 

Az életkor parasztvakítás.

 

Amit írtam az nem demagógia, legfeljebb ez az érved arra utal, hogy lövésed sincs a mi mennyiről. Az utolsó mondatom nem veszélyes állítás, hanem tény. Nem írtam gyárat sem és konkrétumot sem. Hogy ez a Credo lobbistáknak esetleg érzékeny mondat volt, na puff.

Előzmény: Dtomesz (8253)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8254
A régi ikarusoknál azért nemvolt állando probléma a motortarto bakok leszakadása majdnem havonta (ez még az uj BN12-nél is rendszeres), a 280-ok még most is egybe normálisan elfutkoznak,nem szakad ki a csuklojuk alja,télen nem potyoknak ki a jég darabok a fék rendszerből,müködnek minusz 1-2 fokban is az ajtajaik.A credok-nak az uj fékrenszereit tavaly a hideg télben nemgyőzték majdnem naponta jégteleniteni,akkor minusz pár fokba 5-ből 3 credo nemtudott ki jönni,mert elfagytak az ajtajaik és mehettek kiolvadni a mühelybe.Ezzel nem szidni akarom a credot,mert nem utálom csak összehasonlittás miatt irtam le ezt a pár dolgot.Perxe erre mondta azt Ati,hogy az Ikarusnak is kellett idő,hogy kiforja magát és ez igaz lehetne a Credora is csak az a baj hogy nem a busszal vagy a gyártoval van a hiba hanem az alkatrészek minőségével.
Dtomesz Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8253
1. Íróasztal mögül kor, km, ennyi. Ez önmagában semmi. Az ilyen "szakemberektől" kíméljen meg mindenkit a sors. 4-5 év nem ideális, hanem szomorú, hogy egy busz ennyit bír.
Szerintem az amortizáció 4-5 (bár lehet, hogy több) év ami alatt egy busz értéke "átvándorol" a szolgáltatás árába. Innen nézve a buszt, ha a cégek megtehetnék, nyugodtan kidobhatják, mert csak "költenek rá". Ez egy könyvelési-pénzügyi kategória, amire mondhatod, hogy köszönő viszonyban sincs a valósággal, de mégis ennek a mezsgyéjén "értékelik" a járműveket. Bár az sem mindegy, hogy ezen idő alatt hány km-t futott, volt-e karambolja, milyen javítási költségeket számoltak el rá.

5. Egy "állami" üzemeltető számai sokszor köszönő viszonyban sincsennek a valósággal. Biztos hallottál már olyanról is, hogy még az eredmény hírdetés előtt elkezdtek gyártani buszokat előre. Ez is növeli a termék árát. Magáncég (államtól nem függő piaci céljára) beszerzésénél nincs kenőpénz.
Az első mondatod demagógia. A második résznél nem tudom azt értelmezni, hogy növeli a busz árát az előregyártás... Az uccsó mondatodnál hiányzik ;-)
De erre azt mondom, hogy veszélyes állítás, bármelyik cégről is feltételezed...

Végül:
Az ilyen "szakemberektől" kíméljen meg mindenkit a sors.
Előzmény: Törölt nick (8250)
EVL426 Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8252
Értem.
Előzmény: Dtomesz (8251)
Dtomesz Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8251
Nem b*szogatni akarlak, de a Tömegközlekedés napja egy össznépi banzáj volt, ami keretében voltak buszok "ünnepélyes" (mert a hivatalos előtte tán egy héttel is) átadása. (had fényesítsem magam többek között az én szervezésem is benne volt ebbe).

Ez a mostani és a 2006-os, mint írtam az önkormányzat VIP eseménye volt. Ez gyakorlatilag egy sajtótájékoztató volt, és mindenki örült nemtől, pártállástól, beosztástól, kortól való tekintet nélkül. Ennyi, és nem több...
Előzmény: EVL426 (8246)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8250

1. Íróasztal mögül kor, km, ennyi. Ez önmagában semmi. Az ilyen "szakemberektől" kíméljen meg mindenkit a sors. 4-5 év nem ideális, hanem szomorú, hogy egy busz ennyit bír.

 

2. Amit te írsz az az utazási komfort, nem elavultság kérdése. Karbantartási oldalról lehetne mondani, hogy takarítás, szigetelések cseréje stb.

 

3. Első körben engem az érdekel, hogy a tömegközlekedők aránya minél magasabb legyen, nem pedig az, hogy mindenféle szigorítással minél drágább legyen és a drágasággal elriasztóbb is.  Az én környezetvédelmi felfogásom így működik.

 

4. Ez elég objektív.

 

5. Egy "állami" üzemeltető számai sokszor köszönő viszonyban sincsennek a valósággal. Biztos hallottál már olyanról is, hogy még az eredmény hírdetés előtt elkezdtek gyártani buszokat előre. Ez is növeli a termék árát. Magáncég (államtól nem függő piaci céljára) beszerzésénél nincs kenőpénz.

Előzmény: ifj.Dtomesz (8245)
ifj.Dtomesz Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8249
Tulajdonképpen olyan volt mint egy sajtótájékoztató...

Az volt.
Előzmény: EVL426 (8246)
ifj.Dtomesz Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8248
#8224
Előzmény: EVL426 (8247)
EVL426 Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8247

"Bocsi, de én nem értek a buszokhoz(se), de multkor a soförök nagyon szidták ezeket a buszokat.Vagy tán azota nagyfoku javulás állt be ennél a márkánál?"

 

Ezt írta egy hozzászóló ember ahhoz a cikkhez, ami a Kisalföldben jelent meg a napokban az új buszokról... Ez is véletlen?

EVL426 Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8246

"Azt hiszem, hogy megint félreütöttél. Az egy dolog, hogy szereted az Ikarus, és nem szereted a Credot. Szíved joga, de ezt az emóciót miért kevered bele egy majd 500 járművet használó nagy cég járműstratégiájának megmagyarázására? Erre felelj..."

 

Nem kevertem bele az emóciómat a KV járműstratégiájához, csak elmondtam a véleményemet. Nem kívánom hogy ne vegyen Credokat a KV... Nyilván ez gazdaságosabb a Volánnak üzemanyag szempontjából is, és karbantartás szempontjából is. De amikor zűrzavar van egy Credo csuklója körül, az nem kiadás? Mindeggy, ebbe nem akarok tovább belemenni...

 

"Egyébiránt, akkor azt sem értem, hogy miért értetlenkedtél, hogy nem lehettél ott a Credók átvételénél. Örülj neki, hogy nem kellett ezt a szégyent megérned, hogy vadi új Credok érkeztek a KV-hez, és nem tizen x éves leharcolt Ikarusok."

 

Nem értetlenkedtem. Csak azt nem tudtam felfogni, hogyha máskor, például a Tömegközlekedés napján van ilyen átadás akkor miért hívogatták oda az embereket. Ha akkor hívogatták a népet, akkor most miért történt meg az esemény ilyen titkosan? Tulajdonképpen olyan volt mint egy sajtótájékoztató...


Előzmény: Dtomesz (8227)
ifj.Dtomesz Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8245
OFF Pesti kollégák beszabadultak a győri topicba :D ON

Ezt mégis mire alapozod?
Az idézetem elől kiragadtad az ideális szót, ami a lényeg. Arra, hogy ha van pénz, és a járműparkot folyamatosan cserélik, akkor az átlagéletkor 4-5 év. És nyugaton ez működőképes. A piac pedig folyamatosan újabb és újabb igényeket támaszt egy busszal szemben. Apróságokat többnyire, de ki tudja, hogy mikor lesz a következő nagyobb áttörés, és mennyire gyorsan formál rá igényt a piac? A rend kedvéért ez az én szerény véleményem.

Egy utast hol érdekli, hogy elavult-e vagy sem? Menjen.
Bár nem vagyok oda a Volvókért, azért - véleményem szerint - a 7700-as utasszempontból egy sokkal kényelmesebb kocsi mint a 435-ös. Mindkét típus karbantartási problémáit és a te személyes tapasztalatodat is valamennyire ismerem, ennek ellenére mondom. Nem mindegy, hogy hangos vagy halk, nem mindegy hogy mennyire érzi az úthibákat és mennyire zörög a beltér vagy a futómű, nem mindegy hogy 4 vagy 14 év mocska van rászáradva a dekorlemezekre, a harmonikára, nem mindegy hogy az utast is érintő elektromos berendezések működnek-e. Tudom, hogy a felsorolásban van olyan, ahol a 435-ös felé billen a mérleg nyelve, azt is tudom, hol.

Szvsz az üzemeltetőt csak a szabályok betartása érdekli
Lehet, de ugye te is érzed, hogy egy ideális világban nem így lenne... tudom, a kezem és a bili. Lehet, hogy propaganda duma, de amíg kőolajszármazékkal mennek a buszok, addig engem érdekel, legalább egy kicsit.

Szerintem nem.
Szerintem de, bár igaz, én csak utaztam rajtuk (az elmúlt három hónapban naponta), de se nem vezettem, se nem szereltem, se nem láttam kimutatást a rendelkezésre állásról.

nem tudom honnan veszed
Pár éve volt egy infóm megbízható forrásból a kettőszázasok és a négyszázasok közti gördülő kilométerre jutó karbantartási költségek különbségéről, és megdöbbentett. Nem tom, hogy teljesen korrekt volt-e és azt sem hogy ma helytálló-e.
Előzmény: Törölt nick (8235)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8244
huhhh, ne má :)
Előzmény: Dtomesz (8243)
Dtomesz Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8243
Ha tovább kekeckedsz, lebuktatlak egy fotóval, amin épp egy credót vezetsz... :-)
Előzmény: Törölt nick (8235)
atinform Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8242
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8241
Nem mindegy? :P
Előzmény: atinform (8240)
atinform Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8240
OFF
Milyen alapon?
Az EC-k is az Ikarus-romok mögül bújnak elő? :P
ON
Előzmény: Törölt nick (8239)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8239
Ilyen alapon a Credot is a rom közé sorolhatjuk :)
Előzmény: atinform (8238)
atinform Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8238
Rom-rom...
Nem mindegy? :o)
Előzmény: Törölt nick (8236)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.21 0 0 8237

Szánalmas egy cím a kép felett :)

 

A képen két magyar busz
Előzmény: atinform (8212)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!