Abba is van ferodol, csak nem látszik kívülről. Ahhoz még jobban szét kell szedni a kuplungot, ami a főtengelyre van rögzítve, aminek az alján a csapágy van.
A tecumseh motor problémáit úgy lehet megoldani, ha kidobod a kukába. A briggs ezerszer jobb, 4 kapához bőven elég a 3,5 Le. Szerintem átrakhatod a motort, de a csapágyat ki ne hagyd, mert anelkül tönkre megy a motor.
A kúpos kuplungba kell ferodol, hogyhogy nem volt benne?
Gyári Pannónia rotakapa dugattyúról esetleg van valakinek műszaki rajza, eladó új, vagy esetleg kopott mintának ?
Megkerestek, hogy segítsek, mivel sehol se találnak bele dugót, ha nem találok, legvégső esetben elviszem a hengert Hajósra, hogy csináljanak bele új dugót.
Mire gondolsz,ami a képen van vagy amit alább leírtam?
A képen trágyát viszek,nem egy hatalmas tömeg.A gyári futóra is felrakhatsz leírás szerint 320 kg-ot.
rakfelület: 1050 × 1350 mm
össz. terhelhetőség: 400 kg
saját tömeg: 80 kg
Amit leírtam az már más tészta,nem volt szándékos,de így jött össze.Kicsit féltem is ,hogy eltörik a hajtásház csonkja.Ráadásúl az út egy része kb. 500 m földúton volt. Az biztos 5 q elbír a gép és a futóm is.Az én futóm nem gyári,12" kerekek vannak alatta eredeti felfogatással.A raktér 3 mm lemezzel borított minden irányból.Elég masszív de a súlya is megvan.Holnap kiszámolom pontosan mennyi.
Egyébként a gép szinte biztos hogy többet bír mint amit a gyári futó terhelhetősége leír.
Elakadtam egy tecumseh centura motoros kapálógéppel. Könnyen elindul, bőven van benne kompresszió, karbi kitisztítva, friss benzinnel, motorolajjal feltöltve.
Elindítás után rángatja a fordulatszámszabályzó a fojtószelepet. Ráhúzza a gázt, motor felpörög, majd visszaengedi a gázt, motor lassul. 2-3 mp-ként. Ha kézzel kicsit tartom a fojtószelepet, kb. 2000 környéki fordulaton simul valamennyit a motor járása. Ilyenkor is látni, hogy a szabályzó mocorog. Közben a kipufogón durrog néha. Mi lehet a baja? Valaki elrakta a vezérlését? Blokkot még nem szedtem szét, így került hozzám.
Mondhatjuk, hogy jó lett az RK-02 kihajtásnál a szimering. Nem szedtem le ugyan a kapákat, de kívül teljesen szárazak voltak 2 óra munka után.
Nem csináltam semmi különöset a felrakásnál, csak smirglivel megcsiszoltam kicsit a tengelyt (előbb olyan 100-as körülivel, aztán egy csücsök 400-assal finomítottam), hogy ne egye el a szimering műanyagát. A szimering kívül is zár.
Nem véletlen a régi reklám, hogy "cipőt a cipőboltból". A kisgépszaküzletben az olcsó szimering volt 400, a drága kétszer zárós 1000, de abból csak egy volt, inkább nem hoztam el. Átmentem a csapágyboltba, ott volt olcsó szimering 250-ért, meg márkás kétszer zárós hőálló 750-ért. (Igaz, az átmérője túl pluszos volt, alig bírtam a helyére püfölni, féltem is, hogy tönkremegy. Nem vetemedett el, csak mindkettőnek a külső palástjáról lejött a műanyagborítás, de az nem számít.)
Viszont szerintem a gyújtótrafó megadta magát, melegedik az egész gép, a tank is olyan forró lett, hogy nem tudtam hozzáérni félóra munka után. Tavaly cseréltem pedig, igaz, használtra, még jó, hogy nem adtam érte pénzt...
Hát komolyan nem értem mit kötekednek veled hogy hogyan adod el a saját dolgaidat. HA százszor megváltoztatod a hirdetésedet akkor sincs lófa*z közük. hát már engem idegesit h csesztetnek téged. ha nem tetszik nem kell akkor sztem kuss.
A tüzépen 4,3 q sóder + 0,5 q cement + még volt a kocsin 40 kg takarmány és én magam 75 kg = 5,9 q.A szerelvény önsúlya 2,35 q.Teljes tömeg:8.25 q.
A gép rendesen vizsgázott,szépen nyugodtan járt a kuplung indulásnál minimálisat csusszant.Lendület adása indulásnál minimális,inkább a kuplung kímélése miadt találtam szükségesnek.kb 4.5-5 km tettem meg oda-vissza összesen.Üzemanyag fogyasztás kb 4 dl.
Helló igen azt irtam de közbe szereztem mégegy motrot és igy azt tudom adni a géphez igy nekemis lesz egy felujitot meg a gépenis egy hasztnálhato de van még ithon 4.5- 6.5hp és motrom kb 10 perc rá teni és máris kiprobálhato a váltorésze ˙(amugy meg ugy árulom a saját dolgaimat ahogy akarom szerintem)