Nem megy otthon a net, úgyhogy kissé lemaradtam. Sajnos ma biztosan nem érek rá Kmtalizni, ellenben a holnapi traktormajálist lefixálhatjuk. Volna még 1 hely a kocsiban ha valaki jönne.
Mivan fda nem jöttél a kmóráért?
A lógós lendkerékre egy végső megoldás, ha megpróbálod szelepcsiszolóporral összecsiszolni. Szakik szerint ez segíthet, bár nekem még nem vált be. A pozicionáló stiftet tényleg meg kell nézni, hogy nem nagyon lóg e ki. 1-1,5mm bőven elég a pozicionáláshoz.
Narbondel a vizsgán nem kötelező az irányjelző, ha nem akarod, hogy legyen nyugodtan leszedheted előtte is.
Jó kapást a Körösökön!
Száguldozik a Pannóniás az országúton, egyszer csak nekicsapódik a
bukósisakjának egy veréb. A veréb elájul, a szaki megsajnálja,
hazaviszi. Otthon beteszi egy kalitkába, ad neki egy kis kenyeret, vizet,
és elmegy dolgozni. Kis idő múltán a veréb magához tér és körbepillant,
rács,......... kenyér,.............. víz.............
- Bassza meg! Megöltem a Pannóniást!
Hát igen, van egy két érdekes hupákolós megoldás a szerkezeten, nekem sem tetszenek hogy kiállnak két méterre, a hátsó indexek színe meg oly fakó már hogy rossz ránézni. Ha átment a vizsgán le is szedem őket.
Hogyan tartsuk meg a szürke forgalmit?
Úgy, hogy elveszítjük. És akkor igénylünk másikat, ez már automatikusan az új fajta lesz.
Tehát, nagypapa (vagy a meghatalmazottja) bebattyog az ocsmányirodába és bejelenti, hogy elveszett a forgalmi. Akkor egy pár hét pihi után (hátha közben előkerül) kap újat. (Persze nem ingyér). Az új forgalmi kiállítása után pedig át lehet iratni a gépet a Te nevedre, bár őszintén szólva én nem ezt a megoldást választanám, mert ez drága. Tekintettel arra, hogy a motor a családban van, sokkal olcsóbb megoldás az, ha köttök nagyfaterral egy üzembentartói szerződést. Ilyenkor a forgalmiba bekerülsz mint üzembentartó, a biztosítást a saját nevedre kötöd és minden, a géppel kapcsolatos dolog téged terhel.
A másik megoldás kicsit bonyolultabb, és nem tudom, hogy mennyire járható: kötsz egy adásvételit a nagyfaterral aztán bemész átiratni de közlöd, hogy útközben elveszett a forgalmi. Nem tudom, hogy erre mit mondanak majd, de ha sikerül, akkor nem kell két forgalmit csinálni (egyet a régi pótlására ahol a nagyfater a tulaj, egyet pedig az adásvétel miatt, amikor már te vagy a tulaj)
De a legfontosabb: érvényes kötelező nélkül nem írják át, ez alól az egyetlen kivétel, ha a motor ki van vonva a forgalomból és ez a forgalmi engedélybe be van jegyezve. A forgalomból kivonás költsége 1400 Ft körül van, a visszahelyezés ugyanennyi, de mégegyszer, csak akkor helyezik forgalomba a gépet, ha van érvényes biztosításod. Műszaki vizsga érvényessége nem feltétel.
"A tulajdonosváltás csak műszaki vizsga után lehetséges"
Ezzel nem értek egyet. Én lejárt müszakis motort vettem és simán átirták, megkaptam az új forgalmit és a törzskönyvet. Ar érvényességhez nem irtak semmit, majd a müszakin beirják.
Zoli igazat szolt. Probalgasd vegig a meglevo lendkerekeket, hatha valamelyik jo. Ha ovatosan felkocogtatod, aztan kemenyen meghuzod az anyat, akkor csak lehuzoval lehet leszedni. Ha kezzel lejon, akkor valami nagyon nincs a helyen.
Nezd meg a tusket is, nem-e tul hosszu. Elvileg csak annyi a szerepe, hogy tajolja a felrakaskor a lendkereket. Ha felszorult a kup, akkor az tart, nem a tuske. Ezert akkora tuske eleg, ami epphogy, 1 mm-re kilog a fotengelybol. Ha tul hosszu, ez is megakadalyozhatja a kupok felfekveset.
Ha sok a lendkereked, egyet vigyel el delejeztetni, akkor lesz egy jo is.
Hat az tuti, hogy ez igy sehogysem franko, mert jobb esetben lendkerekcsere, rosszabb esetben fotengelycsere. En azert a helyedben adnek meg egy eselyt az elfekvoben levo lendkerekeknek, aztan ha azok is elforognak, akkor johet a nagykalapacs... :)
Most látom csak Narbondel szaki: mik azok az OFF IFA irányjelzők a gépen, he? Azonnal szedd le őket és vagy tégy rá eredetieket, vagy kalimpálj kézzel! :)))
Vaughan szaki! Otthonról jött a drót, hogy megérkeztek a pólók :))))) Ezer köszönet!
Ami meg a vasat illeti, a napokban ráértem egy kicsit, megnéztem a lendkerék-főtengely problémát, és úgy találtam, hogy hiába teszem fel rendesen a lendkereket, ha jól összeszedem magam,a csavar meglazítása után le tudom venni kézzel. Mindenesetre furcsa, azért ennyire nem vagyok izompacsirta, bár eddig csak egyszer ütöttem mellé, és azóta kék az ég :p
Na mindegy, szóval komoly gondokat vélek felfedezni.Az mégsem állapot, hogy kilométerenkét esik le a lendkerék (illetve elfordul a főtengelycsonkon) :(((
Szerintetek lehetne valamit kezdeni a főtengelyemmel (esztergáltatni rajta), vagy dobjam a p****ba és vegyek egy másikat?
Bár most jut eszembe, hogy talán egyet fel kéne próbálni a tartalék lendkerekek közül. Bár azok meg olyan gyengék mágnesezettség szempontjából, hogy talán még szikrát sem adnak. Vazze sehogy se jó ez így...
Ebben ne keress logikat, komam, mert nincs. Azert van az egesz, hogy a sok burokratanak legyen allasa, kulonben mind elmehetne arkot asni.
Na, jol van, eleg ebbol, mert csak anyazas lesz a vege, ha belegondolok, hogy pl. tolem mar legalabb 6-7 ilyen szurke forgalmit vettek el az evek soran, es cseszhettem a jo marketingem, azon a videken egyszeruen nem szokas visszaadni, es kesz.
Apropo, mas tema: mikor lesz nalatok legkozelebb valamifele akcio? Vagy mar csak az augusztusi balhe lesz?
Hetvegen jon valaki a traktor-majalisra? Mi megyunk Frundsberg szakival, ha az egiek is ugy akarjak.:)
Ebbe az egeszbe nem erdemes belemenni, meg bizonyitgatni, hogy ez milyen egyszeru dolog, mert sajnos mindez ocsmanyiroda-fuggo. A "szerencsesebb" regiokban eloknek a szurke forgalmival nincs gondja, szo nelkul ervenyesitik, visszaadjak, meg a jo isten tudja, mig pl. a borsodi, vagy ahogy az eddigi tapasztalatok mutatjak, a hajdusagi videken mar attol egnek all a haja a tisztelt hatosagnak, ha meglatnak egy ilyen forgalmit, es olyan hirtelenseggel veszik el, hogy csak ugy fustol.:) Ez van, dobalodzunk itt a unijoval, kozben meg szegyenszemre meg mindig nem tartunk ott, hogy nemi egysegesseg legyen ebben a szar rendszerben.
Rohej.
A műszakit beírják a szürke forgalmiba minden probléma és külön kérés nélkül is (legalábbis Győrben). Nekem mindkét motorom szürke forgalmis és érvényes müszakis. Legutóbb jó három hete műszakiztattam az egyiket. Átírásnál viszont kicserélik. Egy haverom nemrég íratott át egyet, a szürkét érvénytelenítették és egy kérvény ellenében rögtön vissza is adták neki.
Veszítsd el azt a szürke forgalmit. Aztán nagyfater jelentse be, hogy elveszett. Adnak helyette zöldet. Közben akár el is adhatja Neked bár az kicsit húzósabb, de meg lehet oldani és így nem kell kétszer fizetni a sápot.
Akkor kapja be az ocsmányiroda... Nem értem, miért nem jó nekik a szürke. Ugyanúgy benne van a tulaj neve, címe, a motor gyártmánya, típusa, váz/motorszáma, a vizsga érvényesség, akkor minek veszik el? Ja persze, örülnek, ha az ügyintéző kiscsajt egyféle forgalmira meg bírják tanítani, nemhogy még a szürkét is magyarázzák neki. Pedig igazán logikátlan, miden adat fölé oda van írva, hogy mi is az. Egyébként meg talán nagyobb érték lenne egy veterán gép szürke forgalmival, főleg, ha a papírok rendben vannak. De ezt ők nem érthetik...
Nagy gondom van, amiben a Fórumlakók segítségét kérném: a T 5/H-hoz megvan a szürke forgalmi, az előző tulaj (még mindig) a nagyapám, tehát az átírásnak nincs akadálya. Írunk egy adásvételi szerződést, stb. stb., csak azt nem tudom, hogy az ocsmányirodában a szürke papírba bejegyzik-e az új tulajt (hely még van benne,tehát azzal nincs gond). Mit gondoltok, hogyan tudnám elintézni?
A francba, bocs a nagy méretért (a nőknek is ezt mondom)
Nem tudom törölni a tar.hu ról meg a fórumból se. Erre jobban odafigyelek, modemesektől külön elnézést kérek.
Hejjde boldog vagyok, az imént beszéltem az alábbi vizsgáztatóscéggel:
1112 Budapest Boldizsár u. 2. 1/310-2958
Itt mondták, hogy ha van még hely a szürke forgalmiban akkor simán beragasztják oda a két évet a P21-re. Mivel nem az én nevemen van csak egy meghatalmazást kell vinnem amit persze mindjárt le is gyártok. A nagy louszart fogom én átíratni meg tonnaszám venni a zokmánybélyeget meg az értékes időmet tokmányirodákban tőteni.
Ráadásul ezzel a rendszámmal a másik P21 is használható.
Apropó P21, még nem is küldtem képet róla a Fórumba. Íme, a gyönyörűséges csak még nem kerültek rá a Zoliféle Bába-dobok:
Az acélszálak miatt az sem egyszerű. A fűrész foga beleakad, és mikor elszakad a szál, ugrik egy nagyot, szóval a kezedről tutira le fog menni a glazúr, és ha nincs szerencséd, a felni peremébe is belerántod a vasfűrészt.
Óvatosan csinálj bármit is.
Valaki segítsen nekem a hátsó lengővilla ( vagy láncvédő ) beszerelésében. Csinált már valaki ilyen? Mire kell figyelni? Van egy alkatrész katalógusom, de sajnos abban a képek elég szarok.
Szerintem is jobb ha gumishoz viszed el. Régebben én is próbáltam de az eredmény egy letört fejü csavarhúzó lett.Bár a gumis megcsinálta, meg is izzadt vele. A végén megjegyezte, hogy a gumit legközelebb egy másik gumishoz vigyem el mert ő többször hozzá nem nyúl.