Carpy szerintem főleg azért szeretne FLIRT-et, mert a tatabányai zónahatár csak azzal megy, mozdonyos vonattal necces.
Az általam saccolt menetidők: (Tatabányai zónahatár esetén)
Keletitől-Győrig 115 perc (54 perc biai megállással Keleti-Tatabánya, 60 perc Tatabánya-Győr)
A kritikus menetidő (Kelentől személy menetidő Tatabányáig + 7 perc + a Tatabánya-Győr menetidő): 111 perc, ez pedig a 71 perces Kelen-Győr EC menetidőnél 40 perccel hosszabb. Azaz 5 perccel a személlyel az EC után megindulva készíthető olyan menetrend, melyben a Tatabányán a személyt beérő zónázó beér Győrbe 15 perccel az EC előtt. Szuper, még van egy kis játéktér is, további szabad haladós menetvonalaknak Kelen és Győr között.
Klasszikus mozdonyos vonattal a mindenütt megállós szakaszra szerintem lehet tenni tíz perc pluszt, így 5 perccel a személlyel az EC után megindulva, pont beesne Győrbe a zónázó.
Azaz ha tatabányai a zónahatár és mozdonyos a szerelvényünk, akkor bizony nagyon necces a dolog, ráadásul elveszik a ma létező az EC előtt 5 perccel menő menetvonal (amin pl a Danubius EN megy).
Ebből nekem bizony az jön le, hogy Tatabányai zónahatár csak motorvonattal kivitelezhető, mozdonyos vonattal nem.
Legalább háromszor leírtam, hogy - honnan jön a 10-esen a gyorsok elvágásának ötlete, vagy mondjuk úgy, ideiglenes kényszere: abból, hogy ha FLIRT-ök lennének a gyorsvonatok az 1-esen, akkor nem tudnak rámenni a 10-esre. Merthogy nincs madzag. Még.
De ne legyenek FLIRT-ök az 1-es vonal gyorsai!
Ez nagy visszafejlődés lenne. Ez egy elővárosi motorvonat, nem távolsági gyorsokba való. Egy WC ott nem lenne elég, nincs benne 1.osztály, és kényelmetlen hosszabb távon, hogy csak néhány dolgot említsek. Egyedüli pozitívuma, hogy lenne benne klíma.
- ez nem a jövő évi menetrendben lesz így.
Én meg nagyon remélem, hogy az azutániban sem lesz így!
- ez igazából csak Pápának okozna kellemetlenséget, de lehet, hogy összességében még jól is járna.
Meg az összes többi utasnak, aki Pápa előtti állomásról utazik, Győrön túlira!
- földrajzilag, menetrendszerkezetileg a helyzet több szempontból párhuzamba állítható Kaposváréval.
Ezt meg felejtsd el, mert a két dolognak semmi köze egymáshoz! Ezt már leírtam, ezek szerint Te sem érted meg a lényeget!
De ha már itt tartunk: Szerbiában Újvidék akkora város, mint Szolnok! Kb. ugyanannyira van Belgrádtól, mint Sl., Budapesttől. És képzeld el, van összesen 4 pár gyors, meg 4 pár személyvonat (amiből 1 pár le van mondva) a két város között.
Akkor Szolnokról Budapestre is elég lenne ennyi vonat? Ugye nem...
Remélem most már megérted a lényegét a dolognak, mert én is leírtam már párszor az érveimet, és nem látom értelmét a további vitának a kérdésben!
Feltételezem, hogy azért akasz Flirtöt a "győri zónázóba", mert jobban gyorsul és nagyobb az alkalmazható max sebessége, mint a halbis vonaté. (Halbi ugye csak 140?) Csak hogy tisztán lássuk az előnyöket és a hátrányokat, mekkora lenne ez a menetidőkülönbség? Azaz hány perc menetidőnyereség miatt kellene lemondani a 10-es felé továbbvitel lehetőségéről?
(Meg gondolom olcsóbb is lenne a Flirt, de mivel máshol is mozdonyos vonatot váltana ki, ez igaz bárhol.)
"Győrbe lehetne a Déliből 60 percenként FLIRT Tatabányai zónahatárral, (Kelenföld, Bicske megállásokkal). A gyors pedig megszűnik. Győrben pedig a Railjetekről át lehet szállni. Olcsóbb, mint a normál dunakeszis IC, kényelmesebb, és gyorsabb, mint a busz."
Igengyorsan szedesd ki ezt a böszmeséget, mert még valaki komolyan veszi. Úgyis csípik egyesek szemét az 1-es vonal gyorsai, annak ellenére, hogy elég jól ki vannak használva! :(((
Ha bevezetnék ezt, akkor téged együtt szidnánk a MÁV-os droidokkal. Miért akarja mindenki összemosni az 1-esen az elővárosi és a távolsági forgalmat??? Van elég utas ahhoz, hogy ezt ne kelljen meglépni!!!
"Pontosssan. Épp ezért kell ennek a zónázónak megállniuk Biatorbágyon. Köszi a megtámogatást :)"
Nana, ne keverjük a szezont a fazonnal... A zónázó megállításának Bián csak akkor van értelme, ha a busz ráhord/elhord, és a kérdés csak annyiban kapcsolódik a Tatabánya/Komárom zónahatár vitához, hogy a _jelenlegi_ busz menetrendi struktúrával csak a Tatabányai zónahatárnál jön ki a buszos rá/elhordás Bián.
"Ez szintén a biatorbágyi megállás melletti érv, úgyhogy köszi :)"
Öööö, és mi alapján Bia? Ennyi erővel lehetne Bicske Alsó is, ha megnézed a még kezedben lévő adut. Vagy állítsuk meg mindenhol, és feltaláltuk a ma is létező személyvonatot? :)
"Ha az első a több, mint a másik kettő együttvéve, akkor jobb a komáromi zónahatár. Ha kevesebb, akkor jobb a tatabányai. "
Számoljuk még bele a negatív serpenyőbe, hogy hányan járnak Tatáról és Komáromból meg azon túlról Budapestre, szerintem ekkor lesz ennek a kérdésnek a vizsgálata teljesebb.
"Erős a gyanum, hogy e kérdésben (is) a tatabányai zónahatár a nyerő."
Egy szó, mint száz: nem nagyon tudott még senki ebben meggyőző adatokkal szolgálni.
v peti, ! a hsz-ban sokszor az állomásneveket irja mindenki. De van ugy h Sm, Sv, Dm, stb van irva. LÉnyeg, h hol tudom megnézni a kódtáblázatot? Régen volt a fehernegyzet, de az most nem megy. Ha tudsz segits. kösz.
Ahhoz képest, hogy tényleg legalább harmadszor (de inkább ötödször) írod le, a válaszokból kiderül, hogy a fórumozók egy jelentős része most jött rá, hogy erről beszélsz hetek óta. Élmény így fórumozni... Azért hasznos lenne, ha a fórumozók legalább elolvasnák annak az embernek a hozzászólását, akivel vitáznak. És ez teljesen független attól, hogy kinek értek egyet a hozzászólásaival, és kinek nem.
Valaki tud valamit a jövő évi kocsiösszeállítás tervezetéről? Érdekelne a : Tubes-Somogy IC, a Kapos IC, a bajai gyorsok, ill. a Pécs-Déli pu gyorsok összeállítás tervezete!
Carpy "Lehet az utasszámok teljes figyelmen kívül hagyásával is menetrendet tervezni..." Igen, például háttérbe szorítjuk az ingyen utazók érdekeit és a fizető utasok érdekeit helyezzük előtérbe, szemben a jelenlegi trenddel. Győrbe lehetne a Déliből 60 percenként FLIRT Tatabányai zónahatárral, (Kelenföld, Bicske megállásokkal). A gyors pedig megszűnik. Győrben pedig a Railjetekről át lehet szállni. Olcsóbb, mint a normál dunakeszis IC, kényelmesebb, és gyorsabb, mint a busz.
v_peti "Ne feledd, az átszállás erős utasriasztó hatású! Egerbe a személy+IC átszállásos megoldás közel annyi időbe kerül, mint az expresszbuszos. A "hülye utasok" mégis a buszra szavaznak!" Nem hülyék, hanem inkább racionálisak. Budapest-Eger IC-vel 1:51 perc és 2.960 Ft (teljes ár), gyorssal 2:21 és 2.420 Ft. Busz meg megy sűrűn 2 órás menetidővel 2160 forintért, és pótjegy sem kell rá. Egerben ráadásul elég rossz helyen is van a vasútállomás. Pakolhatják oda a FLIRT-eket, Egerbe akkor sem éri meg vonattal utazni. Nem inkább a te rációdat homályosította el a FLIRT klímája által az utastérbe juttatott rózsaszín köd?
"Ez igaz, de az utasszám csak egy adat! Más megoldás is van ide!"
Igazad van. Lehet az utasszámok teljes figyelmen kívül hagyásával is menetrendet tervezni...
"Pl. Egész nap 30 perces követés Tatabányáig, és 60 perces Komáromig."
Ez nem "más" megoldás, hanem csak egy egyszerű teljesítménybővítés, hiszen megtartva a komáromi zónahatárt besűrítenél Tatabányáig. A félórázást alapvetően támogatom az elővárosi vonalakon, remélem az ország teherbíróképessége ezt hamarosan megengedi.
"Ne feledd, az átszállás erős utasriasztó hatású!"
Köszi, felírtam.
"Egerbe a személy+IC átszállásos megoldás közel annyi időbe kerül, mint az expresszbuszos. A "hülye utasok" mégis a buszra szavaznak!"
Ugyan nem tudom hogy jön ez ide, de attól még való igaz. :)
"Berakhattad volna a másikat is, melyen az egyes állomások fel és leszálló utasforgalma látható :)"
Berakhattam volna, csak felesleges lett volna kijátszani minden adut. Az a táblázat méginkább a tatabányai zónahatár mellett szól.
"Az 1-es vonalon (a többi elővárosi vonalhoz képest) sokkal több a nem Budapestre, hanem a Budaörsre, Biatorbágyra, Törökbálintra utazók száma a vonal adottságai miatt. (ha megnézed a csúcs nem Budapest határán van Kelenföldnél, mint egy Budapestre hordó vonalnál várható, hanem már Törökbálint után csökken az utasszám) Azaz a klasszikus zónázó struktúra nem biztos, hogy megfelelő."
Pontosssan. Épp ezért kell ennek a zónázónak megállniuk Biatorbágyon. Köszi a megtámogatást :)
"Ha sokan utaznak át Tatabányán, akik nem mennek el Budapestig, akkor őket a jelenlegi rendszer jobban kiszolgálja, mint a tatabányai zónahatár: komáromi zónahatárral az bizony sokkal több helyről érhető el közvetlenül az összességében a külső részről is nagy forgalmat generáló Bia-Törökbálint-Budaörs."
Ez szintén a biatorbágyi megállás melletti érv, úgyhogy köszi :)
A kérdés ügyében, amit feszegetsz, - ami egyébként korántsem a kulcskérdés ebben az esetben - már csak azt kén tudnunk, hogy a Tatabánya-Komárom közötti szakaszról - leszámítva Tatát - - hányan járnak Bia-Törökbálint-Budaörs térségébe (leszámítva Biatorbágyot), - hányan járnak Budapestre, - és hányan Győrbe. Ha tudod melyik több, akkor lehet érdemben válaszolni arra, hogy az ő szempontjukből jobb-e vagy rosszabb a tatabányai zónahatár, az átszállás-mentesség szempontjából. Ha az első a több, mint a másik kettő együttvéve, akkor jobb a komáromi zónahatár. Ha kevesebb, akkor jobb a tatabányai. Erős a gyanum, hogy e kérdésben (is) a tatabányai zónahatár a nyerő.
Azt tessék Nekem megmondani, hogy miért változik Bp. Ferencvárosban az utas létszám . Menetrend szerint egyetlen vonat sem áll meg ott a Komárom felöl jön vagy felé megy.
Berakhattad volna a másikat is, melyen az egyes állomások fel és leszálló utasforgalma látható :) Igazából szerintem e grafikonok alapján a kérdésre nem lehet választ adni, mert:
- Az 1-es vonalon (a többi elővárosi vonalhoz képest) sokkal több a nem Budapestre, hanem a Budaörsre, Biatorbágyra, Törökbálintra utazók száma a vonal adottságai miatt. (ha megnézed a csúcs nem Budapest határán van Kelenföldnél, mint egy Budapestre hordó vonalnál várható, hanem már Törökbálint után csökken az utasszám) Azaz a klasszikus zónázó struktúra nem biztos, hogy megfelelő.
- Ha sokan utaznak át Tatabányán, akik nem mennek el Budapestig, akkor őket a jelenlegi rendszer jobban kiszolgálja, mint a tatabányai zónahatár: komáromi zónahatárral az bizony sokkal több helyről érhető el közvetlenül az összességében a külső részről is nagy forgalmat generáló Bia-Törökbálint-Budaörs.
- És itt még fel lehet sorolni azokat a csoportokat akik nyernek/vesztenek a tatabányai zónahatárral. (a másik topicban ezt már egyszer lefutottuk). Számomra nem meggyőzőek az általad javasolt rendszer előnyei, főleg, ha figyelembe vesszük a hátrányait is.
Ez igaz, de az utasszám csak egy adat! Más megoldás is van ide! Pl. Egész nap 30 perces követés Tatabányáig, és 60 perces Komáromig. Vagy Tatabányán leakad a hátsó rész a dupla Flirtből.
Ne feledd, az átszállás erős utasriasztó hatású! Egerbe a személy+IC átszállásos megoldás közel annyi időbe kerül, mint az expresszbuszos. A "hülye utasok" mégis a buszra szavaznak!
Ha már a 30a-n megy Flirt, akkor a Szili+2-3 Bhv helyett csúcson kívül lemehetne Veszprémbe vagy Celldömölkre vagy Szombathelyre pár kört téve személyvonatként.
Ha már egyébként itt tartunk, nekem a FLIRT-ek elosztásáról a következő a véleményem, fontossági sorrendben:
- 1: Elsősorban minél több elővárosi járattípust a Dunántúli oldalon homogénen FLIRT-el kiadni. (Persze nem ész nélkül, pl a 30a-n ha reggel beforog pár távolsági szerelvény, nem gond, sőt...). Elsősorban a 30a, 40a-42, 1-es vonalak, elővárosban.
- 2: Ha ez megvan, akkor a maradék mehet a Duna másik oldalára elővárosozni, de itt is megpróbálni egy járattípust homogénen kiadni, és ehhez menetrendet passzintani. Jelöltek: 80a, 120a betétjáratai (ezzel ugye már lehetséges félóránként Sülysápig járni). Ha a reggeli csúcsot nézzük, akkor kábé el is osztottuk a FLIRT-eket, több járattípust homogénen, úgy, hogy a munkanap reggeli csúcsban is jusson (azaz a járattípus menetrendjét lehessen FLIRT-re írni) nem lehet. Ez persze nem jelenti azt, hogy máshová nem jut, csak több járattípust homogénen nem lehet kiadni. De ami marad, az reggel elsősorban elővárosba, mindenütt megállós járattípusba menjen szerintem.
- 3: a reggeli csúcs után felszabadul jármű, amire délután sem lesz szükség. Ezekkel (ésszel, nem mindenhova szétdobva) lehet Szilis szerelvényeket lecserélni, nem csak elővárosban, hanem messzebb is. Célszerűen azokon a vonalakon, ahova be tudnak forogni elővárosból: 20, 30, 40, másik oldalon 82, 80. Az alapelv az, hogy a FLIRT egész nap pörög, a szilis szerelvény pedig csak reggel. A megtakarítás a két szerelvénytípus eltérő üzemköltsége jelenti. Viszont e 3. kategóriában csak és kizárólag üzemeltetési szempontok szerepelhetnek, azaz oda kerül FLIRT az elővároson kívül, ahova forda (személyzet és jármű) oldalról kiadódik.
Azaz semmi bajon sincs azzal, ha este, vagy délután elkóricálnak ezek a vonatok akár Pécsre, Kaposvárra, Szolnokra vagy Nagykanizsára, de csak úgy, ha az előváros ebből semmit sem érez meg, és az elkóricálást üzemeltetési és nem pedig "legyen már ide is szép vonat" elvek mentén csináljuk. Akkor (és valszeg csak akkor) még valamennyit spórolunk is vele.
A győri gyorsvonatok FLIRT-el való kiadása Carpy koncepciója szerint legalább 10 (ha nem 12) egység, azzaz az 1-2 pontban felsorolt vonalakról bizony el kell venni FLIRT-et, keményen megérzi az előváros.
(Mellesleg 1-2 pár győri gyors nálam is motorvonat . ideális módja lenne a Talentek becserélésének Budapestre, de jobb helyekre is el tudnám tenni a FLIRT-eket, mintsem homogénen FLIRT-ből (esetleg 1-2 Talentből) adnám ki a komplett győri gyorsfordát.)
Amúgy a Halbi is tipikus német elővárosi kocsi. (csak ki lett egy kicsikét pofozva, így távolsági vonatra is alkalmas (persze nem túl hosszú távra), de azért hosszabbra, mint a Flirt!
Azért ennyire ne lassítsuk be a vonatokat! Egy Celldömölkig (vagy Szombathelyig) menő vonat távolsági vonat, ne csináljunk belőle személyt! Miért nem jó Komáromnál az a zónahatár??? Komárom-Győr az a hely, ahol a lassítás még nem gond, mert rövid a táv. Na de már Tatabányától lassítanánk? Minek? Ne növeljük meg a Pápára utazók menetidejét!
Carpynak van még egy csavarja a kérdésben: hozzászólásait máshol is olvasva kitűnik, hogy nemcsak FLIRT-et szeretne az győri gyorsokra, de teljesen elővárosi vonatot szeretne belőlük: Tatabánya és Győr között mindenhol megállítaná őket, ezzel párhuazamosan a komáromi személyek csak Tatabányáig közlekednének.
Abban igaza van, hogy egy ilyen járattípusra jobb a FLIRT. (elfeledkezve arról, hogy honnan veszed el a vonatokat) Engem arról nem tudott meggyőzni, hogy ez a menetrendi struktúra jobb az 1-es vonalra, mint a jelenlegi, a komáromi zónahatárral.
"- honnan jön a 10-esen a gyorsok elvágásának ötlete, vagy mondjuk úgy, ideiglenes kényszere: abból, hogy ha FLIRT-ök lennének a gyorsvonatok az 1-esen,"
Amivel kapcsolatos problémákat többször is, sokan is konkrétan leírták. Nem válaszoltál rájuk.
AZ 1-es gyoersaira szánt Flirteket inkább passzold le Szombathelynek, míg onnan küldj át az 1-esre Halbikat! Általában elég a Flirt itt a személyekre, ne rohangásszon rövid szerelvénnyel, vagy hosszú félig üres szerelvénnyel a Szili. Igaz, hogy Flirttel 140-nel lehetne menni az 1-esen, de a gyorsok úgyis kevés helyen tudják ezt kihasználni! Várjunk a 140-esítéssel pár évet, amíg megjönnek a mostanában emlegetett új mozdonyok.
"abból, hogy ha FLIRT-ök lennének a gyorsvonatok az 1-esen, akkor nem tudnak rámenni a 10-esre. Merthogy nincs madzag. Még."
Komolyan nem értem, hogy egy elővárosi motorvonatot miért kellene gyorsvonatként használni arrafelé.... Elsődleges cél inkább az legyen a Flirtekkel, hogy kiváltsák a 40 éves lepukkant bhv-kat.