Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Ma délelőtt szokás szerint sikerült egy kisteherautónak úgy parkolnia a virágpiacnál, hogy nem fért el tőle a busz. Aztán rövid időn bellül megjelent a sofőr, és sikerült kicentizni. Utána meg felállt a járdára...
Nekem uis az IK280-asra is elég magasnak tűnik a fogyasztási érték. A pesti volvók lehet, hogy a 7-es busszal mérhető elfüstölést hajtanának végre Győrben...
Győrben a dugók, az idióta és sok lámpa, a rövid megállótáv miatt simán elképzelhető magasabb fogyasztás, mint Tatabányán. Ott egész hosszan lehet értelmesen közlekedni, az egy szellős város, nagyobb távolságokkal, kisebb forgalommal.
Jólvan. Akkor én megnézem az egyik csuklós 3-4 hónappal ezelőtti km-óra állását meg a mostanit. (Talán egy szólót is) Meg összeírogatom hogy közben hány litert tankolt. Nem ígérem holnapra, de talán 2-3 nap múlva meglesz.
Furcsálom,hogy az országban a Vértes volánon kivül más volán nem vett credo csuklost,pedig több helyen is letesztelték.Vértes 2 éve vett 4 darabot,de azota nagy a hallgatás.Bár ezzel nincs egyedül a Kravtex,mert a szombathelyiek ARC buszát se nagyon veszek a cégek,legalábbis még nem találkoztam velük sehol.
Valóban, azt elhiszem, hogy egy olyan fordán , ahol csak szentivánt meg csanakot járnak, ott kicsit kevesebb a fogyasztás, de egy normál marcalos vagy adys fordán egy BN-18 fogyasztása kb 49-50 liter. Egy szólóé 39-40. Lehet hogy te láttál 1-2 javítókönyvet én meg minden nap ilyeneket vezetek ( és tankolok). Amúgy az újakon van átlagfogyasztásmérő is. Valamilyen oknál fogva az is engem igazol. De egy "hobbicredofannal" persze nem tudok mit kezdeni.
A szolok valoban anyit esznek amenyit irtál,de csuklosok 50 alatt nem álnak meg.Tapasztaltam is és több kollegát is kérdeztem.A KEX a 60 is bedobja a többiek kevesebből megálnak.
Elég sokat utazok célzottan, elég sok gépkocsivezetővel vagyok napi kapcsolatban és vagyok olyan szerencsés, hogy betekinthessek a javítókönyvek egy részébe is.
Amelyik járművet rendszeresen tele tankolják, annál roppant egyszerűen kiszámolható a fogyasztás.
Az összes csuklós credonk ennyit eszik. Szerintem gyenge hozzá ez a motor. Mondjuk még csúcsidőn kívül is fullon vannak többnyire.( A szólók fogyasztása 40 liter.) Gázolajozás nálunk kb megszünt. Elég hatékonyan léptek fel ellene az elmúlt években.
Mondjuk azért az is rátesz a fogyasztásra, hogy egy kb 60 perc alatt teljesíthető járat hivatalos menetideje 50-55 perc benne 30 megállóhellyel. (Ez kb minden viszonylatra igaz.)
116-ot 3x adták le javítani egymás után, mire megcsinálták a 3-as ajtót. MIkor 1x szarakodott a váltó, egyből kicserélték egy újra, mivel pont volt egy. A régit "megcsinálták", ami tudomásom szerint a 452-esben van most. Most megint egyfojtában folyik belőle az olaj... Nyáron ittvoltak az Allinson-osok, most már tudja "néhány ember a volánnál", hogy kell megnézni a hibakódot, de így se jutottak sokra... Januárban kettesszemle, újabb váltócsere (eddig úgynézki), mivel a mostani megint kihagyja többször a második sebességet...végülis nembaj hogy folyik az olaj, hiszen nem a sofőr fizeti :)
Hát igen,jönnek elő 6 év után rendesen a nabiknak is a bajaik.3 honap alatt többet toltam nabival a mühelykocsit mint 2 év alatt a rábával.Ujabban a mühely elött is sokat sorakoznak a nabik.A 118 és a 116 is középső és hátso ajtokkal is küzdünk állandoan,mert nem müködnek és a szerelök se nagyon tudnak vele mit kezdeni,csak killodunk.Hiába az idő eszi őket is.Mercedes motorvan bennük és 280-310 ezer Km van bennük,de az olajat is már csipegetik.A KCM-452-nél most pl. a hütőviz folyt össze a motorolajjal az olajhüttőnél.
Reggel 7:30-kor úgy mentünk át a busszal a Baross-hídon mint kés a vajon. ;-) Egy szem autó nem volt rajta. Ilyen időpontban ez ritkaság.
Viszont délelőtt 11-kor az egész városban akkora dugó volt. A Belváros tulajdonképpen egy nagy dugó, csak araszolnak a járművek. Szerintem 90%-uk csak parkolóhelyet keres... Látszik mindenki karácsonyi lázban ég.
Buszközelekdésben kb. 5-10 perces késések vannak...:S
+ nemtudom, valaki hallotta-e már a KEX-595 szintezőjét, hát az olyan hangos mint egy Boeing 747-es. Szánalmas, hogy annak is melegíteni kell a garázst, hogy mehessen dolgozni.
Hány éves is a KEX? Most nemjut szmbe :)
Azt sem értem, hogy pl. a KVU-105 alapjáraton kurvára ráz a motorja, mint egy reumás vmi...de a -104 nem, annak semmi baja nincs.
Az is furcsa, hogy 2 (-ről tudok) KMG-s creedobol állandóan folyik a fagyálló.
Én személyszerint a NABI-khoz értek jobban, és most 6 évesek, most jönnek elő a bajok, most törnek a kapaszkodók. De hogy egy 1-2 napos busznak már törnek az szánalmas. Nem azt mondom, hogy a NABIk nementek műhelybe az 1.-2. nap után de az ajtók nemvoltak beállítva, az szarakodott...