Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

élijen Creative Commons License 2013.07.02 0 0 35211

Viktor, megnézném az új vasad, ha egyszer ráérsz :)

 A kabrió litlepóni meg ezer éve így néz ki, a leguttóbbgarázsodbanjártamkor is pont emezt az arcát mutatta. Szólhatsz ám, ha segítség kell, he :) 

Luschin Creative Commons License 2013.07.02 0 0 35210

Sziasztok!

 

Nincs valakinek esetleg Discovery 200 önindítója eladó? Az igaz, hogy a 300TD is ugyanaz?

 

köszönöm!

HZsolt92 Creative Commons License 2013.07.02 0 0 35209

Sziasztok

 

nincs valakinek egy jó szíjtárcsája vímpumpára 300tdi-hez 7pk1595-ös szíjhoz?? megszabadítanám tőle :D vagy honnan lehetne rendelni??

a mienken sajna van némi deformáció és nem akarom ezzel felrakni az új szíjat

-Bazsa81- Creative Commons License 2013.07.02 0 0 35208

szia,

 

bár merci G-sek vagyunk, de zalaiak, ha gondolod keress meg.

harminc 20 hatvan 753

 

üdv.

 

Balázs

Előzmény: s2a (35199)
Lghtwght Creative Commons License 2013.07.02 0 0 35207

:-)))

Előzmény: Törölt nick (35206)
Lghtwght Creative Commons License 2013.07.02 0 0 35205

Elromlott a tévém...úgy 3 éve:-)

Előzmény: Törölt nick (35203)
Lghtwght Creative Commons License 2013.07.02 0 0 35204

És bővült a "család" is egy új taggal: "szolid" emelés, elől tárcsafékesre alakítva, diffizár elől-hátul, 4,5-es Superwinch csörlő, 24 V, holland rádiós kivitel, mákom volt, hogy rátaláltam.

Előzmény: élijen (35184)
Lghtwght Creative Commons License 2013.07.02 0 0 35202

Lassan, de alakul a my little pony-m, ha már így kérdezted:-)

Előzmény: Lghtwght (35201)
Lghtwght Creative Commons License 2013.07.02 0 0 35201

Szép kamu szöveg a hirdetésben: 1500db készült és a 90%-a mára megsemmisült a háborúk miatt. Aha, GB-ben még mindig árulják az M zároltakat kb 4000 fontért és választhatsz bal kormányosat is. Amúgy sem hiszem, hogy ezért fog valaki rágerjedni. Köszi, hogy szóltál.

Előzmény: élijen (35184)
scottiepippen Creative Commons License 2013.07.01 0 0 35200

Zala? Na az kajak lesz!!

Előzmény: s2a (35199)
s2a Creative Commons License 2013.07.01 0 0 35199

kőszőnőm mindenkinek a hétvégét. én is nagyon élveztem. jok a visszajelzések. kérésre  ősszel ugyanitt csak terep. idővel kőzlőm az időpontot. a park tulaja is beleegyezett és ha minden igaz kűlőmbőző kolbász kostolokkal vár majd minket. heteken belűl megfejtem a jővő évi találkozo időpontját és kőzlőm mindenkivel. a hét végén megyek zalába utvonalat keresni.

csabikaP38 Creative Commons License 2013.07.01 0 0 35198

sziasztok meg tudna valaki mondani nekem hogy 2.5 tds p.38 asnak automata valtoval milyen szinu a hogombaja es hogy hany szalas elore is koszonom

scottiepippen Creative Commons License 2013.07.01 0 0 35197

Ilyet még nem hallottam, de a kiegyelítőmben nincsenek buborékok szerencsére!! :))

 

A melegedés okát, azaz inkább a lehetséges okait tudtam, de pont erre nem maradt időm az éjszakai szerelgetések során.

A hengerfejességtől féltem, mert télen eregette a fehér füstöt, de csak amíg be nem melegedett. Ezek szerint nem fehér füst volt, hanem halványkény : )

Úgyhogy most hétvégén nem megyek Kalocsára, hanem hibafeltárás nélkül fogom kibányászni az összes hűtőt és kívül-belül patikára takarítom.

A viszkos ventihez meg kicsit visszaolvasok.

A termosztát meg jó.

Előzmény: spapda (35191)
pinguru Creative Commons License 2013.07.01 0 0 35196

Nincsenek itt problémák, csak elcsesztem a tömítést az egyik szerelésnél, majd kijavítottam, ezek szerint nem sikerült.

Előzmény: Tie (35194)
Tie Creative Commons License 2013.07.01 0 0 35194

A dízel megint más sztori, teljesen más motor, teljesen más problémákkal.

 

Nézz meg egy V8 hengerfejtömítést. Másfél milliméter vastag acéllemezből van, sose ég át. Amikor hengerfejnél kezdi el enni a vizet a V8, akkor legtöbbször egyszerűen elvetemedik a hengerfej a hőterheléstől. Gépműhelyben helyresíkolják, és kész. Gromeknek is ez volt, valami 0,8mm-t kellett levenni a hengerfej egyik oldaláról, annyira el volt vetemedve. Megcsinálták, összerakták, azóta hibátlan.

Előzmény: pinguru (35193)
pinguru Creative Commons License 2013.07.01 0 0 35193

Nekem nem melegszik túl, de fogy a víz => tömítés csere (látom hol jön ki) => töltögetem utána a vizet, valamikor csak lesz időm ezzel bütykölni, a kölkök minden szabad erőforrásomat elszipkázzák, majd valamelyik elcsábítom egy kis szerelgetésre, meg lesz az alibi :)

Előzmény: Tie (35192)
Tie Creative Commons License 2013.07.01 0 0 35192

Azért gyanakszom inkább a hűtőre, mert itt egy Rover V8-ról van szó. Ott meg nem szok repedeni se blokk, se hengerfej.

Rover V8 úgy 600ezer km környékén elfárad a hengerfejtömítés, azt kicserélik, oszt ennyi. Más ilyen gond nem szok vele lenni. Ha melegszik, és nem fogy a víz, akkor tuti, hogy hűtő. Ha melegszik, és fogy a víz, akkor meg 90% vízcső, 10% hengerfejtömítés.

Előzmény: spapda (35191)
spapda Creative Commons License 2013.07.01 0 0 35191

"A víz melegedéssel kapcsolatban a jó hírem magam számára: nem hengerfejes a motor!! : DD

Ezt onnan szűrtem le, hogy otthonról induláskor a jelnél volt a kiegyenlítőben a víz, ma reggel hidegen megnéztem és ugyanott van! Közben mentünk kb. 500km-t és ebben benne volt a 80km-es éjszakai túra, ahol kétszer is meg kellett állni a melegedés miatt, de tölteni nem töltöttünk hozzá. Ha valakinek ellenvéleménye van, szívesen veszem!"

 

Nekem volt egy dízelem, ami hengerfejes lett. A vízszint a tartályban nem változott, nem ette a vizet, nem volt fehér füst sem. Ugyanis úgy repedt meg a hengerfej, hogy a kipufogógázt belenyomta a vízkörbe. Ez a nyomás folyton kifújta a vizet a kiegyenlítőbe, miközben a hűtőben értelemszerűen kevesebb hűtőközeg maradt, a folyadékoat pedig a forró kipufogógáz tovább melegítette. Mondjuk ennek megvolt a jellegzetes buborékoló nyoma, vagyis a kiegyenlítőben folyton buborékok formájában jelent meg a kipufogógáz, szóval a tiéd más jelenség lehet.

 

Amúgy egyszerű a képlet: termosztát, hűtőradiátor és viszkó (esetleg blokkrepedés, ami a legsunyibb, legnehezebben detektálható melegedést okozó jelenségek egyike). A termosztátot nem bonyolult lecsekkolni és nem is drága dolog, ha cserélni kell. A viszkó ellenőrzéséről emlékeim szerint 1-2 hónapja itt részletes eszmecsere folyt. A radiátor pedig nagyon sok autóban rossz, mert a legtöbb jármű életében elérkezik az a pillanat, amikor csapvíz kerül a hűtőrendszerbe, aztán onnét kezdve nincs megállás. A vízkőtől meg a korrodálásnak induló belső fém felület részecskéitől szépen el tudnak tömődni a járatok a hűtőben, aztán egyre kisebb felület vesz részt aktívan a hőleadásban. Amikor meleg, meg kell fogdosni (vagy rámérni hőmérővel), hogy a különböző pontjai között mekkora a hőeltérés. Valamennyi differencia az áramlás irányából adódóan szükségszerűen van, de ha az egyik fele perzsel, a másik meg éppen csak langyos, ott valami nem stimmel. Ki kell vegyszerrel dzsuvázni, a sima fagyállócsere meg öblítgetés nem túl hatékony.

Előzmény: scottiepippen (35190)
scottiepippen Creative Commons License 2013.07.01 0 0 35190

Tue, köszönjük az éjszakai túravezetést!

Kompinak pedig köszönet az egész hétvége szervezésért és előkészületekért!

Bár nem sokat tudtunk végig részt venni, de majd jövőre.

 

A víz melegedéssel kapcsolatban a jó hírem magam számára: nem hengerfejes a motor!! : DD

 

Ezt onnan szűrtem le, hogy otthonról induláskor a jelnél volt a kiegyenlítőben a víz, ma reggel hidegen megnéztem és ugyanott van!

Közben mentünk kb. 500km-t és ebben benne volt a 80km-es éjszakai túra, ahol kétszer is meg kellett állni a melegedés miatt, de tölteni nem töltöttünk hozzá.

Ha valakinek ellenvéleménye van, szívesen veszem!

pinguru Creative Commons License 2013.06.30 0 0 35189

Kompinak én is köszönöm a remek szervezést, a túra vége egy kicsit karcos lett, a túra elején összetört indexem össze vissza karcolódott :)

 

Kopott MT gumival igen élvezetes volt a hegymenet, ahogy néztem egy jó MT többet ér mint bármilyen ARB sárban, sajnos ez a helyzet. A kölkök élvezték, el is fáradtak, már alszanak.

Előzmény: Disco99 (35186)
pinguru Creative Commons License 2013.06.30 0 0 35188

Ennyi pénzért én inkább beletennék egy gázbefecskendezéses rendszert, az úgy emeli a teljesítményt, hogy nem kormol a motor, gyakorlatilag tökéletes lenne az égés.

Előzmény: HZsolt92 (35178)
pinguru Creative Commons License 2013.06.30 0 0 35187

Nincs különbbség a defi és I. disco első kardán illesztések és tengelyek között, csak az erősített kardánt könyebb szerelni, nagyobb a kereszt.  

Előzmény: fejes.i (35181)
Disco99 Creative Commons License 2013.06.30 0 0 35186
Köszönet Kompinak a remek hetvegert. Igazan valtozatos es szorakoztato palyat sikerult ismet osszedobnia. Szuper csapattal autoztuk vegig, foleg az ejszaki autozas volt nagy elmeny.


fejes.i Creative Commons License 2013.06.30 0 0 35185

Na, pár képre én is.

Előzmény: HunterLRD (35183)
élijen Creative Commons License 2013.06.30 0 0 35184
HunterLRD Creative Commons License 2013.06.30 0 0 35183

Köszönjük!

 

Jó volt a Recski Tali!

Képek és videók merre lesznek fenn?

Van egy két videó amire kíváncsi lennék!!! ;)

 

Üdv Szab

TdiOxi Creative Commons License 2013.06.30 0 0 35182

A 300 tdi-nél a generátor szíjtárcsának az átmérője határozza meg a szíj hosszát, ha kisebb a tárcsa elég a rövid szíj ha nagyobb akkor kell a hosszabb, a nagyobb tárcsa ha jól emlékszem 60 mm átmérő körüli.

Előzmény: schmidtb (35175)
fejes.i Creative Commons License 2013.06.30 0 0 35181

"Az első kardántengely szöge megnő, viszonylag sűrűn kell kardánkereszteket cserélni, előbb utóbb meg fok zakkani a kardántengelyt, érdemes erősített TD5-ös defi (2001 utáni) kardántengelyt beépíteni, nagyobb a kardánkereszt, könyebb szerelni, pár éve fennt van, jól dolgozik."

 

Ehhez nem kell menesztőtárcsákat cserélni?

Előzmény: pinguru (35162)
schmidtb Creative Commons License 2013.06.30 0 0 35180

300tdi motorod van, csak több féle motorkóddal forgalmazták. Hogy milyen okból kifolyólag, arról fogalmam sincs...

(Ha google-ban rákeresel a "Land Rover 21L" motorkódra, akkor is 300tdi-re bukkansz.)

Előzmény: HZsolt92 (35178)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.30 0 0 35179

ismerek olyan 300tdi. amin ivecó 2.8 vnt turbó van . kapot az adagolóba egy nagyobb hullámtárcsát. és brutális lett! a hid cserére. szerintem csak akkor érdemes bele menni, ha tényleg komolyabban akarod használni a kocsit. azé nem érdemes hogy néha elmegyek túrázni. egy utólagos zár is elég lehet. azt is inkább csak hátra. előlre erősített féltengelyek nélkül több boszúságot okoz mint örömöt. 

Előzmény: HZsolt92 (35178)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!