És bővült a "család" is egy új taggal: "szolid" emelés, elől tárcsafékesre alakítva, diffizár elől-hátul, 4,5-es Superwinch csörlő, 24 V, holland rádiós kivitel, mákom volt, hogy rátaláltam.
Szép kamu szöveg a hirdetésben: 1500db készült és a 90%-a mára megsemmisült a háborúk miatt. Aha, GB-ben még mindig árulják az M zároltakat kb 4000 fontért és választhatsz bal kormányosat is. Amúgy sem hiszem, hogy ezért fog valaki rágerjedni. Köszi, hogy szóltál.
kőszőnőm mindenkinek a hétvégét. én is nagyon élveztem. jok a visszajelzések. kérésre ősszel ugyanitt csak terep. idővel kőzlőm az időpontot. a park tulaja is beleegyezett és ha minden igaz kűlőmbőző kolbász kostolokkal vár majd minket. heteken belűl megfejtem a jővő évi találkozo időpontját és kőzlőm mindenkivel. a hét végén megyek zalába utvonalat keresni.
Ilyet még nem hallottam, de a kiegyelítőmben nincsenek buborékok szerencsére!! :))
A melegedés okát, azaz inkább a lehetséges okait tudtam, de pont erre nem maradt időm az éjszakai szerelgetések során.
A hengerfejességtől féltem, mert télen eregette a fehér füstöt, de csak amíg be nem melegedett. Ezek szerint nem fehér füst volt, hanem halványkény : )
Úgyhogy most hétvégén nem megyek Kalocsára, hanem hibafeltárás nélkül fogom kibányászni az összes hűtőt és kívül-belül patikára takarítom.
A dízel megint más sztori, teljesen más motor, teljesen más problémákkal.
Nézz meg egy V8 hengerfejtömítést. Másfél milliméter vastag acéllemezből van, sose ég át. Amikor hengerfejnél kezdi el enni a vizet a V8, akkor legtöbbször egyszerűen elvetemedik a hengerfej a hőterheléstől. Gépműhelyben helyresíkolják, és kész. Gromeknek is ez volt, valami 0,8mm-t kellett levenni a hengerfej egyik oldaláról, annyira el volt vetemedve. Megcsinálták, összerakták, azóta hibátlan.
Nekem nem melegszik túl, de fogy a víz => tömítés csere (látom hol jön ki) => töltögetem utána a vizet, valamikor csak lesz időm ezzel bütykölni, a kölkök minden szabad erőforrásomat elszipkázzák, majd valamelyik elcsábítom egy kis szerelgetésre, meg lesz az alibi :)
Azért gyanakszom inkább a hűtőre, mert itt egy Rover V8-ról van szó. Ott meg nem szok repedeni se blokk, se hengerfej.
Rover V8 úgy 600ezer km környékén elfárad a hengerfejtömítés, azt kicserélik, oszt ennyi. Más ilyen gond nem szok vele lenni. Ha melegszik, és nem fogy a víz, akkor tuti, hogy hűtő. Ha melegszik, és fogy a víz, akkor meg 90% vízcső, 10% hengerfejtömítés.
"A víz melegedéssel kapcsolatban a jó hírem magam számára: nem hengerfejes a motor!! : DD
Ezt onnan szűrtem le, hogy otthonról induláskor a jelnél volt a kiegyenlítőben a víz, ma reggel hidegen megnéztem és ugyanott van! Közben mentünk kb. 500km-t és ebben benne volt a 80km-es éjszakai túra, ahol kétszer is meg kellett állni a melegedés miatt, de tölteni nem töltöttünk hozzá. Ha valakinek ellenvéleménye van, szívesen veszem!"
Nekem volt egy dízelem, ami hengerfejes lett. A vízszint a tartályban nem változott, nem ette a vizet, nem volt fehér füst sem. Ugyanis úgy repedt meg a hengerfej, hogy a kipufogógázt belenyomta a vízkörbe. Ez a nyomás folyton kifújta a vizet a kiegyenlítőbe, miközben a hűtőben értelemszerűen kevesebb hűtőközeg maradt, a folyadékoat pedig a forró kipufogógáz tovább melegítette. Mondjuk ennek megvolt a jellegzetes buborékoló nyoma, vagyis a kiegyenlítőben folyton buborékok formájában jelent meg a kipufogógáz, szóval a tiéd más jelenség lehet.
Amúgy egyszerű a képlet: termosztát, hűtőradiátor és viszkó (esetleg blokkrepedés, ami a legsunyibb, legnehezebben detektálható melegedést okozó jelenségek egyike). A termosztátot nem bonyolult lecsekkolni és nem is drága dolog, ha cserélni kell. A viszkó ellenőrzéséről emlékeim szerint 1-2 hónapja itt részletes eszmecsere folyt. A radiátor pedig nagyon sok autóban rossz, mert a legtöbb jármű életében elérkezik az a pillanat, amikor csapvíz kerül a hűtőrendszerbe, aztán onnét kezdve nincs megállás. A vízkőtől meg a korrodálásnak induló belső fém felület részecskéitől szépen el tudnak tömődni a járatok a hűtőben, aztán egyre kisebb felület vesz részt aktívan a hőleadásban. Amikor meleg, meg kell fogdosni (vagy rámérni hőmérővel), hogy a különböző pontjai között mekkora a hőeltérés. Valamennyi differencia az áramlás irányából adódóan szükségszerűen van, de ha az egyik fele perzsel, a másik meg éppen csak langyos, ott valami nem stimmel. Ki kell vegyszerrel dzsuvázni, a sima fagyállócsere meg öblítgetés nem túl hatékony.
Kompinak pedig köszönet az egész hétvége szervezésért és előkészületekért!
Bár nem sokat tudtunk végig részt venni, de majd jövőre.
A víz melegedéssel kapcsolatban a jó hírem magam számára: nem hengerfejes a motor!! : DD
Ezt onnan szűrtem le, hogy otthonról induláskor a jelnél volt a kiegyenlítőben a víz, ma reggel hidegen megnéztem és ugyanott van!
Közben mentünk kb. 500km-t és ebben benne volt a 80km-es éjszakai túra, ahol kétszer is meg kellett állni a melegedés miatt, de tölteni nem töltöttünk hozzá.
Kompinak én is köszönöm a remek szervezést, a túra vége egy kicsit karcos lett, a túra elején összetört indexem össze vissza karcolódott :)
Kopott MT gumival igen élvezetes volt a hegymenet, ahogy néztem egy jó MT többet ér mint bármilyen ARB sárban, sajnos ez a helyzet. A kölkök élvezték, el is fáradtak, már alszanak.
Ennyi pénzért én inkább beletennék egy gázbefecskendezéses rendszert, az úgy emeli a teljesítményt, hogy nem kormol a motor, gyakorlatilag tökéletes lenne az égés.
Köszönet Kompinak a remek hetvegert. Igazan valtozatos es szorakoztato palyat sikerult ismet osszedobnia. Szuper csapattal autoztuk vegig, foleg az ejszaki autozas volt nagy elmeny.
A 300 tdi-nél a generátor szíjtárcsának az átmérője határozza meg a szíj hosszát, ha kisebb a tárcsa elég a rövid szíj ha nagyobb akkor kell a hosszabb, a nagyobb tárcsa ha jól emlékszem 60 mm átmérő körüli.
"Az első kardántengely szöge megnő, viszonylag sűrűn kell kardánkereszteket cserélni, előbb utóbb meg fok zakkani a kardántengelyt, érdemes erősített TD5-ös defi (2001 utáni) kardántengelyt beépíteni, nagyobb a kardánkereszt, könyebb szerelni, pár éve fennt van, jól dolgozik."
ismerek olyan 300tdi. amin ivecó 2.8 vnt turbó van . kapot az adagolóba egy nagyobb hullámtárcsát. és brutális lett! a hid cserére. szerintem csak akkor érdemes bele menni, ha tényleg komolyabban akarod használni a kocsit. azé nem érdemes hogy néha elmegyek túrázni. egy utólagos zár is elég lehet. azt is inkább csak hátra. előlre erősített féltengelyek nélkül több boszúságot okoz mint örömöt.