Briggs 3,5 Hp motorom főtengelyéről leszedtem a röpsúly tartóját,de a főtengelyen az ék sehogy sem akar lejönni,mintha bele lenne heggesztve.Akárhogy ütögetem,kocogtatom,feszítem, meg sem motszan. Nincs valami ötletetek,hogy hogy tudnám leszedni?
Ja és ha Én csinálok egy éket,sima vasból,azt nem fogja elnyírni?
A fix fordulatos regulátoros szabályzás tényleg balfacság a kapálógépen. Azok jók, amik pl. a régi rk02-n voltak, hogy állítottál egy fix fordulatot alapjárat és max közt, és azt hegyen-völgyön tartotta. Nálam a fűnyírók is át vannak ilyenre alakítva. Így nem pörög mindjárt hidegen, lehet kicsit melegíteni, és ha kisebb a fű, akkor nem is kell agyonpörgetni. Talán még 2000 rpm-el se hajtom legtöbbször a kis tecumseh fűnyírót. Alig hallani a hangját, mégis szépen viszi.
Minek a regulátoros szabályozás egy" robikapába"? Én hagy döntsem már el, hogy mennyire pörgetem a kapákat. 2 kapatag+ védőtárcsához nem kell a 3000-es fordulat. Szerintem. Fűnyírónál megértem.
Múlt héten páran ajánlottak figyelmembe vízszintes főtengelyű motorokat. Meglennének még a motorok? Képet árral kérhetnéke róluk?
Biztos, hogy van mindegyik kuplungban kopó anyag, röpsúlyosnál általában a kirepülő pofákon, kúposnál általában a fix tárcsán. Szereléskor illő nem összefogdosni őket, mert a zsíros olajos kéz miatt csúszhat később, beállitáskor ügyelni rá, hogy a bowden fellazuljon a rugó erő teljesen összenyomhassa a kúpos kuplungokat. Repkedő, pörgő motoroknál végig kellene nézni a teljes hajtóanyag ellátó rendszert, Regulátorok általában álló motornál teljesen nyitott pillangó szeleppel kell,hogy legyen, majd mikor beindul zár el. Az ütköző csavarral csak az alapjáratot tudod állitani. Az is lehet hogy a keverék(benzin-levegő) van elállitva neki vagy eldugult valami apró furat/ fúvóka, nem folyik eléggé gyorsan a tankból stb-stb. Gyújtás végett, csak olyan hangja lenne mint amikor leáll rányomod a slusszt, kihagyna a gyújtás. De akkor sztem nehezebben is indulna.
Na, ez a következő gyanúsítottam, hogy ott ment szét valami. Lévén, hogy durrog a kipufogó felé, szerintem szétszedték, és valamit rosszul raktak benne össze.
Azért nem kell leírni a tecumseh motorokat. Ami újkora óta nálam van, és karban van tartva, mint hibátlanul működik, amíg b&s motorral már volt elég sok bajom. Nálam az újabbak nem váltak be, csak a régi b&s-ek.
Na, az is szép szakműhely, amelyik nem tudta beállítani.
Kár volt hagynod túlpörögni és kikönyökölni. Nem hallottad, hogy sok neki?
Nekem is azzal volt a gondom, fél év kínlódás szereltetés (szaműhellyel, maszekkal, ismerőssel), után aztán túlhajtotta a motort, kikönyökölt, kidobtam, megkönnyebbültem. És előző hsz-em után sem vette senki védelmébe, azért ez is beszédes.
Próbáltaggam, de vagy nagyon felpörgött, vagy ezt a gyorsul-lassult produkálta. A fojtószelep rúdja a legfelsőben van, a rugó a 4., vagy az 5. furatban.
A blokkból kijövő regulátor tengelyen van egy kis kar, ahhoz van csavarozva egy másik kar. Az a csavar nincs-e véletlenül meglazulva, és jó szögben áll-e a két kar egymáshoz képest? Ha meglazult a csavar és elmozdulat a két kar, az is okozhat ilyet.
Abba is van ferodol, csak nem látszik kívülről. Ahhoz még jobban szét kell szedni a kuplungot, ami a főtengelyre van rögzítve, aminek az alján a csapágy van.