Keresés

Részletes keresés

Nagy10 Creative Commons License 2012.06.18 0 0 13563

Azért,mert a röpsúly tartóját egy másik motorra aakrom rárakni,de retesz hiányában ez nem fog menni.

 

Értem,és köszönöm a válaszod! :)

gesszti Creative Commons License 2012.06.18 0 0 13562

Ha bent van az ék, miért akarsz másikat készíteni helyette?

 

Az ék méretei elvileg eléggé tűrve vannak. Ha lazát készítesz bele, akkor falószínű, hogy elnyírja, ha szorosat, akkor meg nem fogod tudni összerakni.

Normálisabb gépes boltokban lehet venni szabvány ékeket. (ami egyébként nem ék, hanem retesz ebben az esetben)

Előzmény: Nagy10 (13561)
Nagy10 Creative Commons License 2012.06.18 0 0 13561

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni.

 

Briggs 3,5 Hp motorom főtengelyéről leszedtem a röpsúly tartóját,de a főtengelyen az ék sehogy sem akar lejönni,mintha bele lenne heggesztve.Akárhogy ütögetem,kocogtatom,feszítem, meg sem motszan. Nincs valami ötletetek,hogy hogy tudnám leszedni?

 

Ja és ha Én csinálok egy éket,sima vasból,azt nem fogja elnyírni?

 

Köszönöm!

gesszti Creative Commons License 2012.06.18 0 0 13560

A fix fordulatos regulátoros szabályzás tényleg balfacság a kapálógépen. Azok jók, amik pl. a régi rk02-n voltak, hogy állítottál egy fix fordulatot alapjárat és max közt, és azt hegyen-völgyön tartotta. Nálam a fűnyírók is át vannak ilyenre alakítva. Így nem pörög mindjárt hidegen, lehet kicsit melegíteni, és ha kisebb a fű, akkor nem is kell agyonpörgetni. Talán még 2000 rpm-el se hajtom legtöbbször a kis tecumseh fűnyírót. Alig hallani a hangját, mégis szépen viszi.

Előzmény: biji (13558)
Fsanyi88 Creative Commons License 2012.06.18 0 0 13559

Nyomatékosabb legyen, kevesebbet fogyasszon.

biji Creative Commons License 2012.06.18 0 0 13558

Sziasztok!

 

Egy láma kérdés:

 

Minek a regulátoros szabályozás egy" robikapába"? Én hagy döntsem már el, hogy mennyire pörgetem a kapákat. 2 kapatag+ védőtárcsához nem kell a 3000-es fordulat. Szerintem. Fűnyírónál megértem.

 

jani

 

 

 

 

Fsanyi88 Creative Commons License 2012.06.17 0 0 13557

Üdv Mindenki!

 

 Múlt héten páran ajánlottak figyelmembe vízszintes főtengelyű motorokat. Meglennének még a motorok? Képet árral kérhetnéke róluk?

 

Biztos, hogy van mindegyik kuplungban kopó anyag, röpsúlyosnál általában a kirepülő pofákon, kúposnál általában a fix tárcsán. Szereléskor illő nem összefogdosni őket, mert a zsíros olajos kéz miatt csúszhat később, beállitáskor ügyelni rá, hogy a bowden fellazuljon  a rugó erő teljesen összenyomhassa a kúpos kuplungokat. Repkedő,  pörgő motoroknál végig kellene nézni a teljes hajtóanyag ellátó rendszert, Regulátorok általában álló motornál teljesen nyitott pillangó szeleppel kell,hogy legyen, majd mikor beindul zár el. Az ütköző csavarral csak az alapjáratot tudod állitani. Az is lehet hogy a keverék(benzin-levegő) van elállitva neki vagy eldugult valami apró furat/ fúvóka, nem folyik eléggé gyorsan a tankból stb-stb. Gyújtás végett, csak olyan hangja lenne mint amikor leáll rányomod a slusszt, kihagyna a gyújtás. De akkor sztem nehezebben is indulna.

LittleHornet Creative Commons License 2012.06.17 0 0 13556

Akkor még nem értettem hozzájuk, nem hallottam. De azért a példányért biztosan nem volt kár, lehet vmi gyári hiba volt benne.

 

Előzmény: gesszti (13553)
gesszti Creative Commons License 2012.06.17 0 0 13555

Na, ez a következő gyanúsítottam, hogy ott ment szét valami. Lévén, hogy durrog a kipufogó felé, szerintem szétszedték, és valamit rosszul raktak benne össze.

Előzmény: albertjani (13552)
Luximen Creative Commons License 2012.06.17 0 0 13554

Ez egy kupos kuplungos megoldás,bizztos kell lenni ferodolnak.

A 19-es alkatrész ezen a képen nem látszik.

Előzmény: gesszti (13537)
gesszti Creative Commons License 2012.06.17 0 0 13553

Azért nem kell leírni a tecumseh motorokat. Ami újkora óta nálam van, és karban van tartva, mint hibátlanul működik, amíg b&s motorral már volt elég sok bajom. Nálam az újabbak nem váltak be, csak a régi b&s-ek.

 

Na, az is szép szakműhely, amelyik nem tudta beállítani.

Kár volt hagynod túlpörögni és kikönyökölni. Nem hallottad, hogy sok neki?

Előzmény: LittleHornet (13550)
albertjani Creative Commons License 2012.06.17 0 0 13552

A blokkon belül is van röpsúlyos egység, az is elromolhatott.

Előzmény: gesszti (13548)
albertjani Creative Commons License 2012.06.17 0 0 13551

Nekem még működik :) Igaz már berántó nélkül.

Előzmény: LittleHornet (13550)
LittleHornet Creative Commons License 2012.06.17 0 0 13550

De igen, már írtam:)

 

Nekem is azzal volt a gondom, fél év kínlódás szereltetés (szaműhellyel, maszekkal, ismerőssel), után aztán túlhajtotta a motort, kikönyökölt, kidobtam, megkönnyebbültem. És előző hsz-em után sem vette senki védelmébe, azért ez is beszédes. 

Előzmény: gesszti (13541)
gesszti Creative Commons License 2012.06.17 0 0 13549

Ehh, nem tudok írni... "próbálgattam" ... na.

Előzmény: gesszti (13548)
gesszti Creative Commons License 2012.06.17 0 0 13548

Próbáltaggam, de vagy nagyon felpörgött, vagy ezt a gyorsul-lassult produkálta. A fojtószelep rúdja a legfelsőben van, a rugó a 4., vagy az 5. furatban.

Előzmény: albertjani (13547)
albertjani Creative Commons License 2012.06.17 0 0 13547

Próbálgatás útján :) Egyik irányba állítva kipróbálod, ha rosszabb, a másik irányba kell. Az is számít, hogy a rugó melyik lyukba va akasztva.

 

Amikor nekem rosszul volt beállítva , elállítódott, akkor terhelve jó volt a fordulatszám, de üresen nagyon felpörgött.

Előzmény: gesszti (13546)
gesszti Creative Commons License 2012.06.17 0 0 13546

Feltételezem, hogy babrálták már a regulátort. Hogy kell beállítani a szöget a kég kar közt? (ahol a balmenetes csavar van)

Előzmény: albertjani (13544)
gesszti Creative Commons License 2012.06.17 0 0 13545

Ahogy írtam is, karbi pucolva, új benzin, új sae30 motorolaj van benne. Karok könnyen mozognak.

Előzmény: albertjani (13543)
albertjani Creative Commons License 2012.06.17 0 0 13544

A blokkból kijövő regulátor tengelyen van egy kis kar, ahhoz van csavarozva egy másik kar. Az a csavar nincs-e véletlenül meglazulva, és jó szögben áll-e a két kar egymáshoz képest? Ha meglazult a csavar és elmozdulat a két kar, az is okozhat ilyet.

Előzmény: gesszti (13541)
albertjani Creative Commons License 2012.06.17 0 0 13543

Ha már kilőttél minden egyszerűbb hibalehetőséget, próbálj meg egy olajcserét. Hátha most túl híg/sűrű/kevés/sok...

 

Regulátor rudazat, tengelyek könnyen tudnak mozogni?

Előzmény: gesszti (13541)
gesszti Creative Commons License 2012.06.17 0 0 13542

Ahha... így már vili. Kösz.

Előzmény: méray (13540)
gesszti Creative Commons License 2012.06.17 0 0 13541

Na, akkor legközelebb megnézem jobban. :-) Ami most nálam van, elvileg nem is sokat ment, de nem láttam rajta semmi kopóréteget, csak a fémet.

 

A fordulatszámszabályzás hibájára nincs ötlete valakinek, amit lejjebb írtam?

Előzmény: albertjani (13539)
méray Creative Commons License 2012.06.17 0 0 13540

A 3544. hsz 1.képén jól látszik.

Előzmény: gesszti (13537)
albertjani Creative Commons License 2012.06.17 0 0 13539

A 2-es számú alkatrész belső oldalára van felragasztva.

Előzmény: gesszti (13537)
albertjani Creative Commons License 2012.06.17 0 0 13538

A bal oldali képen a 2-es, a másikon a 3-as szám jelöli kb. azt a helyet, ahol van. Úgy működik, ahogy írtad.

Előzmény: Törölt nick (13534)
gesszti Creative Commons License 2012.06.17 0 0 13537

Pl. ezen hol kellene lenni a ferodolnak?

Előzmény: albertjani (13532)
gesszti Creative Commons License 2012.06.17 0 0 13535

Eddig csak ilyeneket láttam, amin a kúp zárt, fém a fémen.

Előzmény: albertjani (13532)
albertjani Creative Commons License 2012.06.17 0 0 13533

Abba is van ferodol, csak nem látszik kívülről. Ahhoz még jobban szét kell szedni a kuplungot, ami a főtengelyre van rögzítve, aminek az alján a csapágy van.

Előzmény: Törölt nick (13528)
albertjani Creative Commons License 2012.06.17 0 0 13532

Nincs olyan, hogy fém a fémen kuplung. Csak akkor, ha már eltűnt róla a ferodol. :)

Előzmény: gesszti (13530)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!