Keresés

Részletes keresés

gyaci Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14968
Ez asztán katonás volt, még a végén végrehajtom! :))
Egyébként is furcsa módom a SRAM felé hajlik a szívem. :)
Előzmény: HEF_Ombre (14966)
Thulya Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14967
e-cet: pénteken. A bringa és cipőfelszerelésem nem alkalmas terepi esős/saras viszonylatra. Aszfalton ez még elviselhető, mert ott nem rakja le az ember a lábát, és megszárad a talpa, de terepen ezt nehezen tudom elképzelni.
Egyébként az a 7 órai kezdés számomra azért durva, mert mivel nem a biciklizés az életem, annyira fanatikus nem vagyok, hogy ősszel, hidegben, kora hajnal felkeljek. Magyarul: lusta + kényelmes. ;-)
Előzmény: e-cet (14965)
HEF_Ombre Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14966
gyaci probald a sramot! ne kinlodj annyit. A velemenyekrol az mtbr-en, csak amerikaiak irnak tobbsegben es nekik is megvannak a jol bevalt markaik, pl egy rockshoxos sose foja dicserni a bombert akarmilyen jo is, es forditva.
Az telnyleg az avid elonye hogy nem most kezdtek fekeket gyartani :) na most melyiket ? :))
Vegyel csak sramot legalabb iracc rola ide sokat ;).
Az uj xt tarcsafekhez mit szoltok? ha mar bowdenes mast vagy ezt?

krilin: mi jot masztal hetvegen ?

Előzmény: gyaci (14962)
e-cet Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14965
Thulya
Szóval 14-e OK. Mikor döntesz 2/3 között?
A "nem esik/nem fúj" alapon csak szombat reggel 7-kor? Milyen kimenetelt számoltál az 5-ös keléshez. Lehet ugye HÉV, de esetleg +próbálhatsz megdumálni némi kerülőre az autó/bringatartó kombinációval... Gépileg amúgyis elég 1formán (nem;) vagyunk terepre teremve.
A 23-t is jó lenne fixálni (a család már nagyon tervezne mást arra a hosszú 7végére...)
Előzmény: Thulya (14956)
gyaci Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14964
Bocsesz. De én úgy tudom hogy az adrenalin vázak hosszabbak a hagyományosnál, ezért tűnhet nagyobb colosnak. Én is eccer rápattantam egyre, megfogom a kormányt mondom hú ez pont a méretem, aztán a pedálfogásnál lepődtem meg hogy milyen picuri is.
Előzmény: HEF_Ombre (14963)
HEF_Ombre Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14963
Hi Mammut:
kicsit atgondoltam, amit irtam :) mert az duplaja lenne a 100-nak.
Irta egyik kollega: "Kona Fire Mountaint kerek 100-ért, STX-RC cuccokkal." ezt szerintem nezd meg, nagyon megeri az arat. Gondolom ebben meg nincs telo, de az mar sehogy nem jonne ki 100 penzbol. A cinder cone vaz 58ezer most kb, nem valoszinu hogy a maradek 42bol a tobbi alkatreszre futna...a Mali mamba se rossz ajanlat, csakhat az mar150. lathatod a www.mali.hu katalogusaban.
Tehat esszerunek az latszik, hogy fogod magad felkeresel jopar boltot, aztan nezed a leertekelt tavalyi, tavaly elotti modelleket. Mert vegulis neked kell eldonteni melyik lesz a vegleges.
En szvsz ramennek az erosebben epitett kerekekre, jobb vazra, az alkatreszek csereje sokkal hamarabb megoldhato, es tobb akcio is van rajuk.
Ha megis magad epited, felajanlok olcsoert egy schwinn adrenalin 18" vazat (szerintem 20-as...) lx-es kozepcsapaggyal ulocsovel 12-ert.

udv Ombi

gyaci Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14962
De az Avid mégiscsak AZ AVID. Hát itt a baj.
Előzmény: gyaci (14960)
H_G Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14961
GerMan, te ilyen ajánlásra +veszel valamit? Hiszen ez becsületsértő... (Ha nem is annyira, mint az a női, amit a "patacipős tündéreknek, Római-parti túlélő túrára" ajánlottak.) Szemre ez az Ethos legalább annyira akadályozza a hátrafelé mozgást, mint az én Velóm (ha csak nem állítod direkt túl alacsonyra, de az meg a térdnek árt)!

E-cet: persze h. létezik, elvileg minden belsőhöz a megfelelőt adják. A szingósnak rózsaszín csík van a dobozán, az autószelepesnek zöld.

Előzmény: GerMan (14955)
gyaci Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14960
Rob19

Helloka! Már nem tudom hogy mit vegyek, tökre bizonytalan vagyok. A SRAM 9.0-át dícsérik agybafőbe, a Rival 50-nek pedig van egy hibája, hogy nem lehet kivenni a kereket rendesen tőle. Mindkettő csendes, masszív, nyikorgás nélkül fog, de a 9.0 majdnem feleannyiba kerül mint az AVID.

Tanácstalan vagyok. Vagy mégse?????

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14959
Nem figyelted a kezdeti feltételeket. :-) Én Kisorosziban voltam! A kismarosi kompot akartam elérni, az meg 3 óránként megy. Mondjuk 35 perecet kellett volna várnom, aminek a fele el is ment melegedéssel és kajával, de aztán átnyergeltem a túloldalt a "visegrádi" kompra, ami Bogdány és Sztgyrgypuszta határában tesz le. Onnan Vgrád-Pap-rét (itt valami jó ember használta előttem a bélyegzőt, még üzemképes is volt).
Előzmény: Thulya (14958)
Thulya Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14958
Na igen. Engem is bosszantott tegnap, hogy amikor mentem északnak, akkor fújt a szembe- és oldalszél mint a fene, amikor meg visszafele jöttem, akkor meg csak az oldal szél. Nagyon rövid időkre a hátszél.
A komp Visegrádról óra 35-kor megy. Erről egyébként itt is volt szó a BEAC Maxi kapcsán... ;-)
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (14957)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14957
Elég érdekesen néz ki, SztEndre-Vgrád-Tahi-Kisoroszi-Tahi_Egom, ez valami csalinka, hát az életünket megunhatjuk azon az úton, nem? Tahi-Kisorosziból tegnap lett elegem egy életre, végtelen hosszú, és végig szembeszél volt, és el akartam érni a kompótot, amiről azt se tudtam, mikor megy, brrr. Az volt a nap mélypontja.
Előzmény: e-cet (14953)
Thulya Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14956
e-cet: most hogy bejártam a 2-es számút, annyira már nem izgat ;-), de valószínűleg azt fogom választani. Lehet a 3-ról is szó, ha nem esik, nem fúj, stb. Mondjuk enyhén zavar az a 7 órai kezdés, mert az 5 órás kelést jelent. Brrrr.
Bár megjegyzendő a Piliskerülő részletei is hiányoznak.
A 23-i túrát meg a 14-i függvényében attól függően, hogy bírja a térdem. Lehet hogy csak a 120-as lesz és nem a 150-es. Mondjuk a 150-ből kicsit fura a Visegrád-Tahi-Kisoroszi-Tahi-Esztergom útvonalszervezés, de majd felvilágosulunk.
Előzmény: e-cet (14953)
GerMan Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14955
kedves "ülésezők"...
a teljesség kedvéért még leírom, hogy a nyári kéthetes túránkhoz beszereztem egy selle royal ethos géles nyerget, ami maga a Kényelem. a gél réteg vagy 2 centi vastag. a "Bringa" szerint : "a legszélesebb sörfeneket is alátámasztja" 2900 Ft, megéri.
Előzmény: Törölt nick (14951)
Thulya Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14954
orby: de én is lehettem. Mentem bejárni a jövő hetit. Ugyan valahol a kevélynyeregnél eltévesztettem és a hurkot fordított irányban tettem meg, de jó volt. Háztól-házig olyan 110 km, bruttó 6 óra 13 perc, kajázással, dumálással.
A brutál a túrában a pilismaróti fordítóponttól lesz, mert onnan folyamatosan felfele kell tekerni tizenhuszon kilométert, fel a 2bükkfanyeregig. (Sőt még később is lesz felfele, bár nem annyira húzós.)
Egyébként menetközben találkoztam Zozzz + feleséggel (bocs, nem tudom a nevét), úgyhogy vagy 50 m-en közös túrát rendeztünk, amikor is elváltak útjaink.
pumpa: nemrég (talán egy hónapja) írtam, én egy giyo 61-es, a József krt.-n vettem, nincs 2000 Ft. Nagyon jól lehet vele fújni és van rajta mérő is: szelepfordítással múlt héten talán csütörtök hajnali 3-kor járt jól egy outis, akinek a Karolina útnál eresztették le kerekeit, és a Gellért téren volt szerencséje találkozni velem. Először mi is csak a gumit fordítottuk, aztán a műanyag pöcköt is, és akkor ment bele mint állat. És nagyon könnyű volt vele fújni.
e-cet Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14953
Thulya, Kivi, mindenki,
van valami konszenzus a szombati (14-e) és a 23-i túrákkal kapcsolatban?
14-e: 3 javaslat:
1. cserkészes emléktúra min. szintidővel, csigaátlaggal - én kösz nem
2. Piliskerülő - itt a részleteket nem tudom, országúti - ez érdekel
3. Gödöllő 60K/50K - ez lenne az első terepes túrám, ez is érdekel

23-a: 150km aszfalt a Pilisen át

Csatlakozni kívánók?

GerMan Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14952
"megcsinálják fából" ...és még keményítenek rajta :)

Előzmény: Törölt nick (14951)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14951
GerMan

Abszolut egyetértek. Hasonló probléma miatt cseréltem le a Vectort. Rövig ideig fotel, de hosszabb távon kényelmetlen. Asszem még valamelyik Bikmakkban volt, hogy a WTB nyergeket állítólag úgy csinálják, hogy a próbadarabot megcsinálják fából, és ha az kényelmes, akkor mehet szériába a rendes nyereg...

Előzmény: GerMan (14950)
GerMan Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14950
úgy látom, itt mindenki dicsőíti a Ritchey nyergeket, nekem is volt vagy 2 évig mígnem rajöttem (hiába, néha azért gondolkodom is...), hogy ez nem nekem való. ugyanis baromira íves kiképzésű, ez látszik ha pl. hátulról megnézed, tehát kezdetben tényleg kényelmes, mert teljesen "betölti a feneked" és puha, de egy idő után nagyon nyomasztó a lágyabb részeken támasztás miatt. nekem most egy wtb sstx van, ami sokkal laposabb formájú és úgy van megcsinálva, hogy csontoknál támasztja alá a testet, ami hosszú távon sokkal kibírhatóbb. a keménysége miatt könnyebb is rajta mozogni, nem süppedős. ülőgumó fejlesztő hatása sem elhanyagolható :)pozitívuma még a legörbített orr, ami kevésbé zavaró. lehet, hogy az új ritchey-k mások, de a régi vector szerintem nem egészséges hosszú távon.
Előzmény: Törölt nick (14948)
e-cet Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14949
H_G,
szerintem tudja, amit kell - azaz kell-e még nyomni a belsőbe. Persze el lehet élni nélküle, mivel se minipumpával, se kúton nem volt+ a veszélye, hogy túlfújom a belsőt... (Sajnos mindig azt mutatta, hogy a minipumpám is, a kedvenc kutam is csak 6atm körül bírta szuflával a kívánatos 8 helyett.)
Ennek már mindörökre vége, otthon figyel (és néha dolgozik) egy SKS Wizzard műhelypumpa. Azóta kb. másfél perc alatt 0-ról 8atm-re! (A határ állítólag 16atm...)
Kérdés: van ebből a kis bigyóból autószelepes változat is?
Előzmény: H_G (14942)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14948
Eh, sorry Mammut a neved elírásáért, majd belejövök.

Nyereg téma: mint szinte minden alkatrész közül, így a nyergek közül is volt alkalmam többet is kipróbálni. Én biztos furcsa egyén lehetek, de a vékony kemény nyergeket szeretem. Volt egy Vetta ITS, és nálam ez marad az etalon kényelem terén. Persze ez csak hosszabb távon, és "beült" nyeregre érvényes. Ha csak 2-5 kilómétereket tekernék, akkor Ritchey nyerget vennék, mert az fotel. Csak 20 KM után mind elkezdi törni az alfelemet, egyik előbb, másik utóbb.
Most WTB SST kevlar van, elég sok okból, többek között az ára miatt is. Meg vagyok vele elégedve, habár a Flite után a legkeményebb nyereg, amin ültem.
És egy tipp, ha nem tetszik a hímzés a nyergen: kapható fekete ruhafilc, ami kimosás és szárítás után megmarad örökre. Nos én ezzel kezeltem a nyergen a nagy logot, és nyoma sincs a nadrágaimon, (nem fog, ha ráizzadok sem) ergo nekem bevált. És nem is olyan ronda, mint a fehér hímzés.
Mások szerint: "ha rajta ülsz, nem látszik a hímzés, nem mindegy?" Igazuk lehet...

Törölt nick Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14947
Tisztelet Mindenkinek!

Nos egy icipicit le vagyok maradva, mint rendesen, de megpróbálom felvenni a ritmust.

gyaci

A '98 LX NEM párhuzamosít (azt hittem kivi olvassa, és kijavít), mert én nem bízom az ilyen cuccban Shimanoéknál, csak az Avidban, de akkor még nem volt akció, maradt az akkor is akciós LX. A gyári fékpofákat persze ki kellett cserélnem, mert az egy nagy kalap shit.
Fékkar téma: nekem XT van, amit elméletileg a párhuzamos nyomású V-fékhez terveztek, de ezzel is remekül műxik. Az öcsémnek ugyanilyen fékje van, csak Avid 2.0 fékkarral. És itt jön el az az idő, amikor teljesen egyet értek kivivel. nem tudom, hogyan csinálják ott Avidországban, de az ÉRZÉSE más a féknek. Pedig minden más ugyanaz! Az egyik haverom pedig 2.0 féket használ 2.0 karral, és ugyanolyan, mint az öcsém LX-2.0 kombója. Szóval SZVSZ nincs sok különbség a fékek között. Persze a 2.0-ás fék SOKKAL jobban néz ki. Egyszerűen szebb a kidolgozása, meg minden...De a fékkarok 2 külön kategória.
Emléxem, mielőtt fékkart vettem, feltettem itt a kérdést, hogy melyik legyen, XT, vagy 2.0. Nos azt hiszem egy szavazat érkezett indoklással kivi részéről, én mégis a másik mellett döntöttem. Nem mondom, hogy megbántam, mert rettentő jó kar, de az Avid egy icipicivel jobban feküdne...
Majd legközelebb.

Mamut

A biciklihez jutásnak 3 legális fő útvonala van. (a nem legális, hogy lopsz egyet :(((
a) Bemész egy boltba, és megveszed a pénztárcádhoz, és az ízlésedhez legjobban passzoló gépet. Előnye: a többinél egyszerűbb, de annyira nem, mintha lemennél a közértbe 1 liter tejért. Hátránya, hogy a nagyker állítja össze a felszereltséget a biciklin, nem biztos, hogy mindenben egyezik a véleménye a Tieddel.
b) Magad építed össze. Ennek is 2 alfaja van. Ha tele vagy lével, akkor bemész egy boltba, megmondod a keresett paramétereket, és max. 1 héten belül kész a verda, ill. magad veszed meg az alkatrészeket különböző akciókon/boltokban, meg ahol tudod. Előnyük: olyan lesz a verda, amilyennek akarod, és garantáltan egyedi (mint az enyém!!) Előnye továbbá a külön vételnek az, ha nem azonnal akarsz biciklit, akkor folyamatosan megvéve a dolgokat, nem kell hirtelen kicsengetni a 150 rugót. Hátrányuk: kicsivel, vagy sokkal többe kerülnek, mint egy előre kész gép. (valamit valamiért)
c) Keresel egy használtat. rengeteg alternatíva van, pl: BikeMag hirdetések, vagy Berguson, vagy haverok, stb. Előnye, ami a hátránya is: találhatsz olyan gépet, ami passzol, de szinte 0.2 az esélye, hogy az egzisztál. Kompromisszumkészség előny!

H_G Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14946
Az az, amelyiknek magas sávban világoskék a két oldala? Tényleg nagyon szép, de ijesztően keskeny! Mennyit mentél vele? (1 biztos, jelentősen emeli a bicaj értékét ;) Lopás ellen vannak, akik magukkal cipelik a nyergüket, de még ha nem is nézzük, h. idétlen látvány, akkor is gusztustalan, hiszen a nyeregszár vége nagyon korrózióveszélyes hely, csurom zsírosnak illik lennie...
Előzmény: tomidny (14944)
OpiumPapa Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14945
off
Stoki
Kezdek ebbe belejönni, de azért a nyugdíj szimpatikusabb még ennél is....:))))))))

Papa

tomidny Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14944
[pumpa]
Nekem egy Bike+ aluminium falu pumpam van, es nagyon allat. Konnyu, es a vekony aluminium fal miatt tobb levegot presel ki magabol, mint egy ugyenekkora meretu muanyag pumpa. En kb. 2300-ert vettem valamikor nyar elejen. Raszoritos, tehat nem kell erolkodni, hogy a szelepen tartsd a pumpat. A szingo/autoszelep valtast kis szerelessel kell vegrehajtani (amig erre rajottem...), de vegulis nekem csak az auto szelep a lenyeges. Viszont turan jol johet, ha at lehet rakni, mert ugye vannak megszallott autoszelep utalok... Aztan a vege kihajthato markolatu, ami szinten nagyon hasznos dolog. Ja, es ha jol emlekszem ezt ajanlottak a Bringa pumpatesztjeben is.

[nyereg]
Mult heten vettem egy Fizik Nisene nyerget sok penzert (11e), de egyenlore ugy tunik, hogy nagyon megerte. Kenyelmesebb, mint a regi WTB SSTX - pedig keskenyebb -, es tartosabbnak is nez ki. Na meg szep is raadasul. Csak el ne lopjak...

Na csao.

Tomika

orby Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14943
A tavasszal elég sok nyerget kipróbálhattam... A legnagyobb megdöbbenésemre az tapasztaltam, hogy a keskeny verseny nyereg kényelmesebb volt számomra (Ritchey), pedig én nem vagyok egy kerékpáros alkat. Persze a biciglis nadrág feltétlen szükséges alkalmazásakor és az alsó meg feltétlenül nem szerencsés :)
H_G Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14942
1ébként ezek a Schwalbe gumikhoz adott kis nyomásmérők, azok megbízhatóak?
Előzmény: orby (14941)
orby Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14941
Na szóval a pumpa... Hm..
Nekem is van egy szép sárga. Történt egyszer egy topic túrán, hogy át kellett alakítani szingósra (de így csak nem akart szépen muzsikálni). Mindenki banbán nézett és senki nem mondta, hogy te szamár nem csak a záró gumit kell megfordítani átalakításkor, hanem a mögötte lévő kis műanyagot is, ami az a.szelepnél a szelep benyomását végzi :)
Szóval a kedvenc boltomban elsírtam panaszom, hogy nem igazán szupi a pumpám (mivel menet közben én is én áttértem a szingós belsőre), mire nagyon kedvesen bemutatták hogyan lehet 4 bár fölé evickélni kicsi pumpámmal :)
H_G Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14940
Nyergek: na, azokból is elég sokat végigtapogattam a múlt héten. Igazán csak a keskeny és kemény "versenynyergekből" jó a választék, közepes "túranyergekből" és széles "komfortnyergekből" sokkal gyengébb. A Ritchey-ről az mtbr.com-on is lehet olvasni; a versenyzők (akik eleve vékony alkatúak és eleget bicajoznak ahhoz, hogy bütyök nőjön a +felelő pontjukon) szemlátomást kedvelik, de a hobbisták túl fapadosnak találják. (Mellesleg a hízett Ritchey talán a lexebb hímzett nyereg -- az olaszok nem tudják, hol kéne megállni a díszítésben.) Ha belegondolok, SK kolléga elég versenyző-szerű látvány... de talán kevesebbszer állsz fel a nyeregből, mint 1 igazi versenyző. (Jó, hogy a prosztatáról van szó, de azért a "felállás" szándékos félreértelmezésétől tartódzkodjatok!)

Nekem végül kettő tűnik igazán bizalomgerjesztőnek, az olcsó San Marco Bi-Gel és a drága Bontrager; előbbi talán még kényelmesebbnek látszik, de köröskörül műbőr, se kevlár, sem emelt műanyagperem, így nem lehet igazán tartós.

GerMan Creative Commons License 2000.10.09 0 0 14939
hello "pumpasok",
hasznaltatok mar co2 patronos pumpat ? ettol aztan nem izzad meg az ember. 2 patronnal vagy 3 barig felmegy egy kerek 1 perc alatt. viszont van egy negativ tapasztalatom vele, kb egy het alatt eltavozik a gaz nagy resze a gumibol. ez tobb ismerosomnel is igy tortent. tud erre valaki valamilyen magyarazatot / ellenszert ?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!