Hát lehet meg lehet hosszabítani, de sztem nem hosszúéletűen, vagy csak hobbi felhasználásra. Egy cégnél ahol melóztam egy Husqvarna damilos kaszát elvittek szakszervízbe, mert lógott a bele. A szakik egy gyűrű cserével meg is oldották a problémát, és örültek nekik milyen jó lett a dolog. Viszonylag hamar 1-2 hónapon belül kifekudt a hegedű, kérdezték miért, mert mondom a szívbetegen sem segít a delma light... Bár az is sokat számít mennyire van halálra kopva már a motorja, mert ez már beindulni is alig akart. A szervizesnek jó volt elpasszolt egy gyűrűkészletet+ a szerelést majd rá nemsokkal újra piszkálni kellett a gépet. Végülis munkája legalább lett. Ha normális munkát akar az ember csinálni, iparszerű használatra főleg célszerűbb a fúrás+ túlméret. Nagyon kérkedve írtad a 6 századot.
Sok kis motor életét meghosszabbítottuk már gyűrűcserével. Kicsit kevesebb olajat eszik, kicsit jobb lesz a kompresszió, és még elhúzza 1-2 évig valahogy. Persze jobb lenne mindjárt felújítani, hovatovább újra cserélni, csak ugye... $$$...
Honda cr 6 század? Hm.. az MZ hengerét is 3-4 századra illesztettük fúráskor.
Sztem elég silány minőségű munkának mondható a gyűrű szett csere és felujjitott motor, a gyűrűk, csak a dugattyú- henger illeszetési hézagját hivatott tömiteni, nem csodát tenni, ha egy motoron gyűrűt kell cserélni akkor az valószínű agyonra van kopva, henger kell javítani- új dugattyút tenni bele. Pl 125-ös Honda CR nél henger mérete 56mm a dugatyúé 55.94mm azt a maradék 6 századot kell a gyűrűknek tömítenie.
Rendben, hétvégén úgyis vágjuk a lucernát másodjára ha minden igaz. a Terra hajtóművet meg majd körbefotózom. Nincs rajta most semmi sem, mert az excenter tengelyt meg a hozzá kapcsolódó kart fel kellene hegesztenin felujjitani, mert előző gazdája nem kente így nullára kopott mindenestül.
Hú ez azért gondolom elég bosszantó probléma. Gondolom új gyertya cserével már próbálkoztál. ha véletlenül mégse akkor feltétlen végy egy újat. Vagy esetleg nem kapna elég levegőt? ez milyen gép? és milyen karbival?
Mármint az átalakítőtt MF re gondolsz? Vagy a terra hajtóműre? most nincs de hétvégén csinálhatok, sztem amúgy a terra hajtómű egy fos, legalábbis a kasza hajtása a mienken is szét van hullva, teljes mértékig... Nem olajban fut,hanem zsírzós és így szétvan kpva az egész belseje....
Nekem van terra kasza adapter 80 centit vág, de láttam már robi 55 öt dolgozni vele és vitt, sztem nem lenne nagy gondja vele. Mi az MF70 esen most cseréltünk motort 5 lovasra 140 centis kaszához. Így 70 centire 2.5 ló jut kb, de visszikönnyedén. Nagyon necces helyzetben pöfögött neki picit ércesebben. De többnyire szált vele mint tyúktoll a szélel.
De mielőtt cseréltem, akkor is melegedett, plusz melegen nem indult, erre mondta a gyerek, aki szokott kisgépeket szerelni, hogy mindkét dolog a gyújtótrafóra vall.
Most rettenetesen melegszik a gép, és melegen nem indul. Igaz, nem kell megvárni a teljes lehűlést, mint a totál rossz trafónál, de egy kicsit igen.
Azért fogyaszt kevesebbet, mert mindig azzal a torokállással megy ami az adott ford számhoz kell. Tartásához kell,nem pedig pl végig 3/4 ed gázon mintha egy szimót nézel, vagy egy súberes karburátort.
Üdv mindenki! Kéne egy kis segítség! van egy 8lovas briggs motorom és pár perc üzemelés után durrog egyet kettőt és leál de utánna beindul szerintetek mi lehet a probléma válaszotaokat előre is köszönöm
Briggs 3,5 Hp motorom főtengelyéről leszedtem a röpsúly tartóját,de a főtengelyen az ék sehogy sem akar lejönni,mintha bele lenne heggesztve.Akárhogy ütögetem,kocogtatom,feszítem, meg sem motszan. Nincs valami ötletetek,hogy hogy tudnám leszedni?
Ja és ha Én csinálok egy éket,sima vasból,azt nem fogja elnyírni?
A fix fordulatos regulátoros szabályzás tényleg balfacság a kapálógépen. Azok jók, amik pl. a régi rk02-n voltak, hogy állítottál egy fix fordulatot alapjárat és max közt, és azt hegyen-völgyön tartotta. Nálam a fűnyírók is át vannak ilyenre alakítva. Így nem pörög mindjárt hidegen, lehet kicsit melegíteni, és ha kisebb a fű, akkor nem is kell agyonpörgetni. Talán még 2000 rpm-el se hajtom legtöbbször a kis tecumseh fűnyírót. Alig hallani a hangját, mégis szépen viszi.
Minek a regulátoros szabályozás egy" robikapába"? Én hagy döntsem már el, hogy mennyire pörgetem a kapákat. 2 kapatag+ védőtárcsához nem kell a 3000-es fordulat. Szerintem. Fűnyírónál megértem.
Múlt héten páran ajánlottak figyelmembe vízszintes főtengelyű motorokat. Meglennének még a motorok? Képet árral kérhetnéke róluk?
Biztos, hogy van mindegyik kuplungban kopó anyag, röpsúlyosnál általában a kirepülő pofákon, kúposnál általában a fix tárcsán. Szereléskor illő nem összefogdosni őket, mert a zsíros olajos kéz miatt csúszhat később, beállitáskor ügyelni rá, hogy a bowden fellazuljon a rugó erő teljesen összenyomhassa a kúpos kuplungokat. Repkedő, pörgő motoroknál végig kellene nézni a teljes hajtóanyag ellátó rendszert, Regulátorok általában álló motornál teljesen nyitott pillangó szeleppel kell,hogy legyen, majd mikor beindul zár el. Az ütköző csavarral csak az alapjáratot tudod állitani. Az is lehet hogy a keverék(benzin-levegő) van elállitva neki vagy eldugult valami apró furat/ fúvóka, nem folyik eléggé gyorsan a tankból stb-stb. Gyújtás végett, csak olyan hangja lenne mint amikor leáll rányomod a slusszt, kihagyna a gyújtás. De akkor sztem nehezebben is indulna.