Sziasztok, olyan problémám lenne hogy 3 ezres fordulatnal valami elkezd csilingelni, a motor térben, uresben is csinálja, álló helyzetben, 3 ezer alatt és fölött nincs ilyen probléma csak 3 ezernél, menet közben mintha talán 3 ezernél kicsit megtorpanna utána ugyanúgy húz tovább, az alany egy x16xel motorkodu g astra
Találkozott már valaki hasonló problémával, vagy esetleg tipp hogy mi adhatja ki ezt hangot, hiba kód nincs, semmi egyéb probléma nincs vele, köszönöm szépen előre is
Köszi a választ, sajnos az én autómon csak "nagyon ritka" hibák fordulnak elő. A hengerfejtömítés olyan helyen ment tönkre, hogy nem keveredett az olaj a vízzel és fordítva sem, hátra felé a tűzfal felé dolgozott kifelé, mindenre gondoltak csak erre nem. Elég sokba volt a találgatás...
Igen, lehetséges. Kopott pumpa esetén alacsony fordulaton lehet akkora résveszteség, hogy nem tudja tartani a nyomást. Fordulaton meg képes (még) megfelelő mennyiséget szállítani. De ez nagyon ritka hiba.
Úgy veszem ki a válaszodból, hogy van közöd az autókhoz. Lehetséges olyan, hogy a nagynyomású szivattyú alapjáraton nem működik rendesen de terhelésen már jó? Konkrétan az én problémámra gondolok.
A fogasszíj és a feszítőgörgő beállítása (vegyék figyelembe a TIS-ben található fogasszíj-táblázatot)
a 2001 MÉ-től, Y 17 DT-, Y 17 DTL-, Z 17 DTL-motor:
10 évenként / 150.000 km
a 2001 MÉ-től, Z 16 SE-motor:
8 évenként / 120.000 km
MÉ 2001-től MÉ 2002-ig, Z 14 XE-, Z 16 XE-, Z 16 YNG-, Z 18 XE-, Z 18 XEL-, Z 20 LET-, Z 22 XE-, Z 26 SE-, Y 32 SE-motor:
4 évenként / 60.000 km
MÉ 2003-tól, Z 20 LET-, Z 22 XE-motorok:
4 évenként / 60.000 km
2003 MÉ-től, Z 14 XE, Z 16 XE, Z 16 YNG, Z 18 XE, Z 20 LET motorok:
6 évenként / 90.000 km
a 2003 MÉ-től, Y 26 SE- és Y 32 SE-motor:
8 évenként / 120.000 km
a 2003 MÉ-től, Z16 XEP-motor:
10 évenként / 150.000 km
a 2004 MÉ-től, Z 17 DTH-motor:
10 évenként / 100.000 km
Vectra-C, Signum, Z 16 XE-, Z 18 XE-, Z 18 XEL-motorok.
6 évenként / 90.000 km
Vectra-C, Signum, Z 32 SE-motor:
8 évenként / 120.000 km
Vectra-C, Signum, Y 30 DT-motor:
10 évenként / 150.000 km
az egyik szíj a másik fogas szíj,a szíjasokat érdemes cserélni mert szakadnak jobb kifizetni 50et mint utána gondolkodni miből javítom az összeakadt motort
A láncos xep kb 80 ezer ,a szíjas 20 eze km .A láncos nem zörög sem hangos simán halk ,csak akkor kezd zörögni ha cserés ,de nem egy nagy durranás,árban ugyan az mert a szíjnál is van szerviz költség,a másik hogy ha veszel vasat 250 felett cseréltess olajpumpát is,ha láncost veszel csakis skf vezérlét tetess bele,mert a többi gagyi szar tudom, xep twinves.10 ezrenkén olajcsere.nekem 100 főlőt volt vezérlés csere,mert 10 ezrenként cserélek olajat és ez még kíméli a lánc kopást stb.nem kínzom kapartatom meg minden ,és sokat fog menni.Ha mész valahová ha tél vagy nyár járassad 1 2 percig és utána indulhatsz,nekem ezért nem eszi az olajat,kombiba is jó az 1,4 es de 1,2 ne vegyél,nagyon gyenge.Mindezek felett odafigyelsz és karbantartod a vasat nem igazán fog pénztárca gyilkos lenni
Első körben üzemanyag szűrő csere lesz, aztán meglátjuk. Minekután jellemzően országút, az is hosszú távon, így szinte kizárt az EGR, illetve a folytószelep lerakódás...
Nekem 1.4 em van kb 6-65 literes a fogyasztásom,ha légkondizol mindegyik sokat eszik,nekem kb 43liter 700 km felet van.1.6 is ilyen fogyasztással megy ,de nagyon ritka ebben a motorban hogy nem eszi az olajat,Nekem már 7 ezernél tart az olaj ,de még nem kelet rátöltenem.xep motorok nagyon jók ossztot szívós,de itt is van néha gond,ha olaj evése van,sok mindent elárul.kopot gyűrű,vagy eltömődött stb.De kb 1000 km en 0,5 a fogyasztás vagy 0.3,de látam már 2 literes fogyasztást is az kopót motor.Mosót takarított motorú autót ne vegyél mert az zsákba macska.Hibakód olvasás kuplung fék be gyújtás kapcsolás és figyeld a szerviz lámpát ha vilóg akkor az baj,ja és merj aláfeküdni hogy lásd a gépet alul is .
Ennyiből ezt nem lehet kitalálni. CR rendszernél ilyet a railnyomás ingadozás tud okozni. Hogy azt mi okozza, azt kell megfejteni. Élőadatokat kellene vizsgálni oszcilloszkóppal, hogy a nyomásváltozást a vezérlő csinálja, vagy a változásra avatkozik be. Az első eset lehet pl. azért, mert nem képes a nyomást tartani a rendszer adott üzemi helyzetben. (hibás befecskendező, kevés alacsonyoldali üzanyomás, magasnyomású pumpa....) Második esetben pl. szoruló, vagy kopott hozamszelep*. De az sem mindegy milyen irányba változik a nyomás a beavatkozás előtt. Aztán megeshet, hogy ennél egyszerűbb a dolog és pl. van egy hibás érintkezés a generátor töltőkörében.
* fejből nem tudom, hogy ez rendszer hogyan szabályoz a hozamszeleppel. Nem mindegy, hogy áramra nyit, vagy zár a szelep.
Tudnátok adni tanácsot : 1.4-es vagy 1.6-os G-s Astrát érdemesebb venni ? Teljesítményben nagyon érződik a különbség? Azt is mondják hogy az 1.4-es többet eszik - mert "többet erőlködik" ... Igaz lehet ez ? Köszi.
az elég drága tanuló pénz lesz ha nem az a gond,az a vicc az egészben hogy vehetjük arra is hogy felújított motor, és senki se tud semmit ,még szakszerviz sem,ugy látom hogy a mai világ új autói előbb kerülnek zúzdába mint javításra,ez vicc.Sogorom insigniaja is elkezdett rángatni hol csinálta hol nem,azt kiderítettük hogy generátor probléma ,besült a csapágy,és a kocsi nem jelezte hogy van illetve csepegteti a töltést vissza.Pedig 5 szervizben volt,hogy mért rángat állva néha.Általában mindig ott van a probléma a szemünk előtt,csak nem vesszük észre,remélem hogy megjavul a vasad ,de keres bontotta és tedd bele.
Hosszú út volt mire eddig is eljutottunk, az alap probléma az volt, hogy melegen nem indult be az autó. A 6. szerelő( márkaszerviz is volt közte) mondta, hogy le kellene venni a hengerfejet mert nincs elég kompresszió. De addig kicseréltették velem a fél autót, felújíttattam a 4 porlasztót, önindítót cseréltem meg minden kis bizbaszt. A jelenséget megtaláltam a Youtubon, ott az SCV szelepet mondták hibásnak, új ára 80pénz, csak kipróbálásra kicsit drága, hozzájutottam egy komplett nagynyomásúhoz amin rajta van ilyen szelep. Rátettem de ugyan ez a probléma, viszont azt nem tudom ez a szelep jó vagy sem? A szerelő azt mondja, hogy nem lehet feltanítani a szelepet, egyiket sem. Szerinte a nagynyomású a hibás, mivel másik szeleppel is próbáltuk.
még ara gyanakszok hogy a gyújtás érzékelő rosszul álitoták be ,most én nem láttam meriva motort de neked is van ilyen benne.Ha nagy gázal mész akkor húzz mint álat de alapon szarakszik.Ez előfordulhat mert minden elektronikánál van késedelem így akkor lehetséges hogy az ,a gond,de ez csak feltételezés,itt leszögezném hogy csak feltételezés
megvallom őszintén nem vagyok dízeles de ha valami túl sok vagy kevés akkor az mindig baj,az a baj az autokal hogy teletömik felesleges elektronikával és ebből csak egy nagy katyvasz lesz,minden függ mindennel.Szerintem van itt forum társ aki tudna segíteni,nekem is voltak gondjaim, de szerintem a gyári érték lesz csak jó,meg kell nézni hogy mi okozza ezt a problémát