Keresés

Részletes keresés

Terrás Creative Commons License 2012.06.23 0 0 13641

Üdv!

Ha lötyög a főtengelyen a hajtókar, tud valami problémát okozni?

Kertitox Karcsi Creative Commons License 2012.06.23 0 0 13640

Tetszik a kerék!Hol vagy található helyileg?Én debrecen mellet lakom.üdv karcsi

Előzmény: traktorbi (13635)
peter0117 Creative Commons License 2012.06.23 0 0 13639

értem. az alsóhoz már énis vettem csapágyat is meg szimeringet is, csak a felsőkkel bajlódok.

Előzmény: albertjani (13633)
V.6. Creative Commons License 2012.06.23 0 0 13638

Köszi a segítséget! 

Előzmény: albertjani (13637)
albertjani Creative Commons License 2012.06.23 0 0 13637

Vagy a gűrűknél, vagy a szelepszáraknál lesz a hiba.

Előzmény: V.6. (13636)
V.6. Creative Commons License 2012.06.23 0 0 13636

Meg van a kiszivacs, de mintha túl nagy lenne a karter gáz. Esetleg egy gyűrüzés segítene valamit?

Köszi.

Előzmény: albertjani (13626)
traktorbi Creative Commons License 2012.06.22 0 0 13635

hopp ez lemaradt :  

Előzmény: traktorbi (13634)
traktorbi Creative Commons License 2012.06.22 0 0 13634

Hali! 

Méretek : átmérő 280mm szélesség 80mm

itt vannnak a képek :            

Előzmény: Kertitox Karcsi (13622)
albertjani Creative Commons License 2012.06.22 0 0 13633

Ez még az 50cm3-es, kétütemű, francia motoros változat volt, ha jól emlékszem az alsóval voltak gondok.

Méretei alapján mentem venni, egyből hozták a polcról. Akkoriban egy mezei szimmering 100-150 Ft volt, ez meg 2000. :)

Előzmény: peter0117 (13632)
peter0117 Creative Commons License 2012.06.22 0 0 13632

Az 50 es kuplung felőli vagy berántó felőlit mondod?   csak mert én berántó felőlit keresek és az elég ritka :)

Előzmény: albertjani (13630)
actionman26 Creative Commons License 2012.06.22 0 0 13631

Majd megnézem milyen van ha nem kétszer záró akkor kicserélem arra lehet az a gond,de mostanság nem tudok ilyenekkel foglalkozni mert holnap is pl a kis medencémet kell az udvaron felállitanom :)))))))))

Előzmény: albertjani (13630)
albertjani Creative Commons License 2012.06.22 0 0 13630

Még mikor a Robi 50-essel szívtam, (mindig kifordult a főtengelyszimmering, mint egy esernyő) Yamaha motorosboltban vettem robogóhoz való szimmeringet, két helyen zárót, na az bírta.

Előzmény: actionman26 (13628)
lacy63 Creative Commons License 2012.06.22 0 0 13629

Nekem úgy rémlik, hogy a gépkönyvében is le van írva. Kevés motorolajjal meg kell nedvesíteni a felületét a szivacsnak. Nem áztatni, bemártani. Én szilikon sprével szoktam lefújni.

Előzmény: peter0117 (13620)
actionman26 Creative Commons License 2012.06.22 0 0 13628

Igen valószinü mert csak a tövénél volt rugó akkor érdemesebb lenne kétszer zárósat vennem mert a tengelynél engedi az olajat.

Előzmény: Flanell (13617)
albertjani Creative Commons License 2012.06.22 0 0 13627

Az MPM dolog halott Magyarországon, nincs rá pénze az embereknek. Akinek lenne rá, mert van ismerőse ott, ahol az állami pénzeket osztják, az meg azért nem vesz, mert nem Ő dolgozik, hanem dolgoztat. Egy ilyen árából kijön 4 db 850-es.

Télen vettem, neten rendeltem az Ahold-tól, nem volt semmi gond a vásárlással. Bár az 1:24-es hajtómű áttételt nem értem, mindenhol 1:28-at írtak.

A helyi boltban is átvernek, ha nem vagy ismerős. A kereskedő szájából azt fogod hallani, amit akarsz, dörzsölt emberek ezek... :) Főleg a Gyöngyösiek.

Ha látja rajtad, hogy valami megtetszik, azt csak dícsérni fogja.

Nézz szét a mezőgazdasági boltban, ott csak gagyik vannak, vele szemben a sarkon is van egy kertigépbolt, hátha.

A képen a keret a súlytartó, erre lehet rátenni a súlyokat. Vannak róla képek, videók,  lapozz vissza kb. Márciusig.

A négyütemű motor 15 fokban dönthető meg minden irányban a könyve szerint. A 850-esben szivattyús rendszerű az olajozás, a többi csak szétfröcsköli az olajat.

Előzmény: luxbeci (13615)
albertjani Creative Commons License 2012.06.22 0 0 13626

A kartergáz oda van vezetve. Ha olyan, mint a synergie sorozat, a nagy szivacs alatt van egy kisebb, ami leválasztja az olajat. Vagy nagy a kartergáz, vagy ez a kis szivacs hiányzik.

Előzmény: V.6. (13621)
peter0117 Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13625

Az 50 es is olajtükrös gyárilag csak nekem egy mésik fajta karbi van rajta ami egy műanyag házban egy szivacs a szűrője. olyan majdnem mint a mosdószivacsa csak nagyon apró :D az olajtükrösbe végülis ilyen "drótszivacs" szerű van :)

Előzmény: Flanell (13624)
Flanell Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13624

Dehogynem. A Briggs kézikönyben le van írva, hogy olajozni kell. (Nem vittem túlzásba.)

Robi 50-et nem ismerem, de az 52-es is olajos működésű.

Előzmény: peter0117 (13620)
Kertitox Karcsi Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13623
Előzmény: Kertitox Karcsi (13622)
Kertitox Karcsi Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13622

Szia!Engem lehet hogy érdekelne!Képet tudsz róla feltenni?Festés nem lények csak jó masszív legyen!

Előzmény: traktorbi (13619)
V.6. Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13621

Sziasztok!

A tanácsotokat szeretném kérni. Adott egy Techumse Prisma 37 motor, ami nagyon felnyomja az olajat a levegő szűrőhöz. Ez mitől van?

Előre is köszönöm!

peter0117 Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13620

Hát nagyon nem ismerem a B&S motorokat. de az olajos szivacsra térve. Az én kis Robi 50 esemnek kimostam a levegő szűrő szivacsát és beolajzta, kicsit. nah akkor kapufa volt neki. nem kapott levegőt . akkor réngattam annyit a berántót h el is törtem még  rájöttem h kikellene mosni belőle az olajat. Ezt az olajosdolgot nemtom hol hallottam am. De szivacsot nem szabad olajozni. :D

Előzmény: Flanell (13618)
traktorbi Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13619

Sziasztok! Van 2db gyári robi vaskerekem 25ös tengelyre. Pontos méreteket eggyenlőre nemtudok, de rakok fel róla képeket is .
Irányár 4000Ft. 

Flanell Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13618

Huszonéves B&S motor, vadiúj papírszűrővel, kimosott olajos szivaccsal, most használtam azóta először. Tulajdonképpen teljesen olyan a dolog, mintha levegőt nem kapna, mert kormos a gyertya.

A gyertya nem túl régi, de igazad van, attól még lehet rossz. Ha tartósan fennáll a jelenség, kipróbálom másik gyertyával.

Előzmény: peter0117 (13576)
Flanell Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13617

Nálam sem volt nagyon érdes a felület, inkább körkörösen volt berágódás. A szimering éle úgyis ide ugrik bele, úgyhogy nem számít, ha a magasabb részből szedek le, nem lesz kisebb a tengely átmérője.

Ha teljesen sima a felület, akkor nem kell csiszolni, de én úgy éreztem a vizsgáló simításnál, hogy jobb lesz, biztos, ami biztos.

 

Szerintem te egyszer zárót vettél, az csak ott zár, ahol a rugó összehúzza. Az enyémnek még a másik oldalon is odaér a tengelyhez a szoknyája, bár ez nem olyan minőségi zárás, de ami nem nagyon erősködik, az nem megy be a rugós részhez, hogy bemarja alatta.

 

Nem szedtem szét a házat, hanem beütögettem a helyére a szimeringet. Ezt elvileg így kell, csak könnyebben kellett volna mennie, mint nálam, az én szimeringem túl pluszos volt.

Előzmény: actionman26 (13606)
luxbeci Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13616
Előzmény: albertjani (13604)
luxbeci Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13615

Szerinted mennyi lehet az élettartama egy MPM-nek mármint a motor,emrt a hajtőmű akár örökös is lehet,így mondják a kúpos hajtásnak köszönhetően.Itt a motor a nagy kérdés,hogy meddig bírja,hány évig?Továbbá,lehet e felújítani,felfúratni?Esetleg ugyan olyan eldobható,mint a Brigs vagy Honda,ha szétkopott?Tehát érted,mert tartok attól,hogy ezek sem olyanok mint régen voltak,mert a régi MPMek híresek voltak a felújíthatósgukról.beneinél gyöngyösi műhelyében,egy rakás régi MPM10 (és kisebbek is) motor várja a felújítást,tehát ezeket az újabb generációs MPM motorokat is ennek megfelelően tervezték e?vagy midnen maradta  régiben a 2 ütem mellett semmit sem változtattak,tehát a minőség is maradt a régi kiváló MPM minőség?Mert akkor lehet,hogy az olcsó a drága.felén elég sok a hegy és a domb a rotációs kapagép,igen sokszor,előre-hátra dőlöngézik és oldalt jobbra és balra is.Ezáltal nem fog károsodnia  motor,ha 4 ütemű mellett döntenék?Mert ugye,akkor az olajtartály is megdől és a motor nem kap olajat megfelelően,ami nem igazán tesz jót neki,akár el is füstölhet.Mennyi % az a  dőlés szög max,amit még egy 4 ütemű motor károsodás nélkül elvisel?

Előzmény: gesszti (13605)
luxbeci Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13614

Értelek.Hát igen az alkatrész biztos,hogy jóval olcsóbb.csak aztán nem e abba a csapdába esek,hogy az olcsó a drága ugyebár és az alkatrész utánpótlás is mennyire stabil a magyar rotációs kapagép gyártóknál,emrt ha teszem fel csődbe mennek,akkor hol kapok majd alkatrészt.A CSK robi gépemhez sem találok semmit,max Beneinél Gyöngyösön,de ő is régi gépeket vásárol fel fillérekért és azokból kiszedett cucckat árulja horibilis összegekért és ráadásul nem is újak ugyebár,de még is bolti áron.Szóval ez a magyar gyár,lehet jobban jértam volna akkoriban egy MPM-el ahhoz még a mai napig is kapható cucc,úgy tudom és azok motorjai is jobban bírják,mint a robi motorom,már alig van benne rő.Viszont itt olyan írásokat olvastam,hogy 30 éves MPM és ugyanúgy megy,mint új korában és még fúrva sem volt,max szimering csere.Igen a Honda FG 110 is egy nagyon könnyű gép mindössze 13KG és 0.5 liter fogyaszt a GX25-ös motorja,22Cmes művelési szélessége a legkisebb helyeket is hozzáférhetővé teszi,akár málna és szőlő tőkék közé,így a kézi kapálás is helyettesíthető,leevszi az emberről a terhet.

Előzmény: gesszti (13605)
luxbeci Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13613

Itt is nagyobb teljesítményt tüntetnek fel.

 

http://www.kerttechnika.hu/index.php?page=termekek&page2=termekek2&kat=34

 

A Honda FG 315-t volt ahol 5LE-nek, a Husquarna 140000Ft körüli gépét is 5LEnek írták,ami egy vicc,mert jó ha eléri ezeknek a gépeknek a teljesítménye a 5LE-t és még lehet,hogy sokat is mondtam.6 kapával nem igen boldogulnak el,így ha valaki nincs képben és 6 kapával terheli kinyírja a motort.Mert ezek max 4 kapára vannak tervezve.A múlt héten vágtam gajra a Bosch akkumlátor töltőmet (20000FT-ért vettem),mert egyik rokonomnak levittem tölteni a ladájába az akksiját,csak nem tudtam,hogy az akksi 90AH-s és a trafónak annyi már nem zúg.Aztán néztem meg a használati útmutatót és pechemre 2.5AH-80AH-s a határ.A rotációs kapáknál is hasonló a helyzet,inkább érdemes nagyobb teljesítményűt venni,ki tudja mit aggat rá később az ember,mert aztán már késő bánat.A boltban is mondták,hogy sokan a3.5 lóerős fűnyírót veszik,aztán sírva viszik vissza ideje korán,hogy meghalt a motor,pedig a boltban mondták,hogy ez kicsi és nagyobb 5-6 LE-set javasoltak,de a vevők figyelembe sem vették,hogy "ÁÁÁ elég lesz az arra",hát nem lett elég.Érdekes ezt a MPMes kisgépet már szinte sehol nem lehet kapni,még rendelésre sem.Korábban egyetlen egy helyen láttam a neten,de már azóta eltűnhetett,mert a google sem találja.Állítólag Magyarországra már nem is szállítják,csak az MPM Ducati 4-t és és a MPM7 Symplex-et.Pedig az MPM2es régen nagyon jól bevált gép volt és akár 30 évig is bírta.Vajon a mostani MPMek is bírják idáig a borsos áruknak megfelelően?Vagy már ezeknél is él a tervezett elévülés,hogy silányabb anayagokat építenek be és direkt a mérnököki is rövidebb élettartamra tervezik?A villanykörték is korábban 2-3000 órát is bírtak,egyik amerikában a tűzoltó állomáson a mai napig világít,mert abban még benne volt az anyag,vagy a harisnyák is szinte örökösek voltak,aztán szépen lecsökkentették az élettartamukat és most a rotációs kapálógépeknél is ugyanez a helyzet.Szerinted emelkedős,lejtős hegyes vidéken nem mennek tönkre a 4 üptemű motorok,mert ugye ezeket vízszintesen kell  tartani,hogy az optimális kenés meg legyen,mivel nem keverékkel működnek.Esetleg egy MPM 2 ütemű mégis jobb befektetés lenne?Mert annál nem károsodna a motor,ha bedőlne a gép egy-egy emelkedőnél,dombos részen.A kertem sem sík helyen van,hanem kissé lejt,egy hegyen van a kertes házam.Írjatok véleményt.Továbbá az MPM kúpos hajtőműve állítólag örökös,soha nem megy tönkre,legalább isa Mátra Husquarna boltban ezt mondta a főnök.

Előzmény: albertjani (13603)
luxbeci Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13612

Az durva.Tehát akkor a Brigs 850es és a Honda GCV190es ugyancsak 5 lóerős.Akkor mennyit tudhat a GCV160as és a Brigs 675-ös series??Sok boltban ezekre kapásból rávágták az eladók,hogy 5.5 LE,sőt a Brigsre, hogy még erősebb olyan 6LE körüli.Ezt az átverést.Még szerencse akkor nem vettem meg,mert ezek valójában,lehet még a 4LE-t sem érik el,max 4.5LE.A netes áruházakban is kapásból 1-2 lóerővel nagyobbat írnak ki.A 850es Brigset 6.5 lóerősnek tüntetik fel.Fel is csillant a szemem,hogy mekkora jóvétel,mert közel azt tudja 140000Ftért,mint az MPM 7 Symplex Brumi 500-600000Ft körüli brutális csillagászati árakon.Az is durva,hogy az MPM7 egyik áruházban 500 körül, a másiban pedig 650000 Ftos áron kapható.Ha valaki nem néz körül,bukik 150000 Ft-t.Bár ha valaki ki tud adni ekkora pénzt érte,nem hiszem,hogy ez akkora eget verő sokkot jelentene az illetőnek.A Honda FG 110-ről mi a véleményed és a Viking gépekről?Utóbbi ha jól tudok osztrák és nagyon ki van gondolva az egész tervezés,az ergonómia és minőség is a csúcson van,továbbá nagyon könnyen kezelhető.csak hát az ára egy gyenguska 500series Brigs motoros rota is 200000 Ft felett kapható,20000 Ft többetért már adnak hátramenetet is.Vajon hogy oldják ezt megy csigahajtásos gépeknél? A 660-as Viking,ami már sok féle munkára képes,akár szántásra is alkalmas 360000 Ft,ami még így is jóval az MPM 7 alatt van és 2 sebességes előre az MPM7 3 sebességével szemben.Csak hát ez a Viking modell sem bővelkedik annyira az erőben,mindössze 5 LE.lehet a viking hajtóművek kompenzálnak valamit és kisebb a veszteség,bizonyára sokkal jobb minőségűek,mint a KF és így amit a szentkirályi behoz a motoron,lehet hogy elevszti a hajtóművén.Mert a 445ös Viking kapáinak az elhelyezkedése is speciálisan van megtervezve,hogy ezáltal is növeljék a teljesítményt.Egy jóminőségű porszívó is akár sokkal erősebb szívóteljesítményre képes,mint egy vele azonos teljesítményű olcsóbb tipus,mivel az speciálisabban van megtervezve,több pénz van benne. 

Előzmény: albertjani (13603)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!