Ennek az okai:
a) A tárcsafék miatt alacsonyabbra kerül a súlypont, hozzá kell szokni, ill.
b) Még csak marha drágán csinálnak olyan tárcsát, ami könnyebb, mint egy V-fék rendszer, és ott mindenki a grammokra esküszik...
Tárcsafék: csak mi vagyunk ilyen elmaradottak, (mármint hungari) Németországban minden 5-dik eladott gép mchanikus tárcsás, legalább elöl. Már az 1500 márkás össztelós kategóriában is vannak példányok, pedig az még nincs is 200 ropi in HUF. És akkor a teló is min. Jett, mg a felszerelés is min. Alivio, de inkább Deore....
Annyit még ide, hogy a technológia kezdi kiforrni magát, a Grimecának, aki motorokhoz, és robogókhoz csinált cuccokat már vagy 20 éve, mára 7! különbözö fajta tárcsaféke van.(bovdnes 2, olajos 3, és semi-hidraulic 2) A Dia Compe pedig már annyira belejött, hogy állítólag az Avid mechanikusa után övék a második legjobb. Még olyanok is csinálnak tárcsaféket, mint a Promax, és a Hayes is leereszkedik az alsó kategóriába, csinál bovdeneset. A Magurának tavaly megjelent a Clara, hogy olcsóbbítsanak a Louise-on, de idén itt a még olcsóbb Julie, ami 199 DM a szett, agy nélkül. És ez full hidraulikus!
A tárcsaféké a jövő!!! Ahogy mostanság minden corabikeon műanyag V-féket látni, úgy terjed el majd egyre jobban a tárcsa is.
Ez attól függ milyen versenyre gondolsz...
Ha nézted az olimpián a férfi montis versenyt (XC), akkor az volt a legszembeötlőbb, hogy szinte csak V fékeket lehetett látni. Lehet hogy a profik tudnak valamit :)
Ja értem!:)) Igazad van végül is, bár a Suntour pijac vezető fékeket csinált még az XC Pro korszakában, csak most gyengélkedik, illetve már nem. A SRAM pedig szerintem nem kispályás V-fékeket csinált az elmúlt évek alatt. Viszont nem értem miért hagyták abba V-fékek fejesztését és valószínűleg a tárcsafékre fognak koncentrálnak . Pedig elég jól nézett ki a párhuzamtartó V-fék terve. Bár lehet hogy túl kevés (pontosabban semmi) versenyt nem nézek, és mostmár egy valamire való versenyen legyen az bármilyen is, nem divat külföldön V-féket használni.
Na, megvettem a 9.0 fékeket. Pontosabban nem én hanem a bolt tulaja ahol vásárolni szoktam az elébb közölte az örömhírt phone-on, és holnaptól a birtokomba vehetem. Rob19 csorogjon a nyálad: PC99-es láncom is van!!! + Suntour MD374 2001-es hajtómű, bár ez nem sokat mond gondolom senkinek. Majd megtugyátok ti is!!!
Már csak 1 nyomorult 9.0 elsőváltó kéne legyen az 2000 vagy akár 2001-es. Betojok hogy nem vagyok képes felhajtani sehol. Na majd 3 hét múlva megyek Pestre okításra oszt az esti bebaszások előtt végig kajtatom a várost ez ügyben ha addig élek is!! Ha láttok egy komor tekintetű magas egyént lógó orral kullogni okt.30-nov.03 között akkor üdvözöljetek meleg szavakkal. :(
gyaci :)
"Most mindenki tárcsaféket dobál ki a piacra. A Suntour is, pedig nincs se canti- se V-fékje" idezet toled. Ezt vesd ossze azzal amit irtam ra, szerintem vili. Roviden ahogy minden szaron (bocs) V fek van, ugy 2 ev mulva mar tarcsa lesz.
Ossztelos tarcsafekes xxxx bike ! csak 40ezer csak itt csak nalunk csak most :(
A kis szerény, akkó én mit mongyak a 120-amra. Iszonyú tömeg??
A vásárlási metodikád tökéletes, szerintem is a váz az egésznek az alapja, el gurul az hónapokig is ócsóbb cuccokkal. Nem kell egybő Ritchey szettet venni rá!!
A techinkát nem igazán lehet leírni csak megérezni és rengeteget gyakorolni. Én láttam egy olyan bemutatót ahol egykeréken tekertek mindkét kezükkel elengedve a kormányt és hátrafele körbekörbe. Persze spéci bringa volt racsni nélkül, habkönnyű testtel.
Bocsánatodért esedezem de nem igazán értem miröl is írtál. Kik kezdenek el V-féket gyártani, meg kik kezdenek el tárcsaféket csinálni szarbringákhoz?????????
ki akar itt versenyezni ?? :)
Az alapgondolatom az volt, veszek valami jo kis vazat - mert menet kozben ennek a lecserelese jar a legnagyobb koltseggel - es olyan cuccokat veszek ra, epp hogy guruljon :)
Es gondoltam ezt azert mert eleg nagy a testsulyom, meg azert mert azert nem akarom azt latolgatni, hogy kibirja-e a bringa, ha itt lemegyek.... Szoval ebbol a szempontbol fontos a vaz, a hajtokar, a felnik es a kerekagyak a tobbi csak porhintes... ( marmint nekem es most, stb. )
Szoval amiket az Alivio-rol irtal az nekem pont bejott !!! :oD
Te Mamut, az Alivio 8 nem igazán versenyre való cucc. Az az amatőr kategóriában jó darab, +bízható és tartós, de nehéz és nem pöccintésre vált, az tény.
Biztos, h. azonnal el akarod költeni az összes pénzedet? A Tari-féle +közelítés nem hülyeség: elsőre vegyél olcsó használt gépet (kérj + 1 szakértőt, h. nézze át veled a rejtett hibák kiszűrésére), és fél év-egy év múlva már sokkal pontosabban fogod tudni, mi fontos neked. Pl. szeretsz-e esőben is bicajozni (akkor jól jön a tárcsafék vagy legalább szem 1 jövőbeli fékcseréhez), bírod-e a markolatváltót spontán váltások nélkül használni (ha igen, akkor praktikus választás, olcsó és tűri a sarat), mennyire tudsz/akarsz előrehajolni (mert pl. az Adrenalin váz, mint vki említette, arányaiban hosszabb az átlagnál), de még olyan apróságok is számítanak, fölső vagy alsó bowdenezése van-e a váznak.
Kacsamanó
3 küllős kerék? Hogy mennyi? Ezügyben a nagyon okosak válaszát várd, de ezuttal megkérdem őket, azt is mondják el, mire jó?
A másik kérdéskörhöz: Egykeréken még sosem próbáltam, gratula neked, de azt elmesélem, hogy elengedett kormánnyal még én is tudok menni, nem is keveset. Ha olyanom van, akkor csak kereszteződésekben, meg "veszélyes lehet" helyzetekben fogom meg :) Nem mostanában kezdtél montizni? Mert emlékszem, amikor kezdtem én is szomorkodtam, hogy ezen nem lehet, a régivel pedig milyen jó volt. De csak próbálkozás kérdése.
mindenki!
Tök jó ez a szakmai vita, egy pöttyöt sem tudnék hozzátenni, de legalább okosodom. :) Mire igényem támad egy jobb bicóra, tudni fogom mi a lényeg.
Elmesélem eddigi az biciklivásárlások motivációs történetét (ne izguljatok, rövidke :)
1. két kereke legyen és guruljon (ezt még szüleim)
2. ua.+ne ütődjön föl a térdem a kormányba (közösen)
3. Jó lenne, ha váltója is lenne (egyedül) Naná, hogy monti lett, ezt láttam mindenhol.
:)))
Egyszeru eltalani mikor van nagy akcio laz a boltokban. Fogod magad meg a penztarcad es veszel egy novemberi bikemagot. Ez meg csak november eleje, nem is kell sokat varni es karacsony meg sehol. Amugy is a boltok nem azt nezik hogy karacsony, husvet, nekik az szamit mikor kapjak meg a kovetkezo evi cuccokat, es az altalaban szep-okt szokott lenni. Innen kezdve probalnak megszabalduni a tavalyi dolgaiktol, hogy a tavaszi, nyari foszezonra mar csak az aktualis modellekbol tudj valasztani!
Teleszkop ugyben ha segit, a jett ara 25-30ezer ft korul, nezd meg mit adnak ennyi penzert az adott helyen. Vagy ahogy mondod a draga kulson sporolhato money, ezt fordithatod a teloba.
Amugy milyen kulso volt az, emlekszel a tipusra?
Ha tioga factory x akkor lehidalok.... :)
Ombi,
akkor mostantol tegezodunk...:oD))))
"hasznalt teloval kene probalkozni"
Hasznalt cuccot eleve nem akarok venni, egyreszt mert nem tudom megitelni hogy megeri-e az arat ( meg ujonnan sem, nemhogy hasznaltan ), masreszt jol jon a garancia a szeteses esetere, harmadreszt hasznalt cuccokat nem igen adnak reszletre...:(
"Ami meg megoldas lehet, hogy varsz egy honapot es megnezet mit akcioznak a boltok, hogy eladjak a megmaradt tavalyi idei bringaikat. Jelentos arengedmenyekt tesznek erdemes varni vele."
Csak aztan ki is baltazhatok magammal, mert aztan jon a karacsony es minden cucc ara az egekbe szokik, ugyhogy szvsz az idopont valasztas sem egy egyszeru dolog..
Ez a 180e meg volt mibol osszejojjon, pl. 16e forintos kulsok voltak(vannak) rajta, nekem meg minek olyan, plane hogy meg talan jobbat is lehet venni olcsobban...
Erre mondtam, hogy most tartunk 150-nel es meg semmi lenyegesen rosszabb cucc nem kerult ra a mostani allapotahoz kepest.
De ahogy irtad, lehet, hogy a telo kerdessel meg lejjebb lehetne szoritani egy kicsit. Mert ha draga de nem jo, akkor egy olcso de nem jo ugyanugy megteszi.. NEM ?
Mamut hivj csak Ombinak vagy Ombrenak, rovidebb :)
A jett egy nehez villa, az rs legalja, csak rugo van benne. A neve miatt viszont dupla annyiba kerul mint a hasonlo kategoriaju egyeb telok. Ajanlani nem tudok illetve nem merek, hasznalt teloval kene probalkozni,a probikeban most eleg valtozatos a kinalat. Erdemes lenne oket felhivni hogy mit tudnanak neked 150-ert ajanlani ! Osszeepitenek egy bringat ahogy akarod es nem dragak. Vannak Kona vazakik is, csak pont nunu nincs, azt iden nem aruljak kulon. Van viszont hahanna ami nunu alatti es cinder cone ami felette.
Ha 180ert lattad akkor az idei, sajnos tenyleg nem er 150nel tobbet. En a sport2000 ideje alatt vettem akkor a 164-koruli arbol engedtek 10%-ot, igy megerte, mondjuk ra. De a mostani 180 tulzas.
Ami meg megoldas lehet, hogy varsz egy honapot es megnezet mit akcioznak a boltok, hogy eladjak a megmaradt tavalyi idei bringaikat. Jelentos arengedmenyekt tesznek erdemes varni vele.
Igaz ennyi penzel mar szamit, hogy nez ki a brinyo :)
ja, ja Rock Shox Jett...
Miert mit ajanlanal hasonlo arban ?
"Tenyleg ideit vagy tavalyit lattal 150-ert?"
Nem tudom ,de eredetileg 180e teljes menetfelszerelesben, de en lealaztattam - persze egyenlore csak gondolatban - 150e-re. DE a mondas szerint lenyeges minosegi romlas meg nem tortent ellenben lement 30e...
"python"
Nekem nem tetszenek a Mali-k, de nem tudnam megmondani miert... es ennyi penzert mar ez is szempont ket hasonlo kepessegu bringanal.
Mamut ! most jolirtam :) Azt a nunu-t milyen villaval lattad ? mert ha a rock shox jett van benne akkor nem ajanlom, az en 63 kilom alatt parszaz km utan mar kotyogott. Egyebkent ha ki akarod probalni milyen a nunu feeling :) akkor ezt nalam megteheted :) Tenyleg ideit vagy tavalyit lattal 150-ert?
A vaz nagyon okes, viszont ha mar felmentel a 150 kategoriab megnezted a mali honlapjan a phytont ?
1. Hol lehet 3 küllös aluminum kereket kapni? Nem a 100e forint nagyságrendü karbonra gondolok, amit azt hiszem a Spengle gyárt, hanem 30e forint körülire. Néhány hónapja láttam már ilyent, még tárcsafék felfüggesztés is van rajta. 5-6-7 küllös nem érdekel, de a 3 küllös nekem nagyon tetszik.
2. Lehet-e mountain bike-al úgy egykerekezni, hogy elengeded mindkét kezeddel közben a kormányt? Mekkora az a távolság, amit el lehet menni egykeréken? Nekem 20-30 méternél többet még nem sikerült. Mi a technikája?
gyaci szvsz ha most nekiallnak v-feket gyartani, az mondjuk 2-3 ev mire rendesenn kiforr, es normalis aron kaphato lesz, na de ilyenbol mar rengetek van! Inkabb elkezdenek az olcsobb kategoriara tarcsafeket kitalalni amit majd lathatunk valami csoda corabikeon, vagy metros szepsegen...tuti, hogy ezek bowdenesek lesznek, mert az hidraulikaval csak vacakolas lenne.
reszemrol az ok amiert, de remeljuk a legjobbakat :)
gyaci
"Mekkérdezzem neked?"
Nagyon halas lennek, mert eddig a Kona Nunu a befuto nalam csak ez az egyetlen dolog, ami miatt gondolkodoba esem... meg az, hogy mar 150e-nel tartok...
Viszont ebben mar van elso telo is, meg foleg Alivio 8, stb... de zavarna, ha kiderulne valami turpissag a vazrol... :(
Hát azé mán ez egy kicsit nevetséges. Most mindenki tárcsaféket dobál ki a piacra. A Suntour is, pedig nincs se canti- se V-fékje, a SRAM is úgy láccik hogy leáll (már le is állt) a V-fékek fejlesztésével és 2002-re vagy hamarabb előrukkol egy tárcsafék szettel. Ki kezdte el asz a marhaságot? Már alig várom a Bike+ és a Csepel tárcsafékeket!
Halihó,
szóval jó idő esetén tényleg jobb lenne egy pilisi v. budai közös hegyi tekergés minden kötöttség nélkül (mondjuk elindulnánk X-kor és boltolnánk egy nagyot a hegyekben). Valakinek lenne kedve hozzá (pl.: Szombat reggeli 10:00 órai találkozással)?